Waar is jou paard/pony bang voor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Re: Waar is jou paard/pony bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:25

Mannen. Meestal een dierenarts of smid maar andere vreemde mannen moet hij ook niet. Vishengels vind hij ook redelijk eng omdat hij bang is dat hij geslagen wordt. Maar daar kan ik hem wel gewoon langs krijgen. En instructeurs vind hij ook niets. Ja pas als hij er iets lekkers van heeft gehad:p. Vorige keer stond hij het mandarijntje van mijn instructeur te eten! Bloos

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:31

Haha.... al onze 8 paarden zijn nergens bang voor Haha! En als ze dat wel zijn, dan doen we schriktraining voor het specifieke voorwerp waar ze bang voor zijn. Vervolgens zijn ze dan ook niet bang meer. Tong uitsteken

irismill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:36

Koeien!! Tong uitsteken voornamelijk
Verder voor aanhangwagens, tennisballen, sproeiers, blaadjes die over de weg heen waaien, spuitbussen, zweep, boskabauters, grasmaaiers etc. !
Gewoon acteerwerk ook,haha wat een schatje Clown

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:37

Sietske, vorige pony, was altijd bang voor vogels.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:39

Als mij paard al schirk heeft, dan is het ook vooral van koeien. Paarden, honden, kippen, geiten, machines, rommel maakt hij niet veel problemen van (als hij er al problemen van maakt Haha! ). Die koeien dat vind hij vreemd. Maar ach ik rij met hem nog maar net buiten, nog maar 4 keer buiten geweest. Daarvoor heel veel aan de hand buiten gewandeld, ook hier waren die koeien weer wat vreemd en in het begin reageerde hij heftig voor zijn doen, na 3 keer ging hij er al vlot (wel snuivend maar ja) voorbij. Jaja ik zie dat helemaal goed komen met die jonge knollie van mij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:34

Witte dingen, bijvoorbeeld witte paaltjes langs de weg, en plassen langs of op het pad. Verder is hij vooral erg bang om met voeren overgeslagen te worden.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:55

mijn pony is bijna overal bang voor heb ik altijd het idee Tong uitsteken maar hij is echt bang voor tractors, koeien en schapen. verder dingen die die niet kent ook wel eigelijk, maar hij springt om het minst of geringste al de lucht in Tong uitsteken

Sann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:53

Drempels, Shetlanders en één huis hier in de straat. Tong uitsteken

Denisevds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:14

Spuitbussen.. Mn fjordje had laast wat te ruig gespeeld in de wei en had dus kleine wondjes, wij denken: even wat blauwspray erop.. Paardje dacht er anders over.. halster kapot getrokken door het steigeren!
Hij was eerst ook bang voor water, benen afpsuiten lukte totaal niet.. gelukkig is hij daar een beetje overheen (H)

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:20

Merels die ineens opvliegen vanuit de struiken Haha!
Een kudde wilde zwijnen die voor ons het pad oversteken staat mevrouw rustig te bekijken maar ojee, die merels.....

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:36

Ik had hier al eerder gereageerd, maar m'n pony heeft weer wat nieuws waar ie bang voor is..

Hij heeft de laatste tijd erg veel last van vliegen bij zijn ogen, dus heb ik vandaag een vliegenfrontje gekocht die je zonder halster kunt gebruiken.. Hij was zo bang voor dat ding Ach gut

xChamberlain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:17

Ik heb geen eigen paard, maar mijn verzorgpony word krijgt het echt hardstikke benauwd van water.
Als de waterslang op de grond licht en er komt geen water uit is er niks aan de hand. Maar als ik hem vast heb en de kraan gaat open springt hij toch flink achteruit.
Als hij eenmaal is bespoten vind hij het niet meer erg.
Koeien zoals hier vaak wordt genoemd vind hij prachtig. Misschien omdat hij op een Fok en Melk veehouderij staat, maar hij vind het prachtig. De koeien zijn degenen die voor hem wegrennen Pling

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:27

Haha nou wat ik toch meegemaakt heb vandaag:P Ik ging met myn pony een eindje lopen ze was ook nog niet op die plek geweest dus ze was harstikke heet noem k het maar ff:P voor ons huis varen er boten langs. Die vind ze dood eng. Maar ze kwam een boot tegen die stil lag. Nou die oren gingen naar voren en haar passen werden groter. was wel grappig om te zien. Ik kwam daar bij een kruispunt dus ik ging even op een stukje gras staan. aan de linker kant stond die boot. en aan de linkerkant is ook een brug die open kan zodat er boten onderdoor konden. er kwamen al een paar auto''s overheen rijden maar die heeft ze blijkbaar niet gehoord. en toen was ze aan het luisteren en kwam er een auto overheen je hoort dan dus zo duukduuk ofzoo:P nou die voorbenen gingen de lucht in. heel fijn dagt ik laten we maar weer gaan en dat is precies hetzelfde wat zei dagt. Vlug vlug trek trek rustig aan. komt de buurman langs rijden met een auto zjoeff die benen weer de lucht in. terwijl ze auto's normaal totaal niks boeit. zijn we bijna thuis hoort ze de pony van mijn zus hinniken zjoeeff en daar gingen we hoor in draf. rustigg naauuwwwwwww!!! echt waar echt een stress kip. als ze eenmaal iets engst heeft gezien blijft ze de hele weg zo. heel irritant ik zit er aan te denken om haar een keer op een cursus ofzo te doen dat ze niet zo bang meer is vor alles.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:43

_Nancy schreef:
prff.. heb je even? Clown

Hij is bang van:
-alles wat achter in de bak ligt..
-grond dat op sommige plekken donkerder is
-water
-brievenbus
-harde wind
-dichte bosjes (dadelijk springt er iets uit!!:+)
-van die vliegen-wegjager dingen die in een weiland staan en rond draaien (alleen de heenweg naar het bos, terugweg loopt hij er zonder blikken of blozen langs)
-vrachtverkeer en tractoren
-(longeer)zweep
-Mensen die in de bak staan
-Mensen die tegen de bak aanstaan te leunen
-Hoefsmid
-Mannen
-Putten
-Vlaggen die in de wind hangen
-Zeil
-Hooi met van dat groene zeil er om heen

Tja, dat heb je met paarden die weinig in de hand zijn geweest.. Boos!

ROFL Heb je even, GEWELDIG!! hahaaha

Die van mij is bang voor de konijnenren als ik ze uit het land haal en ze zijn bang voor mensen op skeelers, dan het geluid wat ze dan maken over de weg, ik denk dat dat het is..

bia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:06

mijn verzorgponys zijn al haast verkeersmak soms putten en gekke dingen die je niet zomaar tegen komet en een ze zijn bang voor stenen waar om geen idee van die groote stenen in de tuin haah

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:08

De gele skippyball in de wei Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:53

mijnes is echt ontzettend bang voor koeien, verder nergens eigk

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:11

mijn pony is bang als ze schoten hoort van een geweer, een stukje verderop zit een kersenboer en die schiet op de vogels weg te jagen. me pony staat helemaal stijf als ze het hoort. voor de rest is ze nergens bang voor

Sissy_Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:51

mijn paard is bang voor rijdende tractors en vrachtwagens Tong uitsteken

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:56

SusanH schreef:
.......................Verder is hij vooral erg bang om met voeren overgeslagen te worden.

Die is sterk! Als ik dan iets moet kiezen zou het dat ook zijn. Voor de rest is die van mij bomproof

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:02

Ezels! Heb dan soms het ongeluk dat ze naar de omheining komen en luid beginnen te balken waardoor mn merrie in de lucht springt. Koeien en schaapjes worden ook grondig bekeken.
Opvliegende vlogels. Honden die net als je passeert met een rotvaart naar de poort lopen en luid beginnen blaffen. Als ze de honden al ziet en hoort is ze niet bang; Wel als ze plots tevoorschijn komen.
De grotere dingen daar is ze niet bang van:P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:04

enige waar min paard bang voor is (lach niet) zoengeluiden Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:06

Voor drukke mensen, loopautotjes en witte hekken

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:59

je kan beter vragen waar niet voor dan ben ik sneller klaar Clown
Echt voor de onzinnigste dingen: een snoeppapiertje, en boomblaadje, soms zelfs voor dr voer, ja dat beest spoort echt niet Huilen van het lachen

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:02

voor genoeg dingen Nagelbijten / Gniffelen

rooie prullenbakken, opeens voor auto's (daarna niet meer, 5 minuten later wel opeens weer Huilen van het lachen ), oude mannetjes met brommers, hooibalen, hekjes, vlaggetjes, eendjes, koeien, en de badkuip uit het weiland Huilen van het lachen

en zo kan ik nog wel eve dorogaan Nagelbijten / Gniffelen