Hij eruit of paard eruit...wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:15

heej gerdien. sneu voor je. dat je juist een superleuk vriendje moest treffen die je vraagt om te kiezen. Maarreh er zijn genoeg leuke jongens hoor. (ook al vraag ik me afentoe af waarom die echte leuke niet in apeldoorn wonen) anders gaan we gewoon een keer samen op jongens jacht. want vrijgezel zijn is ook niet alles.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:29

WOW, wat een filosofische kerels hier!!!

Bart, je hebt hem helemaal door: het is inderdaad een levenswijze (hoewel er ook tussen paardengekken verschil zit hoor!). En Spades: wat mij betreft sla jij de spijker op de kop: je leven is een gevolg van je EIGEN keuzes! en of dat nu is dat je kiest voor een vriend(in) met een paard, of voor een vriend(in) die rookt, of voor een vriend(in) die al kinderen heeft en een heel verleden (dat is dus bij mij het geval), IK heb die keuze gemaakt, IK wist waar ik aan begon en IK zal ermee moeten leren leven! Daar kan je iemand anders niet de dupe van laten worden!

Liefs,
Brenda

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 14:30

Tender: Spades (mijn vriend dus) heeft inderdaad de keuze gemaakt. Daar heeft hij gelukkig niet lang over na moeten denken.
Maar soms is het niet makkelijk omdat hij het gevoel krijgt dat alles om mijnpaard draait (soms is dat ook zo hoor mijn schuld). Ik ben blij dat hij nu op bokt is zodat hij het kan zien hoe andere ermee omgaan.

gr Pris

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:44

Marjolein Posted: 2001-06-26 13:15

heej gerdien. sneu voor je. dat je juist een superleuk vriendje moest treffen die je vraagt om te kiezen. Maarreh er zijn genoeg leuke jongens hoor. (ook al vraag ik me afentoe af waarom die echte leuke niet in apeldoorn wonen) anders gaan we gewoon een keer samen op jongens jacht. want vrijgezel zijn is ook niet alles.

Nou marjolein, leuke jongens zijn er wel in apeldoorn hoor! Mijn lieve Pieter bijvoorbeeld... Hij is fanatiek met de voetbal, en ik met de paarden. Zo hebben we allebei ons 'eigen' stukje. Ik zeur niet over de voetbal, hij niet over de paarden.
Het enige nadeel is dat we elkaar erg weinig zien...

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 16:08

daar heb ik dus niets aan he zo'n jongen die al bezet is.
maarreh zit jij op t VC walterbosch (sorry rest dat ik offtopic ga) 5 Gym? als dat zo is ken ik je namelijk wel van gezicht.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 17:31

Waarom is dit zo fiets moeilijk?

Ik heb een boel van mn spaarcentjes voor mn paard verspilt aan nieuwe kleren en daar heb ik nu al weer spijt van, maar ik had gewoon afleiding nodig!

Rocky is ook een goede afleiding, alleen hij kan geen arm om me heen slaan, mn hand vasthouden en kussen (imagine *LOL* )

Ik kan niet zonder hem, volgens mij komt dit nooit goed.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 17:37

Hoi

Ik denk dat je de goeie keuze hebt gemaakt... Je moet Rocky echt niet laten vallen voor een jongen! En zeker niet op deze leeftijd! Je bent nog jong en zult echt nog wel meer vriendjes krijgen, dus geniet ervan! Mocht hij toch de ware zijn, komtie terug en accepteerd hij Rocky en evt een ander paard! Anders is hij jou echt niet waard!

Wat erg zeg, dat jongens jaloers zijn op paarden... Kijk dat ze veel tijd in beslag nemen is dan misschien wel zo, maar dat je iemand voor de keuze stelt ik of je paard vind ik echt heel zielig. Ik ben blij dat mijn vriend mij vanaf het begin af aan toen ik Pinky kreeg nooit heeft dwarsgezeten en alleen maar erg lief is geweest voor mij en Pinky. Hij is echt geen paardenfan, en zal voor geen goud op een paard willen (toch ben ik nog aan het proberen of hij volgende week mee op vakantie een strandrit gaat maken *LOL*) maar hij zal me echt nooit voor zo'n kinderachtige keuze stellen! Hij weet verdomd goed hoeveel ik van hun allebij hou, maar hij weet ook dat hij die keuze zal verliezen!

Succes ermee...

Liefs, Kim

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 17:44

Hmm, is het echt zo vreemd dan dat jongens jaloers kunnen zijn op paarden?

Ik vind het nogal wat als je weet dat je vriendin (als ze zou moeten kiezen), zonder ook maar een moment te twijfelen, voor haar paard zou kiezen en niet voor jou. Is IMO wel iets om jaloers op te zijn.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 18:20

het is niet zo heel erg als een jongen jaloers is op het paard/pony van zijn vriendin. een beetje jaloezie is wel gezond vind ik. maar je mag iemand nooit echt zo voor de keuze zetten. dat hoeft mijn vriend bij mij echt niet te doen. Hij weet dat ik onwijs veel van Quinto hou en ook van hem dus. en Quinto gaat gewoon toch even voor bij mij op dit moment. en andersom hoef ik het ook niet te proberen om hem voor een keuze te zetten. ik vind dat gewoon echt niet eerlijk.

En Gerdien,

veel sterkte meid, als je ergens mee zit. pb me maar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 18:58

Gebrek aan eigenwaarde om iemand op die manier voor het blok te zetten. Als ze mij voor het blok zouden zetten je Land Rovers eruit of ik dan heeft ze dus pech. Een hobby kost tijd, geld en energie. Iemand voor die keuze stellen teneinde zelf meer aandacht te krijgen is vechten tegen de bierkaai. Ik wens je sterkte, het zal niet makkelijk zijn voor je maar ik denk toch dat je er goed aan gedaan hebt. Je moet staan voor wat je doet en zegt en er de gevolgen dan ook van dragen, ook al is dat soms heel moeilijk. het getuigd van karakter en uiteindelijk zul merken dat je het goed gedaan hebt.

Sterkte Gery.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 19:00

ja makkelijk gezegd

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 19:04

Wacht nou eerst maar eens een paar weken en kom zelf weer tot rust. Over een paar weken heb je je 'draai' wel weer gevonden en dan weet je zeker dat je nu de goede keus hebt gemaakt, ook al lijkt dat nu helemaal niet zo.
Huur een lekkere jankfilm, jank ff lekker uit, pak je paard en ga uren het bos in! En dan: vier je vrijgezellige bestaan!

Het klinkt nu heel hard en moeilijk enzo, maar zorg ervoor dat je eerst zelf tot rust komt en dat je kan nadenken over wat je wilt. En na 1,5 jaar verkering heb je echt wel een paar weken 'bedenktijd' nodig.
Ga niet meteen weer met een jongen aanpappen, ga eerst weer ff op eigen benen staan.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 19:05

Ik kan niet rustig zijn, jank al 2 dagen achter elkaar en ik word helemaal gek.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 19:40

kan me voorstellen ik zit me te bedenken wat ik zou doen als mike het zou zeggen.
Tuurlijk kies ik voor mike maar de gedachte hem niet meer te zien mhhh moeilijk,moeilijk.
Bij mijn ex was ik gewoon woest dat hij dat van mij verlangde dus was de keuze makkelijk.
Ik heb voor ik wat met Mike kreeg heel vaak gezegd dat het niet leuk was om mij als vriendin te hebben *grijnz* hij was zo eigenwijs. Ik houd wel zoveel mogelijk rekening met 'm dat wil zeggen vaak 's morgesn naar het paard als hij uitslaapt en niet mee naar feyenoord maar rijden of heel vroeg rijden thuis zijn als hij wakker wordt en dan smaen naar feyenoord zodat ik ook wat met hem doe das vooral veel haast werk maar goed.
Mike was in het begin ook wel eens jaloers maar begreep het wel als ik ben knolhobbelen zoals hij het noemt gaat hij lekker met z'n comps aan de slag.
Gerdien als je mee wil uitcrossen op de hei vrijdag PB dan even ik ga misschien met Anouk d'r moeder dan kun je op zich we mee?

Yor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 20:31

jeetje mina het is wel erg als het zover komt lijkt mij...
ik heb hier zo mijn eige idee over....
voorlopig geen vriendje voor mij hor!!!
en als ik wel een vriendje zou hebben zou ik echt wel voorkomen dat hij jaloers word o.i.d want dat is toch niet de bedoeling.. dan is er iets mis..
hahaha en waarschijnlijk zou mijn vriendje dan eerder jaloers worden op mijn comp
*LOL*

tja bart een uitspraak van Loesje:

"niets moet, paarden wel"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: yor op 2001-06-26 20:32 ]</font>

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 20:54

Beste mensen,

Hier een keer niet Gerdien maar Floris, die klootzak die Gerdien laat kiezen.

Ik wil alleen ff 1 ding uit de wereld helpen en dat is dat ik haar NOOIT voor he blok heb gezet dat ze MOEST kiezen.. Ik heb alleen gezegd dat ik het gevoel krijg dat de paarden/ponys meer aandacht kregen dan mij.. Was heelemaal niet main-reden om het uit te maken!! Bij Gerdien kwam het zo over van wel, maar wij hebben het in ieder geval en een beetje uitgepraat ook wat dit betreft.

Veel plezier allemaal op Bokt.nl en wie weet OOIT tot ziens.. En doe een beetje lief tegen Gerdientje..

Floris

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 21:12

Volgens mij denkt hij dat hij iedere keer met je mee moet naar je paard. En snapt hij niet dat je in een relatie ook ieder je eigen hobby's moet hebben, anders zal het nooit wat worden. Hij wil denk ik de hele tijd op je lip zitten.
En als hij wil dat je kiest, dan doe je dat toch. En denk dan wel dat hij pas 16 is en jij...? Je hebt nog een heel leven te gaan en er zullen vast nog wel meer lekker kerels rondlopen, die het wel leuk voor JOUW vinden dat iets hebt waar je je ei in kwijt kunt. Alleen dan kan een relatie pas wat wordne. Sterkte met je beslissing

Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:20

Ik snap waarom je moet huilen, het is misschien niet echt vergelijkbaar. Maar ik ben zo filosofisch en volwassen(voor mijn leeftijd) omdat ik heel erg veel nare ervaringen heb gehad, zelfs zo erg dat ik soms zelfmoord pogingen kreeg, maar dat is een ander verhaal. Net nadat ik door deze moeilijke periode kwam en een beetje terug krabbelde naar een gelukkig leven(daar heb je dus veel goeie vriendinnen voor nodig) zei mijn hartvriendin, steun en toeverlaat dat ze niet meer mijn vriendin wilde zijn op een nogal onaardige manier. En dat ongeveer 2 dagen voor mijn verjaardag. Nou, ik janken natuurlijk en ik zakte meteen weer terug in mijn eigen wereldje. Echt bedankt Marleen(zo hete ze) gelukkig ben ik wel weer terug waar ik was, en ben nu wel gelukkig. Ik hou niet meer zoveel van mensen, meer van dieren. Misschien is dat hetgeen waarom ik ze zoveel respecteer.

Yor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:23

heel rot enzo wat je daar verteld sanne, maar is het niet beetje of toppic?

Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:30

Den khet wel *LOL* Haha! Clown *LOL* Pling Vork Lachen Knipoog (sorry Shaienne, is jou topic Schijnheilig )

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 09:18

Ehm....hebben Bart en Heike dan nou wel wat? Verward Verward Verward Verward Verward

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 10:28

hoi

ik ken iemand die wou een paard en moest er hard voor werken maar haar vriend had geld maar die zag het allemaal niet zitten. toen had iedereen ook zoiets van dumpen.
maar als je van iemand houd gaat dat niet zo gemakkelijk he. dat snap ik ook wel.
maar ik denk toch dat het gemakkelijker is voor jouw, want als jij dat echt belangrijk vind en je vriend dat van je af wilt nemen dan denk ik dat hij je het niet gunt en dat gun ik je wel.. als je er hard voor wilt werken, en hij zegt hij of dat paard maar je paard blijft voor altijd je beste vriend en met je vriend gaat het misschien wel uit, misschien ook niet maar als ik zo kijk als hij jouw in zo'n situatie zet dan denk ik niet dat dit nog lang door zou gaan, het is een harde tijd maar ik denk dat je er toch een punt achter moet zetten, pb je me hoe het af is gelopen? groetjes yentl

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 10:43

ohw sorry hhad alleen pag. 1 gelezen gerdien
ik denk dat het moeilijk is maar je komt erdoor heen, samen met rocky. bedenk je niet de dingen die rocky niet kan doen en een jongen maar bedenk je de dingen die rocky kan doen en een jongen niet. zoals je vriend zijn voor altijd, in elke situatie voor je zijn, vrolijk rondspringen altijd om je op tevrolijker.

Janita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 10:56

Tja, voor deze keuze heb ik ook weleens gestaan! en ik heb de #*(&^@(*@! begaan om de paarden vaarwel te zeggen!!! stom, stom, stom! Nu heb ik een eigen paardje (dit heeft 20 jaar geduurd) en ik ben getrouwd, maar ik kan je wel vertellen als mijn man mij voor die keuze zet, hij heel snel kan opzouten! Echt waar! Denk heel goed na wat je wilt, ene....paarden zijn een virus, dit kruipt waar het niet gaan kan! Als je wilt wil ik hier wel verder met je over praten, privé. Sterkte en suc6
Groetjes Janita

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:16

Juist omdat paarden niet zomaar een hobby zijn, maar een manier van leven, voor de meesten van ons dan he, mag je nooit voor deze keuze gesteld worden, want dan wordt dus eigenlijk gevraagd een deel van je eigen identiteit in te leveren!!!
Dat kan dus nooit goed zijn.
Ik begrijp nu dat dit niet de enige reden is, en wens Shaienne veel succes met het verwerken van dit verdriet.