Het kwam zo hard aan.. Hij was zo blij vandaag.. Hoe hij vrolijk om het hoekje bij de paarden kwam koekeloeren.. Hoe hij me vannacht aankeek: "Wat doe jij 's nachts in mijn stal"? Ik heb hem nog heerlijk geknuffeld. Hij leek geen pijn te hebben, ik had zo een hoop dat het goed kwam.. Ik had hem beloofd dat hij alle stoute dingen die hij normaal deed, en waar ik me dan aan ergerde, gewoon ocht doen.. Als hij maar bleef vechten.. En hij heeft gevochten, hij was een bikkel.. Hij heeft zoveel kindertjes blij gemaakt.. Zoo lief, maar wel altijd andere pony's is de kont bijten.. Als hij terug zou komen, zou hij mij zelfs in mn kont mogen bijten.. Vorige week nog had hij een licht ontstoken oogje, kindje komt huilend de kantine binnen: "Zullen jullie goed voor Friendly zorgen?". Tuurlijk lieverd. En nu? Nu is hij er gewoon niet meer.. Wat kun je veel van een dier houden, ook al is het je eigen dier niet eens.. Ik heb toch veel kindjes op deze lieverd leren paardrijden..
Lieverd, ik ga je zo erg missen.. Nu ben je op de eeuwige groene weides. Rust zacht lieve, lieve Friendly
ik kreeg net 3 smsjes te gelijk .. de tranen stromen over mijn wangen .. dit komt zó ontzettend hard aan ik had dit echt niet verwacht , het ging vanmiddag zó goed met hem hij stapte zo vrolijk en dapper het erf rond en hij leek zo blij .. natuurlijk , hij voelde zich nog lang niet lekker maar het leek echt een stuk beter .. die lieve friendly .. mn eerste keer galopperen op hem , mn aller eerste lievelingspony , mn aller eerste wedstrijd gewonnen op hem , mn aller eerste ponykamp op hem , opendag gereden op hem .. wat heb ik ontzettend genoten van deze pony en ontzettend veel van hem geleerd .. het voelt zo onwerkelijk dat , als ik op stal kom , hij er niet meer zal staan , dat hij er gewoon niet meer is .. tuurlijk heb ik van andere paarden ook afscheid moeten nemen .. maar bij geen één valt dit zo zwaar als nu bij hem .. je een paar uur geleden nog met hem geknuffeld en gezegd dat alles goed zou komen en dat hij echt bijzonder is .. ik had er weer helemaal een goed gevoel over en ik wist bijna zeker dat hij weer vrolijk door de wei zou galloperen .. hij was zó ontzettend sterk en hij heeft er zo hard voor gevochten .. hij wou het zo graag maar hij kon gewoon niet meer , hij was op .. helemaal op
lieve , lieve friendly , ik ga je ontzettend erg missen , je bent een topper en nooit zullen we jou vergeten , je had altijd al een speciaal plekje in mijn hart .. je bent bijzonder en je hebt je rust verdient ..
rust zacht lieverd , nooit zal ik jou vergeten
Laatst bijgewerkt door TRB op 23-06-08 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt
wat erg!!het lijkt mij een bijzondere pony...heel veel sterkte iedereen!(was de oorzaak van de koliek geen vetlipoom?,een soort gezwel aan een draadje die om de darm heendraait,komt vaak voor bij oudere paarden...)
jemig , ken friendly helemaal niet ... maar wat n vechter is het geweest .. Nu heerlijk achter de regenboog brug in de eeuwig groene weide , zonder pijn en voor altijd fit
heb t hele topic gelezen en dacht dat er n engeltje op de rug zat van friendly dat het beter ging maar helaas
aaaah neee! he jeetje wat triest! ik volgde het topic,en had net als iedereen gehoopt op een goed einde! sterkte!voor jou en alle mensen van de manege!
Veel sterkte ermee, hoor! banketstaaf is dat dan he? Als je denkt dat het beter gaat, maar ondertussen...
Weet precies wat je doormaakt; ik kwam die bewust dag ook op stal met plannen (ik dacht nog; ik mag wel opschieten als ik nog wil rijden anders gaat het regenen) maar mijn pony had koliek, dierenarts gebeld (kwamen pas na 1/1,5 uur en na 3x bellen!), naar de Uithof gebracht, testjes gedaan en operatie was noodzakelijk. Ze had zo'n 20-25% kans, maar er was al te veel darm afgestorven dus we moesten haar in laten slapen...