Wat is een recreatieruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: Wat is een recreatieruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:31

roxxxiejjj schreef:
Een recreatieruiter is een ruiter die voor de ontspanning (weleens) Buitenrijd. Je doet het voor de ontspanning. Dus of je het nou altijd of eens per jaar doet, Als je het doet ben je een recreatieruiter.Lachen

en toch als je iemand die druk aan het oefenen is om winst te halen op wedstrijd, een recreatie ruiter noemt, staan ze te stuiteren want ze zijn dressuur ruiters Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:48

mirgino schreef:
roxxxiejjj schreef:
Een recreatieruiter is een ruiter die voor de ontspanning (weleens) Buitenrijd. Je doet het voor de ontspanning. Dus of je het nou altijd of eens per jaar doet, Als je het doet ben je een recreatieruiter.Lachen

en toch als je iemand die druk aan het oefenen is om winst te halen op wedstrijd, een recreatie ruiter noemt, staan ze te stuiteren want ze zijn dressuur ruiters Haha!

En dat maakt het nou zo leuk om dat toch te doen Duivel

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:24

het is maar hoe je de term zelf invult Knipoog

ik rij western, maar ik noem me zelf een recreatie westernruiter Clown
een `echte`westernruiter lest veel en rijd ook wedstrijden in welke tak dan ook en daar heb ik geen ambities Sigaar
maar als ze westernruiter zeggen dan denk ik aan een Rieky Jong die geclasseerd rijd,en niet iemand [ zoals ik ] die met een westernzadel rijd en alleen de basis kent Clown

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:01

Dat ben ik Clown

Ik versta onder recreatieruiter.
Iemand die niet fanatiek wedstrijden rijd.
Iemand die regelmatig een buitenrit maakt (meerdere keren per week ofzo)
Iemand die af en toe (2/3 keer per jaar) een onderlinge wedstrijd rijd (hoeft niet perse).
Wel les/dressuurmatig traint een keertje of 2/3 in de week.
En vooral veel lol met je knol, zal ik maar zeggen.

Dit is mijn lijstje ongeveer.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:14

Ik rijd zelden of nooit in de bak (zowel mijn paard als ik vinden er niks aan om steeds in hetzelfde stukkie zand rond te hobbelen). Ik rijd met een Australian Stock Saddle ipv "engels" zadel. Mijn paard kan een beetje dressur, een beetje springen en een beetje voor de kar... Zou dat dan onder recreatieruiter vallen..... Pling

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:33

Ik associeer een recreatieruiter toch vooral met mensen die gewoon voor de fun een beetje trainen, maar vooral buitenrijden.
Dus niet iemand die echt traint voor wedstrijden enz, dat zijn dan weer wedstrijdruiters Gestoord

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:36

Ik associeer recreatieruiter toch mensen die geen wedstrijdambities hebben en voor het leuk paardrijden. Lachen
Denk ook niet dat het wat uitmaakt op welk niveau je rijdt. Ik vind mezelf ook onder het kopje recreatieruiter vallen. Ik rijd veel buiten en gewoon lekker trainen voor het leuk. Het paard dat ik rijd heeft op hoog niveau meegelopen, dus met rijden pak ik af en toe wat moeilijkere oefeningen mee, zoals passage.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:44

Imo is iedereen die puur hobbymatig rijdt een recreatieruiter. Pas wanneer iemand van paardrijden zijn werk heeft gemaakt dan is er geen sprake meer van ''recreatie''. Ik vind dat hokjes gedoe zowiezo maar onzin... Wat doet het er eigenlijk toe of iemand een wedstrijdruiter of hobbyist is? Is de een dan beter als de ander? Clown Uiteindelijk rijden we toch (bijna) allemaal voor de lol zou je zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:38

TAO --> PP.

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:15

Ik denk dat ik er een beetje tussen in hang.
Als het ongelovelijk warm weer is de hele week, dan rij ik gewoon de hele week in het bos.
Maar anders met in fanatiek aan het trainen in de bak, en haar ook dingen aanleren, (dus niet gewoon rondjes rijden)
En af en toe springen.

Ik vind dat er altijd zo negatief beeld word gegeven tegen recreatie ruiters.
Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt, maar laat wel iedereen in zijn waarde.
Tenslotte zijn wel toch allemaal gewoon ruiters en we rijden allemaal op het zelfde dier.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:30

Waarom eigenlijk een hokje/ kader vormen om ´de recreatieruiter´? Knipoog

Ik denk dat vele juist liever niet in hokjes willen denken. En in elke groepering die je in een hokje probeert te stoppen zullen er altijd ´uitzonderingen´ zijn of mensen die zichzelf een uitzondering vinden of.. Ik denk niet dat er een definitie van te maken valt, wel een omschrijving of benadering zoals iemand het voorzich ziet.

Wat is eigenlijk het tegenovergestelde van een recreatieruiter. Is dat de term wedstrijdruiter dan? Wel interessant, aangezien wedstrijdruiters dan blijkbaar niet ter ontspanning/ plezier of iets dergelijks rijden..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:31

mirgino schreef:
het is maar hoe je de term zelf invult Knipoog

ik rij western, maar ik noem me zelf een recreatie westernruiter Clown
een `echte`westernruiter lest veel en rijd ook wedstrijden in welke tak dan ook en daar heb ik geen ambities Sigaar
maar als ze westernruiter zeggen dan denk ik aan een Rieky Jong die geclasseerd rijd,en niet iemand [ zoals ik ] die met een westernzadel rijd en alleen de basis kent Clown

Ik denk bij een 'echte' westernruiter aan een cowboy/-girl die koeien drijft, ofwel een boer(in)/rancher. Duivel Tong uitsteken

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:38

voor mij is een recreatie ruiter een ruiter die wedstrijden niet als primair doel voor ogen heeft..

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:54

Een recreatie ruiter is voor mij iemand die het leuk vind om paard te rijden maar dan gewoon voor de leuk en niet per se aan wedstrijden ed mee wil doen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:35

Voor mij is een recreatieruiter iemand die geen wedstrijden rijdt.
Verder kan imo een recreatieruiter net zo fanatiek paardrijden als een wedstrijdruiter.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:06

Judith_ schreef:
Ik denk dat (imo) de beste 'vertaling' is, iemand die voor de ontspanning rijdt. Als je het zo bekijkt valt een hele grote groep daar onder.

Maar ik denk ook dat de grens tussen sportruiter en recreatieruiter erg vaag is.

maar of het er bij iedereen nou ook zo ontspannen aan toe gaat Nagelbijten / Gniffelen. Voor zowel ruiter als paard.... Tong uitsteken.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:14

ik vind iemand een recreatie ruiter als diegene gewoon voor zn plezier gaat
rijden bij huis bos manage maar niet met wedstrijden aan de gang is
niet elke 2 weken naar een wedstrijd gaat maar mischien voor de los is 2x per jaar met een wedstrijdje mee doed

natuurlijk kan een recreatieruiter best op m niveau rijden

ikzelf ben in mijn ogen een recreatie ruiter ik rij omdat ik het leuk vind en heel af en toe vind het leuk om aan een wedstrijdje mee te doen bij de manage...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:15

een recreatieruiter is iemand die niet prof rijd Lachen Lachen dus geen geld verdiend met paardrijden Knipoog

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:17

KiWiKo schreef:
een recreatieruiter is iemand die niet prof rijd Lachen Lachen dus geen geld verdiend met paardrijden Knipoog

Haha! Haha! dat betekent dat 95% van de nederlandse ruiters recreatieruiter is..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:18

KiWiKo schreef:

dat betekend dan dat bijna iedereen een recreatie ruiter is Knipoog

nou daar zijn de dressuur rijders die ik ken het echt niet mee eens Haha! die noemen zich dressuuruiters! Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:21

Yep Lachen Lachen bijna iedereen is een recreatie ruiter Lachen Lachen kan je evengoed op goed niveau rijden hoor Lachen maar je blijft recreatieruiter Lachen