heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blacklight

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:53

Zo vaak. Maar nooit echt gedaan.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:06

Als ik niet slaag, moet ik me paard verkopen. Nou reken maar dat ik er alles aan heb gedaan om het niet zover te krijgen. Klopt af. Ik laat het zeker niet gebeuren. Voor de rest heb ik 't nog nooit overweegd.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:28

suus_romy schreef:
Als ik niet slaag, moet ik me paard verkopen. Nou reken maar dat ik er alles aan heb gedaan om het niet zover te krijgen. Klopt af. Ik laat het zeker niet gebeuren. Voor de rest heb ik 't nog nooit overweegd.

Jeetje waarom moet je paard dan weg?

Ik heb er wel eens overna gedacht toen ik een tijdje op mijn toenmalige (E-)pony reed. Hij was zo moeilijk te rijden en ik kon er niet mee overweg. Maar ik wist dat hij talent had en ik heb een hekel aan opgeven! Lachen Ook als het dan met rijden wel weer goed gaat voelt dat gewoon super!

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:33

mijn paard is afgelopen november overleden aan een taxusvergiftiging en toen was ik ook echt genezen van het paarden virus.
maar na zo een kleine 3 maanden ging ik het toch heel erg missen.
heb nu een jaarlinghengstje die echt totaal niet op mijn oude arabiertje lijkt.
dit jaarlingtje heeft 3 weken geleden een slokdarmverstopping gehad en was bang om ook deze te gaan verliezen,en als dat zo had geweest had ik echt genezen geweest van het paardenvirus,dan echt nooit meer.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:47

Vanaf mn 8e zat ik af en toe op een blote paardenrug een rondje door de straat (paarden van een boer bij ons om de hoek) Daarna heb ik ongeveer 1/2 jaar gelest op een simpele manege (geen echte dressuur of springen) op mn 10e/11e 5 shetjes verzorgd en gereden (dus gestopt met manege) daarna nog jong paard ongeveer half jaar af en toe gereden.(En op mn 13e dus weer gestopt)
Daarna pas weer op mn 18e op een paard geklommen, bijrijdpaardje gezocht en weer zo een beetje buiten gehobbeld (eerst 2/3 keer in de bak even weer oefenen). Na 2/3 maanden gestopt was elke keer wel wat.
Op mn 22e een shetlander veulentje gekocht beetje impulsieve aankoop, 4,5 maand oud was hij toen ik hem kocht, leuk mee gespeeld en dingetjes geleerd.Toen ben ik met hem verhuisd naar een nieuwe pensionstal en daar begon het rijden weer te kriebelen, uiteindelijk 3 weken geleden een rijpaard van 1.68 gekocht en weer begonnen met in de bak hobbelen, mijn shetje heb ik aan de eigenaar van pensionstalling gegeven.Die staat samen met het shet hengstje van de eigenaar nu even op het land en daarna weer op stal Haha!

Ben dus meerdere malen gestopt maarja blijft vaak toch kriebelen he :p

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:06

Ik rij pas sinds kort..en denk er echt niet aan te stoppen :-P
heb altijd al willen rijden..van kleins af aan..
maar mn ouders vonde het altijd te duur..
nu heb ik 7 verzorgpaarden..
en ik heb het prima naar mn zin Haha!
hoop op den duur mijn eigen paard te kunnen kopen Haha!

SnippergroenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:10

Ik ga wel stoppen met rijden op de manege, ik heb wel verzorgpaarden waar ik zo nu op dan mag rijden en dan ook les krijg dus ik stop niet helemaal Knipoog En daarbij wil ik wel doorgaan met verzorgen etc aangezien ik dat veel leuker vind dan rijden. Rijden vind ik ook ontzettend leuk maar ik sta er net zo lief gewoon naast Lachen

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:12

Soms wel eens gedacht, maar echt serieus overwogen toen mijn verzorgmerrie verkocht werd. Toen heb ik er een tijd helemaal geen zin in gehad. Maar ik 'moest' blijven komen voor mijn, toen nog, veulen. En daar ben ik achteraf heel blij om Ja

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:06

Ik ben al eens gestopt. Niet echt bewust, maar omdat ik het niet meer naar mn zin had op de stal van mn toenmalige bijrijdpaard. Ik ben gaan zoeken naar een nieuw verzorgpaardje, maar toen dat niet wilde lukken heb ik mijn aandacht even een half jaar op andere dingen gericht. Sinds een maandje heb ik weer een geweldig bijrijdpaardje op een supergezellige stal Lachen

Thalita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:51

ik wou het eigenlijk niet maar
mijn verzorgpaard ging weg.
maar na een tijdje kreeg ik een nieuw
verzorpaard!
en nu krijg ik samen met mijn zusje een
eigen Paard ! Haha!

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:29

ik heb het ook gehad dat ik wou stoppen. Heb 3× achter elkaar problemen gehad met eigenaar van vz paarden. Reed 1 al een jaar moest ik opeen 250 euro per maand betalen ( paard was 28 en stond in graswei)
dus moest ik stoppen en dat nog 2 × toen had ik het echt gehad met de paarden. Ben toch blijven rijden op de manege en heb nu sinds een jaar echt een super fokker. Haha!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:35

Ik rijd al 16 maanden geen paard meer doordat ik een hele harde val heb gemaakt waarbij het kraakbeen in mijn enkel ernstig beschadigd is geraakt. Maar ik denk dat ik het in september weer rustig probeer op te pakken Lachen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:47

ja, ik heb ander half jaar niet gereden! kwam door bepaalde omstandigheden, gelukkig hebben mijn ouders mijn paard wel aangehouden en heeft iemand anders haar door getraind en in de sport uit gebracht!

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:45

jori_X : Ze willen zeg maar persee dat ik me Havo-Diploma haal. Nors opkijken En niet me toekomst vergooi door me paard. Ziek Waar ik het helemaal niet mee eens ben, aangezien ik wel van mezelf mag verwachten dat me best doen voor school. Zonder of met paard. Het is zeg maar een soort drukmiddel om me goeie cijfers te laten halen, en over te gaan. Knipoog Not amused als ze er mee gaan chanteren!

THExUSED

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:52

Ja ik. Maar het bleek na twee jaar dat ik psygische problemen had. Ik ben gelukkig niet gestopt en ben een jaar tussen school uit geweest om alles even op een rijtje te zetten. Lachen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:07

Mijn huidige paard wordt dit jaar 18 en hij blijft bij mij tot zijn dood, dat absoluut maar puur vanwege financiele redenen denk ik er weleens over om na de dood van mijn paard gewoon te stoppen. Natúúrlijk ga ik het missen, ik rij vanaf dat ik 7 was, heb eigen paarden gehad vanaf dat ik 8 was en ben dus geen ander leven ‘gewend’.

Maar alles begint zó duur te worden en dat zal alleen maar zo blijven, dat ik niet weet of ik het er nog steeds wel voor over zal hebben met een eventuele opvolger na mijn huidige paard.
Ik vind de sport helemaal geweldig en hou ook echt van mijn huidige paard en om me heen zie ik hele leuke dingen gebeuren bij stalgenoten en hun paarden maar ook minder leuke dingen: ellenlange blessures en van de ene blessure in de volgende rollen.
Als ik dat er dan nog eens bij bedenk, denk ik serieus weleens erover om gewoon te stoppen met het hebben van een eigen paard.
Wellicht kom ik nog een leuk paard tegen die ik in de sport mag uitbrengen voor iemand omdat ik met mijn behaalde resultaten in de sport en mijn ervaring etc. wel wat heb opgebouwd maar dan moet je er ook maar net tegen aan lopen en ik weet niet of dat wel iets voor mij zal zijn omdat je toch geen volledige zeggenschap hebt dan…

Mijn planning was om nog te genieten van mijn paard zo lang hij aangeeft het werk (en niveau) nog aan te kunnen en zodra hij écht wat ouder begint te worden, dat hij met Vut c.q. pensioen gaat. Mijn moeder kan hem dan nog 2 dagen in de week beweging onder het zadel geven en dan zou ik een ander paard gaan kopen…
Ik heb besloten om het tegen die tijd wel te gaan bekijken en eerst gewoon nog met volle teugen van mijn huidige paard te blijven genieten…

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:13

Ja, natuurlijk wel. Als ik het echt druk heb enzo en veel stress, dan denk ik: ik hou ermee op, het kost teveel tijd enzovoort. Maar dan zit ik er weer een keer op en dan bedenk ik me. Ben nog nooit echt gestopt

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:17

Ik ben er ook 3 jaar tussenuit geweest, maar ik miste het ook heel erg.
Nu ben ik weer ff gestopt omdat ik zwanger ben Knipoog maar straks ga ik weer lekker rijden!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:19

Ja, op mijn 18e ofzo, reed altijd 2 of 3x per week op manege...
(maar toen werden jongens ineens veeeel interessanter)
hahaha

Gelukkig paar jaar later weer opgepakt
en nu eindelijk in bezit van mijn eerste eigen Penny droom Lachen
Die ik voor geen goud meer wil missen Lachen

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:21

Jep... Ik had (heb nog steeds) toen een eigen paard. Zij 5 en ik 13 toen ik haar kreeg. Kort daarop kreeg zij een ongeluk waardoor wij pak em beet 2 jaar uit de running zijn geweest. Mijn eigenzinnige paard is dus niet doorgereden en een echte band is er helaas niet ontstaan. Eenmaal weer in het zadel ging het helemaal mis. Ik was bang voor allen draadjes, kuiltjes, steentje, gladde stukken op ons pad en mevrouw moest eigenlijk weer van het begin worden 'ingereden'. Op die leeftijd, zonder goede begeleiding mogelijkheden, was dat een onbegonnen zaak, wat erin resulteerde dat ik minder en minder reed en er bang van werd en mevrouw stond dus alleen nog maar op de wei. Ik had er op een gegeven moment 'gewoon' geen zin meer in. We hebben een aantal keren gezegd dat we haar dan maar verkochten en dan moest ik weer janken en ging het weer even goed Clown Maar toen heb ik dus regelmatig overwogen te stoppen. Gelukkig kwam 3 jaar geleden die 'klik' weer en zijn we er vol voor gegaan onder begeleiding en al. Ik ben nu zooo blij dat ik haar niet verkocht heb! Ik geniet weer van mijn paardje!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:27

Ik heb vaak overwogen om te stoppen omdat ik gewoon allergisch ben. In een binnenbak kan ik niet rijden, enook door een drukke binnenstal lopen is een (groot) probleem.
Mijn paard is geweldig leuk, en inmiddels ben ik aardig aan mn allergie gewend en lijkt het minder geworden (tijdsbestek van 9 jaar). Ik rij dus alleen maar buiten.

Afgelopen maandag voor het eerst in 4 maanden weer gereden (eigenlijk illegaal Tong uitsteken). Ik had zo'n zin om er weer op te stappen!
Moet eerlijk zeggen dat ik er wel meteen weer spijt van had savonds (begin feb ongeluk gehad, flinke klap op mn knie gekregen en nog steeds erg veel last van).
Nu wachten tot de 20e, en dan hoor ik of ik definitief moet stoppen met rijden, of dat ik alles weer langzaam aan mag opbouwen (dus ook fietsen, hardlopen, fitnessene ect)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:34

Ik heb alle bij mijn e-pony's tijdje terug verkocht, omdat ik examens had, straks naar een nieuwe school...
te druk...
en dat zou ik oneerijk voor de pony vinden...

wel rijdt ik nog welis de pony's van me zusje, of het paard van mams...

helemaal stoppen kan ik nooit!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:38

Ooit door persoonlijke omstandigheden wel eens overwogen en toen mijn paard op rust gezet.
Toen ging het helemaal mis, dus nu weer lekker bij de paardjes en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik gewoon verslaafd ben Clown Ik kan niet zonder ze en dan niet per definitie het rijden, maar gewoon mijn paarden zelf. Ze bieden mij steun in alles en zijn een uitlaatklep.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:44

Wegens het ontbreken van een rijpaard, zo'n jaar gestopt.
Dit was geen succes; werd er super chaggie van!!

Mijn conclusie is simpel; ben gewoon voor mn leven lang verslaafd!

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:01

kiimberliiee schreef:
Agh je leest hier allemaal van die zielige berichtjes Boos!

Hoezo zijn de verhaaltjes van sommige mensen zielig ?? Boos!