Tja, soms heb je geen keus. Ik ben helemaal verzot op mijn Precious Pyra, zoals haar naam al zegt is ze me heel dierbaar. Maar als een paard lichamelijke problemen krijgt en je kunt niet meer op haar rijden, dan ga je toch nadenken. Ik ben niet in de luxe positie dat ik haar dan gewoon kan houden en er een ander paard bijneem.Nu gaat het beter met haar gezondheid, en denk ik dat het wel goed komt, maar ja, als de klachten terugkomen zal ik toch de knoop door moeten hakken. De behandelingen kosten een vermogen en gaan waarschijnlijk niet helpen. Ik wil er liever niet aan denken wat er dan moet gebeuren, ik blijf hopen dat het goedkomt, en dat ik lekker met haar kan blijven rijden, en als alles goed gaat wedstrijden met haar kan gaan rijden.
Paintlinger
Geplaatst: 09-01-03 14:31
ik heb ook op het punt gestaan om mijn kimberley te ruilen met mijn buurman tegen een gelderse ruin.. Ik had het beessie zelf in gereden en hij beviel me wel.. Ik dacht dat het wel goed zou zijn want kimberley is een d-pony...gelukkig kwam ik tot bezinning: Ze is niet groot maar wel hebben wel lol samen dus waarom zou ik zo'm goede pony verkopen tegen een paard waarvan ik nog niet weet wat te verwachten.. Ik ben achteraf zo blij dat ik dat niet gedaan heb want ik weet zeker dat ik enorm veel spijt zou hebben gehad...
kebie
Geplaatst: 09-01-03 17:43
Oh, nou verkopen nee, hoor. Met deze zelf-beleerde merrie kan ik lekker alles doen wat ik wil (en meer dan ik zou willen en kunnen ). Maar laatst stond ik naast een groen paard van een vriendin, die nog zo ottig groen uit z'n ogen keek, en toen ging het wel weer verschrikkelijk kriebelen. Zo leuk om een paard helemaal op te leiden. Ook mijn vriend stond gelijk te kwijlen om dezelfde reden. Maar, ja 2 full-time banen voorzien niet in echt veel tijd om een derde paard erbij te rijden. Helaas .
Dorine
The one and only
Geplaatst: 09-01-03 19:15
Ik zie regelmatig een paard waarbij ik denk: "Ik wil de lotto winnen! Nu!"
Want Cerise zou ik nooit verkopen, en ik kan geen extra paard onderhouden dus.... dan maar de lotto winnen toch?
Maar jah, zoals mijn vader laatst al over Peter en mij zei: "Jullie wonnen niet de lóterij, maar de K-loterij!" Ach ja, we blijven hopen.
Rhys
Geplaatst: 09-01-03 23:46
Mijn kleine merrie heeft een speciaal plekje, die gaat echt nooit meer weg. Zij hoort gewoon bij mij. Lady is natuurlijk niet van mij, maar ik zou er ook geen grote problemen mee hebben als ze weg zou gaan. Dan is er wel weer iets anders waar ik op kan rijden.
En natuurlijk, ik zie weleens paarden, die ik dolgraag zou willen hebben. Maarja, dat budget hè....nouja, er moet ook wat te wensen overblijven!
Mirkim
Geplaatst: 10-01-03 13:33
Nee, absoluut niet. Mirk is nu helemaal mijn vriendje, en ik vind dat je vriendjes niet hoort te dumpen. Ik zie geregeld hele mooie paarden, maar ik heb nooit de gedachten: die ruil ik met Mirk. Als ik ooit voor de keuze komt te staan: een verjongde Bonfire of Mirk, zal ik ongetwijfeld Mirk kiezen. Ik weet dat het tussen hem en mij klikt.
Leonie_M
Geplaatst: 10-01-03 20:37
Ja hoor. Als we weer eens in een dip zitten. En je ziet een fantastisch bewegend paard en wat er ook nog makkelijk uit ziet (wil niet zeggen dat dat ook zo is) zou ik best wel eens willen ruilen. . Maar ja als het weer lekker gaat, kan er ook nix boven mijn eigen lieve schat
Nouvel
Geplaatst: 11-01-03 23:05
Heel herkenbaar, ik heb ook al wel eens op het punt gestaan. Maar als puntje dan bij paaltje komt...
houd ik te veel van mijn kleine monster!
Von
Geplaatst: 11-01-03 23:34
Buitenzorg schreef:
Maar van ruilen komt (meestal) huilen.........
Inderdaad meestal maar soms, heel soms bestaan er wondertjes.
Bij mij is het ruilen dus goed gegaan, en ben blij dat ik het gedaan heb!
Fitzroy
Geplaatst: 11-01-03 23:45
Nee, verkopen voor een ander heb ik bij Fitz nog niet gehad.
Wel verkopen en dan meteen stoppen met de paardensport, maar dat was in een periode dat hij iedere keer wat had.
Anoniem
Geplaatst: 11-01-03 23:54
Dorine schreef:
Ik zie regelmatig een paard waarbij ik denk: "Ik wil de lotto winnen! Nu!"
Dat heb ik ook vaak . Zonder enige moeite kan ik wel een paar paarden opnoemen die ik direct zou willen hebben. De een om zelf veel plezier van te hebben, de ander om nog een fijn leven te geven, weer een ander om direct uit zijn lijden te laten verlossen, enzovoort. Maar mijn eigen paard blijft bij mij tot het bittere eind, die gaat nooit naar een ander. Tenzij mij dus iets overkomt, dan gaat hij wel naar iemand toe, die hopelijk goed voor hem zal zorgen zoals ik het gedaan zou hebben.