Dag Beer, het ga je goed....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:16

Jemig wat een verhaal, ik kan me voorstellen dat het er niet makkelijk op wordt zo. Je hoeft denk ik ook niet op stel en sprong te beslissen? Ik ben benieuwd hoe de prognose zal zijn nadat Dr. Rapp zijn collega's heeft gesproken en hoe dus de slagingskansen zullen zijn.
Heel erg veel sterkte!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:18

Ik denk dat het idd ook heel verstandig is om naar de kosten te kijken, en als de DA's het zelf als zo'n enorme kans zien kunnen ze daar ook een bijdrage aan leveren. Persoonlijk weet ik niet of ik zo'n zwaar traject zou willen voor mijn paard, maar dat kun je alleen zelf beslissen. Sterkte.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:18

Ik zou willen dat ik een oplossing voor je wist...helaas ben ik
geen paardendokter Scheve mond

Ik wens je ontzettend veel sterkte met de beslissingen die
je gaan nemen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:19

Dat is inderdaad niet op te brengen, vooral ook niet omdat het zo onzeker is of hij er wel bovenop komt.

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat ik dan toch ook voor inslapen zou kiezen. De waarde van mijn paarden is voor mij niet in geld uit te drukken maar je moet toch ook reeel blijven.

Ik zou niet graag de beslissing nemen die jij nu moet maken, wat een rotsituatie.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:32

Ik sluit me bij Percy aan.
Het is veel geld en stel je zet door en hij redt het niet.
Klinkt heel cru, maar dan ben je en 4500 euro kwijt, maar ook je lieve Beer.

Wacht even de uitslagen van morgen af en kijk wat de kansen zijn. Als de DA de kansen redelijk inschatten en ze delen mee in de kosten (wat ik trouwens niet meer dan normaal zou vinden, omdat het een nog niet eerder uitgevoerde operatie is waar zij ook alleen maar weer van kunnen leren....) zou ik de gok wagen.

Als zijn kansen niet reeel blijken, of ze blijken idd ook nog leukemie oid te vinden in zijn bloed, denk ik ook dat ik zou kiezen om hem in te laten slapen.

Maar nogmaals, doen wat je hart je ingeeft en je maakt zeker weten de juiste keuze voor hem!

Sterkte!

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:44

Zooooo Caroline wat een f*ck nieuws zeg... ik heb met trillende handen het topic geopend. Ik was nl. vanaf zondag middag niet meer op Bokt geweest vanwege inet wat eruit lag Boos! Maar nu ben ik er weer even en nu lees ik dit... Ik heb aan jullie gedacht...

Sjee ik weet niet wat ik moet zeggen. Advies kan ik je ook niet geven... Maar ik wil je wél heel veel sterkte en wijsheid wensen!!!

Een hele dikke knuffel!!

Kusje , Noortje

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:45

Als het bloedonderzoek goed uitpakt en beer is zelf in een goede conditie om de operatie in te gaan.. Tja, doen wat je gevoel je ingeeft.
Ik vind alleen dat als de DA's hem al als proefkonijn zien, dat je eigenlijk alleen de medicijnkosten zou moeten betalen, de OP kosten zouden dan voor hun zijn, omdat zij er ook van leren.

Heel veel sterkte met deze moeilijke keuze!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:47

De kosten zijn inderdaad niet mis...en ik neem aan dat je niet verzekerd bent?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:50

heel veel sterkte met je beslissing Caroline! Wat het ook wordt!
Ik hoop dat na de telefoontjes blijkt dat er toch nog hoop is.
Sterkte.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 15:59

Cassidy schreef:
De kosten zijn inderdaad niet mis...en ik neem aan dat je niet verzekerd bent?

In dit geval is wel of niet verzekerd zijn, niet het probleem!
Het gaat mij om kansen: wél of géén kansen....
Hij is niet verzekerd, maar al zou hij het wel zijn en de kansen zijn miserabel, dan zou/zal ik hem niet laten opereren Huilen !!!
In geval van wél opereren, ben ik best bereid iets te betalen, alleen zie ik niet in, dat ik betaal voor "meneer dokter zo-en-zo", die hiermee een paradepaardje heeft en er uiteindelijk, bij slagen, genoeg aan zal verdienen!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:04

Moeilijk,moeilijk jeetje Carolien wat een rotbeslissing.
Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen.

Tja de voors en tegens Als je denkt dat er een mogelijkheid is om hem te redden en het is niet al te pijnlijk zou ik daar voor gaan maar is het ook na de operatie zinvol.
dan doel ik op de nazorg mag hij weer fijn op de wei of word het een stalpony waarje amper wat mee kan en kan beer zelf wel wat?

Kijk ik weer naar de andere kant tja als het zo zeldzaam is dan bewijs je de volgende eigenaren van een paard met het zelfde probleem misschien wel een dienst door de artsen beer verder te laten onderzoeken.
Ik denk dat je toch echt het welzijn van beer voorop moet stellen.
als dat opereren is dan moet je er voor gaan en als dat inslapen is ook.
succes meid!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:22

jeetje wat ontzettend moeilijk.... Was het maar zeker of de operatie zou slagen dat maakt het gelijk een stuk makkelijker.
Heel veel sterkte ermee in ieder geval

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:52

Jeetje wat ontzettend moeilijk!

Ik weet niet of je mijn mening op prijs steld... Scheve mond
Maar ik zou het niet doen, ik denk niet dat een gevoelig dier als een paard goed uit zo'n operatie kan komen. Al zou hij er uiteindelijk redelijk uitkomen is die weg daar naartoe waarschijnlijk een weg met erg veel pijn.
Dan zou ik hem nu liever een waardig einde geven en hem evt. ter beschikking stellen aan de artsen voor autopsie.

Maar wat je ook doet,
kies voor Beer Lovers

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:00

Jeetje wat een pech....
Heel veel sterkte ermee Scheve mond

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 22:57

Sjuimpje schreef:
Jeetje wat ontzettend moeilijk!

Ik weet niet of je mijn mening op prijs steld... Scheve mond
Maar ik zou het niet doen, ik denk niet dat een gevoelig dier als een paard goed uit zo'n operatie kan komen. Al zou hij er uiteindelijk redelijk uitkomen is die weg daar naartoe waarschijnlijk een weg met erg veel pijn.
Dan zou ik hem nu liever een waardig einde geven en hem evt. ter beschikking stellen aan de artsen voor autopsie.

Maar wat je ook doet,
kies voor Beer Lovers

Tuurlijk stel ik je mening op prijs!! Een mening moet wel super ongefundeerd zijn, voordat ik hem níet op prijs stel!!
Wat jij opperde, hem ter beschikking aan de wetenschap stellen, heb ik ook al over nagedacht....
Eén ding is zeker, als de artsen ons goede kansen geven (en die moeten dan duidelijk boven de 50/50 grens liggen!!!!) wil ik over een OP nadenken, anders kies ik voor de weg van de minste pijn voor Beer en dat betekent dan toch het einde Huilen !!!
Ik hoop dat we morgen meer duidelijkheid hebben!!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:27

Wat een ongelovelijk moeilijk verhaal zeg. Maar kies met gezond verstand als je alle uitslagen hebt, denk er een dag over na als je er niet uit komt op de kliniek.
Ik ga met de andere mee wat betreft de kosten die mogen best zeg 50/50 om de genoemde redenen!!

Het is moeilijk om die keuze te maken, dus heel erg veel succes ermee.

En ik wacht in spanning af.

[/quote]

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:30

Dat ter beschikking stellen van het lichaam heb ik ook gedaan met mijn paard, het paard waar ik het meest gek op was van alle paarden die ik had. Hij had ook een zeldzame ziekte en ze wilden hem heel graag hebben.

Ik heb daar nog steeds een heel goed gevoel over. Misschien is het niet zo maar ik denk graag dat hij toch niet helemaal voor niets is doodgegaan.
Hij is thuis overleden en daarna heb ik zijn lichaam weggebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 09:58

Heel veel sterkte vandaag. Voor de rest denk ik dat je helemaal de goede keus maakt als je besluit hem in te laten slapen en niet te laten opereren als de kansen niet overtuigend zijn.
Dikke knuffel voor Beer iig!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 10:01

Ik wil je ook nog even sterkte wensen,
dat was ik in bovenstaande post vergeten Gaaaap

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:11

Heel veel sterkte Sterre. Ik ga met Sjuimpje en Percy mee. Kies voor Beer, en niet voor de artsen. Het kan nog zo interssant en leerzaam zijn, maar het is jouw maatje. Lovers

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 14:52

Ik heb net de DA gebeld, maar de uitslag van het bloedonderzoek was nog niet binnen Frusty ! (zul je altijd zien, altijd zijn ze op tijd ermee, behalve als ik er eens op wacht Lips are sealed !)
Ik bel dus over een half uurtje nog een keer!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:53

Ships...dat wachten is nog het ergste...hou je ons op de hoogte?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:09

Sterkte Sterre.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 15:22

Heb net gebeld; de uitslag is er!
Bij het bloedonderzoek is niets negatiefs gevonden, daar was alles okay!!
Dr. Rapp was op dit moment aan het opereren en wilde graag dat we naar de kliniek komen, we hebben nu een afspraak om 16.30 uur!
En weer wachten, wachten, wachten.....

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:25

Pfff. wat een spanning. Sterkte, het duurt nog even.......