Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Het Reading Experiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:45

IKbenEllen schreef:
slimmerik schreef:
Het paard heeft zich kennenlijk terug getrokken Verward

ROFL ROFL ROFL hij wil niet denk ik Haha!

En ik had hem bijna...... Boos! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:59

slimmerik schreef:
IKbenEllen schreef:
ROFL ROFL ROFL hij wil niet denk ik Haha!

Al geprobeerd met een lasso? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:00

pharagirlke schreef:
Esther91 schreef:
Ten eerste wil ik Rock en PG een heel groot compliment geven! Super die begin post. Hoe goed alles omschreven staat en echt fijn dat jullie je de moeite nemen om zo iets te doen.
Ik blijf dit zeker volgen en als ik volgende week een rustiger dagje heb ga ik het zelf ook eens proberen.

De eer gaat voornamelijk naar Rock Knipoog

Dank jullie wel Bloos

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:05

slimmerik schreef:

Misschien kun je daar ook conclusies uit trekken Knipoog Haha!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:07

Ikbenellen & Slimmerik..
Mag het ajb ontopic? Bedankt.
Laatst bijgewerkt door MDJ op 21-05-08 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:08

IKbenEllen schreef:
slimmerik schreef:

Misschien kun je daar ook conclusies uit trekken Knipoog Haha!

Ja, ik kàn dus invloed uitoefenen.... Ben dan wel bang dat het beestje nu is overleden....mijn laatste gedachte was eigenlijk: "ach, val kapot" Bloos! Bloos! Bloos Bloos

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:11

Oké dan, ik heb Rock vanmorgen een pb gestuurd met mijn poging.. Alhoewel ik me helemaal niet zie als reader lijkt het me wel leuk om mijn eerste gevoel bij een foto hier neer te zetten. Als experiment Haha!

1. Kat: weggelopen/ vermist? Voelt of voelde geen stress of pijn.
2. Paard: drachtig of op andere wijze een vol opgeblazen gevoel. Verheugd zich op iets wat komen gaat..
3. Paard: heeft last van zijn rug met rijden, het protest komt wel uit die hoek maar wordt niet veroorzaakt door het zadel.
4. Hondje: -
5. Paard: nog niet klaar voor moeilijker oefeningen, heeft meer bevestiging en tijd nodig.
6. Paard: -
7. Shet: -

Ben benieuwd naar wat andere niet-readers, beginnende readers en 'echte' readers er van maken! En uiteraard of mijn intuitie sterker is dan ik me toedicht Knipoog

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:22

Ik wil het ook wel eens proberen. Ik ga de 1e foto maar eens doen...

Ik zou absoluut niet weten of het goed is hoor, maar ''door krijg'' oid. is:
-iets met geboorte
-en ik heb geen flauw idee of dat er wat mee te maken had, maar ik kreeg last van mijn rechter elleboog

edit:
2e foto:

-eenkennig
-zorgzaam
-te vertrouwen
Laatst bijgewerkt door K_im op 21-05-08 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:26

Ben ik nou blond, maar ik kan die kleine lettertjes echt niet lezen en ik ben toch benieuwd wat er staat... (Ik doe niet mee met readen dus ik wil het graag volgen). Is er een manier om toch te kunnen lezen wat daar staat???

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:28

tekst kopiëren en in word plakken. Selecteren en in groter lettertype doen Knipoog Dit moet omdat je ander beïnvloed wordt als je al eerder andermans tekst hebt gelezen. Dacht ik Knipoog

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:31

Oke, wel bewerkelijk maar zo kan ik in ieder geval zien wat er staat... zelfs zonder bril Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:33

JollyJumper schreef:
Ben ik nou blond, maar ik kan die kleine lettertjes echt niet lezen en ik ben toch benieuwd wat er staat... (Ik doe niet mee met readen dus ik wil het graag volgen). Is er een manier om toch te kunnen lezen wat daar staat???

Je kan ook op de quoteknop drukken. Dan krijg je een gewoon quoteschermpje, maar dan staat de tekst daar dus in normaal formaat Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:34

Gewoon ff quoten en daarna "annuleer"

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:57

Scepticus meldt zich Haha!
Ik geloof niet zo in readen, heb mensen het ook al op eigen foto's laten doen en daar zat veel quatsch tussen.

Dus ik ga het proberen, ervan overtuigd zijnde dat het helemaal niet gaat kloppen Ja

Foto 2

Onmiddellijk een beklemmend gevoel: angst? Niet zijn angst, maar angst of onzekerheid die hij oproept? Volgens mij is het een "groot" paard of een paard die zich erg groot voordoet, steigert hij wel eens? Of is de eigenaresse er een beetje bang van? Ik heb ook het gevoel dat het een ruin is en de eigenaar een jong meisje/jonge vrouw die eerder voorzichtig is ermee, maar mss bij het rijden soms wat streng? Wel worden er geen strenge middelen gebruikt bij hem, mss een spoortje maar meer niet. Geen hulpteugels of te gedwongen houding. Wel soms wat druk in de mond bij het rijden?

Het is een vriendelijk paard maar hij kan ook wel gevaarlijk/explosief doen? Opnieuw dat steigeren? Mss bij buitenritten? Dit is niet een paard dat bokt of wegrent, hij maakt zich groot, steigert, dreigt, zet zijn nek op, snuift. Ik zie dit vooral buiten. Binnen is hij eerder lui, ongeïnteresseerd. Of hij loopt braaf zijn rondjes maar geeft net niet dat beetje extra. Hij doet alsof hij meewerkt ahw.

Hij is vriendelijk en vertrouwend, maar geeft zich niet helemaal, eerder een type eenzaat, volgens mij staat ie alleen en meer op stal? Hij is soms afstandelijk, geen knuffelkont.

Werken vindt hij ok maar hij is niet super energiek, opnieuw geeft zich niet helemaal.

Paard is net een tijdje volwassen, een jaar of 8? Een heel cool paard in de kop, rustig, volwassen, serieus, geen speelvogel.

Hij vindt werken best en aandacht idem, maar hij kan er zonder. Springen is hij onzorgvuldig mee, ook in dressuur wat nonchalant, je moet hem echt even wakker krijgen, impuls opwekken is soms moeilijk, hij reageert graag traag op het been, laat zich lang, moeilijk te verzamelen. De galop is ruim en krachtig maar de draf eerder kort, de stap te lang en plat nog. Hij houdt hier erg aan vast en laat zich moeilijker bewerken. Hij kan zich afsluiten van de hulpen, zeker van been en bit, gaat hangen of heft zich op. Zijn interesse voor het werken/rijden is soms erg laag. Hij laat zich vangen in de wei, maar durft eerst wel eens enkele stapjes weg te gaan.

Het lijkt mij een erg sterk paard (dit gevoel overheerst: groot en sterk, niet dat hij zo is, maar zich zo voordoet of zo overkomt).

Hij gaat wel erg graag naar buiten, maar hij vindt het heftig, vandaar dat snuiven etc. Het is 1 van de weinige situaties waar je hem echt enthousiast ziet. Hij wordt heet, lastig dan?

Is hij lomp, onhandig, onvoorzichtig?

Kortom: een vriendelijk, vertrouwend paard die toch afstandelijk is, met een eigenaresse die hem er niet altijd helemaal door krijgt of zijn interesse weet op te wekken. Af en toe wordt hij moeilijk, niet uit onwil of boosheid, maar gewoon, ja, "gewoon" daarom Knipoog

Voila. Ik heb geschreven zoals ik het voelde, volgens mij hebben mijn hersenen me net lekker beetgenomen en gaat dit er heel ver naast zitten Haha!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:02

IHier meldt zich een beginner die er eigenlijk niets van af weet

k heb net een tijdje met foto 1 voor mijn neus gezeten, ik kreeg op een gegeven moment wel wat... maar of het fantasie is of niet dat merken we wel bij de uitkomst Knipoog ( volgens mij zal ik er wel naast zitten)

Foto 1

Ik kreeg een donkere ruimte met een raam voor me
een wiegend gevoel
en een beetje koud
iets met water

edit: 1 regel vergeten

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:19

ik ga dit topic ook even volgen!..en wie weet misschien ook nog wel even proberen....

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:28

Ok, ga foto 3 ook maar eens proberen:

Dromerig/zwevend/afwezig
werkwillig
krijg zelf een beetje een raar gevoel in mijn buik, maar of dat hier wat mee te maken heeft..

Ik geloof hier trouwens wel in, maar denk zelf dat ik er helemaal naast zit Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:35

Ik meld me ook aan.

Ik doe zo wie zo de hond. en het eerste paard:

1e de paard:

vriendelijk in de omgang, bij het rijden kan in eens de bom barsten. Hengst? Drinkt vele kleine slokjes. Blaas probleem? De echte eigenaar is een man met grijs haar en bol gezicht, de berijdster is een lange meid. Iig lange benen. Paard heeft soms moeite met zn rug te ontspannen. paard leeft nog.

Hond: was een erg angstig hondje, uit asiel gekomen? Krijg geen contact met de hond overleden? Of is het een hond die zo wie zo moeilijk contact legt met mensen?

Laatst bijgewerkt door pubelia op 21-05-08 14:53, in het totaal 3 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:47

foutje

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:49

Ik ben wel benieuwd hoor wat er allemaal klopt. Word dit hier dan ook later vermeld, met of dingen kloppen.
Ik geloof zeker in readings, heb het al eens laten doen, en echt alles klopte.
Knap dat jullie het allemaal proberen, succes er nog mee, ga het allemaal volgen.
Echt een leuk idee.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:52

Wanneer komen de eigenaars commentaar geven op de readings? Lachen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:54

Ik ga ook mee lezen Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:56

poes schreef:
Wanneer komen de eigenaars commentaar geven op de readings? Lachen

Ik denk dat ze best een pb sturen Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:57

Ik hoop iig wel feedback te krijgen over mijn 'reading' Lachen

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:58

stipje

Geloof er eigenlijk niet zo in, maar krijg wel bij foto 1 geljik een gevoel... maar zie wel of dat gaat kloppen... Clown