Combinatie eigen paard met werk en sociaal leven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Combinatie eigen paard met werk en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:34

Dat laat eten heb ik ook moeten leren. Eerst met liga's mee en nu heb ik niet eerder honger dan rond half negen.

Ik hoop voor je dat dat inderdaad werkt.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:40

Ik vind het fijn om te lezen en te leren hoe jullie met je tijd omgaan. Ik heb halverwege vorig jaar op het punt van omslaan gestaan. Ik was helemaal op.
Ik heb een fulltime baan als docent op een middelbare school, heb een hond van 14 jaar (die helaas veel verzorging nodig heeft nu vanwege de leeftijd, maar aangezien lang wandelen niet meer gaat, compenseren we de tijd), heb vier paarden, waarvan ik er twee iedere dag intensief verzorg. Deze twee staan aan huis, eentje staat een kwartier verderop, die rijd ik wel, maar dat is het enige dat ik hoef te doen bij hem en de vierde is nu nog 1 jaar en geniet volop van het weiland.
Naast baan en dieren doe ik ook nog een bedrijfseconomische studie op universitair niveau en dat hakt erin.
Ik heb dit schooljaar tegen mezelf moeten zeggen, het weekend is van mij en van niemand anders, dan doe ik mijn ding en geen werk en geen school. Dat houdt wel in dat ik door de week enorm vol zit en mijn weekend ook nodig heb om bij te tanken. helaas deed ik dit daarvoor ook, door de week veel werken, maar ook in het weekend en dat breekt op.
heb tegen mezelf gezegd die studie op je eigen tempo en niet meer drie vakken in een periode volgen en halen. Nu doe ik een vak per periode en dat gaat veel beter. dan maar wat langer erover doen. uiteindelijk doel blijft hetzelfde.

Sociaal leven? Wat is dat? Ik heb wel vriendinnen,maar we zien elkaar weinig, mede omdat zij ook zo druk zijn met vanalles. En echt uitgaan daar heb ik de puf niet voor en ja dan blijf je alleen. Heb helaas geen vriend (zal er wel een willen, maar geen idee waar je iemand leert kennen, waarschijnlijk op de meest onzinnige plek waar je het niet verwacht), misschien ook maar beter, want veel zal ik hem toch niet zien.

Sjurlieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 22:43

Laureentje, woon je wel nog thuis ? Of op jezelf ? Ik geloof dat ik echt niet meer mag zeuren... met een paard... hi hi hi

Sjurlieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 22:45

Gaan jullie ook nog wel eens op vakantie trouwens en zoja, hoe doen jullie dat dan met je paard ?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:47

ik werk 4 dagen per week(9 uur)en heb voor 2 dagen een bijrijdster.
een sociaal leven,ach,ik ben nogal op mezelf,heb weinig vrienden.

voor de komende vakantie heb ik 2 verzorgsters

Sjurlieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 22:49

Ik ben ook nogal op mezelf, heb maar een paar vriendinnen. Ook op stal ben ik niet iemand die uren met iedereen staat te kleppen. Ik ben echt geen allemans vriend en ben niet zo goed in van die oppervlakkige praatjes over ditjes en datjes.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:50

Ik sla tegenwoordig gewoon een dagje paard over. Zijn stal wordt uitgemest, hij komt op de wei, krijgt zes keer eten op een dag, en ik vertrouw mijn staleigenaresse er 100% op dat ze minstens zo goed als ik ziet of iets mis is met mijn paard. Vanaf januari ben ik bezig met een afstudeerstage. Ik vertrek 's ochtends om 7.45 en als ik thuis kom is het vaak 18.45/19.00.
Mijn paard staat 20 min rijden van huis af, dus ik ben niet even op en neer (maar op deze stal heeft hij wel die goede verzorging en op de stal dichtbij niet). Als ik klaar ben met koken, eten is het zo half 10 voordat ik op mijn paard zit (want ik ben traag na zo'n lange dag). Twee dagen per week ben ik eerder thuis, daarvan probeer ik één of twee dagen te rijden. Maar ik heb ook nog een sociaal leven, en een vriend. Het komt nu dus regelmatig voor dat ik twee of heel soms drie dagen in de week mijn paard niet zie. En ik rij dus ook vaak maar 3 dagen in de week, en daarom ook maar even geen wedstrijden.
Ik voelde me daar eerst heel schuldig over (over het weinig komen, want niet rijden vind mijn paard al helemaal geen ramp), maar eigenlijk lijkt mijn paard er niks onder te lijden. Ik ga express niet iedere keer rijden maar soms ook gewoon wandelen, poetsen, beetje tutten, dat lukt veel beter dan doodmoe op mijn paard zitten, en mijn paard heeft er een hekel aan als ik gehaast loop op te zadelen. Soms heeft hij 's avonds om half 10 net zijn portie hooi gehad en dan verlaat hij onderhand met tegenzin zijn eten.
Gelukkig is mijn stage bijna afgelopen, en dan ga ik weer studeren dus heb ik weer genoeg tijd om gewoon 6-7 dagen per week langs te gaan. Voor een lange periode zou ik het echt niet vol kunnen houden en ik zou ook nooit ver van huis willen werken. Bij mijn vorige stage at ik rond 17.30 een extra broodje en dan ging ik meteen door naar mijn paard. Inderaad dat hongergevoel gaat vanzelf over, en als je dan rond half 9/9 uur thuis bent en gegeten hebt, heb je tenminste nog een paar uur avond over.
Op vakantie heb ik ook gewoon de mazzel dat mijn paard al goed verzorgt staat. Dat vraag ik een stalgenootje hem op zondag (dan is het zelf buiten zetten) en 's avonds een keer extra buiten te zetten, af en toe te longeren en wat te poetsen. Mijn stal kost me misschien veel tijd met reizen iedere keer, maar ik heb het graag over voor de onbezorgdheid dat ik niet perse iedere dag naar mijn paard hoef omdat hij anders zijn stal niet uitkomt of misschien wel onopgemerkt ziek wordt.

Sjurlieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 22:57

Dat is ook de reden dat ik mijn paard verhuis, ze staat nu op vijf minuten rijden afstand, maar ik heb nooit echt rust dat het goed met haar gaat. Straks moet ik een kwartier rijden naar stal, maar krijgt ze wel superverzorging. Dat is vooral handig, omdat ik in het najaar nog een avondopleiding wil gaan doen, dan kan ik gewoon en dag "paardvrij" houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:02

Ik woon nog thuis maar heb een fulltime baan van 40 uur per week en de weekenden ben ik vrij. Gelukkig heb ik geen reistijd van en naar mijn werk, ik werk aan de overkant bij een reisbureau. Het combineren van paard en werk gaat bij mij tot nu toe nog heel goed. Alleen dat sociale leven... ouch Lips are sealed Dat schiet er echt bij in, ik ben bijv al een maand aan het daten met een jongen die ik leuk vind. Maar ik moet echt tijd maken en dat is soms wel vervelend. En hij vind het ook niet altijd even leuk aangezien hij weer wél veel vrijetijd heeft. Voor ik mijn paard had, had ik buiten het werk om eigenlijk niet echt een sociaal leven. Dat heb ik nu op stal erbij gekregen, ik ben niet het type dat altijd in de kantine zit ofzo maar ik ken veel mensen en heb het erg gezellig met ze, er heerst een goede sfeer en dat doet je echt goed. Ik vind niet bepaald dat mijn leven drastisch veranderd is, ik ben 20 en eigenlijk kwam het hebben van een eigen paard precies op het goede moment. Daarvoor begon ik steeds minder te snappen waarom mijn leven uit werken, eten, slapen bestond. Vreselijk vond ik het. En nu stal daarbij is gekomen heb ik echt het nut ervan weer teruggevonden! Het is wel even wennen, op sommige dagen eet ik mee en andere dagen stop ik iets in de magnetron als ik van stal kom. De reistijd naar stal is 25min en dat vind ik net te doen, ze krijgt er de beste zorg en dat is belangrijk. Op vakantie gaan kan dus ook gewoon, ik heb haar sinds januari en ben imiddels in Cuba en de USA geweest, beiden een week. Als ik weg ben wordt ze door mensen van stal verzorgd en is ze vrij of een stalgenootje rijd op haar. Ik vind het niet erg dat er een paard in mijn leven bij is gekomen, mijn ouders ook niet. Het is gewoon een kwestie van aanpassen hoewel ik het soms wel vervelend vind voor mijn ouders dat zij zich in sommige situaties ook aan moeten passen voor mijn paard. Alleen met mijn familie is het moeilijk, ze hebben nog niet echt door dat grootste deel van mijn tijd naar Whis gaat. Maar ze moeten het maar snappen Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 01:02

Ik ga morgen eens dit topic doorspitten, eens even kijken hoe anderen hun tijd indelen Ja

Ik heb een fulltime baan, een parttime baan, 2 paarden, 2 honden en 2 katten, een vriend (die ook weleens aandacht wil) en een huishouden. Werkelijk waar om compleet knetter van te worden!

*Ben nu klaar met werken en ga dus pitten*

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 07:28

Ik werk 40 per week (sta voor de klas), heb daarnaast een vriend, een huis, een paard en binnenkort een hond.
Het is soms even passen en meten met de tijd maar tot nu toe red ik het goed. Overdag werk ik, rond 5 uur ben ik thuis, dan eet ik op tijd en ga ik naar m'n paard (heb geen verzorger), waarvan ik meestal rond 8 uur/half 9 thuis ben. Een hoop vrienden hebben ook een paard dus die zie ik op stal en verder spreek ik af in het weekend.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 07:43

Ik werk 32 uur heb een hond, een paard, 3 ponies, een man, HBO opleiding, help twee middagen op de manege met stallen uitmesten.
Kan soms wel eens heel hard gillen, maar zie mijn paard en ponies juist wel als rust. Ookal ben ik stallen aan het uitmesten dan voel ik toch alsof ik echt met mijn hobby bezig ben, dus rust. Het moet allemaal wel even, maar ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten!
Je leeft maar 1 keer!
Maar je moet wel goed je eigen grenzen aanvoelen, zoas gisteravond was ik echt even op, nou dan lig ik echt al om 20:30 uur te slapen en werd net pas wakker!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:04

Ik heb een kindje van bijna 4, man, paard en werk 3-4 dagen in de week. Mijn paard staat op een pensionstalling waar in principe alles gebeurt (voeren, mesten) maar we moeten de paarden zelf weidegang geven. Dit doen we met een groepje zodat we het een beetje kunnen verdelen. Ik zet vaak 's ochtends om 7 uur de paarden in het land en ga daarna naar mijn werk. Rijden doe ik vaak 's avonds. Het is wel druk en soms wel eens lastig om iedereen tevreden te houden...meestal heeft vooral het huishouden daar onder te lijden Knipoog Maar ik vind het zelf heel prettig om het druk te hebben, ik heb een leuke baan, een leuk gezin en een leuk paard en daar haal ik enorm veel energie uit. Natuurlijk zijn er wel eens dagen dat het allemaal wat lastig uitkomt met plannen maar uiteindelijk is er altijd wel weer een oplossing te vinden. Mijn sociale leven speelt zich wel grotendeels op stal af. Ik heb een tijdje terug overwogen om naar een andere (kleine, rustige) stal te verhuizen (vanwege de kosten) maar dan zou ik echt geen tijd hebben om ook nog sociale contacten te onderhouden. Ik heb ook een paar vriendinnen die niets met paarden hebben, maar wel kinderen van mijn zoontjes leeftijd dus combineer ik het samen spelen van de kinderen dan ook meteen met samen koffieleuten Lachen

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:05

Werk fulltime, heb twee paarden, een huishouden en een hele berg vrienden en familie waar ik graag tijd aan besteed. Voor mijn werk organiseer ik een groot landelijk evenement waardoor ik de komende twee maanden naar zo'n 60-70 uur per week werken toe ga. Hoe ik dat ga doen? Bye bye sociaal leven! (Dat huishouden moet het sowieso al ontgelden... Haha! )

Ondanks dat de paarden veel tijd kosten brengen ze me ook heel veel regelmaat. In een 'gewone' werkweek begin ik dagelijks om half 8 en kan ik dus rond 4 uur/half 5 weg. Dan ga ik naar mijn paarden en tegen de tijd dat de files voorbij zijn rij ik naar huis. Eet ik tenminste nog op een redelijk normale tijd en heb ik ook nog wat aan mijn avond.
Voordat ik mijn paarden had was mijn weekinvulling één grote chaos. Ik at onregelmatig, werkte op vreemde tijden, was altijd moe. Dus het heeft me ook een hoop goeds gebracht; regelmaat helpt heel goed bij het voorkomen van overspannenheid en burn-out(achtige)klachten! Knipoog

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:57

Werk 24 uur, ben getrouwd, zoontje van 6, en ga elke dag naar mijn paardje. Nu heb ik het wel luxe dat mijn paardje gemest, gevoerd en buitengezet wordt. Eigenlijk loop hier alles gestroomlijnt Bloos . De dagen dat ik niet werk (di. en vrij.) breng ik ons zoontje naar school. Di.avond heb ik springles dus die dag vul ik met boodschappen, huishouden, was en strijk. Vrij.ga ik als ik ons zoontje naar school heb gebracht naar stal. De overige dagen dat ik werk begin ik vroeg (brengt manlief zoontje naar school) zodat ik ook weer vroeg (4 uur) naar huis kan en doe dan de nodige boodschappen en pik zoontje op van de BSO. En na eten ga ik dan naar stal. O ja en tussendoor heb ik ook nog tijd voor mijn vrienden (spreken vaak af in het weekend Knipoog)

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:06

Wat een herkenning. Bloos

Ik studeer op dit moment af (36 uuur p/w), geef drie avonden les, doe één avond vrijwilligerswerk en voer in mijn vrije tijd regelmatig redactionele klussen uit (ben eindredacteur van een clubkrant, redacteur van een vakblad en schrijf teksten voor 'klanten').

Daarnaast heb ik een paard die gelukkig geheel verzorgd wordt door de staleigenaar. Mijn merrie staat op een uur fietsen vanaf mijn huis (20km) en ben dus lang onderweg om bij haar te komen. Ze staat op pensioen en ik verzorg haar 3 dagen per week. Het liefst zou ik haar dagelijks willen zien!

Verder heb ik twee cavia's, een lieve vriend en een huishouden. De sociale contacten schieten er een beetje bij in evenals het huishouden. Ondanks dat ik van hot naar her reis, ben ik gelukkig met mijn leventje. Ik kan gewoon niet een avond niets doen en op de bank zitten. Ik ga veel en veel liever naar het paard of lesgeven.

In het najaar ga ik 40 uur werken, daar zie ik wel een beetje tegenop. Ben bang dat ik dan echt keuzes moet gaan maken. Tot die tijd, blijf ik lekker druk met voornamelijk de paarden en het afstuderen! Knipoog

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:10

Ja hoe ik het doe.
Ik heb het soms best wel druk en kom je s'avonds laat thuis en dan moet je nog naar je paard en dan denk ik wel eens waarom doe ik dit eigelijk.
Maar als ik hem dan weer zie staan in de wei of in stal dan weet ik het weer Haha!
Mijn leven bestaat gewoon uit;

Maandag & Woensdag & Donderdag
6.30 opstaan
7.30 school
15.30 thuis
16.00 hw maken
18.00 eten
18.30 naar paard
22.00 thuis en naar bed

Dinsdag & Vrijdag
6.30 opstaan
7.30 school
15.30 thuis
16.00 naar paard
18.30 thuis eten
19.00 hockey
22.00 thuis en hw maken
23.00 naar bed

Zaterdag
8.00 opstaan
9.00 hockey
13.30 werken
22.00 thuis en naar paard.
23.30 naar bed

Zondag
7.30 opstaan
8.00 naar paard
11.00 werken
22.00 thuis
22.00 naar bed

Mijn paard gaat eigelijk altijd voor, dan kom je soms wel eens in de knoei met je sociale leven.
Maar de mensen die mij kennen die weten dat en ik heb gewoon weinig tijd om dingen met vrienden te doen.
Ik heb ook een heel lief vriendje die dat ook accepteerd ook al is het soms niet leuk dat ie op de 2e plaats staat Clown
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 20-05-08 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:21

ik ben nu 21 heb 2 pony's (jonge pony's nog niet ingereden dus) en ben nog fulltime student, en heb een bijbaan en een vriend
mijn door de weekse schooldag ziet er zo uit:
6:00 op staan
7:00 naar de paarden fietsen (10 min fietsen) voeren, poep opruimen, de wei oplaten
8:45 bus naar school
9:00 kom ik aan op school, lessen volgen enz...
14:30 uit van school (meestal zijn we om 14:30 uit maar ook 1 dag pas om 16:30)
14:45 bus naar huis
16:00 thuis, huiswerk maken
16:45 eten
17:15 naar de paarden fietsen, paarden op de paddock zetten, voeren poep ruimen
18:00 naar mijn werk (poetsen ing bank maandag t/m vrijdag)
20:00 klaar met mn werk, fiets ik weer naar de paarden, even borstelen/ longeren of iets dergelijks
21:00 thuis, nog een beetje voor de tv hangen
22:00 naar bed..

met opdrachten buiten school loop ik meestal vast omdat daar veel tijd in gaat zitten die ik eigenlijk amper heb/maak.
we krijgen veel huiswerk en ik ben niet zo'n ster in het maken van boekwerken omdat ik mezelf daar echt toe moet zetten, heb er moeite mee om een structuur aan te brengen/tijd ervoor te maken en er mee te beginnen...

door de weeks heb ik eigenlijk nauwelijks tijd voor vrienden enz..
in het weekend hoef ik niet te werken dus dat is wel weer een voordeel.
op zaterdag mest ik de stal, ververs ik water, ben ik bezig met verkeersmak maken en de paarden dingen aanleren.
vriend lief werkt zaterdags overdag. meestal zie ik m zaterdag savonds of ga ik door de weeks na mijn werk naar hem toe'of hij naar mij. (hij woont 30 km verderop) ik zie hem meestal 1x per week omdat hij ook een druk leven heeft. soms zien we elkaar vaker maar soms zien we elkaar ook minder zoals deze week.. hij is bezig met afstuderen en heeft het mega druk dus nu zie ik hem 2 weken niet. dat is een beetje een nadeel maar hij is wel echt een super lieverd en als we bij elkaar zijn is het super gezellig
naar vriendinnen ga ik meestal na mijn werk, dus door de weeks na 20:00, en in het weekend gaan we soms uit.
ik ga niet elk weekend uit, ik heb niet zo veel geld daarom, ik moet namelijk mijn paarden zelf onderhouden, dus ook financieel

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:46

Sjurlieee schreef:
Gaan jullie ook nog wel eens op vakantie trouwens en zoja, hoe doen jullie dat dan met je paard ?

Ik ga 10 dagen naar het buitenland met gezin en mijn paardje wordt dan gedaan door een vriendin Tong uitsteken Die mag dan zien wat ze er mee doet. In het land loopt hij dan toch wel dus of mijn paardje krijgt ook vakantie en poets ze hem 's avonds lekker of ze gaat rijden.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:08

Sjurlieee schreef:

Heel gaat heel vaak mee Haha!
Als we ergens in een huisje gaat zitten gaat ie gewoon mee naar een stal daar in de buurt.
Als die thuis blijft gaat ie gewoon lekker op het land en laat ik een vriendin der af en toe op rijden.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:55

Ik werk ongeveer 50/55 uur per week en ik heb 1 paard die ik zelf elke dag verzorg/voer/uitmest e.d. aangezien hij aan huis staat
Dan hier mijn dagindeling voor degene die dat fijn vinden:

05.45: opstaan
06.15 naar de paarden, voeren, op de wei zetten e.d.
06.45 naar mijn werk
18.30 klaar met werken
19.00 eten
19.30 paard doen (rijden/longeren oid)
22.00 klaar met paard
22.30 bedtijd.

In het weekend ga ik er niet veel later uit dan normaal, waardoor ik vaak rond 10.00 al klaar ben met mijn paard. Ik ben wedstrijdruiter en ik doe alles zelf op stal, en ja het is zwaar, maar ik heb wel elke dag een voldaan gevoel, als ik weer veel geld verdient heb voor de zaak en mijn paardje tevreden aan zijn hooi staat te knabbelen. En nee, ik heb geen zwaar sociaal leven, daarentegen zit ik wel heel de dag aan de telefoon, maar veel tijd met vriendinnen kan ik niet doorbrengen, heb ik eigenlijk ook niet veel behoefte aan, aangezien ik al heel de dag gezeur aan mijn hoofd heb Haha!. Mijn vriend lijdt hier af en toe wel een beetje onder. Daarom krijgt het paardenkind 1 wei dag per week Haha!, vindt hij ook geen ramp. Ik heb echt heel veel respect voor mensen die 2 paarden hebben... of nog een huishouden en kind erbij hebben

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:24

Sjurlieee schreef:
Laureentje, woon je wel nog thuis ? Of op jezelf ? Ik geloof dat ik echt niet meer mag zeuren... met een paard... hi hi hi

Woon nu nog thuis (moet zeggen woon weer thuis, ben terug gekomen), maar eind 2008 ga ik weer op mezelf wonen, althans proberen. Heb het appartement al gevonden, ben nu alleen op zoek naar woonruimte voor paarden (is heel moeilijk, bijna niemand wil een shetlander op stal hebben en die komt echt wel mee). En dan zien we wel verder.

ggit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:49

ik werk 4 dagen, maar moet ook zeker twee keer in de week zakelijk eten, woon alleen, heb een vriend en een paard (stal is 20 minuten van huis). dat is soms lastig combineren, omdat mijn zakelijke afspraken nogal eens onverwacht veranderen. bovendien heb ik een ziekte, waardoor ik op vaste tijden moet eten.
en toch gaat het allemaal - met enig plannen en georganiseerde hulp! het valt me op dat de meesten hier geen bijrijder hebben, en geen werkster. Ik kan het jullie allebei zeer aanraden - het geeft veel rust in m'n hoofd als ik twee of drie dagen in de week niet naar stal hoef, of een week op zakenreis ben en dan weet dat mijn bijrijdster er is. het is jammer dat ik niet elke dag kan, maar als ik onverwacht toch tijd heb ga ik gewoon die dag ook (dat kan mijn merrie prima hebben). en ik zal toch moeten werken, anders kan me geen paard permitteren!
en ik heb inderdaad gekozen voor een stal waar ze s ochtends in de molen en daarnaa op het land wordt gezet, dus dat scheelt ook behoorlijk.
ik heb afgeleerd om perfectionistisch te zijn - ik neem regelmatig genoegen met een zes, als het niet anders kan. scheelt een boel stress!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:06

ggit, heel herkenbaar!

Heb ook een poets genomen. Zaaaaalig als ik thuis kom en mijn huis is weer fris.
En idd concessies doen, genoegen nemen met minder. Maar heb inmiddels geleerd dat minder helemaal niet slecht of erg is! Integendeel! Knipoog

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:24

Sjurlieee schreef:

Heb een hele lieve vader die ook al jaren met het paardenvirus besmet is. Hij heeft zelf geen tijd om een paard te nemen, maar vind het heerlijk om mijn paard te doen als ik op vakantie ben. Kan haar dan ook met gerust hart achterlaten.