Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:41

hangt van het bedrag af.
ik heb 3 jaar geleden een serieus bod afgeslagen voor mijn paard waar ik heel wat jaartjes leuk van had kunnen leven Nagelbijten / Gniffelen
maar ja.. na jaren eindelijk het punt bereikt dat het goed gaat, dus geniet er nog flink van nu het kan. op dit moment zou ze ook niet weggaan voor pak hem beet 15.000 euro ofzo.maar ik denk over een paar jaar als ik gewoon ontzettend veel moet betalen vanwege 3 dieren, dat de kans er best inzit dat ze wordt verkocht als iemand echt een hoog bedrag bied.

paarden zijn gebruiksdieren, en zo zie ik de mijne ook. natuurlijk houd ik van ze en zie ik ze als maatjes, maar kom op.. het zijn DIEREN... geen kinderen Clown

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:43

Ik ddenk niet dat ik het zou doen, maar ik wil daar ni vast opplakken wat ik zou doen omdat ik niet in de situatie zit. Op het moment zelf voel je wel wat het beste is.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:43

Ik denk dat het afhangt van mijn situatie, als ik het geld echt goed kan gebruiken zal ik het misschien wel doen maar dan nog zal ik er denk ik wel even over na moeten denken en zal ik er in ieder geval de eerste tijd best veel verdriet om hebben.. Maar als ik haar gemakkelijk kan houden en ruim zat geld verdien iedere maand dan verkoop ik haar niet..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:45

En wat ik me dan afvraag bij de mensen die wel direct ja zeggen, zouden jullie het ook doen als je wist dat je paard/pony op een ongelukkige plek terrecht komt?
En zeg nu niet "jaaaa maar iemand die veel geld heeft heeft ook àltijd een leuke plek voor mijn paardje". Ik ken genoeg mensen met veel geld waar de paarden bv met geluk een uurtje buiten komen per dag en ook nog met flink wat 'extra hulpmiddeltjes' gereden worden om te presteren, dat is voor mezelf bv al geen leuke nieuwe thuis voor mijn paard, mocht ik hem wel wegdoen.

En oh ja nog even ter aanvulling, ik heb geen extra groot huis met tuintje en alles erop en eraan nodig om gelukkig te zijn. Daarnaast kunnen al mijn vrienden en al mijn familieleden vandaag nog doodgaan, ik zou ze toch niet daarvoor ruilen voor een stel kamelen Haha! (no offense trouwens voor de mensen die wel hun paard zouden wegdoen hoor, heb ik ook alle begrip en respect voor zolang je er dan natuurlijk voor zorgt dat je paard goed terrecht komt Knipoog )

1 uitzondering trouwens in het 'ik doe haar voor geen geld weg': ik zou haar wel wegdoen als mijn primaire behoeften in het gedrang komen, maar dan zou ik zowiezo al geen geld hebben om mijn paard een goed leven te schenken, kan ik beter het beste voor haar kiezen. Als ik plots in een sitiatie zit waar ik zelfs nauwelijks goed eten zou kunnen krijgen, ga ik ook geen geld hebben om mijn paard voor het juiste te voorzien. Veiligheid is ook een primaire behoefte. Als ik ooit ergens in een klein appartementje zou leven in een achterbuurt, recht tussen de criminele bendes en ik zou door mijn paard te verkopen kunnen wegvluchten naar een huis in een betere buurt, dan zal ik het met énorm veel pijn in het hart ook overwegen, want mijn leven is me toch nog wat meer waard. Maar zoals mijn situatie nu is, of alleen maar voor wat extra geld, nee Lachen .

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:46

Ik zou het denk ik niet doen. Niet voor mijn paardje dat is mijn leven en dat ga ik niet voor wat meer geld weg doen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:52

Ik zou inderdaad wel een contract opstellen met voorwaarden wat er met je paard gebeurt, en waar die terecht komt enzo. Een goed tehuis vind ik ook zeer belangrijk.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:52

Nooit, echt nooit.
Voor geen goud!

Al moet ik zelf elke dag droge macaroni van de Lidl eten, Linda gaat nooit meer weg! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:54

Lowara schreef:
paarden zijn gebruiksdieren, en zo zie ik de mijne ook. natuurlijk houd ik van ze en zie ik ze als maatjes, maar kom op.. het zijn DIEREN... geen kinderen Clown

Ik vind dieren nogal wat leuker dan kinderen.... hou daar ook meer van.... Bloos

Wellicht dat ik daarom ook nog geen kinderen heb, maar wel heel wat viervoetertjes... Haha!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:56

als ik een paard zou hebben zou ik dat nooit doen, op mijn verzorg paard is 14.000 geboden. Gelukkig is die niet verkocht:D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:21

Moeilijke vraag. De pony wel. Wrangler weet ik niet. Enerzijds vanwege hemzelf: hij is extreem eenkennig en zou echt een emotionele opdoffer krijgen van een ander baasje. Hij laat zich door de meeste mensen niet eens aaien. Anderzijds omdat hij best capaciteiten heeft en een heel fijn karakter. Ik kan hem wel verkopen en iets anders terugkopen maar de kans is groot dat ik er qua sportmogelijkheden dan weer op achteruit ga. Best moeilijk om een paard te vinden dat EN de capaciteiten heeft en een braaf werkbaar karakter.
Het gaat natuurlijk wel om heel erg veel geld dus ik zou het thuis wel bespreken. Tot dusver heb ik bij alle gegadigden overigens niet eens naar het bedrag gevraagd maar gelijk gezegd dat hij niet te koop was.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:26

Urielle schreef:
Ik kan hem wel verkopen en iets anders terugkopen maar de kans is groot dat ik er qua sportmogelijkheden dan weer op achteruit ga. Best moeilijk om een paard te vinden dat EN de capaciteiten heeft en een braaf werkbaar karakter.

dan kan je em beter houden Haha!

ik ben meer van de jonge beestjes en vind het super om ze zadelmak te maken en het begin te leren en daarna mogen ze van mij verkocht worden Bloos

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:36

Nope, hij wordt nooit meer verkocht! Haha!
Maar ik heb hem ook niet gekocht om wedstrijden met hem te rijden of om er mee te handelen. Knipoog
Ik heb Shaak gekocht omdat het Shaak was... incl. zijn lichamelijke gebreken Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:39

nee mijn paarden worden niet verkocht.
heb voor mn fries al een paar kopers gehad maar verkoop hem niet. heb ze gekocht en de ene zal vat en zeker doodgaan bij mij en de andere hoop ik het ook.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:40

Ja als ik het 4 dubbele geboden krijg (en dat is in zijn geval erg veel geld) gaat hij zeker wel weg. Ik heb wel in mijn hoofd voor welk bedrag hij sowieso weg zou gaan. Wil niet zeggen dat ik hem nu wil verkopen natuurlijk Knipoog

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:41

Er moet wel een behoorlijk groot bedrag geboden worden voordat ik er überhaupt over na zou denken (en uiteraard is een goed tehuis een vereiste)

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:43

Ik denk wel dat het er van af hangt wat ze er voor geven Knipoog

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:44

Ligt eraan, als de mensen goed bieden en ze komt bij die mensen goed terecht en ze heeft zeer hoge potentie voor de sport dan zou ik ja zeggen. Ik wil het paard wel de kans geven om zich te bewijzen in de sport en bij mij hebben ze die kans niet optimaal ivm mijn gezondheid.

Als het een paard is niet met echt sport potentie dan zou ik hem /haar wel zelf willen houden hoeveel ze er ook voor bieden.Dan zou het lekker recreatief paardje worden, en een merrie zou ik eventueel zelf mee willen fokken....

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:45

ik zou het niet weten....ik heb tot nu toe nog geen concrete boden gehad(wel mensen die een optie op hem willen als ik hem zou verkopen).maar ik heb dit paard gekocht met het oog op "handel",maar hij deed het zo boven verwachting goed en is zo braaf dat ik hem nu in principe houd tot zijn dood.als ik ermee uitgereden ben(heb geen zin om jaren in dezelfde klasse te hangen) dan zou ik hem misschien in bruikleen geven aan een leuke junior.
en wat betreft het viervoudige van z'n waarde: elk paard is de slachtprijs waard,de rest is puur emotie wat je betaald voor een paard.tenminste,dat vind ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:56

timilon schreef:
en wat betreft het viervoudige van z'n waarde: elk paard is de slachtprijs waard,de rest is puur emotie wat je betaald voor een paard.tenminste,dat vind ik.

Dat is waar, maar als het goed is weet je wel ongeveer wat er voor je paard geboden wordt bij evt. verkoop toch?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:58

Dat lijkt me toch wel..

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:00

Lowara schreef:

Mijn dieren zijn mijn kinderen en geen gebruiksvoorwerpen. Dus ik zorg er ook goed voor, dat ze niets te kort komen en nee, voor geen goud gaan ze de deur uit, ech nie

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:06

Ik zeg ook nu glashard 'nee', zeker niet voor 4x de eigen waarde!!, maar weet natuurlijk niet hoe het er straks voorstaat als mijn vriend en ik een huis gaan kopen en alles.... máár ik denk ook niet dat ik bang hoef te zijn voor die keuze te komen staan hoor, want denk niet dat iemand ooit een bod op haar zal doen waar ik uberhaupt over na hoef te denken Tong uitsteken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:08

Amerika wilde hem hebben voor 10 duizend euro, maar als ik 15 duizend had gevraagd hadden ze dat ook gegeven.Maar ik heb geen paard gekocht voor de handel.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:13

ja dan gaat tie zeker weg! Hoef ik niet lang over na te denken. 4 dubbele. Nou daar kan ik heel erg veel leuke dingen van doen incl. ander leuk paardje kope..

Ook al ben ik erg aan hem gehecht!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:20

Het enige paard waarvan ik hem echt niet zou verkopen als ik nog normaal kon leven, is er niet meer, dus de rest zou wel weggaan als ik een flink bod kreeg, en ze goed terecht kwamen.