een wild idee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: een wild idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:28

In het najaar kan ik waarschijnlijk wel, dan is het veulen al wat ouder. En anders neem ik mijn verzorgpaard mee als dat van de eigenaresse mag, dan is er nog tijd om te trainen Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:40

Super leuk idee! Lachen.
ik had alleen een vraagje over hoe lang de toch gaat duren en of jullie veel gaan stappen of van plan zijn veel te galoperen en draven!

alvast bedankt!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:08

IK zou ook wel mee willen doen!
alleen wel even wat vraagjes:
-Zelfde als lotte : Duur van de rit en voornaamlijk stappen of ook veel draf en galop.
-Hoe oud moet je er voor zijn?
-Hoe oud moet de pony er voor zijn?

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:04

idd , lijkt mij ook erg gezellig!
weet niet of paard t volhoud, maar kun je toch op trainen. en daarbij gaan we toch niet als gekken tekeer als je met zn alle bent!

ik denk dat jij zelf weet of jou paard en pony het aankan.
Daarbij zul stukken moet draven en galopperen, maar denk dat je voornamelijk rustig aandoet.
HEt zijn lange afstanden en je zult ze niet moeten vermoeien.
Daarnaast denk ik dat je voor jezelf gewoon zelfstandig en oud genoeg moet zijn. en moet mogen van je ouders.
Weet niet je leeftijd gebonden kunt noemen. Maar verstandig is het niet om bijvoorbeeld iemand van 11 mee te laten gaan, ik zou mijn kinderen van die leeftijd, niet op die tocht mee laten gaan.

edit: ik heb net gevraagd aan mijn ouders en mits het in een vakantie of zaterdag of zondag vertrekdag is , kan/mag ik meedoen. Mijn ouders leek het ook een super goed idee!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:18

zoals al eerder vermeld lijkt het me ook heel leuk om mee te doen. Heb een haflinger en denk wel dat die het volhoud. Maar hoe duur gaat het worden en hoe wil je dat doen met overnachten stel dat er inderdaad 100 zich op geven en de helft haakt af moet je als nog voor 50 paarden en ruiters een slaapplek regelen. En je kunt ze toch niet allemaal in een wei gooien ? De conditie kun je opbouwen dat lijkt me geen probleem je kunt alvast beginnen met veel buitenritten te maken. De hoefsmeden zullen blij zijn haha. Veel ijzers worden er dan versleten.

Schrijf me maar voorlopig in maar wil de kosten wel eerst weten. voor ik me helemaal vastleg. En wie weet weet ik nog wel een paar die mee willen doen zal eens vragen op stal.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:52

idd, ik wil me ook niet nog vastleggen,maar heb wel interesse. Ik wil inderdaad eerst meer informatie over hoe,waar,wanneer etc.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:00

Hooi,
Ik ben 12 dus beetje jong, en ik woon in noord-holland én ik heb geen paard, dus voor mij gaat het feest niet door :p
Maar wilde eigenlijk even zeggen: Is de manege zonder Drempels geen idee?
Dit is een manege waar kinderen met een handicap op een huifbed tussen twee paarden in kunnen liggen, en zo dus ook het gevoel van paardrijden hebben...
Aangezien het om het paardrijden gaat... D8 ik dat het wel leuk was als het doel ook iets met paarden te maken hebben.
Mijn reactie is dus alleen als idee voor een doel hoor Knipoog
Hopelijk lukt het je genoeg mensen bij elkaar te halen!
Vind het iig een superleuk idee!
Groetjes...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:04

is het misschien een idee om een kaart te maken van welke tot welke plek er gereden gaat worden en dat er onderweg mensen mee kunnen stoppen als het bijv. te lang wordt en dat een ander dan die plek over kan nemen en weer doorgaat tot ook een plek op de kaart of tot het eind natuurlijk. Het is een behoorlijke afstand.
Succes met de plannen, ik doe niet mee maar wil eventueel wel sponsoren of iets.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:05

Helaas zal de hoefsmid niks aan mij hebben haha, denk dat die van mij lekker zonder ijzers mee gaat. Ik laat ze altijd op een natuurlijke wijze bekappen dus de hoeven zijn keihard Haha! Maar overigens is het idd handig om ergens slaap plaatsen ofzo te regelen. Hoeveel km het is enzo en hoeveel km je per dag kan doen. Ik rijd bv een tinker heeft een goede conditie kan hele stukken stappen en draven maar als ze te veel moet galoperen is ze zomaar bekaf... ik kan bv 3 uren draven achter elkaar maar een kwartier galop dan is ze al bekaf...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:08

Mij lijkt het echt een leuk idee. Ik heb alleen geen eigen paard. Hoe wil je precies voor een grote groep slaap plaatsen regelen voor ruiter en paard? Succes in ieder geval!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:20

Kreeg mail van Amanda__ hierover, opzicht lijkt het me heel leuk maar het ligt er enorm aan waar/wanneer en moet even kijken of ik vervoer kan regelen Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:45

[WWW] > [PP]

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:23

Gezien het probleem met het verre vervoer en de slaapplaatsen: Is het niet een beter idee om er een estafetterit van de maken, misschien nog wel met een echt stokje ook Knipoog Dat 't stokje bij de start wordt overhandigd uit handen van 'het goede doel' en bij de finish weer aan hen wordt teruggegeven, inclusief geldbedrag? Lachen

Ik zou namelijk erg graag meerijden, maar het kost veel tijd, energie, en ik denk dat je bij een estafettetocht meer mensen mee kunt laten doen! (Bijv. 20 paarden per 30? km)

Het is ook maar een wild idee he Knipoog

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:38

Het kan misschien idd wel ieder jaar georganiseerd worden. en dan elk jaar vanaf een andere plek. over 2,5 jaar kan ik ook mee doen met mijn paint! want nu is hij nog niet oud genoeg.

het is misschien een optie om je door bedrijven te laten sponsoren. komen ze gelijk goed in het nieuws als er genoeg mensen meedoen. zo'n grote groep trekt natuurlijk de aandacht.

en met slaapplaatsen kan je natuurlijk regelen dat er groepjes paarden op verschillende plaatsen overnachten. zijn de mensen bij wie dat mag ook gelijk sponsors als je niks hoeft te betalen. en dan spreek je 's ochtends gewoon in de buurt af, want een groep van 50 a 100 paarden kunnen nooit op 1 boerderij natuurlijk.

je kan ook elk jaar een ander goed doel doen, het lijkt me alleen wel een beter idee om het af en toe ook voor een goed doel voor dieren te doen, ligt iets meer voor de hand.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:40

Is wel een goed idee ja.

Maar om het even overzichtelijk te houden...

Mischien een lijstje maken van mensen die een mee willen rijden, en een paard hebben, en van mensen die geen paard hebben en mee willen rijden, dan kunnen die mischien een paard lenen?

-Ik rijd mee, en heb zelf een paard:
1:

-Ik rijd mee, maar heb geen paard:
1: Miss_Malfoy (Onder voorbehoud)

-Ik heb een paard over en wil die eventueel wel uitlenen.
1:

Zoiets?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:43

Oja ik weet nog een goed doel: Stichting paardrijden gehandicapten.
Zij kunnen altijd geld gebruiken voor nieuw tuig etc.
En het is paard gerelateerd!

Mischien is het ook een idee om iedere ruiter indivudueel sponsors te laten zoeken en die op je zadeldekje of waar dan ook te zetten?
En mischien zijn er paarden die bijv. gewend zijn om een vaandel te dragen? Dan kun je voor je sponsor een vlag maken.
(Zomaar wat wilde ideetjes hoor, maar aangezien het hier toch om een wild idee gaat. Haha!)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:43

dat idee van een estafferit lijkt me nog helemaal niet zo verkeerd. Ik kom zelf uit de provincie groningen en wil wel heel graag mee doen maar zit dan wel met een probleem hoe kom ik met mijn paard weer terug?
heen is geen probleem je rijd er heen maar terug?

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:44

@patulan, dat vind ik een goed idee. Zo kan iedereen makkelijker meedoen en bespaart ook veel tijd en geld (benzinekosten).

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:47

Ohhh ! wat leukkk ik wil ook mee !
ook nog even wat vraagjes.. hoe zit dat met eten en zo? we kunnen moeilijk niks eten en de paarden ook niet... er is een kleine kans dat het paard van mn zus mee mag...

is er toevallig een paard te leen ?? Haha!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:15

Hé mensen wel blijven posten he!
En als iedereen het nou even in zijn/haar onderschrift zet... Schijnheilig

bonjootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:39

ik zat kwa eten te denken om een volg auto/busje mee te laten rijden ook voor het geval er wat mis gaat.
ik heb zelf EHBO en Rijbewijs. en estafette is wel een erg oke idee. ik noem maar wat elke groep gaat 1 a 2 provensies door?? en ik kan ook wel met vaandel rijden!!! misch zou het een idee zijn dat de vaandel gemaakt word met het logo van de organisatie. en deze het hele land door gaat ik wil zelf wel groningen en drenthe door gaan met mn dame en vanaf drenthe met mn auto volg auto willen zijn.. ik wil er wel de hele toch bij zijn. als EHBO 'er

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:41

Dat zou inderdaad wel handig zijn ja, een ehbo'er met busje.
En eventueel iemand met een trailer?
Ik bedoel er zal maar wat gebeuren, dan is een trailer handig.

bonjootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:43

haha helaas moet ik weer zegge dat ik ook dat heb tegen die tijd:P ik ga namelijk deze zomer voor aanhanger rijbewijs en tja wil een 2 paardstrailer kopen!! ik kan de bus van mn vriend mee krijgen!!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:45

Leuk!
Krijg er al helemaal zin in! Haha!
Alleen het moet denk ik wel tijdens de zomervakantie voor mij, ik ga hier denk ik echt geen vrij van school voor krijgen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:46

ik wil ook wel groningen drente doen. is voor mij het meest haalbare aangezien ik niet in bezit ben van een rijbewijs.

zal vanmiddag direkt even informeren of er bij mij op stal nog meer mensen zijn die mee willen doen.
Laatst bijgewerkt door mhollander op 15-03-08 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt