Het was weer raak, Ze moet weg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nexus

Re: Het was weer raak, Ze moet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:53

Heel veel sterkte, vind het heel rot voor jullie!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:05

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:07

Caira schreef:
http://www.balingehof.nl ik weet zeker dat deze mensen kunnen helpen.

mag ik me afvragen hoe jij dat zeker weet zonder het dier en het uitgebreiden en hele verhaal van de afgelopen 2 jaar te kennen?

onze hele stal, mensen die al jaren in de paarden zitten, die genoeg hebben meegemaakt zeggen ook, je zoekt een levensgevaarlijk probleem op als je haar nu bij jou houd.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:09

ik verdrink op het moment in mijn tranen, Zit er heel hard aan te denken haar tot minimaal van de zomer te houden. Kijken hoe het dan gaat. Het doet zo een pijn....

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:14

Ik zit hier zelf ook met tranen in mijn ogen. Beide verhalen gelezen. Ik ga niet zeggen dat dit de beste beslissing is ja of de nee. Ik weet het niet. Ik ben zelf ook altijd vrij bang dat er onderweg wat kan gebeuren als ik aan het rijden ben. Het enige wat ik jullie wil meegeven is sterkte!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:29

smurffie schreef:
Caira schreef:

mag ik me afvragen hoe jij dat zeker weet zonder het dier en het uitgebreiden en hele verhaal van de afgelopen 2 jaar te kennen?

onze hele stal, mensen die al jaren in de paarden zitten, die genoeg hebben meegemaakt zeggen ook, je zoekt een levensgevaarlijk probleem op als je haar nu bij jou houd.

Soms kun je fijner met een dier aan het werk, juist als je de geschiedenis niet kent. Ik heb deze mensen in de loop van de jaren verschillende paarden zien behandelen zowel met homeopatie als met grondwerk en ik heb er vertrouwen in dat ALS er iemand kan helpen, dat zij dat dan zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:39

Caira schreef:

wilde net zeggen!

Waarom het nog niet even proberen met hulp?
Een paard wat tegenwoordig trapt... ligt dat aan het paard of aan de omgeving, mensen en verhouding mens/dier.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:51

ik heb er de hele avond overnagedacht.
En ben tot het volgende gekomen.

Wil VOLLEDIG op nieuw beginnen.... VD is de eerste stap die ik wil gaan zetten en 3 keer in de week aan een halstertje longeren alsof ze een 3 jarige is. Dan het zadel er weer een keertje opleggen, hangen nouja jullie kennen het allemaal wel.

Om haar niet helemaal te laten vervreemden met auto's wil ik rondjes op het erf lopen en steeds meer richting de uitgang van het erf. Zo wil ik alles weer opbouwen.

Dit is overgens wel me laatste kans die ik nog in haar steek maar trek er als het moet jaren vooruit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:53

dit is niet om af te zeiken, maar ze staat een half uur stappen van het strand, er is vast iemand die voor dat denk nog niet eens een half uurtje heen en weer je een trailer wil lenen en dat dan je ouders je afzetten, en een kwartier voor je bij je eindpunt bent bellen dat ze er dan weer zijn.

ik denk dat het echt een kwestie van tijd is, ik zou als het mijn paard was eerst gewoon minimaal een half jaar niet langs de weg gaan rijden en alleen aan de hand en evt met trailer naar het strand gaan.
ze trapte naar die auto maar aan de hand is er dus niks aan de hand, ik zou nog niet opgeven ik denk dat je vertrouwen terugkrijgen gewoon tijd nodig heeft.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:54

super!!!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 00:04

ouders willen niet met trailer rijden Knipoog dus heb er ook nog iemand bij nodig die rijd. de trailer is namelijk wel te verkrijgen Knipoog

we gaan het de laatste keer proberen, het is een dier waar we beide veel om geven, een laatste keer gaan we rustig aan beginnen, van voorafaan. en we zien wel waar het schip stranden gaat! Hopelijk niet

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:43

Wat ontzettend geweldig en moedig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:48

Ik bewonder jullie moed maar laat je verder geen schuldgevoel aanpraten als jullie toch nog tot verkoop over zouden gaan. Er is niks mis mee om een paard waar je je niet meer veilig op voelt, te verkopen aan iemand die dat stukje niet tussen de oren heeft zitten en er wel alles mee kan doen.
Een paard wordt er niet mee benadeeld als het wordt verkocht, degene die meer buikpijn heeft is in de regel de eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:53

P.S. jullie mogen best weten dat ik een aantal weken geleden een hardhandige landing heb gemaakt van een paardenrug (paard werd panisch door een houtstapel die in de brand stond) en ik heb echt even tot tien moeten tellen er weer op te gaan, verder is het paard nog twee weken erg erg lastig geweest, dat ging pas over nadat iemand anders hem even flink heeft aangepakt.
TS heeft niks aan reacties zoals dat het paard niet weg mag, en ik kan me haar angst wel inleven.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:56

ik wens je veel sterkte wat de uiteindelijke conclusie ook mag zijn. Hopelijk brengt het je rust. Veel succes!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 02:40

He getsie dat zijn geen fijne dingen en ik snap best dat je om die reden ( zelf niet kunnen rijden en gevaarlijk ) besluit je paardje weg te doen.
Wat ik alleen niet snap is dat je in 40 min kan besluiten je paardje toch weer te houden....
Zie laatste en 1 na laatste post.
Nou succes in ieder geval en ik hoop toch dat je je paardje nog een kans geeft groetjes Joyce
Alhoewel ik wel vind dat

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 02:45

Als ze zo'n moeite heeft met auto's, en je weet zeker dat het iets psygisch is.. Waarom ga je dan niet eens elke dag een paar minuutjes in de buurt van een weg grazen ofzo? Natuurlijk wel op een veilige afstand Knipoog Ik heb de rest van de topics niet gelezen.. Maar als ze sinds de aanrijding zo op auto's reageert, en daarvoor geen last had van auto's, dan denk ik dat zlk soort 'therapie' beter werkt dan haar opnieuw beleren. Want met opnieuw beleren krijg je haar koppie echt niet leeg. Ze zal altijd de connectie tussen auto's en pijn blijven leggen. Ik denk dat je moet proberen de connectie auto > pijn moet veranderen naar auto > niets aan de hand. En ik denk dat grazen in de buurt van rijdende auto's helemaal niet zo'n gek idee is. Want eten is meestal iets fijns voor een paard. En als je in de buurt geen mogelijkheid hebt om te grazen, neem dan voer of iets lekkers mee in een emmer oid.. Ik denk dat je hiermee veel meer in een veel kortere periode kunt berijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 02:55

OPnieuw beleren werkt zowiezo niet, wel een paard de tijd gunnen. Een zadelmak en doorgereden paard opnieuw zadelmak maken is zinloos en tijdverknoeien.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 03:06

Ja, dat lijkt mij dus ook..
Als zij geestelijk er nog niet klaar voor is, dan moet je haar daar wellicht bij helpen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 03:11

De pony is er geestelijk vast wel klaar voor Liesje, ik denk alleen dat er tijdelijk even iemand mee aan de slag moet, die haar even goed aanpakt.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 03:13

Ik weet niet welke zin van aanpakken jij bedoeld, maar ik denk dat even goed aanpakken niet de juiste manier is. Ik denk dat je met het winnen van vertrouwen een heel stuk verder komt. Ze mept niet voor niets naar een auto. Dat is niet omdat ze dat ding lelijk vind of omdat ze vind dat 'ie daar niet mag rijden, maar gewoon om zichzelf te beschermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 03:16

Ik ga voor een deel met je mee, maar een paard wat het een keer heeft gewonnen van iemand die het dier niet de baas kan, zal dat vaker proberen, dat is mijn ervaring. Niet elk paard is alleen maar lief en niet elke reactie komt alleen maar voort uit angst, er zijn zat paarden die gewoon een loopje nemen met minder ervaren ruiters.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 03:20

Ik geloof niet dat dit een geval is van een keertje gewonnen.. Het zou best kunnen, maar gezien wat er gebeurd is wijst het meer op angst. Er vandoor schieten zonder reden en al dat soort dingen is wel een geval van winnen, maar schoppen naar een auto naar een aanrijding niet. Ik denk ook niet dat ze een loopje met haar neemt. De pony zal dit echt niet doen omdat ze de vorige keer succes had, want dat had ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 03:25

Jij weet het niet en ik ook niet, Liesje.
Als het hier om een dominantiestrijd gaat, is het beter dat de TS de pony wegdoet naar iemand die wel de ervaring heeft en die de pony aankan. Maar ze hebben besloten het dier nog een kans te geven, waar ook niks mis mee is.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 03:54

moyra schreef:
ik heb er de hele avond overnagedacht.
En ben tot het volgende gekomen.

Wil VOLLEDIG op nieuw beginnen.... VD is de eerste stap die ik wil gaan zetten en 3 keer in de week aan een halstertje longeren alsof ze een 3 jarige is. Dan het zadel er weer een keertje opleggen, hangen nouja jullie kennen het allemaal wel.

Om haar niet helemaal te laten vervreemden met auto's wil ik rondjes op het erf lopen en steeds meer richting de uitgang van het erf. Zo wil ik alles weer opbouwen.

Dit is overgens wel me laatste kans die ik nog in haar steek maar trek er als het moet jaren vooruit.

De rest moet ik nog lezen, ik ga met beiden partijen mee, maar vooral met het idee van velen hier.. Nog een kans voor Pepple's .. En ik lees hier dat je dit haar wil geven SUPER!!
Staat ze op de stal waar ze nu "woont" niet overdag op een land waar auto's voorbij komen? Misschien dat dat haar ook helpt wennen? Van Katja las ik net (Smurffie is dat toch? Knipoog ) volgens mij op de 2de pagina dat zij er al bang op ging zitten, dit voelt je paard(weet je natuurlijk wel) maar probeer eens rustig op haar te gaan zitten, desnoods alleen stappen, denk aan iets rustigs misschien dat het werkt. Of een les van een prof indd, dat die haar rijd zolang diegene dat nodig vind. En jou of Katja daarna les geeft? Ook in het ontspannen gaan zitten op Peppels?