Mijn pennydroom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thokkadisje

Re: Mijn pennydroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:38

Mijn pennydromen zijn wel uitgekomen Haha! Heb eigenlijk nooit hoeven zeuren voor paardrijles dat mocht gewoon Ja Kreeg al snel een echte hengst als verzorgpony (shetland, maar het was wel een ongetrainde hengst die ik zelf ingereden heb ROFL ). Natuurlijk wel jaren gezeurd en gedroomd van mijn eigen pony(s) en op alle verlangslijstjes stond PAARD op de eerste plek en PONY op de 2e, de schuur kon prima als stal dienen en de boer achter ons huis wou vast wel een stukkie weiland afstaan. Op mijn 13e verjaardag was dan eindelijk de grote ag aangebroken. Ik kreeg een kaartje waarop stond dat ze een stal hadden gevonden en dat ik een pony mocht uitzoeken Go jij! Go jij!
Geen zwarte arabische hengst, maar een pikzwarte ijslandse merrie Haha!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZXYAVABI.jpg

Inmiddels slaat de verzamelwoede toe en heb ik er een 2e paard bij, deze keer een witte Haha!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:09

ROFL haha.. wat een mooie verhalen!! Haha!
Mijn ouders hebben het ook zwaar gehad.. Bloos
Wij woonden bij een rijvereniging in de straat en elke keer als er iemand met een paard langs kwam gingen mijn zus en ik vragen of wij er op mochten zitten, meestal mocht dat wel, tot het einde van de straat en dan de volgende weer vragen..
Ik heb zo lang lopen zeuren, wat zou het toch leuk zijn als ik een eigen pony had...
Een keer was ik samen met mijn zus en we hadden net even ruzie en toen zagen we een Appaloosa, mijn mond viel open... vond 'm zo ontzettend mooi en had nog nooit zoiets gezien, mijn zus zei; wat een mooi paard hè? maar ivm met de ruzie zei ik; ik vind m stom... Tong uitsteken
Vanaf die dag was mijn penny droom een zwart panterbonte hengst te hebben.
Mijn eerste pony was geen Appaloosa, maar het was echt de gelukkigste dag van mijn leven toen we haar (met mijn zus langs de weg lopend) op gingen halen.
Nu jaren later heb ik een aantal Appaloosa's en mijn geweldige zwart panterbonte hengst en ben ik mijn ouders nog altijd heel erg dankbaar voor het helpen uitkomen van mijn penny dromen!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:27

Mijn moeder heeft het niet zwaar gehad.
Me nicht had al een eige paard "perestroika" en was al ouder dan mij stukke ouder al volwassen en had peres volgens zelf gespaard.
maar goed, ik ging weleens mee maar ik reed niet, en op een gegeven moment rond sinterklaas privé les gehad op manege Reyerbos "waar zij toen/en nog steeds staat" En ging de week daarop dacht ik al in de lessen, naja ik vond het gewoon leuk.. maar de eerste paar keer moestenw el m'n rijlaarzen schoon zijn. Huilen van het lachen en dat deed ik zelf.
Kreeg een poetskoffer met borstels, naja dat nam ik gewoon mee.
uiteindelijk ben ik richting de uurs lesssen gegaan, en had van me nicht 2 weken leasen gehad in de zomervkanatie, die daarop ook. Ja maar daaarop niet want ik kon toen verlopig niet meer rijden, lichamelijke problemen. Knipoog
nog steeds last van...
Ben toen Peres gaan doen en later nero gaan doen en die doe ik nog steeds.
was wel heeeeeeel veeel in het park te vinden met hun urennn heb ik daar gelopen en gezeten.. in de zomervakantie.

Nu ben ik er ook nog vaak, maar hoop binnenkort weer te kunnen gaan rjiden. Lachen

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:34

Cavaliere schreef:
en dat ik aan het einde van de les floot en dat die me dan in volle gallop kwam ophalen natuurlijk..

ROFL dat droomde ik ook ! Haha!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:46

Mm ik heb echt een mooie droom die ik hopelijk heel snel waar mag maken dat zou ik zo fantastisch vinden!
Een groot landhuis met weiland erachter en een hele mooie luxe haflinger. Die haflinger hoeft niet veel te kunnen maar wel heel erg lief zijn , goed luisteren etc en voor onze grote kar lopen. Vork

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:35

Herkenbaar inderdaat. Ik ben wel 100 keer op mn 7ende van huis weggelopen omdat ik geen pony kreeg Tong uitsteken .

Toen ik me er eindelijk bij neer had gelegd dat ik geen pony kreeg deed ik alsof mn fiets een pony was. En dat die er steeds van door ging enzo Clown . De drempels in de wijk zorgden voor prima hindernissen!

Haha!

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:36

eknein schreef:
Herkenbaar inderdaat. Ik ben wel 100 keer op mn 7ende van huis weggelopen omdat ik geen pony kreeg Tong uitsteken .

Toen ik me er eindelijk bij neer had gelegd dat ik geen pony kreeg deed ik alsof mn fiets een pony was. En dat die er steeds van door ging enzo Clown . De drempels in de wijk zorgden voor prima hindernissen!

Haha!

hahaahaha jaaa! met halstertouwen aan je fiets, en maar lichtrijden op je zadel ! ROFL

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:38

word je zo moe van Huilen van het lachen

ik ben nu trouwens aan het zeuren voor mijn pennydroom, (ik ben 16 Tong uitsteken) IK WIL IVO HEBBEN! (ik ben een verwend kreng) dus dat duw ik mijn mamma zon 3x per dag in haar neus Tong uitsteken maar ach, gister kwamen ze ineens met een cavia aan, dus ik ben nu helemaal into de cavia Tong uitsteken

ik lijk in dit bericht echt een verwend kreng Bloos

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:42

Heul herkenbaar, TS *LOL*

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:35

Ilsje_ schreef:
word je zo moe van Huilen van het lachen

ik ben nu trouwens aan het zeuren voor mijn pennydroom, (ik ben 16 Tong uitsteken) IK WIL IVO HEBBEN! (ik ben een verwend kreng) dus dat duw ik mijn mamma zon 3x per dag in haar neus Tong uitsteken maar ach, gister kwamen ze ineens met een cavia aan, dus ik ben nu helemaal into de cavia Tong uitsteken

ik lijk in dit bericht echt een verwend kreng Bloos

haha, dat doe ik de laatste tijd ook nogal vaak Huilen van het lachen soms ook indirect.
Ondanks dat ik weet dat ik dr toch niet krijg Tong uitsteken

haha, en ik droomde vroeger ook altijd ervan om met mijn paard naar school te gaan, en dan bleef mijn paard braaf op het schoolplein staan op mij wachten Clown en dan ging ik weer met mijn paard naar terug en zette ik 'm in onze schuur Ja

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:10

Oh dat verlichte zit op je fiets heb ik ook tijden gedaan, en dat mn paard me naar school zou brengen en als ik floot me weer kwam ophalen was ook een populaire droom bij mij. Haha!
Ik heb niet hoeven te zeuren voor paardrijdlessen, ik vond paarden altijd geweldig en mn moeder had vroeger heel lang gereden. Toen er een manege in de buurt kwam werd ik gelijk ingeschreven, maar een paar weken erna kwam de toenmalige vriend van mn moeder terug uit de kroeg met de mededeling dat ik privélessen kreeg van de dochter van de eigenaar van de kroeg, op haar eigen paard. Een jaar erna werd ik pas gebelt door de manege dat ik daar terecht kon, dat heb ik toen met een lach afgeslagen. Haha!
Stiekem ga ik soms nog steeds als niemand kijkt de drempel vlak bij ons huis over in verlichte zit.. Bloos

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:55

ik al mijn vriendjes en vriendinnentjes die tijd zo ver gekregen dat we paardje speelde op het schoolplein en dat we teugels aan ons stuur hadden..
en iederen lichtrijden..
Het klimrek was de stal.. Huilen van het lachen

me ouders het leven zuur gemaakt met mijn paarden verslaving..
Want via mijn moeders collega kon ik een haflinger verzorgen (stront eigenwijs en groot) en ik was 8 ROFL
En mijn moeder moest mij er altijd heen rijden want ik mocht niet fietsen Huilen van het lachen

Allemaal door de penny idd Huilen van het lachen ,

Oja dat verjaardags verhaal komt me te bekent voor..
eigenlijk alles wel Nagelbijten / Gniffelen

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:00

hihihi zo'n zwarte arabische hengst...the black stallion in mijn achtertuin Bloos wie had zo'n droom niet Haha!

en ik heb 32jaar lang op mijnverjaardag hetzelfde gevraagd...paard.....toen ik niet kreeg toch maar besloten zelf te kopen Clown

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:24

Oh geweldig dit topic. *LOL*

Vooral dat fietsen met halstertouwen en lichtrijden! Ik en een vriendinnetje gingen uuuuren samen op weg. Schaduwen van lantaarnpalen waren hindernissen voor ons. Haha!

Ik heb gelukkig ook nooit hoeven zeuren. Kwam op jonge leeftijd door een vriendinnetje met een pony in aanraking met paarden. Op een gegeven moment had vriendinnetje een shetlander en hebben we een contract gemaakt dat 50% van mij was en 50% van haar. Heb vaak om half 8 's ochtends naar de pony gefietst om hem te voeren! Geweldig vond ik t!
Toen wilde ik een echte rijpony maar moest eerst eens fatsoenlijk leren rijden. Heb toen ongeveer 1 a 1,5 jaar op een manege gereden en toen kwam hij! Cool
Mijn pennydroom is dus al op 11 jarige leeftijd uitgekomen.... Maar heb nu soms nog 't idee dat ik droom. Ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 03:20

[LZP] > [PP]

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:31

Ik herken het ook zeker! Wou ook toen ik net was begonnen met paardrijden, (toen was ik 13) supergraag een eigen paard! Heb zoveeel bij mijn ouders lopen zeuren, ik weet zeker dat ik ze toen helemaal gek heb gemaakt met me gezeur Clown
Om ervan af te komen zeiden ze toen tegen mij; Als je nu al zelf gaat sparen voor een paard, dan zien we wel of het er nog van komt. Dus ik als 13-jarige al mijn centjes gespaart, wat uiteindelijk niks werd.. toen gaf ik het eigenlijk op want toen kwam ik ergens terecht waar je een paard kon huren, die was dan helemaal voor jezelf en daar mocht je alles meedoen.
Daar uiteindelijk gestopt, en nu is mijn wens ook in vervulling gekomen (zonder de hulp van mijn ouders). Heb nu sinds januari een eigen paard, van mijn eigen centjes, haha.
Aan de ene kant ben ik wel blij dat het niet is doorgegaan toen ik 13 was, want toen had ik gewoon nog te weinig verstand van paarden.. en aangezien mijn ouders geen paardenmensen zijn..
Maar het is heel wat verantwoording een eigen paard, je moet op zoveeel dingen letten, en ik vind ook dat een paard erg gevoelig is voor ziektes, bijv hoefbevangenheid en koliek enz, noem maar op. Dat kon ik toen echt nog niet allemaal aan!

Ik heb me trouwens stiekem een andere pennydroom Slapen
Ik hoop dat ik als ik op mezelf ga wonen, of met me vriend (heb anderhalf jaar een relatie) dat wij dan een mooi huis krijgen met stallen erbij en veel land, en dat ik daar dan mijn paard neerzet. Maarja, denk niet dat die droom in vervulling komt aangezien zoiets belachelijk duur is. Maar het scheelt; heb een bouwvakker als vriend dus die kan veel maken, bijv een stal Haha!

didemonri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:52

ik heb niet echt "penny"dromen.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 19:56

didemonri schreef:
ik heb niet echt "penny"dromen.

saai Clown

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:06

Heel herkenbaar allemaal. Ik wou vroeger ook heel graag een pony samen met een vriendinnetje. We gingen dan informeren in de buurt hoe duur stalling was en dachten dat wel te betalen van ons zakgeld, dit ging helaas niet. Als surrogaat paarden had ik 2 skippy ballen. Ik had een stal gemaakt in de garage. En hindernissen in de tuin, daar sprong ik dan overheen op die skippy bal.
Ook had ik een hele zooi barbiepaarden, die dan ook wedstrijden gingen doen.
Ik zat wel op paardrijden en heb jarenlang op een manege gereden. Als ik dan hielp met uitmesten enzo mocht ik in ruil daarvoor paard rijden. Ik heb dan ook heel wat vrije tijd daar doorgebracht.
Pas toen ik afgestudeerd was en een eigen huis en baan had, heb ik eindelijk mijn droom waar gemaakt en een eigen pony gekocht, een tinkertje.
Mijn ouders vonden paarden helemaal niets en zijn dan ook mss maar 2 keer in hun hele leven komen kijken als ik een wedstrijd ofzo had. En ondanks dat heb ik nog steeds een eigen paard, 2 nu zelfs.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:16

Wat een prachtig topic is dit!
Bij mij moest altijd een vriendin van me het paard zijn. Zij kroop altijd op handen en knieen door de kamer met mij op haar rug waarin we in onze verbeelding altijd wedstrijden wonnen en eerste plaatsen in de wacht sleepten. haha'
Arme vriendin Clown

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:41

heerlijk topic! en te herkenbaar!

ik hoop nog steeds dat ik de jackpot win en mijn penny droom uit kan laten komen. een heeeel grote stal met alles erop en eraan.
maar ja, tot die tijd...

keep on dreamin

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:38

Haha, niemand heeft ooit geluisterd naar mijn "Ik word later Anky van Grunsven." woord. Nu heb ik het helemaal niet met de hoge dressuur met paarden die net robots lijken (ze worden soms heus goed behandeld, maar voor mij ziet het er niet prettig uit).

Wel heel fijn voor je dat je een eigen paard krijgt Haha!

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:40

Haha , had ik dan z'n geluk Tong uitsteken ik zei op 1 dag tegen mijn papa van ik wil een paard en ik kreeg er een Tong uitsteken . Natuurlijk met de nodige opstart problemen.

Ik droomde tevens wel om alleen al op wedstrijd te gaan (ik dacht dat dat alleen voor de stinkend rijke mensen was Tong uitsteken ) en jah mijn paardjes warenr natuurlijk al perfect Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken En ja naar school gaan met een paard was voor mij ook het einde ( als het nu kon zou ik het nog niet erg vinden Knipoog )

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:56

Hahaha de manier waarop je het ook echt vertelt. Het lijkt mij echt een geweldige droom die weer even aan je pennytijd moet denken Nagelbijten / Gniffelen.

Denk dat bijna iedereen wel zo'n periode heeft gehad waarbij ze gingen zeuren en krijsen om een eigen paard in hun pennytijd Nagelbijten / Gniffelen. Inclusief ikzelf. Had vroeger altijd gezeurd om een eigen paardje, terwijl ik 20 verzorgpony's had. Nu denk ik, gelukkig hadden me ouders in die tijd geen pony voor me aangeschafd.

Jultjeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:11

Haha, van mij viel het wel mee, we wonen op een boerderij. Mijn eerste shet was gentille, een merrietje. Ik droomde wel altijd dat ik op les was bij anky en dat ik op Salinero mocht rijden :p.