Drama: pony meegenomen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Re: Drama: pony meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 22:54

Het speelt al 2 jaar. Ik heb de pony niet zomaar meegnomen het dier kon niet meer bewegen en stond met zijn hoofd klem tegen de paal.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:54

Als er al veel vaker contact is geweest over deze pony, waarom is er dan nog niets aangedaan?
Je zegt zelf dat de pony er nog goed uitziet, zoals al eerder gezegd; ook een Shetlander groeit echt niet van lucht alleen.
Misschien is het allemaal op het randje, maar zie jij het vooral zelf als een probleem. Voor zover ik kan lezen op je site, verplaatst jij je echt in het dier....................maar dieren zijn geen mensen, zij ervaren dingen anders dan wij mensen.

Met een pony aan een paal weet je dat hij zich vast kan lopen; dat kan al gebeuren als je je hebt omgedraaid.......... ik wil echt niet goedpraten wat je buurman met z'n pony doet, maar ik denk dat je de pony beter in de gaten had kunnen houden en de instanties hun werk laten doen.
Ik denk dat jullie ook meerdere buren hebben, dus misschien had je daar eens kunnen informeren. Samen sta je sterker en heb je zeker meer te vertellen.

Ik zie in een later bericht van jou, dat je zegt dat de pony er WAARSCHIJNLIJK al langer had gestaan? Heb je de pony dan niet al een tijd in de gaten gehouden? Je kunt toch niet een pony meenemen naar huis omdat JIJ vermoedt dat de pony in nood verkeert?
Misschien ben ik naief hoor, maar hoe meer je reageert hoe meer ik het idee krijgt dat vooral jij het zielig vond hoe je de pony op enig moment vandaag aantrof.
Ik wens je veel wijsheid en succes en de pony een goed en dierwaardig thuis.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:55

en in 2 jaar komt er niemand van de DB kijken??
was touw opgedraaid of zo dat die niet meer kon lopen?
dan kon je hier foto van maken, losmaken , eigenaar inlichten en aangifte doen, of zie ik dat nu verkeerd?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 22:57

slimmerik schreef:
Als er al vaker contact is geweest, waarom werd er dan niet opgetreden? En wel toen je hem je toegeëigend had ??

Er is al eerder opgetreden. Misschien moet je het allemaal nog eens goed lezen...een paard wat in moet slapen onder toezicht van de inspectie vind ik niet niets. evenals het laten bekappen want zelfs dat doet hij niet.

Ik wil hierover verder niet in discussie gaan. Ik vind het raar dat mensen bewust slecht voor hun dier zorgen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:58

Ik denk niet dat er foto's van zijn...dan waren ze wel door TS geplaatst. Lijkt mij dat je zwak staat. Vooral je melding dat een shet van lucht al dik wordt....nou die van ons groeit door alles wat er achter zijn kiezen verdwijnt hoor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:00

dat is ook raar, maar helaas gebeurd het

Maar om nu te zeggen goe dgegaan, nee sorry
jij hebt nu een pony gestolen, en dit was geen nood in mijn ogen als al 2 jaar speelde

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:00

Lynn_Nikita schreef:
en in 2 jaar komt er niemand van de DB kijken??
was touw opgedraaid of zo dat die niet meer kon lopen?
dan kon je hier foto van maken, losmaken , eigenaar inlichten en aangifte doen, of zie ik dat nu verkeerd?

Ja na alles wat ze daar gezien hebben, hielden ze controle. Ik weet allleen niet voor hoelang.

Precies zoals je beschrijft, heb ik de pony in de vroege morgen aangetroffen.

Nee, in mijn beleving was het beter om te kiezen voor deze oplossing. Op de details wil ik nu niet ingaan.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:00

Ik zou zelf het touw/ketting langer hebben gemaakt en het dier een ander hoofdstel om hebben gedaan. En er een emmer water bijgezet. Maar niet meegenomen zonder bericht aan de eigenaar achter te laten.
Het was waarschijnlijk goed bedoeld maar je kunt niet zomaar een pony van een ander meenemen omdat je denkt dat deze verwaarloosd wordt. Ik kom ook vaak pony's tegen met een te strak halster en maak het dan een gaatje losser. Want die hebben ook van die "moeten" in hun neus. Geen haar op mijn hoofd die denkt zo'n pony mee te nemen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:01

slimmerik schreef:
Ik denk niet dat er foto's van zijn...dan waren ze wel door TS geplaatst. Lijkt mij dat je zwak staat. Vooral je melding dat een shet van lucht al dik wordt....nou die van ons groeit door alles wat er achter zijn kiezen verdwijnt hoor.

Er zijn wel foto's maar ik vind het beter om die eerst aan de inspecteur van de dierenbescherming te laten zien, in het belang van de pony.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:02

ik vind dat jij ondanks dat ze het onder het kopje "stelen" zien goed hebt gehandeld,
ik sta 100% achter je, ik zal het topic nog even helemaal doornemen of er nog verdere vorderingen zich hebben voorgedaan.. iig heb je in mijn ogen goed gehandeld en je standpunt heel duidelijk gemaakt..

dit soort dingen horen niet meer te kunnen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:03

Lynn_Nikita schreef:

jij hebt nu een pony gestolen, en dit was geen nood in mijn ogen als al 2 jaar speelde

Ik zie dat gelukkig anders en de politie ook.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:04

flicka schreef:
Ik zou zelf het touw/ketting langer hebben gemaakt en het dier een ander hoofdstel om hebben gedaan. En er een emmer water bijgezet. Maar niet meegenomen zonder bericht aan de eigenaar achter te laten.
Het was waarschijnlijk goed bedoeld maar je kunt niet zomaar een pony van een ander meenemen omdat je denkt dat deze verwaarloosd wordt. Ik kom ook vaak pony's tegen met een te strak halster en maak het dan een gaatje losser. Want die hebben ook van die "moeten" in hun neus. Geen haar op mijn hoofd die denkt zo'n pony mee te nemen.

Als het zo eenvoudig was geweest, had ik zeker anders gehandeld

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:06

CaroleKlomp schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik zie dat gelukkig anders en de politie ook.

ik vind het juist knap dat je toch op deze manier gehandeld hebt, zoals je al eerder vertelde heb je al het een en ander gedaan. ook ivm een ander paard en dit kan net de druppel zijn geweest die de emmer liet overlopen. ik kan me er echt wel wat bij voorstellen dat je dan zo gaat handelen....

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:07

Ik proef hier een beetje een Partij voor de Dieren fanaat.

Waarom plaats je geen foto van het beestje zoals je het aantrof? Die zul je heus wel hebben. Dan kunnen we met meerderen beoordelen hoe het beestje er aan toe is. En niet aan komen met "in het belang van het beestje": dat beestje kan niet op bokt kijken hoor, en er zijn geen andere pony's die gaan roddelen. Vork

Goed dat je zo voor een pony opkomt, maar je moet die eigenaar direct aanpakken, niet die pony je toe eigenen en voor eigen rechter spelen, want dat ben je nu eigenlijk aan het doen. Er zijn meer oplossingen voor dit probleem.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:11

Ik vind het een zeer gedurfde aktie! Zelf zou ik zoiets waarschijnlijk niet durven maar ik heb enorm veel respect voor je dat je zo voor deze pony op komt. Je zult het ongetwijfeld niet alleen gedaan hebben omdat de pony zich vastgedraaid had. Er zit vast veel meer achter.
Ik wens je heel veel succes en hoop dat er voor deze pony een goede oplossing komt!
Sterkte ermee!!!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:11

Ik begrijp je bezorgdheid wel, maar ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje een vreemde aktie vind. JIJ vindt dat het dier in nood was. Je hebt er al 10 keer een melding van gemaakt. Blijkbaar vindt de DB de situatie niet erg genoeg om in te grijpen. Dus neem jij het recht in eigen hand. Dit vind ik erg gevaarlijk. Als jij dus vindt dat ik mijn paard volgens JOUW maatstaven niet goed verzorg geeft jou dat het recht mijn paard mee te nemen? Ik vrees dat er op deze manier heel wat paarden onvrijwillig van stal verwisselen.

Verder vind ik je argument dat de politie het geen diefstal vindt niet erg sterk. Je hebt "een goed" zonder toestemming van de eigenaar meegenomen. Of je de bedoeling hebt het paard wel of niet terug te geven doet daar niets aan af. Dat zou een mooie zijn! Neem ik morgen het paard van de buurman mee en zeg dat ik hem niet wil houden maar hem over een paar dagen wel terugbreng. Dan is het opeens geen diefstal meer? Ik vrees toch dat een rechter daar iets anders over denkt!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:11

Zoals ik al eerder heb gezegd, wil ik in het belang van de pony de foto's eerst aan de inspecteur laten zien.

Ik speel geen rechter en ik ben niet degene die de eigenaar moet vertellen dat het anders moet. Ook eigen ik mij die pony niet toe, ik ben slechts opvang tot de inspecteur is geweest. Die beslist dan verder wat er moet gebeuren.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:12

slimmerik schreef:
Pure diefstal.... Je hebt het dier meegenomen zonder eerst een klacht in te dienen bij eigenaar of DB of politie?? Te gek voor woorden. Kan je nog een aardige duit gaan kosten. En lang geen borstel gezien? Pffff daarvan zijn er veel meer in Nederland. Pony's die buiten staan hoeven ook echt niet geborsteld te worden hoor!

Volgens mij is TS een beetje über bezorgd.

you reactie vind ik echt onzin!!!
net zoals je onderschrift over pitbulls!!

momimama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:14

er liggen al genoeg klachten bij de db. maar "de eigenaar"
weigert hier iets mee te doen.
Laatst bijgewerkt door momimama op 27-02-08 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:15

latnahc2 schreef:
slimmerik schreef:
Pure diefstal.... Je hebt het dier meegenomen zonder eerst een klacht in te dienen bij eigenaar of DB of politie?? Te gek voor woorden. Kan je nog een aardige duit gaan kosten. En lang geen borstel gezien? Pffff daarvan zijn er veel meer in Nederland. Pony's die buiten staan hoeven ook echt niet geborsteld te worden hoor!

Volgens mij is TS een beetje über bezorgd.

net zoals je onderschrift over pitbulls!!

Iedereen mag hier zijn of haar mening geven, beetje onzin om dat onzin te noemen vind je niet Clown
En zo heeft iedereen een mening, ook over pitbulls...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 23:16

We het over een pony die bekneld stond, het recht was bij de politie die ik na 10 minuten op de hoogte heb gebracht en heb verzocht om direct te komen

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:18

net zoals je onderschrift over pitbulls!![/quote]

Iedereen mag hier zijn of haar mening geven, beetje onzin om dat onzin te noemen vind je niet Clown
En zo heeft iedereen een mening, ook over pitbulls...[/quote]

er staat toch ook you reactie vind IK onzin!
dat is dus ook mijn mening

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:19

CaroleKlomp schreef:
De politie die zondag direct is gekomen vind het geen diefstal en heeft het ook niet als zodanig gerapporteerd omdat de pony in nood verkeerde. Voor mij is het geen diefstal omdat ik het niet logisch vind om iets te stelen en vervolgens de politie 10 minuten later gaat bellen wat ik heb gedaan en waar het gestolen goed zich bevind. Maar goed ik neem misschien enig risico en ik heb er geen spijt van. Er is voor mij geen enkele vorm van eigen belang en ik sta nogmaals voor wat ik bewust heb gedaan.

Ik ben helemaal klaar met deze buurman en zijn manier van paarden houden. Hij is bij de inspectie inmiddels een bekende.

Bedankt voor alle steun, dat doet mij goed. En ik houd jullie zeker op de hoogte!!

IK VIND JE GEWELDIG!! hou ons op de hoogte Haha!
misschien niet zo heel slim Tong uitsteken , maar wel geweldig dat je zo voor dat beestje opkomt!!
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 27-02-08 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:20

momimama schreef:
er liggen al genoeg klachten bij de db. maar hij weigert hier iets mee te doen.

Weet niet precies wie jij bent, maar ik neem aan dat je iemand bent die hier bij betrokken is en de situatie kent?

Als de DB er niets mee doet zou je ook kunnen concluderen dat de situatie misschien niet zo erg is als dat TS vindt. Ik vind het nogal wat, de DB vindt het niet erg genoeg om in te grijpen, dus nemen de buren het recht in eigen hand. Als dit kan is het hek van de dam. Mijn paard staat overdag een paar uur in een modderige wei. Als de buurman dat zielig vindt mag hij hem dus meenemen totdat mijn wei voldoet aan de eisen die de buurman daaraan stelt? Het paard van de andere buurman staat de hele dag op stal. Dat vind ik zielig. Dus ik mag hem op komen halen en hem pas teruggeven als de buurman belooft hem in het vervolg overdag in de wei te zetten?

(voor alle duidelijkheid: dit zijn slechts voorbeelden hè?)

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:21

Waarom plaats je geen foto, dat maakt je vverhaal wat duidelijker en dan kunnen wij ook beoordelen.