waar goedkope paarden halen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Re: waar goedkope paarden halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:54

Hoe oud ben je eigelijk, uit je bericht geschiendis lees ik een hoop dingen wat je nog niet weet en dan wel een een paard kopen? Ik denk dat je je voorlopig nog bezig kunt houden met je kudde verzorgponys, en dan nog een hoop erbij leren voordat je echt een een pony/paard begint.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 01:04

[LZP] > [PP]

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 01:11

De bruine pony uit mijn profiel heb ik voor 700 euro gekocht.
Lichte zomereczeem, maar met een deken geen probleem. (dat rijmt Clown).

reden = handleiding.

Maar kwam mooi uit, ze is een weerspiegeling van mij, kan als enige lezen en schrijven met dit dier, nooit geen stapje verkeerd gezet voor me (behalve die duistere dag dat ze op mn teen ging staan en mijn teen brak Sigaar ).

Voor anderen een, licht gezegte, draak. (soms tegen het gevaarlijke aan helaas, vandaar de prijs).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 01:17

Met een goedkoop paard of goedkope pony moet je geluk hebben. De meeste hebben mankementen met de gezondheid en/of karakter.
Als ik jouw berichten lees denk ik niet dat je daarvoor ervaren genoeg bent.

Ook snap ik een paar dingen niet. Ik hoor hier dat je al een eigen fries hebt en in je berichten lees ik ook nog het een en andere over 11 verzorgshetten, een verzorgwelsh en een verzorghaflinger. Heb je dan wel tijd genoeg om er ook nog eens een tweede eigen paard/pony bij te doen??

Vind het ook zeer opvallend dat ik nergens foto's vind van jou en dat je profiel ook leeg is. Komt niet erg geloofwaardig over allemaal. Bloos
Laatst bijgewerkt door Lous op 29-02-08 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 01:25

Als je een pony wilt waar je op kunt hobbelen, zou ik idd dat hobbelpaard doen.

En als je wat wilt om alleen maar naar te kijken, kan ik je verwijzen naar de bronnen voor modelpaarden die in mijn onderschrift staan Haha!. Ideaal gewoon, en geen omkijken naar.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-02-08 01:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 01:25

Billy schreef:
Bij Bart Smit, goedkoop in aanschaf en in onderhoud, en je kunt er heerlijk op hobbelen Haha!
Afbeelding

Potverdorrie,zie dat ik veel te veel voor Davey heb betaald.
Had ik deze nou maar eerder gezien dan had ik het wel geweten Haha! Haha! Haha!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 01:31

Whaha Billy, lig toch echt wel vlak om jou reactie hoor Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:28

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven, ook hier kunnen serieuze reacties op gegeven worden.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:07

ielsjj_ schreef:
whaaa... Huilen van het lachen
Geloof me (en anderen) een goedkoop paard vindt je bijna niet, vooral geen braaf beestje.
En paarden die onder de 1000,- euro kosten hebben altijd wel wat (een ziekte etc.)

Je kunt wel een shet onder de 1000,- euro krijgen of een klein pony'paartje

Paarden onder de 1000 euro hoeven echt niet altijd iets te hebben hoor! Het kan ook gewoon een paard zijn niet (zoveel) kent, en geen papieren heeft, die kunnen ook goedkoop zijn. Of een jong paard, zijn meestal ook onder de 1000 euro. De mijne was 950; Haflingerruin tussen de 1.50/1.55m die in mei 2 jaar word, alle papieren erbij! Alleen kent nog niks..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:10

bij t slachthuis! Haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:12

Er zullen echt wel paarden van onder de 1000 euro zijn die niks hebben, die van mij was ook 850 euro, een fries (zonder papieren) van 6 maanden toendertijd, hij is hardstikke gezond, maar je moet dan wel een veulen willen natuurlijk. Echt volwassen beetje goed bereden paarden wordt misschien wat moeilijker

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:03

Op de paardenmarkt heb je ook wel goedkope, maar vaak is er wat mis mee, je moet echt geluk hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:08

waarom geen draver,die niet snel genoeg blijkt te zijn?
Ik weet niet hoe het in nl is ,maar hier in frankrijk kun je dravers kopen voor z'on 700 euro,prima paarden,gouden karakter,hier worden ze anders allemaal afgemaakt....vergeet niet dat een paard in verzorging best wel wat kost....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:13

je kunt paarden zo duur kopen als je zelf wilt...
en met goedkope paarden hoeft niks mis mee te zijn Knipoog je moet alleen weten waar je ze koopt en goed na (laten) kijken

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:19

dravers zijn idd goedkoop!!! en als je goed onderhandeld kun je ze nog wel gratis krijgen ook, qua rijden is het vaak wat meer werk ivm galop maar het zijn hele lieve dieren!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:48

Je moet idd eerst weten wat je net wilt. Je vind wel makkelijk hier en daar een goedkoper paardje, maar let wel op bij wie je het koopt. Ik ken rijpaardjes die voor minder dan 1000€ verkocht worden. Iets oudere paarden zijn soms wat goedkoper, dravers ook, maar dan moet je wel rekening houden dat die vaak nog niet veel kennen. De iets grovere ponyrassen zoals bv haflingers kun je ook voor een aardig prijsje vinden. Wat wil je gaan doen met het paard? je kan altijd marktplaats, kapaza,... eens aflopen.

didemonri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:51

nergends..
ja, dravers ect!

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:21

Er is toch zo'n stal in brabant die paarden verkopen in de lagere prijsklasse?
Ik vind het wel een beetje raar dat de TS sinds de 26e niet meer gereageerd heeft op dit topic terwijl ze wel graag wil weten waar ze goedkope paarden kan krijgen en ze 14 min geleden voor het laatst online was?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:30

ik zou ook niet als ts in het topic reageren als je vooral wordt afgezeken. tuurlijk was de openingspost niet duidelijk, maar er werd al snel geoordeeld.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:12

Nou iedereen vermaakt zich weer prima hier geloof ik, over rellen gesproken.
sommige kunnen zelfs aan de teksten zien dat de plaatser van dit topic jong is en geen ervaring heeft, pfff knap hoor.

als antwoord op je vraag, er zijn genoeg adressen waar je goedkope paarden kunt kopen, zelfs paarden die top gelopen hebben in de sport en afgedankt zijn door hun geweldige, alleswetende eigenaren.

Ik heb wel een aantal adressen voor je, dus mocht je nog niets gevonden hebben, graag even over pb oke.
En trek je niets aan van de zogenaamde leuke reacties hier, sommige mensen hebben nou eenmaal niets anders te doen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:17

Tallie_Ho schreef:
Yep, reltopic ROFL

Een paardenslager die een paard aan jou zou doorverkopen ipv slachten zou een verdomd slechte slager zijn!!

Ik zou lekker even doorsparen en een paard kopen wat niet bij de slager wegkomt! Knipoog

Hoeft niet altijd zo te zijn! Ik hoorde vrijdag nog van iemand persoonlijk(!) dat hij een 18-jarige friese stermerrie bij de slacht heeft weggekocht. Ze was om bepaalde redenen niet meer te berijden. Hij heeft nog twee prachtige veulens van haar gekregen. Inmiddles is ze 22 en wordt ze binnenkort ingeslapen, ze heeft gewirchtsproblemen en kan na het rollen/liggen nauwelijks fatsoenlijk opstaan, dus hij vond het tijd er een eind aan te maken...

Maar die merrie heeft (en geloof me maar dat dit echt zo is) nog 4 prachtige jaren gehad! De dierenarts vond het onvoorstelbaar dat hij zo'n merrie bij de slacht had gevonden, want ze was kerngezond (alleen op het feitje na dat ze niet meer te rijden was, afwijkende heupstand of zo geloof ik...)

Maar goed, alle gekheid op een stokje....ik spaar al sinds mijn twaalfde voor een eigen paard en doe alles om aan extra geld te komen (teksten vertalen, paarden inrijden en natuurlijk mijn vaste job als bediende in een hotel). Ik ben nu 21 en nu durf ik samen met mijn verloofde een paardje aan!

Weet je, die paarden die goedkoop te krijgen zijn....daar is meestal ook wel een reden voor...Doe jezelf dat niet aan, een slechte ervaring om mee te beginnen lijkt me niet echt leuk, bovendien kan het ook behoorlijke schade in je portomonee aanrichten Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:30

Wat ik ermee bedoelde Adil: Als jij je paard wegbrengt naar de slager en achteraf blijkt het dier doorverkocht, dan heb je hem toch naar de verkeerde slager gebracht?

Ik vind het opzich een mooi verhaal wat je verteld, maar als ik de eigenaar was geweest van de stermerrie in kwestie had ik aardig over de rooie geweest als ze nog bleek te leven!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:33

niet iedereen brengt een paard na lang nadenken naar de slager,
er gaan genoeg veulens (pony's) met op zich best wel potentie, wegens overschot voor de dood weg,
of eigenaren die snel van een paard of pony afmoeten en dan flink onder de prijs zitten,
er zijn zoveel verschillende situaties..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:35

Tallie_Ho schreef:
Wat ik ermee bedoelde Adil: Als jij je paard wegbrengt naar de slager en achteraf blijkt het dier doorverkocht, dan heb je hem toch naar de verkeerde slager gebracht?

Ik vind het opzich een mooi verhaal wat je verteld, maar als ik de eigenaar was geweest van de stermerrie in kwestie had ik aardig over de rooie geweest als ze nog bleek te leven!

Ik ben het helemaal met je eens, een paard staat niet voor niks bij de slager....
Je bespaart zo'n dier een hoop ellende door hem NIET te kopen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:37

toch ken ik ook verschillende paarden die van de slager vandaan komen en helemaal goed zijn. super mooie en lieve dieren die het ook in de sport helemaal niet zo gek doen. Lachen