arno8 schreef:Nou wil ik het feest niet bederven... maar...
Voor sommige mensen zal het ook wel logisch zijn om je paard op stal te houden als je in de randstad woont... en als je paard heel de dag stilstaat in zijn eigen urine, is het logisch dat dat de hoeven slecht worden en afbrokkelen, dus dan is het ook logisch dat je er ijzers onder slaat in plaats van iets aan de oorzaak van het probleem te doen.
Een paard dat wekenlang de hele dag op stal staat, flipt logischerwijs de pan uit als hij eindelijk een keertje buiten komt. Dus dan is het logisch dat je er een flink scherp bit inhangt. Naar de oorzaak kijken kan ook, maar dat doet niemand op stal, dus dat is niet logisch.
Als al je vriendinnetjes op stal zeggen dat scheren en een dekentje opdoen echt hoort bij een paard, is het logisch dat je je shetlander ook scheert en een dekentje opdoet, je wilt er logischerwijs wel bij blijven horen toch?
Wat ik wil zeggen: iedereen heeft z'n eigen logica. Ik snap dat dit vakje populair is, want iedereen vindt van zichzelf dat hij logisch bezig is. Als ik van mezelf zou denken: "Wat ik nou doe, slaat echt nergens op!" dan zou ik iets anders gaan doen. Dat geldt voor iedereen.
Je denkt toch niet dat normals zo doen alleen maar omdat ze hebben besloten normal te zijn? Dat is geen besluit. Net zomin als er een besluit bestaat 'natural' te zijn. Het is niet zo dat je op een dag wakker wordt en denkt: "Hee, ik ga voortaan alles volgens het natural vakje doen zonder er zelf bij na te denken."
Je leest bijvoorbeeld ergens dat het goed is voor hoeven om een paard veel buiten te laten staan, dus doe je dat. Daardoor wordt je paard rustiger en kun je bitloos rijden. En opeens *floep* zegt iedereen dat je een natural bent. Nou, okee dan.
Ik hoop dat ook normals niet klakkeloos dingen doen omdat ze 'normal' zijn, maar omdat ze zelf zien dat het werkt. Tot op zekere hoogte is het ook zo. Paardje loopt met pijn doordat iets mis is in de voet. IJzertje eronder, *ploep* pijn weg, paardje loopt goed, probleem opgelost. Mooi! IJzers zijn goed! (alleen de oorzaak van het probleem is niet weggenomen en ettert door...)
Op zich heel logisch dat je ijzers dan goed vindt. Maar ik volg een andere logische gedachtengang en vind ijzers niet goed.
Je vergeet één ding: GEZOND VERSTAND
Zoland je daar voldoende van hebt, kan het imo weinig mis gaan
Als jij je fijner voelt je sportpaard niet te scheren of blootvoets te laten lopen, dan moet je dat gewoon DOEN
Ik lees nl. heel duidelijk een verschil tussen een sport en ander soort paard (wat dat dan ook zijn mag). Maar goed, dat is niet heel belangrijk, ik snap nu de strekking van je verhaal.
). Mensen die graag wat uitdragen willen dat graag labellen. Dat maakt de marketing een stuk eenvoudiger. Is er iets mis mee? Nee, dat denk ik niet. Het zit nou eenmaal in de aard van de mensen om dingen in hokjes te plaatsen, dat maakt je wereldbeeld overzichtelijker.
) als je maar hebt nagedacht over je keuze,je motivatie en de consequenties die daar bij horen.
buiten.