Zonder zadel = niet zo geweldig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: Zonder zadel = niet zo geweldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:56

xDramaQueen schreef:
Jus_dOrange schreef:
Ik heb vroeger redelijk vaak zonder zadel gereden, 't is vooral een kwestie van wennen. Ik doe het met m'n huidige paardje niet omdat het vooral voor je paard z'n rug niet zo geweldig is. Knipoog
ben ik niet helemaal met je eens tenzij je je eigen paardje bedoeld,als je lekker kan meezitten en doen zit je hem/haar zeker niet in de weg. ik ben later als ik me eigen fjordje heb niet eens van plan om een zadel aan te schaffen Haha!

In de weg zitten is 't probleem niet, het gaat om de drukverdeling, als je zonder zadel rijdt wordt de druk over minder wervels verdeeld en dat betekend dus meer druk per wervel. En dat is niet goed. Mijn paard is 3 jaar en ze heeft maar 1 rug, daar neem ik liever niet al teveel risico's mee. Knipoog

Leanira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:44

Ik rij zeer vaak zonder zadel. Ik rij ook zonderzadel gewoon buiten en ik spring er ook mee (dan wel met een western hoofstel) Ik heb nergens last van en vind het ook erg fijn om zo te rijden. Mijn houding en vooral mijn balans en zit is er verbetered hierdoor.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:08

Zonder zadel vond ik vroeger altijd het leukste! Haha!
Je moet het zien als een nieuwe uitdaging, dan ga je het vanzelf wel leuk vinden! Pling