Waar en hoe zijn jullie aan je paard gekomen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:51

Ik heb Iwan gekocht bij zijn fokker. Ik ging eigenlijk kijken voor zijn broer, die was een stuk groter!
Ik viel eigenlijk meteen voor Iwan, ondanks dat hij onwijs chagrijnig stond te doen in zijn box. We hebben hem opgezadeld, onder veel gestamp en gehap, voor een proefrit en hij heeft me anderhalf uur lang werkelijk alle hoeken van het park laten zien! Maar ik was verliefd.....na enige onderhandeling heb ik besloten om hem te kopen en sinds hij bij mij is (januari 99) heeft hij nooit meer gebokt of gesteigerd tijdens een buitenrit en ik ben nog steeds verliefd op hem! Het is nu een onwijze schat en hij zou nooit een stap verkeerd doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:54

Mijn moeder heeft Trammelant gekocht van zijn fokker (had al 2 andere paarden gehad), en die is nu - 23 jaar later - nog steeds bij ons
Pablo hebben we als 2 jarige gekocht in Hoogeveen obv een advertentie
Raimaer hebben we zelf gefokt

Chestnut heb ik gekregen toen de eigenaresse terug ging naar de UK
En volgend jaar hebben we een veulen, dat voor de helft van mij is.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:09

ik wilde al een tijdje een tinker, en toen plaatste Leon (snowdon) hier op bokt een advertentie;

[EA] Tinkers te koop: BEIDEN VERKOCHT!!!!!

En zo is 'de eenjarige' verkocht, en dat is dus Shakyra Lachen

En bij Mazzel ging het over een advertentie in een krant van een schimmel, die bleek al verkocht te zijn.. maar die handelaar had nog een pony staan, en dat was dus Mazzeltje!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 21:11

Oke gaat ik ze even allemaal opnoemen Tong uitsteken

Annabel als 2 jarige merrie uit het land gekocht .
Parouscha via wiepke van de lage weg, heeft ons een adres gegeven.
Summerfee, gratis *LOL* jaja, wegens dat rare been, de eigenaar had een jaar de tijd, om op der 2de jaar een veulen eruit te halen en daarna was de merrie van ons.
Nu was het paard ziek dus kon er niet mee gefokt worden.
Shiwabel zelf gefokt.
Oscar & naomie bij een shetfokker gekocht Haha!

dat was het Schijnheilig

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:53

Early:
Ik mocht eindelijk een eigen pony en was een echte New Forest Fan. Wou dus ook het liefst een New Forest.
Op een zondagmiddag liet me vader een advertentie zien van een New Forest fokkerij die New Forester te koop had. Wij gingen die zelfde zondag nog daarheen om te kijken wat ze allemala hadden. Omdat ik toen nog wel erg klein was wou ik niet zo grote pony. Niet groter dan 1.40 en alle pony's die goed bereden waren, waren daar minimaal 1.48. Ze haden wel 2 pony's staan onder de 1.40 om precies te zijn 1.38 maar die waren nog niet zadelmak en of dat wel zo'n goed idee was. Ze stonden in een weitje bij hun huis en we gingen kijken. Er stonden daar dus 2 pony's in Early en nog eentje waarvan ik de naam ben vergeten. Die andere pony sprak me als eerste eigenlijk meer aan dan Early omdat die zo mooie staart had Schijnheilig (pennymeisje Haha! ) maar die eigenaar zei dat die een erg fel karakter heeft. We hadden afgesproken dat ze Early zadelmak zouden maken en gingen kijken of dat wel ging. Als alles goed ging zal ik over 2 weken weer terug komen om te kijken hoe het dan met Early was en dat ik er ook nog een rondje op zou stappen. Na alle toestanden was Early heel erg braaf onder het zadel en leerde heel snel. Het klikte goed en hadden we dus besloten om hem te kopen.

Nobel.
Omdat Early zo alleen was mocht ik van me eigen geld een shetje kopen. Ik vond op internet een advertentie over een Shetlandhengst, Nobel dus. We gingen in 1x kijken en namen gelijk de trailer mee. Ik was echt helemaal verliefd op hem. Echt zo leukerd was dat! Early en Nobel konden het ook zo goed met elkaar vinden. Helaas is Nobel overleden aan koliek Huilen

Beer.
Beer was van een meisje uit me straat. Omdat Early kreupel werd hadden we besloten om hem de hele zomer op rust te houden. Omdat ik dan de hele zomer geen pony had om te rijden en we toch genoeg ruimte hadden kochten we Beer. Dat meisje uit me straat waarvan Beer was had een nieuwe pony gekregen en deed daarom niet zo veel meer met Beer. Daarom kocten wij hem en het was een zomerom nooit te vergeten! Zulke leuke buitenritten heb ik met hem gemaakt. Samen met Debra (Jive op Bokt) met haar toen verzorg Shet Bassie.

Furie.
Omdat Nobel dood was gegaan en Early het niet zo goed kon vinden met Beer mocht ik weer van me eigen geld een Shetje kopen. Ik plaatste een advertentie dat ik een shetje zocht en kreeg een reactie binnen en dat ging over de Shet Furie. We gingen ook weer in 1x kijken met trailer en al en was ook meteen verliefd op hem. Alleen ze grote hoofd vond ik wat minder Tong uitsteken Knipoog . Zo kwam ik dus aan Furie. Helaas kon Early het dus ook niet met Furie vinden das had ik er nog niks aan. Nu staat Furie dus ook te koop. Maar niet om die rede..

Melano.
Ik zag een advertentie op newforestpony.nl dat er iemand een amazone zocht om een pony op wedstrijden uit te brengen. Ik wou ontzettend graag wedstrijden rijden maar omdat ik daar geen geschikte pony voor had was dit eigenlijk de ideale oplossing. Toen had ik het nog niet druk met school dus kon die er ook nog bij Tong uitsteken Knipoog We gingen kijken naar Melano en ik had nog nooit zo'n mooie pony gezien. Was echt helemaal verliefd. Die gangen ook Kwijl 2 dagen later werd die gebracht ookal had ik nog nooit op haar gereden.. Maar ik heb er geen spijt van want het is echt een wereld pony!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:21

Jessie heb ik 7,5 jaar geleden gekregen als kado voor mijn vormsel. (In onze familie krijg je dan traditioneel een fiets, maar die heb ik dan maar zelf gekocht.)
Mijn tante had haar uitgezocht uit advertenties enzo. We zijn gaan kijken, beestje stond daar samen met 2 paarden op enkele vierkante meters blub. Rijden moest direct buiten op straat. Beestje was doodbraaf, schrok nergens van, zelfs niet toen er vlakbij een knal afging. Omdat het een noodverkoop was, was ze erg goedkoop. En ze was duidelijk erg braaf en ze stond daar zo zielig, dus zijn we nergens anders meer gaan kijken.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:18

Ik mocht een paard van m'n ouders dus gingen we opzoek.ik was bij een paar stallen wezen kijken en toen kwamen we uit bij nog een handstal die ook wat dichter in de buurt lag.Daar zag ik haar Goldie heette ze en ik was gelijk verliefd.Ik ging op d'R proefrijden en ze reed heerlijk.alleen ging ze tijdens het proefrijden er wel vandoor maar dat vondt ik niet erg.
Toen hadden we d'R gekocht en was ze van mij.
het was een geweldig beest met veel talent voor de sport.maarja na 2 maanden moest ze weg.
Toen ik na een half jaar verdriet om goldie weer opzoek ging naar een paardje kwam ik uit bij een handelstal.
De 2e keer dat ik daar ging kijken zag ik hem die lieve tinker die helemaal onder de modder zat maar hij keek zo lief uit z'n ogen!
eigenlijk wou ik geen tinker maar de eigenaresse van de stal vondt het echt een paardje voor mij.
dus ik erop en hij reed heerlijk!
toen hebben we besloten dat we hem gingen kopen en een paar dagen daarna werdt ie gekeurd en kwam die naar hoevelaken.
Nu na ongeveer 10 maanden is hij verkocht en ben ik dus weer paardloos voor een tijdje.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:38

Ik zocht een gezelschapspony voor bij mijn fjord want die stond altijd maar alleen.
Toen kreeg ik via een kennis te horen dat ze iemand wist die nog een 5 jarige fjord te koop had voor maar 1000 gulden.
Ik dacht dat is niet zo duur en wel leuk voor erbij,dus ik had Jordy al gekocht voor dat ik hem gezien had.
Ik heb er toen een heel jaar niks mee gedaan,omdat ik altijd op mijn andere paard reed.

Ik ben al heel lang weg van Spaanse paarden Andalusiers,en ik wou er graag een kopen,ik heb toen mijn eerste fjord verkocht en een negen maanden oud andalusier hengstveulen gekocht.
Ik vind hem echt heel erg leuk en ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik hem gekocht heb.

Nu rijd ik erg vaak op Jordy en dat gaat heel erg goed ik heb er ook geen spijt van dat ik hem heb gekocht.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:54

Heb azaz via een arabierenfokkerij. Zagen een advertentie staan in het bit dat zij arabieren verkochten. Dus gebeld en zij hadden nog een leuk ruintje te koop staan

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:56

Ik heb Cheyenne via marktplaats! Ongelooflijk maar waar. Ik was de eerste die reageerde en heb dus erg veel geluk gehad dat ik zo'n mooi arabiertje heb kunnen kopen! Ik heb haar helemaal uit Belgie moeten halen, maar dat is ze dubbel en dwars waard!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 17:16

Ik heb Jurga bij de handelaar vandaan waar de eerste pony van mijn nichtje ook vandaan kwam. Mijn vader was daar voor de lol gaan kijekn en kwam thuis met een videotje met Jurga erop. Hij was verkocht... Ik had zoiets van "Ehm pa....IK ben degeen die ermee moet gaan rijden Het is een tuiger, geen rijpaard...." Maar ja, het is allemaal goedgekomen. We hebben haar toch gekocht, mijn vader is gaan mennen en ik heb haar onder het zadel en nu hebben we zelfs Voice en een aanstaand Paddoxveulen naast die superfrisse bokkende tuiger op de video.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 06:49

Ik heb mijn paardje zelf gefokt. Pling
Het is mijn eerste paard wat ik zelf gefokt heb en ben best trots op haar. Lovers

Gekkemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 17:41

Gipsy heb ik leren kennen via me priveinstructeur we gingen naar hem toen en vertelde dat we een leerpony zochten enz.. dus toen gipsy gevonden.. Gipsy was egt een hele goeie leerpony alleen we zijn achteraf niet superblij geweest met die aankoop omdat ik er niet ver mee heb kunnen komen.. maar het was egt een schat van een beest: egt een leer/beginnerspony.
Luzern die ik nu heb heb ik leren kennen via een advertentie in paard en sport.. me priveinstructeur kende de eigenaren wel en dus we stonden gelijk de volgende dag daar op de stoep en we hebben hem gelijk gekocht.. Gipsy hebben we verkocht via een advertentie in paard en sport waar we meer dan 100 reacties op hebben gehad! Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:20

In mijn profiel staat ook het hele verhaal, maar hier kort samengevat:

Op mijn 4e kreeg ik Spike, de shetlander, als veulentje. Hij kwam bij een man in de buurt vandaan die een fokmerrie; joyce had. Toen die weg was is hij op haflingers overgegaan. De tweede haflingermerrie; Frida heeft op haar derde haar eerste veulen al gehad. Nu is ze 9 en heeft ze 5 of 6 veulens gehad. Het waren allemaal hengsten, tot de laatste; Leontien, geboren op 19 mei 2001. Die man was heel blij dat hij eindelijk een merrieveulen had en wilde beide paarden houden. Later besloot hij toch Leontien te verkopen, en mijn ouders hoorden dat op een verjaardag. Ze zijn er meteen achteraan gegaan, en het klikte meteen. Nu kan ik dan nog wel niet op Leo rijden, maar ik mag Frida verzorgen, waarmee ook niet meer wordt gefokt voorlopig!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 00:19

Mijn vriend ging met een kennis die een manege in de Meern heeft op reis en hoorde dat deze een merrie had staan die dampig was. Fleur zou 's woensdags naar de slager gaan omdat ze continu stond te hoesten. Omdat wij ook een paard hadden met luchtwegproblemen wilden wij het wel proberen. We konden haar maandag zo meenemen. Ze staat nu alweer 6 jaar bij ons op zaagsel en hoest alleen als je begint met rijden. Ondertussen is 25 jaar en loopt nog 5x in de week waarvan 1x springles.

Nadat mijn eerste paardje is gestorven was ik al een tijdje op zoek naar een opvolger. Ik had niet genoeg ervaring voor een jong paard en zocht dus een leermeester. Kennissen (die uit de Meern) hadden gehoord dat iemand Dendro te koop hadden staan. Hij was Z1 dressuur en 13 jaar maar ook 1.73m hoog. Dit vond ik veel te groot aangezien ik zelf maar 1.60 ben. Nadat ik hem gereden had hebben we hem toch gekocht, want ik stuurde direct met hem weg.
Jaren later zat een kennis te vertellen dat ze ooit bij iemand naar paarden was gaan kijken. Bleek dit dus bij precies het boertje te zijn waar Den geboren en getogen was.

Na spatproblemen moest er een nieuw wedstrijdpaard komen. Ik heb toen een advertentie gezet op internet waarin ik vroeg om een verkeersmak sportpaardje. Ik werd door iemand opgebeld die Ramony te koop wist staan. Een super verkeersmak chic paardje van 1.60m. We hebben haar gekocht zonder dat ik op haar gereden had, maar ze reageerde zo nuchter op de longeerzweep en liep zo goed dat we het toch gedaan hebben. Als ik niet met haar overweg kon, kon ik haar naar haar fokker terug brengen, maar dat is geen moment in me op gekomen.

We gingen kijken bij vrienden van vrienden die mini-appaloosa's fokten. Zij hadden echter ook een rijpaardje met een leuk veulen. Dit hengstveulentje kon erg leuk lopen en mijn vriend heeft Juntos toen maar gekocht. Deze mensen bleven aandringen dat ik moeders ook een keer moest rijden en dit viel niet tegen en mijn vriend heeft toen ook moeders maar gekocht.

We mogen echter nog geen stallen bouwen (ook niet als we 2x zoveel krotjes afbreken) en het veulen staat nu in Friesland, Julliette (moeders) bij een vriendin en Ramony in het oude varkenshok. Ik hoop dus dat de gemeente snel over de brug wil komen want nu moeten we in de schuur maar tijdelijk ergens een stalletje bij bouwen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 12:03

Donja is jaren mijn verzorgpony geweest..
Ik heb haar 11 jaar geleden leren kennen en mocht al vrij snel veel met haar doen. Ik verzorgde in die tijd ook nog een ander paardje, een kwpn'er maar daar mocht ik eigenlijk alleen poetsen. Ik bestede meer en meer tijd aan Donja, totdat ik op mijn 16 besloot dat de tijd rijp was voor een eigen paard (mijn ouders waren het er niet helemaal mee eens, maar ja). Ik kocht Jasper, een schimmel ruin (voor die tijd: "Ik wil NOOIT een schimmel en ook GEEN ruin!!!!), maar ja, toen ik hem zag... Donja bleef ik daarnaast verzorgen.
Jasper werd verkocht toen ik 18 was, vanwege studie. Gelukkig reed ik Donja nog...
Toen ik 19 was kwam er een jonge hengst, hij moest verkocht en ik kende hem al vanaf veulen (was van mijn ex) en heb hem gekocht.
Toen ik mijn vriend leerde kennen en ik de hengst bij hem stalde, had ik ineens de drang om Donja te kopen. ik woonde vrij snel al bij mijn vriend en hij had stallen en land. Donja zag ik tot die tijd nog erg regelmatig (elk weekend dat ik bij mijn ouders was), en nam haar af en toe ook mee naar Leeuwarden (zelf stond ze in Lettele) maar ik wilde haar graag kopen.
Ik heb de eigenaar opgebeld en gezegd dat ik de ruimte had voor Donja en dat ik haar wilde kopen. hij zei dat ze niet te koop was, maar voor mij een uitzondering wilde maken....
Zo is Donja uiteindelijk bij mij gekomen en ze gaat nooit meer weg...
De andere paarden die ik heb... Tja, als ik een paard zie en ik val erop (niet letterlijk!!!), ik val nl op hoofdjes... en ze is te koop, tja, ik ben erg blij met een vriend die ook gek is op dieren!!!! *LOL*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:14

Ik zou in eerste instantie een paard kopen van de kozakkengroep van mijn man... maar ik vertrouwde zijn benen niet helemaal, dus ik ging op zoek naar een veearts daar in de buurt om hem te laten keuren.

Ik kwam al surfende op de site van (toen nog) De Partikulier terecht... en daar stond de advertentie van Banjer... ik gebeld... geen gehoor... dus ik gemaild.... 2 uurtjes later belde Marielle al terug... Lachen

's Avonds kreeg ik de beloofde foto van Banjertje... en een week later op donderdag ging ik kijken... ik liet ook gelijk de veearts komen voor de keuring.... en na de goedkeuring gingen we nog even een stukje de weg op en neer... om te kijken hoe ze zat... (heerlijk!)

2 weekjes later ging ik op zaterdagochtend naar Hoek van Holland om Banjer nu eindelijk eens "echt" uit te proberen... (in de duinen)... en toen was ik verkocht... dit was echt MIJN paardje... Lovers

Na heel wat startprobleempjes (Banjer is niet de makkelijkste... en ik had alleen 20 jaar ervaring op manegepaarden en -pony's....) gaat het nu eindelijk helemaal goed tussen ons... en ik wil haar nooit meer kwijt....

someone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:22

Toen ik 8 was begon ik met rijden.Ik reed ongeveer 1 jaar op een manege toen dat ik mijn eerste paardje kreeg.Het was al een oudere merrie .Het was een vliegenschimmeltje van onegeveer 1.50.Ze werd gebruikt als manegepaard waar ik reed.Ik heb haar gekocht ,maar na een jaar begonne de probleme al.Artrose Verdrietig .Ik rij nu niet meer op haar,maar ze staat nog wel bij men thuis en zo vaak als ik kan maak ik een wandeling met haar langs de weg.Omdat ik op haar dus nie meer kon rijden heb ik URano gekregen.Hij was van een vriendin die hem niet meer wou omdat ze een groter paard wilde.HIj is een warmbloed pony van ongeveer ne meter 48.Hij is een zweetvosje en ik vind hem prachtig
Ik heb hem nu ongeveer 5 jaar en het meisje heeft nog altidj spijt dat ze hem heeft verkocht.Omdat ik nu een pony had ,wou men zus ook 1.Het klikte niet zo goed tusse urano en haar.ZE heeft dan een arabiertje gekocht.ZE heeft haar gevonden via een advertentie in de koopjeskrant.Echt een prachtbeest met de naam Hera.Maar na een tijdje had men zus geen zin meer om te rijde en wou ze liever computeren enz.....
Men moeder dacht Hera dan te verkope,maar ik heb dan gesmeekt om haar te houde en het mocht gelukkig!En dan heeft men moeder ook nog een shetlandertje gekocht voor haar.Ze wou al altijd zo 1tje.We hebbe haar het eerst gezien bij een handelaar in de wei.Ze had een dikke kaak.Oorzaak : ooit gebroke en niet behandeld.Maar ze was echt een schatje.Dus hebben we haar ook gekocht.En een paar maanden later was er ineens een veulentje in de stal waar we dus niks van wisten.Maar dat is mooi meegenomen natuurlijk Haha!
Zo,dat was het
Srr voor het lange verhaal!
GRoetjes Julie

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:54

Ik reed de moeder van Lodewijk al 5 jaar maar die liep een flinke blessure op die nooit meer goed kwam.Lodewijk was 2.5 en die was ik licht aan het beleren voor de verkoop.
Tja en toen had ik er veel mee gewandeld en 'm al 2 keer gelongeerd en toen kwamen er kopers en dat vond ik ineens zoooo erg bij alle vorige veulentjes niet maar deze die vanaf een paar uur oud al achter me aan liep vond ik het vreselijk.
Doodongelukkig was ik dus 2de kerstdag op visite toen mijn vader belde...
Ik heb een paard gekocht.Ik kon niets uitbrengen en toen begon ie te lachen enzij ie ik hoop wel de goede heb frans opgebeld en gezegd dat ik die ene wil en dat hijw el wist welke want ik wist het niet.
Ik heb vreselijk staan janken ik was zo onwijs happy.
Dus lottie is mijn kerstkadootje dit jaar 4 jaar geleden alweer.

Moonlight stond op de stal waar ik tijdelijk stond met lodewijk voor mijnw erk.Levensgevaarlijk en gek(werd er gezegd imo bang) ze zou worden afgemaakt en toen kocht mijn vader haar voor de lol zo van nou we betalen de slachtprijs mocht het nietgaan heb je dat er weer uit.
Nouja een jaar later hebben we haar weer verkocht hardstikke braaf en lief had zelfs een meisje van 7 opleren lichtrijden!

Vorig jaar werd er een veulentje geboren weer uit die merrie.
een vreselijk mooi type en een heel leuk karakter alleen die kleur.
aaauh als ik iets lelijk vind is het wel een vos of paarden met veel wit en wat was het een zweetvosje met 4 hoge witte benen en een bles.
Mijn vader vond haar echter ook heel leuk en na een paar dagen overleg vond ik haar ook wel wat helemaal als ik later wilde gaan fokken dan was die familie lijn wel erg leuk.

Tja en 2 maanden terug ging ik met mijn stalhouder naar de hengstenkeuring van het IHW om greetje,yootha en jos te meeten.
Daar was de oude eigenaar van het paard van anouk ook en die had ook een hengst bij zich.
een heel leuk paard en toen grapte iemand hij is te koop.
Dat bleek dus echtzo te zijn en toen ik 'm had zien bewegen dacht ik dat is wel wat.
De vraagprijs was voor mij even slikken dus jammer maar helaas al zei greetje steeds bed nou maar dat doen ze wel.
uiteindelijk een weekje later idd geboden en ze deden het!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:13

exel heeft me pa gekocht.
we stonden op een handelstal waar exel stond. toen mijn paardje moest gaan slapen ben ik haar gaan verzorgen. eigelijk omdat niemand echt met haar over weg kon. het klikte meteen. toen ze haar wilde verkopen heeft mijn pa zijn aandeel in een ander paard opgegeven voor exel.

tja sym is uit exel gekomen en sidje heb ik 2 jaar terug gekocht vlak nadat phoenix was gaan slapen. heb haar bij harold zoet in wezep gekocht via internet. hij reageerde op een advertentie van mij.

Cantaor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:37

Cantaor gekocht via marktplaats

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 01:17

nu 6 jaar gelden heb ik voor mijn werk met kinderen 2 fjorden gekocht. we moesten ze uitzoeken in de kudde en en was er 1 die me kontstant achterna liep mer haar dikke neus. dat was onissa. ze zag er niet uit. veel te mager en echt niet mooi, maar ik zelf zo iets het zal wel iets betekenen.
na dat ze goedgekeurd was hebben we haar en die andere fjord gekocht. nu moet je weten dat we net sam waren verloren aan kanker en dat was echt een super pony ( was ook van mijn werk) daar kon ik echt alles mee en niemand kon daar aan tippen.

onis en ik hebben ook een behoorlijke strijdt gehad en ik wilde me ook echt niet aan haar binden. Ik heb haar zelf ingereden voor mijn werk en ben later ook met haar samen met vriendinnen op vakantie met haar geweest. hier op vreemd terrein begon de band te ontstaan.
1 1/2 jaar geleden ging ik weer op vakantie met haar en toen is ze zo gemept door een ander paard dat ze haar griffelbeen gebroken had. ze had een enorme wond waardoor je het (gelukkig) meteen kon zien maar het wasa echt afschuwelijk. Ik heb toen zo veel verdriet gehad. Ik weet nu wat huilen zonder geluid is. ben iedere dag met mijn vouwfietsje naar de kliniek geweest of met vriendinnen die me konden brengen. na 3 weken kwam ze weer thuis, maar ze moets op een veilige plek revalideren met een stal waaar ze niet over heen kon lkimmen. die was er ineens door een wonder dat er een ander paard dood ging. bij mijn vrioendinnen op stal waar al in geen jaren verloop was geweest en een wachtlijst van hier tot tokio, maar ze kenden me en het mocht.
na al die ellende heb ik toen voorgesteld op mijn werk( had nog steeds de zekerheid niet dat het goed kwam) om haar over te nemen. Ik wilde haar nu echt nooit meer kwijt en had nu zelf een plek.

en het was een wonder het mocht( ze hadden natuurlijk ook geen zin in de concequenties eventueel)

we zijn nu inmiddels 1 1/2 jaar verder en ze doet het super als van ouds.

het was een gok maar het is me dubbel en dwars waard.
heb nu mijn droom en dat op mijn 36e. hoe is het mogelijk.
hier op de kleine foto bij mijn profiel kwam ze net uit de kliniek. geen spiertje meer op haar lijf maar dat is veranderd.

groetjes mejet

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 10:15

Iedereen is er toch best op een aparte manier aangekomen, of iig verzorgponys gekocht enzo..
ik heb advertenties op internet geplaatst en gereageerd, hele leuke shetlander gevonden die op het laatst toch niet doorging, toen nog een heleboel reacties gekregen en 1 daarvan ben ik gaan kijken, en ik was meteen Lovers
2 daagjes later werd hij gebracht..

wuppie102

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 10:42

via de hoefslag