Silence schreef:Eigenlijk heb ik geen last van wandelaars op het ruiterpad, aangezien het bos hier zo immens groot is, dat je maar zelden mensen tegen komt. Alleen op de hele grote doorgaande paden kom ik soms wandelaars tegen. Maar ik moet zeggen dat ik er nog geen problemen mee gehad heb. Mensen staan netjes stil tot ik gepasseerd ben met eigenlijk 10 van de 10 keer een vriendelijke begroeting. Honden worden eigenlijk ook altijd vast gepakt tot we weer op veilige afstand zijn.
Same here! Nooit problemen gehad. Ook niet met mountainbikers, die gaan netjes aan de kant. Mijn paard kan nogal schrikkerig zijn, als hij van een mountainbiker schrik krijg ik altijd excuses terwijl ze er niet eens wat aan kunnen doen!

Toen ik nog in de duinen bij Wassenaar reed had ik wel vaak last van hardloper op het ruiterpad. Heel irritant. In het begin bleef ik beleefd maar na de zoveelste keer was dat lastig, meestal ik ging er zonder op of om te kijken langs, in het tempo waarin ik toevallig reed, dus soms ook in galop...