Daar sluit ik me volledig bij aan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

blonde_sien schreef:Beetje rare actie![]()
Zou idd mijn stal ook niet zijn...houdt er niet zo van om gecommandeerd te worden

Fitzroy schreef:Pfff .. alsof het welzijn van een paard alleen van een slofteugel afhankelijk is

Overigens denk ik dat je pas kunt oordelen na het lezen van het hele stuk. Daar komt bij dat je niet verplicht bent om daar te gaan staan. Er zijn gelukkig nog mensen die bezig zijn met het welzijn van het dier je moet ergens beginnen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd
.
Ing schreef:........
Maar wanneer we het hebben over materialen die bij paardentraining gebruikt worden, is een grens in mijn ogen veel vager. Een normaal slofgebruik kan in mijn ogen minder kwaad dan een slecht passend zadel, een sterk op de stang gericht gebruik van de stang&trens, een slechte hoefsmid, een verwaarloosd gebit, verkeerd spoorgebruik, 'scheef' longeren en zo kan ik nog wel even doorgaan. gaat de staleigenaar hier dan ook stappen tegen ondernemen?
natuurlijk staat het paardenwelzijn voorop, maar tegen welke prijs? Ik vind deze regel van mijnheer een typisch geval van "zwart-wit" denken. betutteling. Er zijn 1001 manieren om je paard te verzieken, de slof is imo altijd de spreekwoordelijk gebeten hond.

MISTRAL94 schreef:Ik had ook alles over kunnen typen maar dat is me iets teveel werkOverigens denk ik dat je pas kunt oordelen na het lezen van het hele stuk.
Maar zou je wel willen samenvatten wat de slechte ervaring van die stalbaas is? Heeft er een paard dankzij een slof een koprol gemaakt en z'n nek gebroken? Of heeft 'ie gewoon een hekel aan die dingen..?