Pensionstal Driebergen... Geld belangrijker dan lot van Paar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

axdevil

Re: Pensionstal Driebergen... Geld belangrijker dan lot van Paar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 23:37

Tallie_Ho schreef:
Huilen mag hoor!! Ach gut Het zal je helpen met de verwerking!! Ach gut

Weet ik!
En ik wil ook huilen, en als ik huil wil ik niet getroost worden door mensen die zeggen dat ik rustig moet doen.
Laat mij lekker huilen, dan voel ik me beter dan wanneer ik me groot moet houden...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:39

axdevil schreef:
Tallie_Ho schreef:
Huilen mag hoor!! Ach gut Het zal je helpen met de verwerking!! Ach gut

Weet ik!
En ik wil ook huilen, en als ik huil wil ik niet getroost worden door mensen die zeggen dat ik rustig moet doen.
Laat mij lekker huilen, dan voel ik me beter dan wanneer ik me groot moet houden...

Precies, lekker brullen, het word vanzelf minder!! Na 10 jaar trouwe vriendschap mag je flink huilen hoor!! Ik zou het juist gek vinden als je het niet zou doen!

Als je je hart wilt storten staat de PB altijd open! Lachen

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:46

Ik heb respect voor jullie, echte dierenliefde. Petje af voor wat jullie gedaan hebben, daar kunnen mensen een voorbeeld aan nemen.

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 23:47

Thankx TallieHo Bloos

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:51

axdevil schreef:
Thankx TallieHo Bloos

Graag gedaan! Hou je haaks he!! Haha!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:00

ik heb heel veel respect voor wat jullie gedaan hebben en die boer sorry hard gezegd maar afschieten ppff wat een waardeloze mensen heb je toch op de wereld rondlopen...

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:08

Zoals meerdere hier al gezegd hebben: Dit is nou een bewijs van een echt paardenmens, een dierenliefhebber!!
De klap zal nog wel komen, maar denk op zulke momenten maar aan de fijne herinneringen die je hebt van het paard! Hij heeft het goed nu! en jullie hebben de juiste keuze gemaakt!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:12

Wat een verhaal zeg... Sommige mensen die zou je toch echt...

Ontzettend goed wat jullie voor dit paard hebben gedaan! Ik wens je heel erg veel sterkte met de verwerking hiervan.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:46

wow wat een verhaal zeg, ik heb echt respect voor jullie, hoe jullie dat paard 'gered' hebben. Want dat is wat jullie hebben gedaan.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:03

Meid, je mag de tranen uit je kop janken om je grote verlies, wat een situatie!!!
Diep diep diep respect voor wat jullie hebben gedaan!!!!!

Heel veel sterkte bij het verwerken van dit intense verlies en diepe verdriet.

Je hebt gedaan wat je kon doen en je hebt je maatje samen met je bijrijdster een waardig einde geschonken!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:34

zo inderdaad....diep respect voor wat jullie gedaan hebben !!

heel veel sterkte, het zal echt niet makkelijk zijn, maar jullie hebben echt enkel en alleen aan het paard gedacht en dat moet je nooit vergeten!

echt geweldig en die boer.....pfff wat een nare man.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:29

bah, vreselijk dat dit soort situaties bestaan....
maar helaas kom je ze te vaak tegen.
ja, die eigenaar is echt een boer, nogal apart. ik rijd wel eens in de bak, maar ik zou er mijn paard niet willen hebben staan. te veel verloop van mensen daar en ik vind de sfeer er niet leuk. en die eigenaar moet je voor oppassen, dat was me bij de eerste ontmoeting al duidelijk.

heel veel sterkte met je verlies!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:21

Hier een reactie op de reacties van michelle1999 en ansgijs in het in memoriam topic waar gezegd wordt dat het verhaal van roos niet waar is en wordt gezegd dat zij de boer zwart probeert te maken

Ik heb ook de 'eer' gehad om 2 jaar bij deze boer (en nee, WIJ noemen GEEN namen) één van zijn paarden te verzorgen (odette, zie mijn profiel) In die 2 jaar heb ik echt dingen gezien waar ik met mijn verstand niet bij kon. Het is de allergrootste onzin dat overal altijd meteen een dierenarts bij wordt gehaald. Als er een dierenarts werd gebeld was dat vooral onder druk van ons, en nauwelijks uit eigen initiatief. Dat dit nog steeds zo gaat is voor mij bewezen door het feit dat Odette nu (nadat ik bijna 2 jaar geleden met heel veel moeite met haar gestopt ben ook door gedoe met de boer) met 2 enorm dikke achterbenen in stal staat en zo ontzettend stijf/kreupel is dat ze geen rondje in haar stal kan draaien zonder te hinken (met haar rechterachterbeen) Hamer ! Toen ik met haar stopte liep ze af en toe al niet helemaal goed met haar achterbeen, en al die tijd is het nu alleen maar erger geworden en er is nog steeds geen veearts bij geweest. En dat terwijl er nu dus nog wel af en toe op het paard gereden wordt.

Dan hebben we Paola nog, ook zo'n verhaal. Paard stond vastgebonden, trok zich los en nam daarbij de stalen pijp waaraan ze vaststond mee, ze sprong over een hek en bleef door de pijp natuurlijk hangen. Gevolg: aan alle kanten verwondingen en pijn natuurlijk. Wat denk je dat de boer deed? Hij belde GEEN dierenarts, want dan zou hij het dier toch maar meteen afmaken omdat ze zo gewond was. In plaats daarvan hebben ze het paard de stal uitgehaald (moeten tillen want ze kon alleen maar liggen, niet meer staan) en in de wei gelegd met hooi en water. Uiteindelijk is ze er redelijk bovenop gekomen, maar ze heeft daar eerst een hele tijd gelegen zonder te kunnen staan, het arme dier. En een veearts is er nooit bijgeweest!

Dan Spirit, Ze heeft al minstens 3 jaar een stuk wildvlees voor op de kogel van 1 van haar voorbenen, dit gaat continu open en er is al lang geleden een keer door de veearts aangegeven dat dat weggesneden moet worden. Tot nu toe is dat nog steeds niet gebeurt en staat het paard dus regelmatig met een open wond waar niets aan gedaan wordt.

Dit zijn dus nog maar een paar voorbeelden, ook met de koeien heb ik dit soort dingen gezien.
En dit gaat alleen nog maar over de veearts, laten we het over de hoeven van de paarden maar helemaal niet gaan hebben, want dat is helemaal om tranen van in je ogen te krijgen! (hoeven die vanvoren omkrullen enzo).

De dierenbescherming is al meerdere keren hier geweest, maar verder dan waarschuwingen komt het iedere keer niet, hopelijk komt er binnenkort een wet waardoor de dierenbescherming eens eerder kan ingrijpen en niet alleen maar kan waarschuwen

Dit is nog maar alleen wat ik heb meegemaakt, geloof me, er is een lijst van mensen met nare ervaringen met deze boer! Ook zijn mensen te over die jullie kunnen vertellen hoe "goed" Clown deze man voor zijn dieren zorgt! Ik ben dan ook van mening dat iedereen die een beetje verstand heeft van paarden en de verzorging WEET dat deze man ontzettend fout zit.

Het was nooit de bedoeling van roos en iedereen die er verder bij betrokken is om deze beerput open te trekken, maar helaas, als er dit soort reacties komen, dan moet het maar....

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 15:56

Op hetgene wat hierboven omschreven staat heb ik weinig op toe te voegen.
En dit is enkel en alleen omschreven van iemand die 2 jaar de 'Eer' heeft gehad om daar te zijn.
Ik heb de 'Eer' gehad om 10 jaar daar te zijn.
En waarom? Uit liefde voor het paard waar ik voor mocht zorgen.
En niet voor de gezelligheid of voor de goede zorgen.
Ik moest toen kiezen van mijn ouders: Of op de manege rijden of op Getway rijden.
Toen ik op de manege vertelde dat ik stopte en op de desbetreffende stal ging rijden kan ik me nog de opgehaalde wenkbrauwen van de manege eigenaar herinneren.
En nu............... Nu weet ik waarom....

Moet zeggen dat het krantenartikel op de voorpagina van de telegraaf een bevestiging is naar waarheid en dat dit hele verhaal goed in dat profiel past.....!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:38

Mirjammie schreef:
__KELLY schreef:
appart dat ik anders al 2 paarden naar emmeloord heb zien gaan om te worden ingeslapen... Je kon het paard dus ook daarheen brengen hoor daar hoefde hij niet langs de weg voor te liggen ofzo...

maargoed jullie hebben evegoed goed gehandeld anders had het paard alleen nog maar meer onnodig moeten lijden..

Emmeloord is bijna 4x zover rijden vanaf Driebergen dan Nijkerk (ong 30 km tegen ong 110 km). Voor Getway is het al heel zijn leven geen pretje geweest om op de trailer te staan omdat hij, onder andere door zijn kromme voorbenen, ontzettend veel moeite moet doen om te kunnen blijven staan (in zijn jonge jaren is hij ook een aantal keer omgevallen, de laatste jaren stond hij nooit meer op de trailer). Het was dus geen optie om zo'n eind met hem te gaan rijden, dat was voor hem pas echt een marteling geweest. De rit naar Nijkerk is heel rustig gegaan en bovendien reed er ook continu een auto achter de trailer om te kijken of het allemaal goed ging. Getway is tot het laatste moment heel rustig gebleven en dus ook rustig gegaan...

Ik snap dat je het niet aanvallend bedoeld, en ik bedoel dit ook niet aanvallend tegen jou, maar wil je alleen duidelijk maken dat er niet 'zomaar' besloten is om hem naar de slager te brengen, maar dat er echt in het belang van het paard is nagedacht. jouw opmerking komt over alsof je denkt dat er niet in het belang van het paard gehandeld is, en dat vind ik niet helemaal eerlijk tegenover roos en iris, vandaar deze uitleg. Als ik je verkeerd begrepen heb, dan hierbij alvast mijn excuses Knipoog

Zo bedoel ik niet want ik benadrukte juist ook in het zinnetje daaronder dat jullie evengoed precies goed hebben gehandelt zoals je kon lezen dus zo bedoelde ik het echt niet, ik vroeg me alleen af waarom als hij ingeslapen zou worden dan langs de weg moet liggen omdat ik niet beter weet dat je bijvoorbeeld ook naar Emmeloord kan gaan, maar met deze reden snap ik het ook totaal waarom jullie het zo hebben gedaan, en ik heb ovegirens niks tegen de slager..

nog heel veel sterkte met het verlies nogmaals !

Blosssom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:48

Ook ik werd er helemaal stil van, wat een verhaal!

Dat zulke mensen paarden houden zou verboden moeten worden, dit is vreselijk.

Ik heb diep respect voor jou en je verzorgster, jullie hebben super dapper gehandeld en het paard zeker
een hoop lijden bespaard. Sterkte de komende tijd! Ach gut

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:53

sterkte met het verlies van het paard, je hebt een hele goede beslissing genomen.. respect!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:02

jeetje wat een verhaal vreselijk dat mensen zo een ziek paard toch de handel nog in willen gooien.
Heb echt respect voor jou en je verzorgster! vind het ontiegelijk knap dat jullie zelf het paard aan een snel einde hebben kunnen helpen. Dat is natuurlijk niet niks een dier waar je zoveel van houd weg moeten brengen.
ECHTE DIERENLIEFDE! dat noem ik het! echt petje af!

Over de andere verhalen laat ze maar lekker kletsen jij weet wat de waarheid is jij liep er 10 jaar hun 2 dat is nogal een verschil.
Ik hoop dat al deze verhalen snel de wereld uit gaan en je het rustig kan verwerken heel veel sterkte.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 01:29

Wat een verhaal zeg!
Heel veel sterkte.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:05

rossebol schreef:
jeetje wat een verhaal vreselijk dat mensen zo een ziek paard toch de handel nog in willen gooien.
Heb echt respect voor jou en je verzorgster! vind het ontiegelijk knap dat jullie zelf het paard aan een snel einde hebben kunnen helpen. Dat is natuurlijk niet niks een dier waar je zoveel van houd weg moeten brengen.
ECHTE DIERENLIEFDE! dat noem ik het! echt petje af!

Over de andere verhalen laat ze maar lekker kletsen jij weet wat de waarheid is jij liep er 10 jaar hun 2 dat is nogal een verschil.
Ik hoop dat al deze verhalen snel de wereld uit gaan en je het rustig kan verwerken heel veel sterkte.

Goed lezen Knipoog Mijn reactie (ik ben degene die er 2 jaar rondliep) was een reactie op een post van de staleigenaar waar het om gaat (die dus het paard aan de handelaar wilde verkopen) en van iemand die daar nog op stal loopt die beweerd dat roos onzin verteld. Ik heb in mijn reactie alleen maar dingen verteld die ik daar op stal heb gezien die bevestigen hoe er met de dieren wordt omgegaan op deze boerderij (niet best dus ) Alleen om duidelijk te maken dat roos hier echt de waarheid verteld, al twijfelen de meesten van jullie daar volgens mij geen moment aan Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:39

Dat die mensen nog bestaan he zoals die boer bedoel ik. Boos! En dat de DB er ook niks aan kan, of mag doen is toch te gek voor woorden. Petje af hoor meiden! Dat jullie deze pony een vredig einde hebben gegeven. En sterkte bij het verlies Ach gut Huilen mag hoor en zal opluchtten. Laat je maar gaan.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:42

Wat een afschuwelijk verhaal zeg, maar met een vredig einde voor jullie paard, top gedaan dames!
Is de Dierenbescherming al ingeschakeld? Als ik deze verhalen lees zal hier zeker weten wél wat aan gedaan worden, al is het in eerste instantie een oogje in ht ziel houden. Bellen op een moment dat er niets gaande is daar heeft idd geen nut als zij hun natje en droogje krijgen..maar op een cruciaal moment zoals bv getaway of het paard metd ie stalen pijp en zijn verwondingen ontdeed de boier zich aan de zorgplicht en dan kan er wel degelijk wat aan gedaan worden. Hij is nl VERPLICHT zich te houden aan de zorgplicht, de medische zorg.

Wens jullie veel kracht bij het verwerken van dit verlies van jullie vriendje.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:56

Wat ben ik blij dat ik daar niet ben gaan leasen!!Ik ben er wel een keer wezen kijken,maar ik had er geen prettig gevoel bij.Wel spijtig voor alle dieren die het stukken beter kunnen hebben.....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:36

Wat een nare dingen gebeuren er toch in de paardenwereld zeg... Hoe kan die man dit nou zomaar laten gebeuren. Je bent een ENGEL dat je dit voor het paardje hebt gedaan! Je hebt het paard geholpen en een waardig einde gegeven in de plaats van naar het geld gekeken. Petje af voor jou!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:39

Vindt het zeer moedig en knap van jullie en sterkte ermee.. Verdrietig

En dat je het zo lang daaruit gehouden hebt 10 jaar was het toch???
Snap het wel puur voor je paardje natuurlijk...