Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

me_laura

Re: Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:58

nou daar ben ik het niet helemaal mee eens want een paard kan niet vertellen of zelf doen wat ie echt wil en dat kunnen wij wel.

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:31

me_laura schreef:
nou daar ben ik het niet helemaal mee eens want een paard kan niet vertellen of zelf doen wat ie echt wil en dat kunnen wij wel.

Ik denk dat een paard wel degelijk kan vertellen wat ie wel en wat ie niet wil.
Dit bedoel ik niet aanvallend naar jou toe hoor.
Maar bepaald gedrag wat een paard vertoond naar aanleiding van een handeling die je bij je paard uitvoerd kan ik toch wel degelijk uit opmaken of hij het me in dank afneemt of niet!
Manen trekken vond de mijne vreselijk, dus sneed ik ze.
Oren knippen???? Ik hoefde maar te wijzen ernaar en het was al paniek, dus liet ik die lange vlokken lekker zitten!
Tastharen afsnoeien... Vond ie grappig dat gekriebel aan zijn neus
En zijn baard afknippen vond hij ook prima.
Sommigen schroeien dat kort met een aansteker, dat vind ik niet kunnen.

Maar peper e.d. gebruiken........?!!!!
Onrespectvol naar het dier toe!!!!!!!!!
Schoonheid zit van binnen!!!!
Ook bij dieren!!!
Ook al is uiterlijk het eerste waar je naar kijkt dan nog............!!!!!!!!!!!!!!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:47

K vin het bullshit dat je paard moet pijn lijden om mooi te zijn. Tuurlijk ziet het er mooi uit als een paard z'n staart hoog draagt maar het is wel zielig als daar peper voor gebruikt moet worden ofzo! :S Wij kiezen erzelf voor maar een paard kan niet kiezen!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:49

kijk eens naar het topic van dat paard met een protese...
wie mooi wil zijn laat zijn paard pijn lijden ......

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:34

Een paard kiest er niet zelf voor om 'mooi' te worden, Mijn appaloosa is liever piekzwart dan wit Haha! .
Ik zou dus nooit peper in haar anus stoppen omdat ze haar staart dan mooi draagt Clown .

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:36

Ongelooflijk wat mensen verzinnen om dit bij een paard te doen. Gelukkig hoeft die van ons niks in zijn kont te hebben, hij draagt zowiezo zijn staart al.
Het enige wat bij hem gedaan wordt is geschoren, omdat hij anders niet droog wordt van het zweet en af en toe zijn manen trekken, en oren uitknippen, meer niet.
Hij is al een beauty van zichzelf, serieus!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:39

ik zou dat soort dingen echt nooit doen bij mijn paard! ik vind haar geweldig zoals ze nu is! Haha! en ze is zoals ze is geboren en dat ga ik niet veranderen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:42

runningkawa schreef:
Manen trekken
Het ene paard staat stil, de andere nog te stuiteren met een praam op...
Ik trek daardoor gewoon niet meer maar snij de manen Lachen

Gemberen en dat soort dingen hoeft van mij ook niet.
Laat ze maar gewoon puur natuur winnen van de ander Lachen

Heel goed gezegt. Knipoog

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:00

Ik vind t belachelijk dat paarden pijnlijke dingen krijgen om mooi te moeten zijn. Alsof zo'n paard er wat om geeft om mooi te zijn...

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:08

Ik vind gember in de anus stoppen wel erg ver.
Kan me ook niet voorstellen dat je dan nog een nette proef kunt rijden,paard zou van de pijn wegvluchten.
Of maak ik het nou erger dan het is?
Ik laat mijn paard ook knippen en scheren en wil dat hij er netjes uitziet.
Hij vind het niet prettig als je zn hoofd scheert,nou dan doen we dat ook niet.
Ik vind een goed gepoetst paard met knotjes en een mooi tuig op zoiezo al een lust om te zien.
Daar hoef je niet nog eens al die "extra"dingen bij te doen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:55

Gemberen wordt ook niet gedaan bij dressuurproeven o.i.d., maar bijvoorbeeld bij tuigpaardkeuringen, en in de VS bij de gangenpaarden zoals Tennessee Walkers, Saddlebreds etc.
Ook in nederland komt gemberen nog voor trouwens, hoewel het verboden is.

De Tennesee Walkers etc. in de VS, vergeleken met wat bij die dieren gebeurt is manen trekken helemaal niks.
Om de zogenaamde 'Big Lick' te krijgen (een heel overdreven uitvoering van een tolt-achtige gang) doen ze de vreselijkste dingen.
Ik zag bijvoorbeeld al de kettingen om de benen al genoemd, klopt. Die dingen zijn vrij zwaar en slaan bij iedere stap, zeker bij de enorm hoge actie die die dieren hebben op de kroonrand. Steeds meer pijn is steeds meer actie. Om het nog erger te maken doen ze aan 'soring', er wordt scherpe bijtende rotzooi op de benen gesmeerd waar de kettingen komen zodat het nog erger wordt.
Soring is verboden en de paarden worden daarop ook gecontroleerd, er wordt gekeken of ze niet erg gevoelig reageren op druk. Maar daar is ook een oplossing voor, zelf oefenen met het paard en als hij zijn been wegtrekt bij druk een opsodemieter verkopen die zeerder doet dan die druk. Leert ie vanzelf zijn benen niet weg te trekken....
Om de 'Big Lick' te krijgen worden de paarden voor op blokken gezet van zo'n 15 cm hoog en erg zwaar.
Staartspier/zenuw doorsnijden is ook normaal, dan kan hij zijn staart niet meer omlaag doen.

En daarvan krijg je dan paarden die zo lopen, geen enkel paard loopt vrijwillig zo. Let ook op de fijne bitten en de manier waarop de ruiters op de paarden zitten. De oergeluiden van de omstanders komen ook bijzonder intelligent over..... Het is wel een bepaald type mensen hoor die dit doen, met name in de landelijke gebieden.
Showklasse voor 2(!!!)jarigen:
http://www.youtube.com/watch?v=wuqN9n4RF4Y
Nog een showklasse, na iets meer dan 3 minuten vooral eens opletten als ze gaan galoperen, arme paarden:
http://www.youtube.com/watch?v=Ftfcn6lKJCo

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:12

Wow dat ziet er erg ongezond uit.
Dan nog geeneens over de voorbenen maar meer de achterhand.
Het lijken wel een stel manke kamelen.
Hele achterhand zakt wel door het pomp effect aan de voorkant.
En dan die mannetjes die er ook zeer eng opzitten.
Nee dit vind ik meer een stel uit de hel.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:11

dees_daan schreef:
dat vind ik niet.. wij (de mens) kiezen er zelf voor om mooi te willen zijn, en dus pijn te lijden, een paard kan niet kiezen, dus ik vind dat veel te ver gaan.. hoever kan je gaan? ik vind: wassen, staart uitpluizen, knotjes, miss een beetje babyolie op de neus. oren knippen, en dan vind ik het goed.. ik vind niet dat je paard pijn moet lijden omdat jij wil dat hij mooier word..

Hier ben ik het dus volkomen mee eens!!!!
een paard kan niet zeggen wat hij wil.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:45

Nee, mijn paard hoeft niet te lijden om mooi te zijn.

Ik ben tegen het uitshceren van oren en het wegknippen van de tastharen om de mond en neus. Laat staan tegen gemberen, soring en het middels plastische chirurgie verbeteren van de looks van je paard (dit komt ook voor, bijvoorbeeld om de vorm van het hoofd of de hals-hoofdverbinding te 'verbeteren' Boos! )

Het enige wat ik nog weleens aan tastharen wegknip, zijn de tastharen boven het oog van mijn paard. Die worden op den duur zo lang dat ze in het oog terechtkomen. Ik knip ze dan af tot boven het oog en hou dat zo eens bij.

Verder knip ik voor het zicht de baard bij, en de sokken boven de voorknie bij en soms de achtersokken i.v.m. mok. Ohja, en van die lange winterharen rond de singel, om te voorkomen dat die uitgetrokken worden bij het aansingelen. Lijkt me niet fijn...

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:20

Nog een showklasse, na iets meer dan 3 minuten vooral eens opletten als ze gaan galoperen, arme paarden:
http://www.youtube.com/watch?v=Ftfcn6lKJCo[/quote]

Ik heb net even gekeken , al die gillende mensen doen zij dat ook van AFGRIJZEN?
Wat een walgelijke gangen zijn dat , sorry hoor !
Ik heb zoiets nog nooit gezien en hoe die mensen erop zitten, het lijken wel monsters
AAAAHHHHHH

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:35

paintedblack schreef:
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=Ftfcn6lKJCo

Ik heb net even gekeken , al die gillende mensen doen zij dat ook van AFGRIJZEN?
Wat een walgelijke gangen zijn dat , sorry hoor !
Ik heb zoiets nog nooit gezien en hoe die mensen erop zitten, het lijken wel monsters
AAAAHHHHHH

afschuwelijk inderdaad. Wat een rare beesten moest ik meteen denken geen enkele verband meer tussen wat ik als paard zie. Lange iele benen die bijzonder vreemd voorwaarts bewegen met een langen zware vent op hun rug Verward
Vindt de reactie van Meetje22 erg treffend een combinatie uit hel