Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) en een KWPNer......... tja daar zijn er al zoveel van.

napoleon schreef:een quarter niet omdat ik geen western gericht paard zou willen hebben
XoNo schreef:Een paard kan op een bepaalde manier gefokt zijn, maar zijn nooit of dressuur- of westerngericht. Een Quarter kan erg hoog in de dressuur komen hoor! Ook wordt er mee gesprongen. In Nederland staan ze bekend als westernpaarden, omdat ze met dat doeleinde zijn geïmporteerd, maar in Amerika wordt er ook veel mee gedressuurd en gesprongen.
misschien heb ik het een beetje verkeerd verwoord
Ik ken ze idd alleen vanuit de westernsport en de paarden die ik ken hebben heel veel spieren, naar mijn smaak teveel en te overdadig, maar smaken verschillen natuurlijk
Het betekend overigens niet dat ik de paarden die ik eerder heb genoemd niet "mooi" kan vinden, ik zou ze gewoon niet zelf kopen! 
........
...
: Arabische Volbloeds (de renarabieren, niet die showbeesten!), Engelse Volbloeds en Dravers - kortom alles wat snel is. Wat ik echt niet leuk vind zijn tuigpaarden, Fjorden, IJslanders en Tinkers, hoewel je onder die rassen ook wel leuke exemplaren hebt hoor, maar over het algemeen spreken ze me minder aan.
Enne...wat de sport betreft...er bestaat ook zoiets als IJslandse wedstrijden en neem van mij aan dat dat ook echt op topniveau gebeurt. Het is alleen totaal anders dan dressuurrijden...maar daarom zeker niet minder "sport"
) arabier achtig en weet ik veel wat voor een mix in mijn stal. Maar ja ik was verlieft
B)

Lielle schreef:plien4tarzan, ik denk dat de kans dat ik verliefd word op een tinker oid minimaal is, aangezien dat gewoon niet mijn type paard is. Ik houd van bloedpaardjes, en aangezien ik fanatiek wedstrijden rijd is een sportpaard mijn eerste keus (en komt er daarna heel lang niets)

Verder vind ik welshje's helemaal toppie
vooral welsh a en welsh cob. Shetlanders kan ik het ook er mee vinden en nprsje vind ik ook super samen met de arabier. Van fjorden en haffie's hou ik ook wel
Cassidy schreef:Colinda, Ieder ras heeft wel zijn kneusjes of minder geslaagde individuen.
Als ik voor het eerst op een Quarter had gezeten die ook niet helemaal spoorde, had het paard wat ik had aangeschaft ook geen Quarter geweest.