Verola T. Jaaroverzicht: Wát een jaar!! [b tot M1] :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Re: Verola T. Jaaroverzicht: Wát een jaar!! [b tot M1] :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 23:26

@escardo: je hoeft echt niet bang te zijn dat ze haar paard overhaast.. waneer er eentje voorzichtig met haar paard is dan is zij het wel Knipoog ook heeft ze haar paard de rustperiodes gegeven die het nodig heeft om alles lekker te kunnen verwerken.. *niet aanvallend bedoeld hoor Knipoog*

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:53

Hey Anne, wat een leuk overzicht heb je gemaakt! Ik vind dat je het knap doet met Verola, van groen tot M1 met winstpunten en er zit nog heel veel toekomst in.

Ik denk ook wel dat het fijn is om even een wedstrijdpauze in te lassen, Verola is nog jong en zo kan ze ook even op adem komen. Jullie hebben niet voor niets zo geknald dit jaar! Enne... elk paard is anders he...

Ga zo door, tot binnenkort op wedstrijd denk ik!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:15

MissBambi schreef:
@escardo: je hoeft echt niet bang te zijn dat ze haar paard overhaast.. waneer er eentje voorzichtig met haar paard is dan is zij het wel Knipoog ook heeft ze haar paard de rustperiodes gegeven die het nodig heeft om alles lekker te kunnen verwerken.. *niet aanvallend bedoeld hoor Knipoog*

voel me zeker niet aangevallen hoor!..Lachen is fijn om te horen dat ze dat doet!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 12:55

MissBambi schreef:
hé dat zijn mijn foto's!!! *LOL*

haha Nagelbijten / Gniffelen

Moet zeggen dat ik jullie toch wel regelmatig heb zien rijden, en je kunt echt zien dat jullie goed vooruit zijn gegaan, Je lijkt ook iedere keer je zenuwen steeds beter de baas te kunnen en verool is er ook echt steeds beter uit gaan zien.

Die band die jullie twee hebben, écht geweldig!

Jullie komen er wel!

groetjes jullie vaste fotograaf en Verolafan nummer1 Knipoog

Dankjewel danique!! inderdaad jouw foto's, en daar blijf ik je dankbaar voor Knipoog Snel weer een keer? Ooit komt het nog wel goed met ons, maar verool is een zenuwpees en ik, en dat is af en toe vrij lastig. Zolang ik mijn zenuwen de baas kan komt het wel goed Ja

CarlinaaX schreef:
Leuk paard

ik heb jou trouwens gezien toen je die trainingsweek had
je kwam me erg bekend voor ! Haha!

Kwas met mijn trainer mee, hij had les van tineke

Wat leuk! Dan heb ik jouw ook vast wel gezien, weet je toevallig welke dag dit was? Ik ga zo even in je profiel spieken of ik je herken Ja

Beezietje schreef:
Wauw echt zalig é als je zo vooruit gaat!
Oh ik wil ook echt graag eens naar Bartels.
Maar ben je alleen geweest?
Mijn ouders zien dat niet zitten om mee te gaan of mijn vriend ook niet die is springruiter en vindt dressuur maar niks.
En eigenlijk durf ik alleen niet echt Bloos Bloos!

Dankje, het is echt heel hard gegaan ja het afgelopen jaar. Bartels was in één woord geweldig, als ik de kans krijg ga ik meteen weer. Heb er echt genoten. Onbeschrijfelijk mooi, en wat mij opviel was het ultieme geduld en respect waarmee ze met de paarden omgingen. De sfeer die daar hangt is geweldig. Ik ben inderdaad alleen geweest, en zonder problemen, je bent er met een groepje en je leert elkaar vanzelf kennen, de meesten van onze groep waren alleen gekomen Ja Je bent allemaal paardenmensen en deelt dezelfde passie, bovendien heb je een hollandse mond dus dat komt wel goed. Knipoog Je kan gerust alleen gaan hoor, je word daar heel hartelijk ontvangen en je hoeft niet bang te zijn dat je er alleen bent Ja je bent de hele dag bezig Knipoog je hoeft je er niet te vervelen, doe je dat wel is dat je eigen schuld Knipoog hihi.

@Thyron; de jouwe is iets te groot om te quoten Knipoog Ja inderdaad, ieder paard is daar anders in, verola is een behoorlijke laatbloeier wat dat betreft, dus we nemen onze tijd. Ja

Escardo schreef:
Super mooi paard hoor...
En heel knap dat je binnen een jaar van B naar M bent gegaan.. met zo'n vreselijk jong paard...
Vind het ook fijn om te lezen dat je het rustiger aan wilt gaan doen... is natuurlijk een behoorlijke prestatatie vooral voor zo'n jong paard...
En natuurlijk zal je reacties krijgen die het niet leuk vinden dat je al zo ver bent....misschien hoor ik er ook een beetje bij...maar wat ik al eerder neerzette is dat ik blij ben dat je het rustiger aan gaat doen..misschien een tip.. om je paardje een maandje rust te geven..Knipoog

Negatieve reacties kan je altijd verwachten, en op zich snap ik die argumenten ook wel. Op zich sta ik er ook vrij kritisch tegenover op zo'n punt, maar ik weet van mezelf hoe ik train. Natuurlijk maak ik ook fouten en zal ik die ook nog gaan maken, maar ik neem voor mijn paard op tijd de rust. Ik voel goed aan hoe ze voelt en of we ergens klaar voor zijn of niet. Ik heb het geluk met een onwijs werkwillig en intelligent paard wat ontzettend veel lol beleefd aan het dressuurwerk. Bovendien train ik heeeel erg veel basiswerk, oefeningen worden spelenderwijs voor de buiging en gymnasticering mee genomen, maar het grootste deel bestaat uit vooral basis: ontspanning, nageeflijkheid, rust, schwung en een correct gebruik van het lijf. Ik zoek steeds weer de ontspanning op, in de lage lijnen maar ook in de oprichting. Zodra ik merk dat het voor mijn paard teveel wordt doen we een stap(of meerdere stappen) terug. Ik zorg ervoor dat ze voldoende rust krijgt en ook op tijd eens vakantie. Ik rijd slechts 4 a 5 dagen in de week, dan train ik wel intensief, maar ik zorg voor een goede opbouw zodat ze niet stijf word of veel spierpijn heeft. De eerste dagen doen we het rustig aan, en de laatste dagen ook. Na ons M1 debuut heeft verola ruim 2 weken lekker vakantie gehad, na die 2 weken kon je merken dat ze echt weer aan de gang wilde en de rust zat was.. Ze was zoo speels die dag onder het zadel, je kon gewoon aan haar merken dat ze echt weer aan de gang wilde.
Maargoed, mijn verhaal wordt wel erg lang. Wat ik wil zeggen is dat ik echt goed oplet met wat ik doe en ik zorg dat ik mijn paard niet overwerk. Alles gaat in overleg met mijn instructie en als wij het idee hebben dat mijn paard ergens niet klaar voor is, wachten we er nog even mee. Ik ben echt heel voorzichtig met mijn paard. Ja

FrankavdT schreef:
Hey Anne, wat een leuk overzicht heb je gemaakt! Ik vind dat je het knap doet met Verola, van groen tot M1 met winstpunten en er zit nog heel veel toekomst in.

Ik denk ook wel dat het fijn is om even een wedstrijdpauze in te lassen, Verola is nog jong en zo kan ze ook even op adem komen. Jullie hebben niet voor niets zo geknald dit jaar! Enne... elk paard is anders he...

Ga zo door, tot binnenkort op wedstrijd denk ik!

Dankjewel franka!! Bloos Nog ff en ik ga er van blozen Clown We zien elkaar vast nog wel op wedstrijd, komt helemaal goed. Ik wil wel voor mezelf even afwachten hoe het de komende wedstrijd met mijn zenuwen gaat, ben ik weer een bommetje dan rijd ik denk ik toch nog een wedstrijdje, na zo'n pauze zijn die zenuwen vaak niet minder Knipoog Start je ook op het kerstconcours of niet?

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:13

heb er romanza pecheurs gekocht, van kluthausen, hoe heet ze ook weer?

hahahhaa

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 13:25

nargileh schreef:
heb er romanza pecheurs gekocht, van kluthausen, hoe heet ze ook weer?

hahahhaa

Ahhh, dorien! die ken ik wel! Ja ik heb rowan ook heeeel kort gekend, stond er toen net op stal Ja

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:42

oke.. Lachen heeft zij inmiddels nog een leuk paard?
heb er al lang niet gezien! doe haar maar de groetjes!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:43

Ziet er super uit hoor Anne! Wat een prestatie ! Ziet er altijd weer mooi en ontspannen uit, volgend jaar misschien wel Z2 + wp Cool

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 13:44

@Nargileh; ja ze rijd nu M1 met een 5 jarige; Venga. Tristan is ook al verkocht, zal haar wel de groeten doen Knipoog Hoe heet jij?

@ Lea: Thanks! ;D dat zal niet gebeuren Knipoog dat geloof ik niet, hihi Knipoog

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:56

DresslOver schreef:
Dankjewel franka!! Bloos Nog ff en ik ga er van blozen Clown We zien elkaar vast nog wel op wedstrijd, komt helemaal goed. Ik wil wel voor mezelf even afwachten hoe het de komende wedstrijd met mijn zenuwen gaat, ben ik weer een bommetje dan rijd ik denk ik toch nog een wedstrijdje, na zo'n pauze zijn die zenuwen vaak niet minder Knipoog Start je ook op het kerstconcours of niet?

Niet blozen, nergens voor nodig want jullie hebben gewoon een knappe prestatie neergezet. Jammer van je zenuwen, maar dat is ook iets wat je zelf onder controle moet zien te krijgen. Zelf heb ik niet zo heel veel last van zenuwen. Probeer je echt te concentreren op je proef, op elk onderdeel zodat je niet aan je zenuwen denkt. Misschien dat dat helpt?

Ik ga naar Uden ja, donderdags rijdt de vriendin van mijn broer in het L1 en vrijdags rij ik M2. Heerlijk zo´n gezellige leuke wedstrijd tussen kerst en nieuw! Tot dan!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:59

heet claudie..!
klopt ja, ik sprak haar een tijdje geleden, en toen had ze het er idd over dat ze tristan wilde gaan verkopen!
bedankt,

veel succes met je paard!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:13

Verool Lovers Vingers aflikken

Anne ben echt verliefd op je paardje, maar dat wist je al Bloos Ik vind absoluut niet dat je het overhaast, je weet goed waar je mee bezig bent Knipoog

Knuffel van mij!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 16:11

@Franka; haha dankje. ja die zenuwen zijn een beetje een punt op het moment. In het begin reed ik een wedstrijd met de gedachte: ach tis een jong paard, als ze zich braaf rond laat sturen ben ik al lang blij! dan hebben we genoeg gewonnen! Maar dat kan je wel roepen, het geldt alleen niet echt meer als je paard braaf is, deze 5 is en je M1 start Clown en toen dat doordrong begon het een beetje. ik leer het wel al beter onder controle te krijgen, maar het blijft moeilijk.

Inderdaad een gezellige wedstrijd, ik zit er ook één dag op het secretariaat, dus dan zien we elkaar wel, ik moet de 28e geloof ik. Ben benieuwd hoe het dan gaat in uden!

@Nargileh; Oke, ik zal het doorgeven! Haha!

@norway_Girl: Dankje aurora Haha! leuk! Haha!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:22

leuk om de verandering zo achter elkaar te zien..
nu de zenuwen onder controle en dan doorstomen naar het Z!!!
Kusje

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:31

Ik verplaats dit topic even naar EJL-ITP Knipoog

Een jaar lang Boktpaarden en Boktpony's In the Picture

Mickey schreef:
Wat gaat een jaar toch hard hè?
Een jaar lang hebben we weer mogen genieten van jullie foto's op HAW en (J)ITP. Vele van jullie zijn ook al druk met jaaroverzichten in de weer. Speciaal om die allemaal bij elkaar te zien is er een tijdelijk forum in het leven geroepen. (Op die manier kunnen HAW en (J)ITP gewoon voor de andere foto's gebruikt worden Knipoog )

Let wel op, hier gelden in grote lijnen dezelfde regels als op HAW & (J)ITP. Denk daarbij aan :
  • niet meer dan 15 foto's
  • Reageer op een respectvolle wijze naar elkaar
  • Blijf ontopic.

Wie zijn hier welkom?
Alle bokkers van jong tot oud!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 10:53

@Cheyentic: Dankje Haha! Komt goed Ja

@ mickey: Oeps! Sorry!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:07

Leuk in elkaar gezet zeg! Heel veel suc in het volgende jaar!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:20

Dankje!