Groot probleem! Paarden moeten weg!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Groot probleem! Paarden moeten weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 18:58

Hij zal ze wel even missen ja. Maar aan de andere kant is hij altijd het buitenbentje geweest van de drie.
Ik had ze ook liever bij elkaar gehouden. Maar dat lukt me gewoon niet.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:06

Malenka schreef:
Hij zal ze wel even missen ja. Maar aan de andere kant is hij altijd het buitenbentje geweest van de drie.
Ik had ze ook liever bij elkaar gehouden. Maar dat lukt me gewoon niet.

dan moet het maar zo Lachen of misschien had dat meisje wat boven jou reactie van net een idee zodat ze wel bij elkaar kunnen blijven?
Met NH bedoelde je natural horseship? (ofzoiets Knipoog ) lijkt me wel erg gaaf,

vind het onwijs goed dat je het buitenbeentje van die 3 bij je wilt houden Lachen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 19:13

Inderdaad, Natural Horsemanship.
Dat is ook altijd al de basis geweest van hoe ik met mijn paarden om ga. Dus voor de paarden is het fijn dat er goed naar ze gekeken en naar ze 'geluisterd' wordt. Dat zijn ze gewend Knipoog

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:05

Hoi Iris, ik heb je een pbtje gestuurd.
Ik weet niet of je me nog kent, ik wist helemaal niet dat je ver weg woont tegenwoordig.
Ik heb mijn paarden in Nibbixwoud op een hectare grond staan, misschien kan ik je helpen ? Voor jou wel heel ver weg, maar dan kunnen ze bij elkaar blijven en kan jij in alle rust naar een oplossing zoeken.
Groetjes van Carlijn.

Lermy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:15

Het is misschien een eind weg, maar ik heb een grote box over van 5,5 bij 3,5 meter, zouden ze daar met z'n drieen inpassen?
Overdag weidegang 's nachts op stal. Je mag mij ook even een pm sturen als je interesse hebt.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:20

In halsteren weet ik wss ook nog wel iets. betaal je niet per paard maar per stuk grond. Verder moet je wel zelf alles kopen. maar is schuil stal of stallen bij.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:32

Malenka schreef:
We verhuizen ze zometeen naar een dijk hier in de buurt. Daar kunnen ze tijdelijk staan. Maar ik wil ze daar absoluut niet lang laten.

Kaioni en Milka gaan misschien naar drente. Daar is een stal die NH doet en ze waarschijnlijk goed kan gebruiken. Die twee gaan dan iets doen dat ze beide erg leuk vinden en ze krijgen dan allebij een hoop aandacht elke dag.

Nilay moet hier in de buurt blijven als het even kan. Niet alleen omdat ik het fijn vind om een van mijn paarden bij me te houden zodat ik ieta kan blijven doen. Maar ook vooral omdat hij nogal snel vermagert en hij snel 'depresief' is. Dat klinkt heel raar, maar hij trekt zich echt heel erg snel terug in zichzelf. Dat wil ik absoluut voorkomen.

Somebitch,
Die schuilstal was echt voor twee paardjes he? Daar lopen geen andere bij?
Ik wil Nilay namelijk niet alleen zetten.

Sorry voor mijn late reactie, nee helaas lopen daar geen andere bij MAAARRRR!
Mischien wilt ze haar shetlander er wel bij zetten, dei staat op dit moment overdag ook alleen.. Of je kan hem in een 110 euro stal zetten daarbij kan je de deur gewoon openlaten en kan hij alsnog in en uitlopen, staat hij alleen wel 's nachts alleen..

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 13:14

Dank je voor je reactie!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:15

je word wel lekker geholpen lees ik zo, de berichten onder mijn laatste bericht Lachen fijn zeg

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:31

Arabian_Girl schreef:
In halsteren weet ik wss ook nog wel iets. betaal je niet per paard maar per stuk grond. Verder moet je wel zelf alles kopen. maar is schuil stal of stallen bij.

Ben je nog op zoek? of niet meer?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 16:58

Arabian_Girl,
Halsteren is voor mij niet echt een optie. Een stuk land huren verder weg zowiezo niet. Ik zit namelijk op school in Breda en heb al 4 reisuren per dag. Je kunt je voorstellen dat ik dus de hele dag al bezig ben. Naar school, de reistijden en daar bbovenop nog het huishouden. Als ik dan tijd heb voor de paarden is het al avond. Dan kan ik niet weer een stuk reisen en de paardjes nog verzorgen. En dat zal toch elke dag moeten gebeuren. Ik weet niet hoe dat bij dat van jou zit. Maar verlichting bij een weiland is vaak wel een flink probleem.

suusiejj,
Inderdaad. daar ben ik ook heel blij mee.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:23

Bij mijn eigen wei heb ik ook geen stroom.Maar wel voor in het donker te voeren een lamp.

Dat in halsteren zit bij een woonhuis.daar is licht en stroom en water aanwezig.
Ook een loopstal of evt vaste binnenstallen.

In stalland zelf ken ik ook nog wel iemand die wei aan huis heeft met stallen.Toen stond daar ook welis een paardje van iemand anders bij.Heb daar mn pony gekocht.
Maar die omgeving zal je vast al alles geprobeerd hebben?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 20:16

Alles dat bij mij bekend is en wat ik heb gezien. Maar ik woon hier pas vanaf het einde van de zomervakantie en ken dus nog niet veel mensen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 18:37

Oke, even een update:

Kaioni gaat dus inderdaad naar drenthe. Alleen het op halen wordt elke keer uit gesteld en dus staan de paarden nog steeds op de dijk waar de omstandigheden absoluut niet gunstig zijn.
Voor de andere twee heb ik afgesproken dat ze naar de schuilstal gaan die somebitch beschreef.

Om het voor kaioni niet al te stresvol te maken hadden we besloten te wachten met de paarden verhuizen tot hij opgehaald zou zijn. Zodat hij dus niet 3 verhuizingen vlak achter elkaar zou hebben.

Maar net werd ik gebeld door iemand die zegt dat ik mijn paarden niet voer. De paarden eten namelijk aan de bomen en dat zo er op wijzen dat ze geen voer krijgen. Ik heb het hem proberen uit te leggen. Maar hij zegt dat er gewoon de hele dag hooi in het stukje moet liggen. Ik kan hem daar enigzins gelijk in geven. maar legde hem ook uit dat het echt tijdelijk is en dat ik in de open lucht geen hooi op kan slaan en bovendien niet even ergens hooi vandaan kan halen en niet in kan schatten hoeveel ik nodig zou hebben aangezien de periode flexibel is.

Hij was echter niet te overtuigen en zij me slechts dat ik duidelijk hooi moet voeren en dat de paarden met twee dagen weg moeten zijn anders gaan ze stappen ondernemen.(dierenbescherming?).
Ik vind dit vreselijk want die dieren zijn mijn alles. Ik heb altijd zo mijn best gedaan voor ze. Maar de laatste weken loop gewoon alles mis. Echt alles zit tegen. Niet alleen de plek waar ze staan... maar ook het voer... hebben we een adresje waar ze geschikt voer hebben, dan komen we een paar dagen later weer om nieuw voer te halen is alles op. Weer een ander adres... zelfde verhaal. het is ons tot nu toe gelukt de paarden elke dag redelijk fatsoenlijk te voeren. Maar wel elke keer savonds als het al donker is... dat ziet dus niemand.

Daarbij komt ook nog dat Nilay altijd al snel mager werd en van de stress en de vreselijke plek zonder beschutting (dus veel verbranden om warm te blijven)wordt het natuurlijk ook niet beter. De andere twee zijn nog in mooie conditie... maar hij is er slecht aan toe. Dat zie ik ook wel in en ik probeer er een hoop aan te doen. Maar het schiet gewoon allemaal niet op. Nilay is als 1,5 jarige bij me gekomen in een vreselijke conditie (wou niet eten en bijna niet lopen). Elke winter valt hij daar weer in terug... nu dus ook (alleen zijn de omstandigheden nu slechter). Hij is wel goed levendig en wil graag lopen, maar hij is wel weer mager (dat zou hij dus ook zijn op een betere plek... maar het gaat elke winter ietsje beter).

Gelukkig kan mijn vader morgen al komen om de paarden te verhuizen. Ik moet dan alleen kaioni dus nog meer stress aan doen. Ik hoop dat hij daar goed onder blijft...

overigens heeft die meneer die me belde me wel aangeboden hooi bij hem te halen... dus dat doe ik nu maar om de boel te sussen.Dde paarden zullen er natuurlijk ook blij mee zijn. Hebben ze toch weer iets anders tegen de verveling als alleen de bomen.

Zometeen de staleigenaar bellen of ik de paarden morgen kan bellen en de mensen waarvan ik de trailer zou lenen.

Ik hoop echt dat alles snel goed komt. Ik ben al dit gedoe helemaal spuugzat.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:56

Je kan voor nood toch gewoon een paar pakken hooi of voordroog op een pallet leggen met een zeiltje erover? En de plastic pakken kunnen zelfs gewoon zo buiten liggen.
Je kan toch zorgen voor gewoon voor een week dat je iedere week nieuwe haalt? Als je te veel zou hebben voor waar je nu staat het op te krijgen maakt toch niet uit? Je kan dat toch meenemen naar je nieuwe adres, Daar hebben ze immers ook hooi nodig.

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:04

Ja, ik weet wel een stalling, maar dat is in Steenwijk (niet echt vlakbij volgens mij).
Maar dat is 24/7 wei en kost voor een pony onder 1.40, 50 per maand, en paarden is geloof ik niet duurder dan 75.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:14

Zoals je kon lezen heeft ze al een plekje bij mij op stal gevonden. Lachen

Eventueel weet ik nog wel een adresje voor je om hooi te halen volgens mij is dat in st maartensdijk daar halen wij ook ons hooi. Lachen

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:15

Somebitch schreef:
Zoals je kon lezen heeft ze al een plekje bij mij op stal gevonden. Lachen

Eventueel weet ik nog wel een adresje voor je om hooi te halen volgens mij is dat in st maartensdijk daar halen wij ook ons hooi. Lachen

Ik had niet gezien dat er nog een pagina was Knipoog dus had het niet gelezen, maar mooi dat ze nu een plek heeft.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:29

Maakt niet uit. Lachen Volgens mij ligt Steenwijk hier ook niet echt in de buurt. Clown

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:41

nee, volgens mij ook niet, Knipoog maarja, misschien dat ze er toch wat aan had gehad

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 01:04

Arabian_Girl schreef:
Je kan voor nood toch gewoon een paar pakken hooi of voordroog op een pallet leggen met een zeiltje erover? En de plastic pakken kunnen zelfs gewoon zo buiten liggen.
Je kan toch zorgen voor gewoon voor een week dat je iedere week nieuwe haalt? Als je te veel zou hebben voor waar je nu staat het op te krijgen maakt toch niet uit? Je kan dat toch meenemen naar je nieuwe adres, Daar hebben ze immers ook hooi nodig.

Het zou maar voor maximaal een week of twee zijn dachten we in eerste instantie. Ze hebben allerlij soorten ruwvoer gehad. van lucerne tot kleine pakjes voordroog. Maar elke keer was de voorraad bij de leveranciers op. In het begin wisten we niet eens waar de paarden precies naar toe zouden gaan. Ik had geen flauw idee hoeveel paarden er bij me in de buurt zouden blijven.
Het probleem is dat grotere pakken niet daar, op de dijk, te krijgen zijn. Je moet via een enorm blubberpad, daarna de helling van de dijk op en daar ligt het dan in de volle wind.

En hoe moet ik het hooi dan allemaal vervoeren... op de fiets? of het dak van de auto? Tong uitsteken Nee, het kon niet anders dan het gegaan is. Maar de paarden zijn prima gezond en levendig. Ik snap je ideen. Dat zijn dingen waar ik zelf ook allemaal over gedacht heb. Ik heb gedaan wat ik dacht dat het beste was. Maar tuurlijk zou het beter kunnen. Het had gewoon niet zo moeten lopen.

Misschien was het stom van me mijn vorige bericht te typen. Maar ik zal het laten zoals het is. Ik heb het getypt om het kwijt te kunnen en om degene die mijn verhaal gevolgt hebben op de hoogte te houden. Er zijn zo veel mensen die lieve recties gestuurd hebben. Die mogen ook weten hoe het verder gaat.

Wat ik me af vraag is hoe die man aan mijn nummer kwam...

Somebitch,
mij vertelde hij dat hij grote ingepakte balen heeft. Of is dat erg nat spul?

MiSs_vOsj,
Ik heb dus inderdaad al wat. maar toch bedankt voor het mee denken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:16

Dat is zaadhooi waar niks in zit.. Bloos Daarom heb ik ander hooi. Lachen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:41

Heb net even je verhaal zitten lezen...met open mond wat enorm aso om iemand er per direct uit te schoppen met 3 paarden.Dat weiland zwart wordt in de winter als er paarden oplopen is niets nieuws lijkt mij.
Het gezeur over dat de paarden honger hebben omdat ze aan de bomen knagen is ook weer zowat...doen die van mij ook en die hebben voer zat en staan niet de hele dag daar,toch moeten de bomen er aan geloven.
Mensen moeten eens verder kijken dan hun neus lang is en laat ze de dierenbescherming maar bellen,als paarden echt slecht behandeld worden ok maar de meeste beginnen al te piepen als er een paard in de regen staat Rolleyes

Kun je het magere paardje niet gewoon een gevoerde deken opdoen,hoeft hij minder moeite te doen om zichzelf warm te houden Knipoog

Laat je weten hoe de verhuizing is gegaan?

Groetjes,Tinky

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:53

Sterkte TS en hier zijn ze nog steeds welkom, mochten plannen veranderen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 11:55

Citaat:
Kun je het magere paardje niet gewoon een gevoerde deken opdoen,hoeft hij minder moeite te doen om zichzelf warm te houden

Laat je weten hoe de verhuizing is gegaan?

Ik twijfel wel elk jaar of ik hem dan toch een deken op zal doen. In principe ben ik niet zo voor. Maar ja, hij heeft het wel zwaar. Ondanks alle slechte dingen die ons overkomen gaat het toch elk jaar beter en leg ik dus toch geen dek op. Gelukkig hebben ze zometeen een goede inloopstal tot hun beschikking. Dan zal het wel verbeteren met hem.

Tuurlijk laat ik weten hoe het is gegaan!

Dank jullie voor de reacties.