Wat vinden vrienden en familie van je hobby?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat vinden vrienden en familie van je hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:59

Mijn meeste vrienden zijn vrienden die ik van de manege ken, of die zelf een paard hebben..
En de rest, ach.. Sommige vinden het leuk, sommige vinden het maar stinkbeesten.
Ieder zijn eigen mening.. Cool

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:20

mn familie is een paarden familie dus die zitten ook bijna altijd over paarden te praten , en mn vrienden vinden het wel best en interesseren zich ook wel, maar sommige doen idd dom dat het knollen zijn en dan zeggen ze enne ga je weer knolkneuren enzz Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:25

M'n familie vindt het allemaal wel leuk, ookal hebben ze er zelf helemaal niets mee. Vragen er ook regelmatig naar Lachen M'n moeder vindt het vooral eng allemaal haha.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:29

M'n familie kan het geen bal schelen wat ik leuk vind of niet Clown De een heeft heel veel vrienden, de ander breakdancet, ik heb paarden. Vrienden hebben er ook geen problemen mee.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:30

Bij mij vindt iedereen het wel best. Tenzij ik tegen hun kop ga zeuren over paardendingen die hun niet intresseren Clown

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:40

Mijn moeder is gek op mijn paardje, maar ze houd verder niet van paarden en vind ze bijna allemaal eng maar voor mijn paard gelukkig niet Lachen
Mijn vader vind het geweldig, door hem kreeg ik dr eindelijk en mijn broertje die rijd zelfs 1 keer in de week les op haar Lachen
Mijn familie vraagt vaak ook hoe het met haar gaat.. Dus dat is wel leuk Lachen

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:46

Ieder zo zijn ding, ik werk er hard voor en ook veel tijd steek ik erin. En tsja het hoort gewoon bij mij, het is mijn lust en mijn leven. En iedereen om mij heen heeft dat nu geaccepteerd ze kijken er ook niet meer raar van op enz. In het begin wel gezeur over gehad ''ga je nu weer naar je paard??'' en zo ook vaak gehoort ''kan je echt niet eerder bij mij zijn?, nee ik moet eerst nog naar de paarden'' enz. Deze heb ik verder gewoon genegeerd of ik ben er niet verder op in gegeaan. Ieder om mij heen weet het nu en accepteerd het ook, dit ben ik en die paarden horen bij mij!

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:35

Gelukkig reageren ze redelijk positief thuis. Soms worden ze volgens mij wel een beetje gek van mijn penny-praat.
Mijn vader heeft ook vroeger paarden gehad maar toen hij ging scheiden van zijn ex-vrouw (niet mijn moeder) vond hij het voor genoeg met die beesten. Hij vind het wel erg leuk dat ik nog rijd en komt ook wel eens kijken en luistert altijd heel lief naar mijn verhalen. Zijn nieuwe vriendin is altijd geinteresseerd en stelt ook altijd vragen als ze iets niet begrijpt.
Mijn vriend is gewoon een schat. Thuis hebben ze ook een pony van zijn zusje waar hij weinig mee doet. Maar bij mijn verzorgpony doet hij altijd van alles. Helpt me mee etc. Hij kan ook sindskort een beetje rijden, maar wil alleen rijden als niemand het ziet Tong uitsteken. We hebben zelfs een auto met trekhaak gekocht, zodat er een trailer achter kan! Hij heeft laatst zijn aanhangrijbewijs gehaald (dank zij zijn werk) en wil me brengen naar wedstrijden, wat ik vanaf januari wil gaan doen.
Bij mijn vrienden vertel ik ook wel eens wat, maar meer algemeen. Volgens mij vinden zij dit ook best.
Dus ik denk dat ik wel van geluk mag spreken met de mensen om mij heen Haha!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:43

Iedereen vind het wel best, al houdt m'n vriend niet van paarden en m'n moeder is er ontzettend bang voor.
M'n zusje vind het dan wel weer erg leuk!

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:46

Ze laten me lekker gaan! Me moeder is allergies voor paarden maar toont altijd wel intresse en me vader die vind het ook altijd wel even leuk om naar te kijken. Verder hebben hun er niks mee.
Vrienden die snappen het af en toe niet zo, waarom ik nu weer ga en waarom ze nou zo leuk zijn. Maja ze laten me lekker gaan. Ondertussen zijn sommige wel nieuwsgierig hoor, dan willen ze toch wel even mee Tong uitsteken

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:45

Iedereen laat me gewoon in m'n waarde. Doe ik ook bij hun met hun hobby's & sporten. M'n beide oma's kunnen nog wel eens klagen dat ik voorzichtig moet doen omdat ik er wel eens afpleur, maar dat is meer uit bezorgdheid.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:50

Mij laten ze ook lekker. Mijn ouders hebben opzich niks met paarden, maar meegaan vinden ze leuk. Meestal gaat mijn moeder mee, want met mijn vader komt er altijd ruzie. En als we dan terugkomen is het wel van 'je stinkt naar paard, ga even douchen.'
Mijn zus heeft er niks mee, en die vind het ook allemaal maar eng. Ze zegt ook vaak : 'doe eens een echte sport'. Toen ze op vakantie gereden had, praatte ze wel anders. Huilen van het lachen

Op school of bij familie hoef ik er niet over te beginnen, het interesseert ze toch niks. Nagelbijten / Gniffelen

En mijn oma, die heeft het alleen maar over voorzichtig doen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:54

Mijn moeder is als de dood voor paarden, maar vindt ze wel leuk.
Mijn moeder heeft deze week een digitale camera gekocht, en zei direct: ga ik mooi binnenkort mee op je paardje oefenen Lachen Maar vasthouden o.i.d is er echt niet bij hoor. Poetsen ook niet, blijft op gepaste afstand.

Mijn pa is heeft niet zo heel veel met paarden. Maar sinds ik een eigen paard heb eet hij geen paardenvlees meer Lachen

Mijn zus vind paarden wel leuk, en kan ook wel een beetje rijden. Ze wou graag beter leren rijden op mijn paard. Prima dacht ik, kan ze er mooi op rijden als ik geen tijd heb. Helaas was de 1e les en beste rodeoles en eindige mijn zus in het zand. En nu wil ze niks meer met mijn paard te maken hebben. Ze gaat nog wel eens mee, maar als hij ook maar zijn neus naar haar uisteekt, zegt ze direct ga weg stom paard. Net alsof hij nog weet wat hij gedaan heeft.

Mijn meeste vrienden hebben niks met paarden. Kan mij niet zoveel schelen eigenlijk. Het is mijn hobby, niet die van hun.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:34

Mijn moeder en zusje hebben beide een paard! Mijn vader vind het allemaal prachtig en komt regelmatig even polshoogte nemen Haha! rijden hoeft van hem niet zo...
Mijn oma's komen af en toe even mee kijken naar de beesten en vinden het helemaal prachtig Knipoog

Vriendinnen die paarden maar niks vinden heb ik ook Clown
ach er zijn zoveel dingen behalve paarden waar we over kunnen praten!
Een vriendin is helemaal bang voor paarden maar toch is ze al een aantal keer mee gaan kijken Knipoog
Ik vind het helemaal niet erg dat sommige vriendinnen niks hebben met paarden, iedereen zijn eigen hobby Vork

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:43

Mijn vriend en mijn dochtertje vinden paarden heel erg leuk. Mijn dochter wordt absoluut een paardenmeisje, denken we Lachen .
Ik heb diverse hele lieve, leuke paardenvriendinnen en -kennissen met wie ik mijn passie heerlijk kan delen. Ik heb ook veel vrienden/vriendinnen die niets of weinig met paarden hebben en daar deel ik weer andere zaken mee. Er zitten ook mensen tussen die wel belangstellend vragen naar mij en mijn paard en dat ook oprecht menen. Dat kan ik erg waarderen, ik doe dat ook bij hun passies. Want als je echt om mensen geeft, heb je ook interesse in hun 'dingen' in het leven, toch?

Mijn eigen familie heeft nooit iets met paarden gehad. Ik was de enige die van jongsaf aan een enorme paardenliefde (en dierenliefde) had en heb me nooit door iemand laten tegen houden (en dat hebben ze wel geprobeerd, haha, zonder succes Doei! ). Mijn schoonfamilie heeft er ook niets mee. Die vragen er nauwelijks naar.
Men zeurt wel eens over de hoeveelheid tijd (bv. mijn schoonfamilie met de Kerstdagen enzo), maar ze kunnen de pot op Tong uitsteken . Mijn gezin, en dat is inclusief onze dieren, gaan voor alles en iedereen en als mensen daar moeilijk over doen, jammer dan voor ze. Ja Lachen

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:54

mijn familie vind t wel best geloof ik, mijn ouders rijden zelf ook. Me moeder onder het zadel en ment ook wel afentoe. Mijn vader heeft vroeger veel onder t zadel gereden en daarna een tijd gement. Nu doet ie het niet meer zo intensief maar is er nog wel mee bezig. Allebij mijn broers hebben gereden toen ze klein waren, maar zijn beide gestopt..
Veel mensen ken ik idd ook van de vereniging dus rijden zelf ook.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:59

Mijn familie vindt het wel ook wel best.Behalve mijn opa die is er helemaal gek van en gaat regelmatig mee en vraagt er ook altijd naar Lachen Mijn vader vindt ze wel mooi om te zien en maakt graag foto's van de paarden.Mijn moeder vindt paarden eng maar ze vraag er wel eens naar.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:38

Mijn familie vind het erg leuk,vrienden worden er weleens gek van geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:53

Mijn vriendinnen, tja... Ik moet het er niet te vaak over hebben en als ik zorg dat ik ook nog genoeg tijd voor hun over heb, dan hebben ze geen commentaar. Maar de woordjes: stinkbeesten, domme knollen ect. hoor ik wel vaak Clown .
Zowieso hebben mijn vriendinnen niet zo veel met dieren, wat best raar is, aangezien ik er juist hélemaal gek van ben Koe .

Mijn familie begrijpt het helemaal, aangezien mijn moeder ook rijd en er ook mee is opgegroeid.. Mijn vader denk het soms wel even te weten en dan krijgen we vaak een reactie dat je dat gewoon wel 'fftjes' kan doen en dat dat allemaal niet zo moeilijk is ect....... Clown

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:26

iedereen vind het wel leuk, maar m'n vrienden die buiten de paardenwereld vallen hebben er ook echt niets mee. m'n familie heeft er ook niets mee, net zoals m'n vriend. maar ze vinden het erg leuk dat ik zo'n hobby heb en steunen me hierin! al worden ze soms wel gestoord van al m'n verhalen Tong uitsteken
maar die treiterwoorden hoor ik ook veel voorbij komen, vooral van m'n schoonvader Haha!

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:29

Ik heb eigenlijk enkel contact met mijn ouders, behalve mijn vrienden dan. Mijn vader begrijpt het wel, want hij reed zelf paard vroeger. Nu heeft hij het te druk met werken en oud worden. Sigaar
Mijn moeder laat me doen, maar ze wou dat ik een veiligere hobby had. In haar ergste periodes zegt ze zelfs dat ze hoopt dat ik ernstig val en iets breek zodat ik het eindelijk inzie. Als ik ooit ernstig moest vallen, zou ze helemaal "ziejewel!" zijn. Nors opkijken
Mijn vriendinnen hebben er wel respect voor en luisteren graag naar verhalen. Drie van mijn vriendinnen rijden zelf paard.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:34

hmm... ik heb er geen problemen mee eigenlijk!
mijn paarden staan thuis.. mijn vader rijd ook.. mijn moeder vind ze leuk, tot op zekere hoogte Nagelbijten / Gniffelen ( ponys dus Knipoog )
en mijn broer (van bijna 2 meter Clown ) vind shetlanders het einde!!

En vriendinnen.... ja, de meeste rijden of mennen ook zelf Lachen andere vinden het wel leuk een keer mee te gaan, of een keer te poetsen o.i.d. Lachen

wel heb ik soms moeite met vriendjes... maarja, mijn paarden gaan hoe dan ook voor Bloos

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:36

Mijn mama rijdt zelf ook, mijn pa rijdt niet, maar vindt het wel leuk en doet ook veel. Mijn zus heeft zelf lang gereden, maar doet het nu niet meer, ze heeft er geen tijd voor, maar vindt het nog wel leuk.
Andere familieleden vinden het ook erg leuk.

Mijn vrienden vinden het ook wel leuk, alleen merk je wel als je dus iets heel enthousiasts aan het vertellen bent over je paardenbelevenissen, ze het een beetje 'saai' vinden zeg maar.
Maar ze doen er niet raar of zo over.

Overige vrienden rijden over het algemeen zelf paard, dus dat spreekt voor zich.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:03

Mijn ouders hebben een hekel aan paarden. Clown Als ik spreek over een paard aanschaffen, ontploft het hele huis zowat dus ik vertel thuis niet te veel meer over mijn hobby. Haha!

Mijn vriend is er ook weg van, terwijl hij daarvoor eigenlijk niets met paarden had. De laatste keer dat hij mee ging, ging hij Olga (m'n vz-paard) uit de wei halen en hij begon hij haar te poetsen. Ik was aangenaam verrast. Haha!
Verder rijden de meeste van mijn vrienden paard, gezien ik ze daarmee heb leren kennen. Lachen

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:10

bij mij in de famillie heeft bijna niemand wat met paarden. ik heb ook geen idee waar ik mijn paardenobsessie van hem ( waarschijnlijk van mn opa) maar sinds ik een eigen paard heb beginnen steeds meer mensen het ook leuker te vinden. mn vriend heb ik lekker aangestoken en ook mn vader zit het nu helemaal zitten.
Haha!