Eerste paard kopen: hoe & wat ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TaanStippel

Re: Eerste paard kopen: hoe & wat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:19

shan schreef:
Leuk dat je een paard op het oog hebt!
Welk ras is het? Want voor sommige koudbloedrassen geldt 13 al als behoorlijk oud!
Verder lijkt mij een degelijke klinische keuring voldoende, juist als paarden wat ouder zijn, is het rontgen van wat minder belang. Een paard van 13 jaar met een 3 op een straalbeen, die hier niet kreupel op is tijdens de buigproeven, zal dat ook niet zo snel meer worden.

Het is een fjord.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:46

O, dat is niet oud hoor, voor een Fjord, kan je met een beetje mazzel nog jarenlang plezier van hebben.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:48

Ben inmiddels ook bezig met mijn eerste eigen paard, een jaarling Lachen Er komt nu al veel bij kijken, en ik weet dat dat straks meer en meer zal zijn *LOL*

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:05

cindystof schreef:
ik ben al een half jaar op zoek naar een nieuw paard en ik moet zeggen dat het niet echt mee valt hoor om toch een gezond paard te kopen voor die prijs de meeste waar wij zijn geweest die mankeerden toch wel wat en dan was de vraagprijs bijna het dubbelen dus sterke en niet te snel beslissen hun willen toch verkopen

het ligt er ook aan wat je zoekt en wat voor eisen je hebt...
maar prijzen zijn maar vraagprijzen he! er zijn ook nog genoeg mensen die hun paarden voor normale prijzen verkopen! alleen je moet ze wel zien te vinden Clown
mag ik vragen wat voor paard je dan zoekt?

en 13 jaar is helemaal niet oud hoor! mijn pony kochten we toen zij 18 was... en ze was toen nog zo fit dat als je zij dat ze 10 was ze het ook geloofden Haha! nu is ze bijna 30 en zijn sommige dagen wel wat zwaarder, maar ze kan nog steeds bokken Duivel

arankie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:07

ik heb er 4 maand over gedaan voor dat ik mijn pony had

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 17:24

shan schreef:
O, dat is niet oud hoor, voor een Fjord, kan je met een beetje mazzel nog jarenlang plezier van hebben.

Precies en het ligt er natuurlijk ook aan hoe fanatiek je gaat rijden.
Ik hoef niet op hoog wedstrijdniveau met hem te komen, voornamelijk recreatief rijden, beetje lessen, eventueel wedstijden.
Hij heeft wel een tijdje stilgestaan, dus er moet wel wat aan zijn gewicht en conditie gedaan worden, maar hij heeft wel een goede basisconditie. De verzekeringsmaatschappij heeft hem gezien, gekeurd en willen hem verzekeren.

Na wat snuffelen op het forum zit ik(denk ik)met de prijs ook wel goed, voor de grootte/leeftijd/braafheid/etc.

Ik heb trouwens mijn vriend meegenomen om te gaan kijken, die eigelijk een beetje bang is voor paarden en voor hem niet omdat hij zo braaf is. En dat is voor mij ook het belangrijkste, een braaf paard waar ik zo mee kan wegrijden/wandelen/etc.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 17:18

Hij is vandaag helemaal klinisch goedgekeurd, geen op of aanmerking, behalve dat de tandarts en hoefsmid wel even mogen komen. De hoefsmid is vanmiddag gekomen en de tandarts heeft misschien deze week nog tijd.

Dus ik heb mijn eerste paard!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:22

Gefeliciteerd met je paard! We willen natuurlijk wel een foto Haha!

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 17:58

Helemaal vergeten! Haha! Hij heet Joey, maar wil hem denk ik wel in het hulpstamboek laten opnemen dus dan zou hij een naam met de O krijgen, en evt als stalnaam gewoon Joey daar ben ik nog niet over uit! Tong uitsteken
Hij moet wel nodig uitgeplozen worden!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:09

Gefeliciteerd! Het is een lekker dier Vingers aflikken !

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:30

Gefeliciteerd hoor, superleuk dier, veel plezier ermee!

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 10:05

Dank jullie wel! Haha!