Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:16

Even nog een toevoeging: ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ze met hun paard doen, ga er altijd maar vanuit dat iedereen het beste voor heeft met z'n dieren en wel weet wat zijn/haar dier nodig heeft.

Waar ik wel een hekel aan heb is het afzeiken van de ' ander' en dan doel ik vooral op de naturals. Ik heb met Nadya in het verleden al een flinke PB-wisseling gehad, dus zij weet -denk ik- hoe ik met mijn paarden ben.

En ook ik roep dat niemand zo goed kan zijn voor mijn paarden als ikzelf en laten we er gewoon vanuit gaan dat iedereen dat denkt.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:17

@chinou: nee ze staan allemaal binnen momenteel, de jonge hengsten staan samen in de loopstal, merries staan appart in een box. Straks gaan de meeste hengsten weg en komen de hengsten in een box en de merries weer in de loopstal. Maar goed, off topic Clown
Laatst bijgewerkt door smurf1988 op 15-11-07 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 11:18

imd schreef:
Cremellogek ik vind je beginpost echt onzin, maar ik begrijp dat je het alleen had over die kennisen van jou, klopt dat?

Zo ja, dan ben ik het met je eens, wat die mensen doen zoals jij zegt is wel erg stom.

Maar bedoel je naturals in het algemeen dan is het dikke onzin, een boom- en bitloos zadel en hoofdstel zijn vaak veel duurder dan een gewoon vzh-zadel. En zo ook met de rest. Het gaat de naturals echt niet om de kosten hoor!

Ja, ik had het over m'n kenissen. Dus niet over naturals in het algemeen..

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 11:19

Visconti schreef:
@cremellogek: nee ze staan allemaal binnen momenteel, de jonge hengsten staan samen in de loopstal, merries staan appart in een box. Straks gaan de meeste hengsten weg en komen de hengsten in een box en de merries weer in de loopstal. Maar goed, off topic Clown

chinou vroeg dat, ikke niet..

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:20

Mijn paarden laat ik zo veel mogelijk buiten lopen. Een schuilstal hebben ze niet, er staan wel voldoende struiken en bomen in de wei, maar meen maar niet dat ze daar onder staan als het regent, ze staan veel liever in de regen dan onder een boom!
Mijn oudje heb ik een deken op moeten leggen omdat hij zichzelf niet meer goed warm houd, en op stal wil die echt niet, wordt hij super chagrijnig en schopt en bijt naar alles, daarom heb ik een tweedehands deken gekocht, goedkoper inderdaad, maar de deken was 1 jaar gebruikt en niks mis mee.
Geen van mijn paarden heeft ijzers onder, maar worden wel regelmatig bekapt door een hoefsmid.
brok en ander krachtvoer krijgen ze bijna niet, alleen als het echt winter is, maar dan ook nog beperkt. Wel krijgen ze voordroog en voederbieten, wat uiteindelijk net zoveel kost als een zak voer.
Ook ik hoef niet persé duren spullen te hebben om van mijn paarden te houden en ze goed te onderhouden!
Ik denk dat je in je startpost beter had kunnen uitleggen over wie je het hebt en het niet in het algemeen had kunnen vertellen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:20

sorry verkeerde naam gekopierd, heb het al vebeterd

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:22

cremellogek schreef:
Visconti schreef:
@cremellogek: nee ze staan allemaal binnen momenteel, de jonge hengsten staan samen in de loopstal, merries staan appart in een box. Straks gaan de meeste hengsten weg en komen de hengsten in een box en de merries weer in de loopstal. Maar goed, off topic Clown

chinou vroeg dat, ikke niet..

Inderdaad, er staan er nl twee van mij daar en wij waren al een stal aan het leegmaken voor ons ruintje, dacht dat er geen plek meer was voor hem binnen. Ben heel blij dat ze binnenstaan. Zonder schuilstal buiten in weer en wind vind ik persoonlijk niets. Vorst is oke daar kunnen ze m.i. goed tegen maar regen en nattigheid kan niet goed zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:23

Quellian schreef:
Waar ik wel een hekel aan heb is het afzeiken van de ' ander' en dan doel ik vooral op de naturals. Ik heb met Nadya in het verleden al een flinke PB-wisseling gehad, dus zij weet -denk ik- hoe ik met mijn paarden ben.

Jij weet toch ook hoe ik met mijn paard ben??? Ik ben het spuugzat om als een of andere dierenmishandelaar uit gemaakt te worden door een een of andere veroordelende hokjesgeest, terwijl ik volgens mij heel goed voor mijn paard zorg juist door heel goed naar hem te kijken. Onze discussie destijds ging niet zo zeer om de manier van het houden van paarden. Het ging toen om de benadering. Toch een iets ander verhaal, waar het nu niet om gaat.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:23

cremellogek schreef:
Worden jullie ook zo moe van mensen die constant hun mening opdringen hoe je een paard moet houden?
Er is maar 1 goeie manier en dat is de "natural" manier. De mensen vallen anderen lastig en gebruiken dat (de "natural" manier) als excuus om alles maar zo goedkoop mogelijk te doen. Want 24 uur op de wei is goedkoper dan 's nacht op stal, zelf bekappen is goedkoper dan een hoefsmid laten komen. Bitloos en boomloos rijden is goedkoper dan een goed boomzadel. Geen krachtvoer voeren is goedkoper dan dat wel doen, en ga zo maar door.. (Sowieso is aan een onheinde wei met alleen maar gras niets natuurlijks, laat staan aan bekappen of rijden op een paard! Clown )
Als zoals de afgelopen dagen het weer exteem slecht is, doen ze vervolgens wel een flut goedkoop regendekentje om, terwijl ze altijd aan het verkondigen zijn hoe anti-deken ze wel niet zijn?? Want dat is niet natuurlijk! (En lekker goedkoop Vork) En dan zijn ze wel verbaast dat hun paard de volgende dag nat is onder hun goedkope flut dekentje met dit pokkeweer. En blijkbaar zitten ze er ook niet mee dat hun paard 24 uur per dag tot de knieen in de blubber staat, nergens meer kan gaan liggen en nergens kan schuilen voor het weer. Wat is daar nou aan voor natuurlijks aan?? Tja, het is de goedkope oplossing he..
En maar afzeiken als ik iets nieuws voor mijn paarden koop, pfffff, worden jullie daar ook zo moe van??

Dit gaat je de kop kosten ( dapper hoor Haha! )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:24

Midasje schreef:

Uhm, want jij bent het er helemaal mee eens?

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 11:25

Visconti schreef:
Ik geloof trouwens geen snars van je verhaal, geen één gek probeerd een paard te houden op 50 euro in de maand, enkel weidegang alleen is al duurder. Ik denk gewoon dat je een beetje een gefrustreerd persoon bent Knipoog

Om even op dat bedrag terug te komen, hier zie je genoeg mensen die 50 euro in de maand betalen;
viewtopic.php?f=13&t=571290&start=425

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:27

Nadya schreef:
Quellian schreef:

Jij weet toch ook hoe ik met mijn paard ben??? Ik ben het spuugzat om als een of andere dierenmishandelaar uit gemaakt te worden door een een of andere veroordelende hokjesgeest, terwijl ik volgens mij heel goed voor mijn paard zorg juist door heel goed naar hem te kijken. Onze discussie destijds ging niet zo zeer om de manier van het houden van paarden. Het ging toen om de benadering. Toch een iets ander verhaal, waar het nu niet om gaat.

Doelde hiermee op dat o.a. jij weet hoe ik idd met mijn paarden ben en dat het allemaal wel meevalt, volgens mij val ik jou ook nergens aan? Ik zie in elk geval nergens onder mijn naam staan dat ik jou een dierenbeul o.i.d. noem, niet mijn kopje thee.

Dus ik begrijp deze uithaal van jou niet, zal er verder ook maar niet op ingaan. Lees mijn post nog maar eens een keer en lees het dan zonder dat je met je tanden in het toetsenbord hangt.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:27

@wendy: hoe bedoel je???

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:28

joyce83 schreef:
Heb persoonlijk nog nergens gelezen dat ze goedkoop als reden gebruiken voor de Natural manier.

Jaa, wie zegt dat ze het doen om zo goedkoop mogelijk een paard te houden. Ik vind je stukje een beetje raar hoor.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:29

cremellogek schreef:
Visconti schreef:
Ik geloof trouwens geen snars van je verhaal, geen één gek probeerd een paard te houden op 50 euro in de maand, enkel weidegang alleen is al duurder. Ik denk gewoon dat je een beetje een gefrustreerd persoon bent Knipoog

Om even op dat bedrag terug te komen, hier zie je genoeg mensen die 50 euro in de maand betalen;

Ja en dat gaat om stalgeld.
Als het onderhoud er bij komt, is het zeker meer!

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 11:29

Midasje schreef:

Ik geloof dat ik het niet zo tactisch heb neergezet, ik had ook beter erbij kunnen zetten dat ik het over specifieke kennissen heb, nu wek ik de indruk dat ik het over naturals in het algemeen heb, dat was niet mijn bedoeling Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:30

Quellian schreef:
Doelde hiermee op dat o.a. jij weet hoe ik idd met mijn paarden ben en dat het allemaal wel meevalt, volgens mij val ik jou ook nergens aan? Ik zie in elk geval nergens onder mijn naam staan dat ik jou een dierenbeul o.i.d. noem, niet mijn kopje thee.

Dus ik begrijp deze uithaal van jou niet, zal er verder ook maar niet op ingaan. Lees mijn post nog maar eens een keer en lees het dan zonder dat je met je tanden in het toetsenbord hangt.

Rustig maar, ik had het over de kortzichtige opmerkingen van de TS. Voor alle duidelijkheid. Knipoog
Maar goed, ze is welkom om eens te komen kijken bij mijn paard. Als ze een beetje verstand van paarden heeft, ziet ze het vanzelf wel. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:31

cremellogek schreef:
Visconti schreef:
Ik geloof trouwens geen snars van je verhaal, geen één gek probeerd een paard te houden op 50 euro in de maand, enkel weidegang alleen is al duurder.

En hier is er nog één Knipoog
Voor weidegang, ontwormen én bekappen betaal ik 50 euro in de maand.
Natuurlijk ben je daar nooit mee klaar, maar dat is wel het 'basisbedrag' dat ik per maand kwijt ben.

Ben ik dan ook zo slecht voor mijn paardje? Lijkt me niet.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:33

cremellogek schreef:
Midasje schreef:

Ik geloof dat ik het niet zo tactisch heb neergezet, ik had ook beter erbij kunnen zetten dat ik het over specifieke kennissen heb, nu wek ik de indruk dat ik het over naturals in het algemeen heb, dat was niet mijn bedoeling Nagelbijten / Gniffelen

maakt mij niet uit ik ben geen naturals en ben van hun manier van rijden en verzorging ook niet zo kapot.
Maar goed ieder zijn ding toch.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 11:33

_Charlotte schreef:
cremellogek schreef:

Ja en dat gaat om stalgeld.
Als het onderhoud er bij komt, is het zeker meer!

Maar voor de mensen waar ik het overheb zijn er verder geen kosten, want die doen niets aan onderhoud.. Geen voer, wormspuiten, inentingen, hoefsmid etc..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:34

cremellogek schreef:
Midasje schreef:

je opening had dus eigenlijk zoiets moeten zijn

"vervelend "zo goed koop mogelijk"paarden bezitters welke
zich verschuilen onder het kopje natural
terwijl ze juist niet kijken naar de behoefte van het paard
maar naar de behoefte van hun portefeuille ..

zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:37

cremellogek schreef:
Maar voor de mensen waar ik het overheb zijn er verder geen kosten, want die doen niets aan onderhoud.. Geen voer, wormspuiten, inentingen, hoefsmid etc..

Als je hierboven leest, zie je dat ik dat wél allemaal doe.
Was bij mijn vorige bericht trouwens het extra hooi in de winter vergeten. Zonder stal, dat dan wel Lachen

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 11:37

nickyu schreef:
cremellogek schreef:

je opening had dus eigenlijk zoiets moeten zijn

"vervelend "zo goed koop mogelijk"paarden bezitters welke
zich verschuilen onder het kopje natural
terwijl ze juist niet kijken naar de behoefte van het paard
maar naar de behoefte van hun portefeuille ..

zoiets?

Ja die is perfect!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:37

Ik heb het hele topic eens doorgelezen en toen ik het 1e bericht las dacht ik ook 'zo zo wat een veroordelingen' Knipoog

Maar ik snap het wel, maar ik denk niet echt dat het met 'naturals' te maken heeft. Die geven misschien wel net zoveel geld uit als mensen die hun paard in een pensionstalling hebben staan met alles erop en eraan. Dure bitloze hoofdstellen, goede (boomloze) zadels, goed hooi, speciale muesli/voeding, enz enz. Ik moet toegeven die van ons kosten ook wel wat, ook al is het goedkoper dan een pensionstal. Maar dan weer hoefsmid, dan weer dit, dan weer dat. Geld, geld! Geld, geld! Geld, geld!

Jij bedoelt mensen die wel een paard willen, maar te beroerd zijn om hier geld aan uit te geven (of dit niet kunnen) en het paard moet hier onder lijden. Op weitjes diep in de blubber, zo goedkoop mogelijk (oud) hooi, zo goedkoop mogelijk tuig. Alleen naar het paard wanneer je dat uitkomt, enz.
Mensen die wachten met dierenarts/fysio/paardentandarts, terwijl dit hard nodig is.
Ja dit soort mensen zijn er, en dat vind ik idd ook niet eerlijk tegenover het paard.

Tja ik probeer het even vanuit de ogen van de TS bekijken Clown Lachen
Maar misschien had je je 1e bericht toch beter iets anders kunnen formuleren Knipoog

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:38

Weet je, ik heb het juist omgekeerd.......
Ik kies ervoor om mijn paarden zonder deken te houden, enkel met vreselijk slecht weer
(regen + kou!!) krijgen ze een waterdichte(!!)-regendeken om. 'sNachts gaan ze op stal
maar overdag verkies ik géén deken boven wel of welk een deken dan ook.
Toch valt het me op dat ik me keer op keer moet 'verantwoorden' waarom ik hen geen
deken omdoe..... Het zou zielig zijn....., ze kunnen ziek worden....., blijven erg lang nat....,
hebben het koud......, enz.enz.

Geloof me, ze hebben beiden een perfecte wintervacht! Ik heb ze nog niet één keer zien rillen,
dus wat de kou betreft denk ik dat het wel meevalt.
Ohja, ik houd ze niet zo uit financiële overwegingen, ik verkies hun natuurlijke jas in welk een
jaargetijde dan ook boven een deken. Mij maakt een wintervacht niets uit, rijd nl. geen wedstrijden.

Een ieder moet zelf weten wat hij/zij doet...... en ik ook!

Groetjes