Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
imd schreef:Cremellogek ik vind je beginpost echt onzin, maar ik begrijp dat je het alleen had over die kennisen van jou, klopt dat?
Zo ja, dan ben ik het met je eens, wat die mensen doen zoals jij zegt is wel erg stom.
Maar bedoel je naturals in het algemeen dan is het dikke onzin, een boom- en bitloos zadel en hoofdstel zijn vaak veel duurder dan een gewoon vzh-zadel. En zo ook met de rest. Het gaat de naturals echt niet om de kosten hoor!
Visconti schreef:@cremellogek: nee ze staan allemaal binnen momenteel, de jonge hengsten staan samen in de loopstal, merries staan appart in een box. Straks gaan de meeste hengsten weg en komen de hengsten in een box en de merries weer in de loopstal. Maar goed, off topic
cremellogek schreef:Visconti schreef:@cremellogek: nee ze staan allemaal binnen momenteel, de jonge hengsten staan samen in de loopstal, merries staan appart in een box. Straks gaan de meeste hengsten weg en komen de hengsten in een box en de merries weer in de loopstal. Maar goed, off topic
chinou vroeg dat, ikke niet..
Quellian schreef:Waar ik wel een hekel aan heb is het afzeiken van de ' ander' en dan doel ik vooral op de naturals. Ik heb met Nadya in het verleden al een flinke PB-wisseling gehad, dus zij weet -denk ik- hoe ik met mijn paarden ben.
cremellogek schreef:Worden jullie ook zo moe van mensen die constant hun mening opdringen hoe je een paard moet houden?
Er is maar 1 goeie manier en dat is de "natural" manier. De mensen vallen anderen lastig en gebruiken dat (de "natural" manier) als excuus om alles maar zo goedkoop mogelijk te doen. Want 24 uur op de wei is goedkoper dan 's nacht op stal, zelf bekappen is goedkoper dan een hoefsmid laten komen. Bitloos en boomloos rijden is goedkoper dan een goed boomzadel. Geen krachtvoer voeren is goedkoper dan dat wel doen, en ga zo maar door.. (Sowieso is aan een onheinde wei met alleen maar gras niets natuurlijks, laat staan aan bekappen of rijden op een paard!)
Als zoals de afgelopen dagen het weer exteem slecht is, doen ze vervolgens wel een flut goedkoop regendekentje om, terwijl ze altijd aan het verkondigen zijn hoe anti-deken ze wel niet zijn?? Want dat is niet natuurlijk! (En lekker goedkoop) En dan zijn ze wel verbaast dat hun paard de volgende dag nat is onder hun goedkope flut dekentje met dit pokkeweer. En blijkbaar zitten ze er ook niet mee dat hun paard 24 uur per dag tot de knieen in de blubber staat, nergens meer kan gaan liggen en nergens kan schuilen voor het weer. Wat is daar nou aan voor natuurlijks aan?? Tja, het is de goedkope oplossing he..
En maar afzeiken als ik iets nieuws voor mijn paarden koop, pfffff, worden jullie daar ook zo moe van??
) Midasje schreef:Dit gaat je de kop kosten ( dapper hoor)
Visconti schreef:Ik geloof trouwens geen snars van je verhaal, geen één gek probeerd een paard te houden op 50 euro in de maand, enkel weidegang alleen is al duurder. Ik denk gewoon dat je een beetje een gefrustreerd persoon bent
Nadya schreef:Quellian schreef:Waar ik wel een hekel aan heb is het afzeiken van de ' ander' en dan doel ik vooral op de naturals. Ik heb met Nadya in het verleden al een flinke PB-wisseling gehad, dus zij weet -denk ik- hoe ik met mijn paarden ben.
Jij weet toch ook hoe ik met mijn paard ben??? Ik ben het spuugzat om als een of andere dierenmishandelaar uit gemaakt te worden door een een of andere veroordelende hokjesgeest, terwijl ik volgens mij heel goed voor mijn paard zorg juist door heel goed naar hem te kijken. Onze discussie destijds ging niet zo zeer om de manier van het houden van paarden. Het ging toen om de benadering. Toch een iets ander verhaal, waar het nu niet om gaat.
joyce83 schreef:Heb persoonlijk nog nergens gelezen dat ze goedkoop als reden gebruiken voor de Natural manier.
cremellogek schreef:Visconti schreef:Ik geloof trouwens geen snars van je verhaal, geen één gek probeerd een paard te houden op 50 euro in de maand, enkel weidegang alleen is al duurder. Ik denk gewoon dat je een beetje een gefrustreerd persoon bent
Om even op dat bedrag terug te komen, hier zie je genoeg mensen die 50 euro in de maand betalen;
viewtopic.php?f=13&t=571290&start=425
Midasje schreef:Dit gaat je de kop kosten ( dapper hoor)
Quellian schreef:Doelde hiermee op dat o.a. jij weet hoe ik idd met mijn paarden ben en dat het allemaal wel meevalt, volgens mij val ik jou ook nergens aan? Ik zie in elk geval nergens onder mijn naam staan dat ik jou een dierenbeul o.i.d. noem, niet mijn kopje thee.
Dus ik begrijp deze uithaal van jou niet, zal er verder ook maar niet op ingaan. Lees mijn post nog maar eens een keer en lees het dan zonder dat je met je tanden in het toetsenbord hangt.
cremellogek schreef:Visconti schreef:Ik geloof trouwens geen snars van je verhaal, geen één gek probeerd een paard te houden op 50 euro in de maand, enkel weidegang alleen is al duurder.
Om even op dat bedrag terug te komen, hier zie je genoeg mensen die 50 euro in de maand betalen;
cremellogek schreef:Midasje schreef:Dit gaat je de kop kosten ( dapper hoor)
Ik geloof dat ik het niet zo tactisch heb neergezet, ik had ook beter erbij kunnen zetten dat ik het over specifieke kennissen heb, nu wek ik de indruk dat ik het over naturals in het algemeen heb, dat was niet mijn bedoeling
_Charlotte schreef:cremellogek schreef:Om even op dat bedrag terug te komen, hier zie je genoeg mensen die 50 euro in de maand betalen;
Ja en dat gaat om stalgeld.
Als het onderhoud er bij komt, is het zeker meer!
cremellogek schreef:Midasje schreef:Dit gaat je de kop kosten ( dapper hoor)
Ik geloof dat ik het niet zo tactisch heb neergezet, ik had ook beter erbij kunnen zetten dat ik het over specifieke kennissen heb, nu wek ik de indruk dat ik het over naturals in het algemeen heb, dat was niet mijn bedoeling
cremellogek schreef:Maar voor de mensen waar ik het overheb zijn er verder geen kosten, want die doen niets aan onderhoud.. Geen voer, wormspuiten, inentingen, hoefsmid etc..
nickyu schreef:cremellogek schreef:Ik geloof dat ik het niet zo tactisch heb neergezet, ik had ook beter erbij kunnen zetten dat ik het over specifieke kennissen heb, nu wek ik de indruk dat ik het over naturals in het algemeen heb, dat was niet mijn bedoeling
je opening had dus eigenlijk zoiets moeten zijn
"vervelend "zo goed koop mogelijk"paarden bezitters welke
zich verschuilen onder het kopje natural
terwijl ze juist niet kijken naar de behoefte van het paard
maar naar de behoefte van hun portefeuille ..
zoiets?