Ben benieuwd naar foto's
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jesterlover schreef:Hallo allemaal,
Pff wat heb ik me een ellende op de hals gehaald zeg...
Ik denk dat ik nu aardig weet hoe de vork in de steel steekt. Allemaal geheisa om dit transport. Verhalen, enge verhalen. Ze hebben dit namelijk vaker gezien, enz enz. Megan stinkt erin, regeld in een paar uur tijd, om geld bij elkaar te krijgen voor drie dravers. Nouja je weet het verder wel, als je zoiets hoord, denk je gelijk, hier moet ik wat aan doen, mischien kan ik ze helpen.
Nou word allemaal net even wat erger..Vanmiddag weer heen geweest, paarden stonden er nog, maar allemaal zonder dekens. Klaar voor transport, want de dekens zijn van de stal zelf. En niet van de eigenaar van de paarden.
Komt er een man de dam op rijden, loopt richting ons en verteld dat hij gebeld is door de eigenaar van deze 3 dravers om eens te kijken...Want deze 2 heren hebben vaker zaken gedaan en dit was de eigenaar goed bevallen..Dus mischien kan ik niks meer doen, en gaan ze met deze meneer mee. Geen idee wat er dan mee gebeurt. Ik word nu dus morgenvroeg gebeld, en hopelijk wil deze meneer ze niet kopen, en gaan ze alledrie met mij mee. Die zwarte staat er ook nog steeds, zonder deken. Snap niet wat er nu is, en waarom die zwarte niet opgehaald is. We moeten nu wachten tot ze besloten hebben hoe wat waar. Dan gaat die zwarte alsnog op transport. Morgen denk ik, en weet ik of ik de drie merrie mee mag nemen, of dat ze met die zwarte meegaan.
Pfff, zal lekker slapen worden.
knooopje schreef:jesterlover schreef:is heel simpel, die mensen op malta, kopen dravers op uit NE. Die niet hardgenoeg kunnen of gewoon weg moeten.
Mijn vriendin werkt op deze stal, al 11 jaar lang. Ze heeft vaker zulke transporten gezien, en de eigenaren van deze stal, weten ook dondersgoed hoe die paarden vervoerd worden.
Stel dat ze de reis goed doorkomen, dit zonder water voedsel of schotten. Staan de paarden daar op Flats. Verdiepingen..En als ze in NE niet hard genoeg kunnen lopen, waarom zou het in Malta dan anders zijn. De coursen zijn langzamer hoorde ik net..Ok dan nog. Maar vanuit Malta gaan ook een boel paarden weer op transport om wel voor de dood weg te gaan.
Dus als ze om een of andere reden het daar niet goed doen, gaan ze weer op die stinkmodder vrachtwagen..
En DIT is wat er gestopt moet worden..! Die transporten..!!
Ze raken mekaar, raken paniekerig...Als de paarden daar nog een goed leven krijgen, waarom zouden ze dan op zo'n vrachtwagen getransporteerd worden? Waarom niet netjes met schotten, water en voedsel. Ze kunnen veel oplopen, raken gewond. En dan word alles daar weer normaal.. Sorry maar geloof daar niet zo in.
Ik neem aan dat ze niks meer hebben aan paarden die wonden hebben, kreupel zijn, mager, bang..klinkt allemaal tegenstrijdig...
ik vind dat je het allemaal erg overdrijft.
je krabbelt nu al terug in je verhaal.
eerst gingen ze alleen naar de slager en nu zeg je dat ze toch voor de drafsport weg gaan.
heb je het transport gezien.... blijkbaar niet.
ik dus wel, worden op een normale vrachtwagen vervoerd hoor.
vind het heel goed hoor dat er mensen zijn die zich om hun lot bekomeren.
maar ook vind ik dat je dingen niet moet op blazen voor je weet wat er werkenlijk aan de hand is.
ze worden netjes afgehaalt door een normaal paardentransport dat zul je zien.op malta,gozo is de draf en ren sport heel populair.
zijn ze niet goed genoeg dat gaan ze naar een manege voor strandritten en zo.
en een echt kreupel paard gaat niet naar griekenland voor de slacht,die gaan wel vanuit nederland.
ik zal wel een boel comentaar hier op krijgen.
maar de waarheid vind ik ook erg belangrijk
sorry groetjes saskia
uniekhorse schreef:Maar wat gebeurt er nu met de derde merrie ?
Gaat die toch ook mee op transport ?
Dan hang ik aan de vrachtwagen vastgeketend.

moeten ze maar eens strenger op controleren i.p.v. mensen die fietsen in het donker zonder licht of wat dan ook.. ik snap die mensen niet dat ze het die diertjes aan doen, het zijn geen voorwerpen maar levende wezens!! (sorry dat moest ik even kwijt
)
Kimberley77 schreef:Wel fijn iig dat je nu opeens wel duidelijk is dat die andere merrie wel goed terechtkomt he, want dat wist je eerder deze avond nog niet..das wel een geruststellend gevoel lijkt me...en jij bent weer 2 dravers rijker..leuke paarden..weet ik uit ervaring

) Nou ben benieuwd wat er nou precies is!
tienus63 schreef:Ik heb in je profiel gekeken, ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je allerlei paarden aan blijft halen?
Je goede bedoelingen en je diervriendelijkheid begrijp ik wel, maar op de foto's in je profiel lijkt de weide vol te staan met allerlei "troep" en wagens waaraan de paarden zich kunnen verwonden.
Je hebt een dekhengst die je maar op de meeste van je merrie zet.
Het lijkt wel weide foklust, maar al die veulens die ervan komen, kun je toch ook niet aanhouden, laat staan dat je er nog eens drie paarden bij aanhaalt.
Om over de kosten van het onderhoud maar te zwijgen.
In ieder geval succes met ze en ik hoop dat ik een verkeerde conclusie heb getrokken.
Je weide
tienus63 schreef:Dat kon ik niet terug vinden in je profiel, gelukkig dat ik de verkeerde conclusie getrokken heb.
Ik had al een beetje een vermoeden dat het misschien anders in elkaar zou steken dan de info in je profiel deed vermoeden.