Paarden hopelijk gered van groot transport naar Griekenland.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Clauw

Re: Paarden hopelijk gered van groot transport naar Griekenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:11

Gefeliciteerd!

Ben benieuwd naar foto's Haha!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:13

jesterlover schreef:
Hallo allemaal,

Pff wat heb ik me een ellende op de hals gehaald zeg...

Ik denk dat ik nu aardig weet hoe de vork in de steel steekt. Allemaal geheisa om dit transport. Verhalen, enge verhalen. Ze hebben dit namelijk vaker gezien, enz enz. Megan stinkt erin, regeld in een paar uur tijd, om geld bij elkaar te krijgen voor drie dravers. Nouja je weet het verder wel, als je zoiets hoord, denk je gelijk, hier moet ik wat aan doen, mischien kan ik ze helpen.

Nou word allemaal net even wat erger..Vanmiddag weer heen geweest, paarden stonden er nog, maar allemaal zonder dekens. Klaar voor transport, want de dekens zijn van de stal zelf. En niet van de eigenaar van de paarden.

Komt er een man de dam op rijden, loopt richting ons en verteld dat hij gebeld is door de eigenaar van deze 3 dravers om eens te kijken...Want deze 2 heren hebben vaker zaken gedaan en dit was de eigenaar goed bevallen..Dus mischien kan ik niks meer doen, en gaan ze met deze meneer mee. Geen idee wat er dan mee gebeurt. Ik word nu dus morgenvroeg gebeld, en hopelijk wil deze meneer ze niet kopen, en gaan ze alledrie met mij mee. Die zwarte staat er ook nog steeds, zonder deken. Snap niet wat er nu is, en waarom die zwarte niet opgehaald is. We moeten nu wachten tot ze besloten hebben hoe wat waar. Dan gaat die zwarte alsnog op transport. Morgen denk ik, en weet ik of ik de drie merrie mee mag nemen, of dat ze met die zwarte meegaan.

Pfff, zal lekker slapen worden.

oke blij dat hij weer een deken opheeft, toch zou ik er zeker bij zijn morgen wil je dan niet weten wat er met hem gebeurd meschien kun je hem er ook bij kopen

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:13

Misschien kan je morgen toch nog proberen de transporter een bedrag te bieden zodat je hem mag houden.
Een kennis van mij heeft haar draver ook naar Italie verkocht. Helaas zijn daar de regels aangescherpt en mag haar draven die super fit is niet starten. Dus ik denk niet dat ze in Italie gaan koersen dan. Het is in Italie wel warmer en op transport zullen ze denk ik die dekens niet nodig hebben. Hoe het ook in elkaar zit je hebt tenminste 2 paarden van een transport gered. Go jij! Go jij!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:15

knooopje schreef:
jesterlover schreef:
is heel simpel, die mensen op malta, kopen dravers op uit NE. Die niet hardgenoeg kunnen of gewoon weg moeten.

Mijn vriendin werkt op deze stal, al 11 jaar lang. Ze heeft vaker zulke transporten gezien, en de eigenaren van deze stal, weten ook dondersgoed hoe die paarden vervoerd worden.

Stel dat ze de reis goed doorkomen, dit zonder water voedsel of schotten. Staan de paarden daar op Flats. Verdiepingen..En als ze in NE niet hard genoeg kunnen lopen, waarom zou het in Malta dan anders zijn. De coursen zijn langzamer hoorde ik net..Ok dan nog. Maar vanuit Malta gaan ook een boel paarden weer op transport om wel voor de dood weg te gaan.

Dus als ze om een of andere reden het daar niet goed doen, gaan ze weer op die stinkmodder vrachtwagen..
En DIT is wat er gestopt moet worden..! Die transporten..!!

Ze raken mekaar, raken paniekerig...Als de paarden daar nog een goed leven krijgen, waarom zouden ze dan op zo'n vrachtwagen getransporteerd worden? Waarom niet netjes met schotten, water en voedsel. Ze kunnen veel oplopen, raken gewond. En dan word alles daar weer normaal.. Sorry maar geloof daar niet zo in.

Ik neem aan dat ze niks meer hebben aan paarden die wonden hebben, kreupel zijn, mager, bang..klinkt allemaal tegenstrijdig...

ik vind dat je het allemaal erg overdrijft.
je krabbelt nu al terug in je verhaal.
eerst gingen ze alleen naar de slager en nu zeg je dat ze toch voor de drafsport weg gaan.
heb je het transport gezien.... blijkbaar niet.
ik dus wel, worden op een normale vrachtwagen vervoerd hoor.
vind het heel goed hoor dat er mensen zijn die zich om hun lot bekomeren.
maar ook vind ik dat je dingen niet moet op blazen voor je weet wat er werkenlijk aan de hand is.
ze worden netjes afgehaalt door een normaal paardentransport dat zul je zien.op malta,gozo is de draf en ren sport heel populair.
zijn ze niet goed genoeg dat gaan ze naar een manege voor strandritten en zo.
en een echt kreupel paard gaat niet naar griekenland voor de slacht,die gaan wel vanuit nederland.
ik zal wel een boel comentaar hier op krijgen.
maar de waarheid vind ik ook erg belangrijk
sorry groetjes saskia

Het enige commentaar wat ik heb ik dat ik het helemaal met je verhaal eens ben.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 23:16

uniekhorse schreef:
Maar wat gebeurt er nu met de derde merrie ?
Gaat die toch ook mee op transport ?

Nee, dit is Speedy, die gaat mee met de meneer die vanmiddag aanwezig was, en al eerder zaken heeft gedaan met de eigenaar van alle 4 paarden..Speedy kent alles al, sprong L vroeger, en is de kleinste van de 4. Speedy is D-pony maat, en de andere drie zijn tussen de 1.60 en 1.67m.

Weet niet waar ze heengaat, maar die komt zeker niet slecht terecht, aangezien ze goed zadelmak is, en een boel kent.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 23:25

Ik kan idd proberen om morgen die zwarte ook te krijgen. Maargoed, deze koop was begin van de week al afgesloten,..En die vrachtwagen komt speciaal voor hem. Ik kan het proberen natuurlijk..!! Vork
Ben erg benieuwd, en als er nu al paarden op staan, hutjemutje bij mekaar, dan moeten jullie t nieuws goed in de gaten houden.. Koe Dan hang ik aan de vrachtwagen vastgeketend. Koe

Ik zal kijken wat ik kan doen..
Wens me suc-6.. Ach gut

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:31

Zozo heb de 3 pagina's doorgelezen. Wat een gedoe zeg! Maar het is het allemaal waard geweest. Echt supper van je.
Wat betreft dat andere paard die zwarte ik ben benieuwd wat daar van terecht komt hopelijk kan je nog wat voor hem betekenen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:36

Ik vind het echt super dat je dit voor de paarden doet! als ik het geld ervoor zou hebben had ik het ook zo gedaan Lachen
succes morgenochtend en ben benieuwd naar foto's Lachen

die transporten Boos! moeten ze maar eens strenger op controleren i.p.v. mensen die fietsen in het donker zonder licht of wat dan ook.. ik snap die mensen niet dat ze het die diertjes aan doen, het zijn geen voorwerpen maar levende wezens!! (sorry dat moest ik even kwijt Bloos )

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:52

Wow! Allemaal een gedoe zeg!

heb het helemaal doorgelezen!
Knap van je dat je er zowiesow 2 hebt gered!
Eenmaal weg en je hoort er niks mee van... dus je hebt geen idee wat ze r verder meer mee doen!

Ook idd die transporten..
Ik snap dat niet..
Ik vind dat je een koper moet en kunt vertrouwen.. !

Heel Heel Heel veel succes morgen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:00

Wel fijn iig dat je nu opeens wel duidelijk is dat die andere merrie wel goed terechtkomt he, want dat wist je eerder deze avond nog niet..das wel een geruststellend gevoel lijkt me...en jij bent weer 2 dravers rijker..leuke paarden..weet ik uit ervaring Tong uitsteken

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 08:07

Kimberley77 schreef:
Wel fijn iig dat je nu opeens wel duidelijk is dat die andere merrie wel goed terechtkomt he, want dat wist je eerder deze avond nog niet..das wel een geruststellend gevoel lijkt me...en jij bent weer 2 dravers rijker..leuke paarden..weet ik uit ervaring Tong uitsteken

Idd ontzettend leuke paarden. Mijn andere lieveling (Boxflower) bij deze mensen is naar manege de buitenwijck gegaan... Boos!
Hij zou terug gaan naar de eigenaar (voor zijn kleinkinderen), ik reed hem al een tijdje, en belde een vriendin me op, "hij staat op de manege!" Mis hem ontzettend erg, vooral nu ik hoor dat hij wat gespannen is, en niet kan galloperen, weinig kan enz. Niets is minder waar, hij kan lings en rechtsom galloperen, draven, galopperen op de baan vond ie ook geweldig. Hij heeft 2 voorbenen die toontredig staan,..(extreem naar binnen)..

Dus nu heb ik weer een stel van die kanjers. Mijn moeder heeft ook altijd dravers gehad. Kimberly, Jingoloba, Ninja.
Een vriendin van mij heeft poellie buitenzorg zijn laatste mooie dagen gegeven voordat hij ingeslapen is.

Allemaal draversvriendjes.. Haha!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 08:09

Heel Heel Heel veel succes morgen![/quote]

Dankje wel.. Pling

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 08:21

Heb het even gelezen... Vaag verhaal (niet van jou maar dat gedoe he Knipoog ) Nou ben benieuwd wat er nou precies is!

Gefeliciteerd iig!
En ik volg het topic ook even Lachen

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:02

Ben benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren.

Succes iig!

LeeCoTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:20

heb je nou die zwarte nog kunnen redden???
Ben benieuwd.
Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt,
wij konden opeens een draver kopen, anders zou ze naar de slacht gaan.
Hebben haar gelijk gekocht.
Ik ben later M2 dressuur en L springen en B sgw met haar geworden,
het zijn hartstikke goeie pony's/paarden namelijk!!
Helaas heb ik haar in moeten laten slapen, ze heefte en trap van een ander
paard gehad en brak daarbij twee spieren doormidden in haar bil/bovenbeen.
Ik had zo graag iedereen laten zien dat Z worden met een draver me was gelukt!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:37

Ik hoop dat je die zwarte nog heb kunnen redden, laat je het horen?!!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:53

lees net dat je er al 2 hebt, gefeliciteerd met die paardjes, ben benieuwd wat je vandaag nog klaar speelt met die zwarte.
maar die 2 merries hou je wel of doe je zelf wel weer verkopen? (niks negatief bedoeld hoor) vind het al knap dat je er 2 hebt kunnen redden.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:33

Wat een super goed nieuws dat je nu de trotse eigenaar bent van de 2 merries!

Hopelijk kan je ook wat voor elkaar krijgen bij de zwarte hengst, duimt voor je Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:46

Ik heb in je profiel gekeken, ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je allerlei paarden aan blijft halen?
Je goede bedoelingen en je diervriendelijkheid begrijp ik wel, maar op de foto's in je profiel lijkt de weide vol te staan met allerlei "troep" en wagens waaraan de paarden zich kunnen verwonden.
Je hebt een dekhengst die je maar op de meeste van je merrie zet.
Het lijkt wel weide foklust, maar al die veulens die ervan komen, kun je toch ook niet aanhouden, laat staan dat je er nog eens drie paarden bij aanhaalt.

Om over de kosten van het onderhoud maar te zwijgen.

In ieder geval succes met ze en ik hoop dat ik een verkeerde conclusie heb getrokken.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 07-11-07 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 14:22

tienus63 schreef:
Ik heb in je profiel gekeken, ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je allerlei paarden aan blijft halen?
Je goede bedoelingen en je diervriendelijkheid begrijp ik wel, maar op de foto's in je profiel lijkt de weide vol te staan met allerlei "troep" en wagens waaraan de paarden zich kunnen verwonden.
Je hebt een dekhengst die je maar op de meeste van je merrie zet.
Het lijkt wel weide foklust, maar al die veulens die ervan komen, kun je toch ook niet aanhouden, laat staan dat je er nog eens drie paarden bij aanhaalt.

Om over de kosten van het onderhoud maar te zwijgen.

In ieder geval succes met ze en ik hoop dat ik een verkeerde conclusie heb getrokken.
Je weide

Ik denk idd dat jij zojuist de verkeerde conclusie hebt getrokken. Die wagens staan er ondertussen al niet meer, en nee het is niet zomaar "paarden aanhalen" NEE.

Paarden met bv geen toekomst meer, paarden die anders verkeerd eindigen. Alles kan altijd terecht.
We hebben regelmatig paarden te koop staan, we hebben naast onze paardenhouderij een landbouw bedrijf erbij, en zo is het kringetje weer rond. Hooi en stro hebben we elk jaar zelf, aantal paarden en pony's lopen in de lessen, worden geleased.
Een klein aantal paarden en pony's staat op stal. Alleen deze die het nodig hebben, zoals 1 van onze merrie die in de sport loopt.
We fokken Met eigen hengst, maar ook gedeelte eigen fok, zonder papier dus.

Wat iedereen hun mening hierover is, mag iedereen lekker zelf weten. Ik vind fokken zonder papier, NIET fokken voor de slacht. Wij fokken dus eigenlijk kort samengevat, voor mensen met wat minder geld, die een leuke pony of een leuk paard willen kopen, zonder al te veel geld kwijt te zijn. "Dat moeten ze er dan maar voor over hebben" vind ik geen uitspraak. Hoevaak hoor je wel niet, ""we kunnen hem wel onderhouden maar die aankoop is ineens zo'n groot bedrag."

En jah, stel wat we wel voor onze lol (is niet zo hoor), 30 paarden willen hebben. Als is het hobby. Moet iedereen lekker zelf weten. Vind ik.

Dus we zijn al een eind op weg, naar een paardenhouderijbedrijf. Alleen zijn de stallen nog niet geboud, en hebben we nog niet de exacte bestemming vastgelegd.

Zo Amen.. Pling

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 14:26

En elk jaar zijn we soms meerdere keren op de keuring te vinden, want we fokken ook met papier.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:28

Dat kon ik niet terug vinden in je profiel, gelukkig dat ik de verkeerde conclusie getrokken heb.
Ik had al een beetje een vermoeden dat het misschien anders in elkaar zou steken dan de info in je profiel deed vermoeden.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 14:29

Ik kwam vanochtend op stal, en die zwarte was al weg, erg vroeg.. Boos!

Kon helaas niks meer doen..Morgen worden de 2 merrie's gebracht, en dan komen de foto's.

Groetjes

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 14:34

tienus63 schreef:
Dat kon ik niet terug vinden in je profiel, gelukkig dat ik de verkeerde conclusie getrokken heb.
Ik had al een beetje een vermoeden dat het misschien anders in elkaar zou steken dan de info in je profiel deed vermoeden.

Nee hoor, niks raars aan. Alles is gewoon nog rommelig, en chaotisch. Maargoed, komt met de tijd.

Zoals dit topic... is wel waar ik extra mijn best voor wil doen.
Jonge paarden die anders op transport gaan, gezonde paarden die bij de slager eindigen. Zulke paarden zou ik graag iets voor willen doen. Ben er al deels mee bezig, heb ook een C pony staan met een ruggewervel die rechtopstaat. Ze is ten val gekomen (denken we) en alles is weer dicht gegroeid met bindweefsel. Zo hebben we haar gekocht. Het staat niet zo mooi, en je kunt er nooit bovenop zitten. Ze is schuw, bang voor mannen..
Maar ze heeft geen pijn, en krijgt elk jaar een veulentje. Er zit een leuk duits papier bij, en 1 mond meer of minder, maakt ook niks meer uit.

Groetjes

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:36

Ik vroeg mij hetzelfde af hoor Tienus..een hengst die overal op mag..
Moet wel zeggen, vind je omschreven doeleind wel mooi, dat mensen met minder grote spaarrekening ook de kans krijgen..zolang je maar niet naar beneden fokt, maar dat is mijn mening...Zou je dan ook willen adviseren een beter plaatje te maken van het geheel als reclamemiddel, want toen ik las dat je een paardenbedrifj had kwam dat bij mij iig niet over als goede reclame..