Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Paard in de zomer 24/7 in de weide, in de winter overdag in de paddock, 's nachts op stal. Geen deken, alleen zweetdeken dan
Ijzerloos, maar rijdt wel met shanks.
.

Dan kun je alle kanten uit.. Je bent een beetje van dit en een beetje van dat. Als wij meer weide hadden liepen ze bij mij 's winters ook in de wei. Helaas hebben we dus niet genoeg en daarom maar een paddock waar ze zoveel mogelijk in lopen met veel hooi.
Ik weet niet hoe dat moet
Yuna schreef:Ik wil maar zeggen, kunnen we het niet gewoon bij de oude "paardenmensen en mensen met paarden" onderverdeling houden?

Yuna schreef:Nee Tinkerloos, de hele onderverdeling 'normals' of 'naturals' gaat dan niet op.
Mensen met paarden: hebben een paard voor hun plezier, paard is er voor hen en niet andersom
Paardenmensen: hebben een paard voor plezier van het paard én henzelf, zij zijn er voor het paard en het paard is er voor hen
Zo zie ik het tenminste
), lig wakker als er iets niet goed met hem is en benader ik hem zonder enige vorm van geweld. Hij is mijn maatje, nog veel meer dan dat eigenlijk. Ik ben dolblij dat hij op mijn pad terecht gekomen is (en andersom ook, weet ik door een reading) en geniet van alles wat hij mij geleerd heeft en nog steeds leert. Ik kijk altijd naar wat hij aangeeft en hou daar rekening mee. Dat betekent ook wel eens dat ik bij langdurige regen in de winterperiode een ongevoerde regendeken opgooi, terwijl ik niet echt van de dekens ben. Maar ik vind dat je naar elk paard individueel moet kijken.
Zammie schreef:@nadya, ik heb het al een keer anders verwoord, het was niet mijn bedoeling om te zegen dat mensen die op vakantie gaan slecht zijn voor hun paarden. Dit heb ik al een keer uitgelgd, zou dus nog een keer de berichten hierboven van mij lezen, dan begrijp je hopelijk wat ik bedoel met mensen die een paard hebben. Vind het trouwens ook kort door de bocht om te zeggen dat je alleen goed bezig bent als je zonder bit rijdt.
sonjim schreef:Oke dan ben ik geen paardenmens ik ga zonder paard op vakantie, maar niet voordat alles honderd procent geregeld is. En zoals vandaag heb ik ook de halve dag rondgelopen met een zieke pony (koliek) en ben ik iedere 2 uur op stal om te kijken of het nog goed gaat, aangezien hij ondanks de spuiten nog steeds niet helemaal lekker lijkt te zijn.