Hedelse Paardenmarkt? Wie gaat er?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silverbrumby

Re: Hedelse Paardenmarkt? Wie gaat er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:03

barbara1970 schreef:
Mensen wat was het druk, te veel paarden en te veel mensen, paarden moesten veels te dicht op elkaar, als het volgend jaar weer zo is ga ik niet meer.
Ik had 2 cremmelo paarden bij me, 1 bonte merrie en een schimmel ruin.
Iedereen die er was heeft ook vast wel de ezelhengst gezien die ik bij me had ik had hem eerst een tijdje buiten de markt staan omdat hij met zijn gebalk alle paarden de stuipen op het lijf joeg.
Hij had er echt lol in en heeft de hele dag gebalkt, keihard, hij is ook gefilmd door tv Gelderland geloof ik, die vonden het nogal humor dat ik hem vastgebonden had aan een verboden te parkeren bord, zonder erg overigs.
Was wel gezellig ook wel wat verkocht maar ik vond de kwaliteit van de paarden erg laag.
Ik ben vroeg weggegaan want die drukte zo nee, gemeente Hedel zeer slecht geregeld.
De paardenmarkt daar is echt een begrip en word ieder jaar drukker, het minste wat ze kunnen doen is zorgen dat de paarden die daar dan staan meer ruimte hebben, en meer water graag.
Ik heb trouwens de Italiaanse slachttransporten niet gezien, (hoera)
Wel benieuwd waarom niet, zeker omdat was uitgelekt dat alle vrachtwagens gecontroleerd zouden worden in samenwerking met de AID
Als dat zo is pluimoje voor de politie en de AID
Of heb ik die h.......s over het hoofd gezien.

Ik heb je volgens mij wel gezien Knipoog ik Ben het helemaal met de dingen in je verhaal eens...

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:19

ik vond het juist rustiger met paarden dan voorgaande jaren. maar er stond inderdaad niet veel tussen de paarden waarvan ik onder de indruk was kan ik op 2 handen tellen. met sommige had ik wel erg medelijden, maar ja die zitten er altijd bij....
wat me wel opviel dat er minder mannetje met stokken op de paarden aan het slaan zijn (of ik heb t gewoon niet willen zien kan natuurlijk ook)

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:35

ook mij viel het op dat er weinig gepetst werd op konten, maar aangezien ik er al was toen het nog donker was kan ik ook veel gemist hebben hahahahaaa.
Ik heb erg veel slechte paarden gezien, en mega veel Friezen, heb de zijstraten niet eens meer bekeken vond het rond haf 10 al veel te druk worden.
overigens vind ik het ook zaak dat de handelaren opleteen wat ze waar zetten, erg geestig hoor zo'n shet die over het touw heen een merrie probeerde te pakken, alles over de zeik....
of die twee hengstjes tegenover elkaar, leuk hè lui al dat gebrul en gesla met voorbenen.
Ik vond dat e ropvallend meer zooi stand dan vorig jaar en het jaar ervoor, ook leken mij er minder paarden te zijn maar misschien vergis ik me?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:36

Ah de man met de stok...ik heb er genoeg gezien de beste pasten uit deelde om niks.Ook met zwepen trouwens.Was ook een grietje met een paard en daar viel mijn mond echt van open.Er liepen drie paarden op een rij door de mensenmassa, het eerste paard zwiept met zijn staat tegen de neus van het paard achter hem...dus dat paard gooit z'n hoofd omhoog, gaat grietje gelijk lopen schreeuwen tegen dat paard : stommeling, rotknol etc etc en sloeg hem met het halstertouw tegen het hoofd en op de neus.....dan vraag ik me af WIE er de stommeling is...en ik gok niet op het paard

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:43