Ook bij manegepaarden hoor je het vaak, dat ze vervelend worden op stal. Vaak winnen ze wel, veel ruiters schrikken ervan als ze dreigen of omdraaien in de stal, en gaan iemand anders halen om paard op te tuigen (bij ons tenminste).
rommulus
ik ben ook een keer flink gebeten door een ponny was voor hem een spel maar voor mij erg pijnlijk hij beet me net onder mijn borst recht op mijn ribbenboog (was erg lastig met een bh dragen )
maar goed het eerste beste wat ik gedaan heb is het dier goed duidelijk maken hoe de fork in de steel zat en dat ik daarvan niet gediend was en ik heb mijn wandelingetje netjes afgemaakt en het was over
verder ben ik erg consequent in wat wel en niet mag
aiii.. ik ben vorig jaar ook gebeten op die plek, en 3 dikke truien en een naambordje hebben me toen gered, en ik kwam er gelukkig af met een flinke blauwe plek en een schaafwond. heeeell veel beterschap
Bah, zoals jou is best wel erg zeg! Heb je er nu nog last van ? Ik ben wel een keer op mn hoofd gebeten. Pony viel me aan en beet in mijn voorhoofd gelukkig niks aan overgehouden dan een beetje pijn.
Toen ik mijn paard net had, was het een onopgevoede grote 2-jarige hengst. Stond voor zijn stal en hij had me vol in mijn schouder te pakken. Dit was de tweede keer in 1 week tijd.
Had op dat moment een paardentouw met een grote musketonhaak eraan. Ben die stal werkelijk ingevlogen en laten we zeggen dat ik hem op niet mis te verstane wijze heb duidelijk gemaakt dat ik dat nooit maar dan ook nooit meer wilde hebben.
ach, het doet wel pijn, maar ik laat me er ook niet snel onderkrijgen. Die woensdag deed het wel zoveel pijn dat ik op dat moment niet in kon grijpen, wel toen ik na afloop mijn spullen ging pakken en hij nog steeds sagie stond te dreigen, toen heeft die wel een mega klap op zijn neus gehad.
Sohee wat een verhaal! En wat een verhalen die erop volgen…. En ik maar zeggen tegen mijn vriend die bang is voor paarden 'ze bijten echt niet hoor'. Ik zal hem dit maar niet laten lezen.
Zelf ben ik vorige week te pakken genomen. Josie vind singelen niet zo leuk. Ze hapt dan zo'n beetje gefrustreerd in de lucht. Mijn instructrice ging een zadel beoordelen wat ik misschien ging kopen, dus ik had Josie vast aan het halstertouw en de instructrice singelt aan en….. *hap* Stukje Maanling tussen haar kaken.
Ik ben er wel van overtuigd dat het geen kwade opzet was en dat ik gewoon met mijn bovenarm op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was. Ze heeft wel een klap gekregen overigens.
Bij mij heeft een minishetlander een keer een groot stuk van het vel van m'n duim tot op m'n bot afgebeten. Ik voerde hem en hij nam m'n duim mee, hij bleef vasthouden dus ik trok hem er zelf uit met veel moeite.. pijn.. oehh
Ze moeten mij op het moment ook hebben. 2 weken geleden stond ik iemand te helpen met singel vastmken bij een pony op de manege. Haar singel is eigenlijk net te klein dus je krijgt hem heel moeilijk aan, verder heeft de pony geen singelnijd ofzo. Maar wat er gebeurde: Ik was zo bezig met die singel dat ik even niet merkte wat de pony deed en toen pakte ze mijn been vast, net boven mijn knie aan de zijkant bij zo'n spier, het deed wel even pijn, maar verder zag je niks.
de 2e keer dat ik gebeten werd, was vandaag... De laatste dag dat ik mijn verzorgpony zou gaan rijden want ze is verkocht en gaat vanavond weg. Ik stond Ulia te poetsen en Nina (iemand van daar) stond naast mij haar pony te poetsen terwijl de ponys stonden te eten (ze staan altijd bij elkaar). Op een bepaald moment wordt Ulia boos op die pony en bijt ze volop in mijn arm. Had mijn winterjas aan, maar toen ik hem uitdeed was er wel vel van mijn linkerarm af en het werd binnen een minuut helemaal dik. We hebben mijn arm onder de kauwe kraan gehouden, maar dit heeft weinig verschil gemaakt. Ik schrijf met links en precies die arm had ze te pakken, ik kan hem nu ook niet gebruiken omdat het bij de kleinste beweging al pijn doet..
Moest achteraf eigenlijk wel een beetje om Ulia's reactie lachen,, dit doet ze nooit en nu precies op de dag van het afscheid, dankjewel!!
tjee zeg, hij heeft wel erg goed te pakken gehad.Ik ben ooit op de manege 2 keer in week gebeten op precies de zelfde plek.Mijn bovenarm.Eerste beet was tot bloedens toe en bont en blauw....was het eindelijk niet pijnlijk meer en aan het genezen bijt er een andere pony precies op die plek.Ze hadden allebei singelnijd was steeds op de verkeerde plek op de verkeerde tijd.Maar zo erg heb ik het nog nooit gezien, ik wens je in iedergeval heel veel sterke
Hmm. In het licht van een artikel in een hondenblad over paarden is dit een opvallend topic eigenlijk.
Stel dat een hond bijt en je door de stal sleurt. Een kennelhond, de hond van de buren, de verzorghond, de hond van een tante, de gezinshond. Jouw hond bijt een ander. De hond va een ander bijt jou. Wat doe je dan?
Stel een paard van een ander bijt jou. Of jouw paard een ander. Wat doe je dan en wat is daar eventueel anders aan?
Een arts is naar ik meen verplicht aangifte (melding?) te doen of dat nu een hond of een paard betreft....
Ik ben ook een keer zo fel gebeten maar dan in mijn bovenarm. Het paard beet in mijn blote arm en hield zo lang vast dat mijn huid open barste. Ben er uiteindelijk ook aan geopereerd omdat ik heel veel intern littekenweefsel had.
Ik zal je eerlijk zeggen ik heb dit paard uiteindelijk verkocht want het vertrouwen in hem kreeg ik niet meer terug.