Hartstilstand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hartstilstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:21

Mooi laten mesten met de handjes Tong uitsteken Duivel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:22

0_Inge_0 schreef:
Je slaat de spijker op zijn kop!!!!
Ik weet er inmiddels meer van en ik laat het hierbij.

Hen3 schreef:
Hallo allemaal
Een vriend van mij zat gisteren met rotjes te gooien bij zijn buren die een manege hebben. Het paard schrok van het rotje en na 10 seconden is het dood neergevallen. Ik kon het me al moeilijk voorstellen dat het door het rotje kwam maar nou kwam er ook nog bij dat het paard hart en longproblemen had en 25 jaar oud was. De eigenaar wil er 8.000 euro voor hebben. Wat vinden jullie van deze geschiedenis. Ik kan me haast niet voorstellen dat het door het rotje komt.
Brand los

Voor een buitenstaander weet de TS wel veel van de gezondheid van het paard af.
Waarom krijg ik op grond van de reactie hierboven en de reactie van Inge het vermoeden dat TS zelf die vriend is die met rotjes heeft lopen smijten?

Als ik het mis heb, dan hoor ik het graag.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:23

zo'n idioot zou ik niet in de buurt van mijn pony willen hebben

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:25

Jemig! Sorry hoor.. Maar hoe dom, triets, achtelijk ben je om zo iets tedoen. Nagelbijten / Gniffelen
Die Knakker moet veel meer betalen.. Ja

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:27

Dat zou ook heel goed kunnen Cassidy! Ja

Dat TS diegene zou kunnen zijn die het gedaan heeft.

Maargoed, laten we niet overhaast gaan speculeren, doe ik al, ik wacht het even af! Knipoog

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:29

Tja wat kunnen we nog meer zeggen dan wat er allemaal gezegd is, misschien leert iedereen in zijn vriendenclub hier ook van en laten ze dit voortaan wel uit hun hoofd. Nu een paard maar kijk ook wat ze andere dieren met vuurwerk enzo aandoen, stelletje gekken....En betalen , het zal je paard maar zijn en daarbij lekker laten werken op de manege.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:35

Hen3 schreef:
Hallo allemaal
Een vriend van mij zat gisteren met rotjes te gooien bij zijn buren die een manege hebben. Het paard schrok van het rotje en na 10 seconden is het dood neergevallen. Ik kon het me al moeilijk voorstellen dat het door het rotje kwam maar nou kwam er ook nog bij dat het paard hart en longproblemen had en 25 jaar oud was. De eigenaar wil er 8.000 euro voor hebben. Wat vinden jullie van deze geschiedenis. Ik kan me haast niet voorstellen dat het door het rotje komt.

Brand los

Zoals ik je berichtje lees heb je er zelf, net als je vriend, niet zoveel moeite mee dat hij dit soort "geintjes" uit haalt.
Jij lijkt te denken: dat het paard dood neerviel lag niet aan het rotje, en mocht dat wel 't geval zijn, dan lag het vooral aan het feit dat hij oud was en lichamelijke problemen had. In jouw ogen ligt het dus niet aan wat je vriend gedaan heeft dat het paard nu dood is.
Kortom ik vind jouw houding net zo verachtelijk (= laag) als de daad van je vriend.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:37

dan nog.... zo'n rotje knalt toch niet zo hard dat je je daar letterlijk dood van schrikt? dan moet ie hem minstens onder het paard hebben gegooid. En volgens mij las ik dat hij dat in de tuin deed, naast een manege?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:37

Of de TS of een vriend het heeft gedaan maakt mij persoonlijk niet veel uit, zolang degene die het heeft gedaan maar levenslang met een enorm schuldgevoel rondloop.

missfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:38

het is heel banketstaaf! en hij had kunnen weten wat de consequenties zijn maar ik wil niet weten hoe het met de paarden op die stal afloopt met oud en nieuw:O!
Maar verder oordeel ik niet het rechte zal er wel uit vandaan komen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:39

Mar77 schreef:
dan nog.... zo'n rotje knalt toch niet zo hard dat je je daar letterlijk dood van schrikt? dan moet ie hem minstens onder het paard hebben gegooid. En volgens mij las ik dat hij dat in de tuin deed, naast een manege?

wat wil je hiermee zeggen,dat het dan niet erg is?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:45

Een hartstilstand door schrik is 100% bewezen mogelijk.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:11

Snoevie schreef:
Mar77 schreef:

wat wil je hiermee zeggen,dat het dan niet erg is?

Ik denk dat Mar77 bedoeld dat het rotje dan wel heel erg dichtbij het paard gegooid is Knipoog.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:12

Ja denk dat ze dat ook bedoelt..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:13

Een 'vriend' zeg je... Nou, elke bosmongool die zulke dingen flikt (of het dier nu niet dood gegaan of wel) zu de wind van voren krijgen van mij, en zou ik uitkotsen. Ik haat zulke mensen echt...

Ik ga verder met cassidy mee. Als je het zo ziek in je hoofd krijgt doodleuk vuurwerk te gaan gooien naar paarde, moet je ook maar de concequenties dragen. Wees blij dat ie enkel een flinke lap geld moet betalen en niet een hooivork in zn achterwerk geplant heeft gekregen... Ik denk dat je dat bij menig paarden eigenaar wel had kunnen verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:15

Hen3 schreef:
Hallo allemaal

Brand los

Naar ventje, hij deed bewust de dieren laten schrikken met dit als resultaat. Ik hoop voor hem dat hij een poffer krijgt, doet hij het nooit meer. Ook iemand die rotjes naar mensen gooit op straat? Naar honden en naar ruiters??

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:05

Kun je trots op zijn, op zo'n vriend. Dan was ie bij mij dus exit geweest. Als het nou iets is wat per ongeluk is, maar dit is een bewuste daad. Het gaat ook om de emotionele waarde van het paard en geloof me, dan ben je bij mij met 8000 euro nog niet klaar. Vorig jaar had ik mijn paard in de buitenbak aan de longe, is er opeens een loeiharde knal (bleek achteraf illegaal vuurwerk te zijn en ook nog door bekenden afgestoken die we gesproken hebben en die ontkenden). Ik ben een stuk door de waterbak geskied en kwam tot stilstand met een zwaar geschrokken paard aan een lijn (goddank was dat "alles"). Maar je moet er toch niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren! Dit soort dingen moesten ze veel zwaarder straffen.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:08

Cassidy schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat jij je vriend nog wilt beschermen. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om met rotjes te gaan smijten, is hij wel goed snik? Wat mij betreft mag de Manegeeigenaar 100.000 Euro voor dat paard vragen. Misschien zal dat je vriend leren dat hij in het vervolg niet meer van die achterlijke dingen moet doen. Vioor hetzelfde geld zit er een ruiter op en vliegt het paard er vandoor, tegen een vrachtwagen aan en is het niet alleen het paard wat komt te overlijden, maar een mens!

De straf kan in mijn ogen niet hoog genoeg zijn. Al zal hij de rest van zijn leven moeten dokken....

precies helemaal 1000%mee eens!
wat een vriend heb jij zeg!bah bah bah
wie doet zoiets,daar zou me toch een straf op moeten staan.
ik zou het mijzelf nooit vergeven als ik wist dat een dier door mij dood zou zijn gegaan!
maar goed dit soort narigheid zou ik dan ook nooit doen.
en die 8000 euro ik hoop dat hij die betalen moet........ Duivel

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:13

Jeetje wat een debiel. Heb ooit s meegemaakt dat een stel jochies sneeuwballen op mij en mijn paard wilden gooien tijdens een buitenrit. Van dat idee heb ik ze snel afgeholpen (lees; flink de schrik erin jagen door wat te versnellen in hun richting).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:15

bah, dat je dit durft te posten, 8000 vind ik nog te weinig, hoe haal je het in je hoofd? ik zou er niet zo lakoniek over doen, maar zal me mijn hele leven schuldig voelen, ze hebben naar de vorige bijrijdster van een fries die ik reed ook rotjes gegooid, toen ze buiten reed, deze is er in galop achteraan gegaan, ze hebben het nooit weer gedaan, stelletje idioten, bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:26

O ik zie in je profiel dat je man bent. Ach volgens mij is het gewoon een kulbericht om te kijken hoe die paardentrutjes er op reageren. Koe Super flauw hoor.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:30

Hen3 schreef:
Ja idd maar 8.000 euro vindt ik wel veel

eigen schuld dikke bult Knipoog

vind het ronduit belachelijk dat iemand zoiets alleen al in zijn hoofd kan halen.
ik had hem ook aangegeven bij de politie Ja

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:31

russel schreef:
O ik zie in je profiel dat je man bent. Ach volgens mij is het gewoon een kulbericht om te kijken hoe die paardentrutjes er op reageren. Koe Super flauw hoor.

Bekenden van de eigenaar van het paard hebben al gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:35

En wie zijn dat?

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:35

Je moet never nooit met rotjes bij paarden gooien. Dit paard was al oud en dan kan hij inderdaad van het rotje zijn geschrokken en dat op dat moment zijn hart heel zwak was en het stil is gaan staan. Ik denk echt niet dat dit toeval is geweest!