Pennymeisjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:51

Miss_R_Horse schreef:
Ik vind penny's (en dan bedoel ik niet 6 jarige kinderen die gewoon lekker willen knuffelen met hun pony of kinderen/volwassenen die de penny lezen) maar meisjes van 10 t/m 16 jaar (ongeveer)

-Die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn
-Ongecontroleerd door de bak scheuren
-Rond lopen met hun bjorn borg onderbroek die boven hun rijbroek uit moet komen (Ja dat soort mensen bestaan, ik heb ze zelf gezien.)
-Die verhalen aan het vertellen zijn over hoe hun het moeilijkste paard van stal hebben ''getemt''
- etc. etc.

Ja aan dat soort ''penny's'' kan ik me verschrikkelijk irriteren, zal ook wel komen omdat ik zelf zo'n dressuurprikker ben.
En opzich is dit niet zo erg zolang die dieren er maar niet de dupe van zijn. Maar laatst stond er ook bv een topic op HAW, 3 meiden van 13/14, op B pony's, zonder cap, met een tak als zweep, zonder zadel en dan over de weg in galop. Nou dan vind ik niet meer normaal hoor en dat is ook geen ''lol met je knol'' meer .

Iemand (volwassen) heeft ooit verteld tegen mij dat ze toen ze jong was (een jaar of 10) ze connemara's verzorgde, nooit ingereden, maar dat zouden zij wel even doen. Nou, zonder cap, zonder zadel en op de stenen even de pony's "getemd", ze gruwelde als ze eraan terugdacht.
Maar wat ik dikgedrukt heb in de tekst die je net getypt hebt, dat is ook niet normaal, een cap op je hoofd en een normale zweep, en dan door de berm crossen vind ik normaal, maar stel je paard glijdt uit op het asfalt omdat het een beetje glad is, dan heb je wel een gewond/geblesseerd paard, en natuurlijk wordt er groentesoep op gesmeerd en worden krentebollen gegeven als beste medicijn. Een echte DA komt dan niet van toepassing, want het is maar een kreupelheidje, en dat gaat automatisch wel weer over, ondertussen wordt er veel over de verharde weg gereden, want dat is goed voor de spieren, met name draf en galop is dus dan ook heel goed. Met zadel, dat weer net wel, want het heeft net geregend, dus dan kan het te glad zijn.

Dit vind ik eerder onverantwoordelijk dan Penny.
Verder geniet ik er ook van als ik na het rijden een meisje op me af zie komen die dan mijn paard wilt vasthouden, en die me dan volgt tot ik op de fiets zit en weg rijdt.
Dat vind ik gewoon schattig, en dat ze dan vlechtjes maken in de manegepaarden hun manen/staart, laat ze hun gang gaan, de manege-eigenaar haalt het er vanzelf wel weer uit.
Ik weet ook nog wel toen ik nog een verzorgpaard had, gingen we longeren, en toen kwam er ook zo'n meisje kijken.
Geweldig vond ze het om te kijken hoe wij aan het longeren waren.
Na het longeren is ze een stukje met ons meegelopen en mocht ze heel eventjes het paard vasthouden (we hielden haar nog wel vast terwijl het meisje haar "naar stal bracht".
We hebben zelf nooit ontdekt dat er iemand over ons hek is geklommen, maar misschien omdat er een draadje overheen loopt waarop het lijkt dat er stroom op staat, terwijl dat er helemaal niet op staat. Je kan er ook niet onderdoor klimmen en het paard vind het niet fijn als mensen haar borstelen, dus dat zal wel goedkomen.
En die mensen zijn er gewoon, of het nou volwassenen zijn of kinderen, ik weet nog wel dat ik vroeger ook altijd voor het hek van de paarden tegenover stond te drammen of ik alsjeblieft mocht helpen, en als het niet mocht, ik nam een harde borstel van thuis mee, en begon het paard vanachter het hek te borstelen, ik was me dan ook niet bewust dat er eventueel ziektes mee overgebracht konden worden.
Ook bij ons valt nog steeds elke maand de penny en de penny plus op de mat (voor mijn zusje en mij).
Ook heeft mijn buurvrouw een veulen, en daar kan ik ook wel uren mee aan het tutten zijn, dus tja, daar kan je gewoon niks aan doen, en als ze stiekem over je hekje klimmen ofzo is het ook niet normaal, maar als ze de hele les naar je kijken, en vragen of ze je kunnen helpen met afzadelen, helpen kan altijd Lachen.
Overigens ben ik ook wel eens boos geweest als mijn moeder me verbood naar buiten te gaan met onze voorraad brood om het aan de paardjes te geven.
Ik heb wel eens een meisje gezien, die gooide hun hele broodvoorraad over het hek bij een paard, heb het maar tegen de eigenaar gezegd die ik toevallig ken, zodat die minder zou voeren die avond, maar het blijft onacceptabel vind ik.
Die tekstjes vind ik wel komisch, maar als je nou een setje hebt, so what?!
Tot een paar maanden terug wou ik ook zo'n knalroze halsterhoofdstel, ik had roze peesbeschermers (verkocht) en ik had ook een roze dekje geiwlt, so what?!.
Ik typ soms ook wel eens in msn-taal, so what?!.
Die tekstjes zijn grappig, maar ze kunnen ook mensen laten twijffelen of ze nou een penny zijn of niet, omdat ze van setjes houden, en omdat ze vlechtjes in de manen van hun paard maken!.

Ik heb hier dus een verdeelde mening over.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:09

Maarja....door dat hele peenyverhaal heb ik gister maar weer eens de penny gekocht.....toch blijven die verhalen wel grappig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:56

Ik lees ze altijd hardop voor aan mijn vriendin, dan spelen we allebei een personage, en dan gaan we heel erg overdrijven ensoow Knipoog