Hoe lang rijden jullie al paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:00

Ik rijd van toen ik 7 ben geworden en ben nu 17 dus nu ben ik mijn 11de jaar bezig Haha!

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:00

Ehm ik rijd vanaf mijn 7 de en ik ben nu (dinsdag) 14.

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:02

Ik rijd bijna 8 jaar. De laatste 2 jaar elke dag intensief en het laatste jaar vaak 2 per dag. Zo leer je het eigelijk het beste. Veel rijden en op verschillende paarden/ponys.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 22:28

Ik rij nu 18 jaar. Ik ben op mijn 6e begonnen met ponylessmn op de manege. Mijn moeder reed toen ook al en ik had gevraagd vanaf hoe oud je op ponyles mocht en dat was vanaf 6jaar dus dat vroeg ik ook al enigste voo rmijn 6e verjaardag en dat heb k ook gekregen. Voor die tijd stapte ik wt rond op een shetlander.
Vanaf mijn 8e had mijn moeder en eigen paard en daar hobbelde ik dan ca. 2 keer per week op. Ik reed sowieso 1 keer per week les op een manegepomy op de manege.
Vanaf mijn 12 e heb ik ca. 3 keer per week gereden op onze gezamelijke pony (van mijn moeder maar ik reed er ook echt op).
Daarnaast heb ik op zoveel mogelijk andere paarden en pony's gereden.
En sinds 3,5 jaar heb ik echt een helemaal eigen paard waar ik het liefst iedere dag op rij.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 22:44

Ik rijd vanaf dat ik 7 was. Volgens mij rijd ik vandaag 7 jaar en een week (daarvoor had ik wel een paar lessen op een andere manege gehad).
De eerste jaren heb ik één keer in de week gereden. Toen een tijdje minstens één keer per dag, daarna 3 keer in de week. En nu verschilt het best veel i.v.m. school. Meestal drie of vier keer en in de vakantie soms elke dag één of twee keer op paarden van kennissen.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 09:30

Ik rij nu 8 jaar. Party!! Lachen

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 10:14

O je, al 30 jaar..........
Op mijn 5e begonnen op een shetje, daarna een welshtje, daarna een pony van 1.40 waarmee ik uiteindelijk Z-dressuur ben geworden. Vanaf mijn 18e een paard gekregen van mijn vader (en moeder natuurlijk). Hiermee uiteindelijk lichte tour geworden (met sponsering van mijn ouders). Ca 5 jaar geleden is dit paard door een fout van de dierenarts overleden. Daarna een jonge merrie gekocht, waar ik wel op gereden heb maar door drukte e.d. niet fanatiek. En sinds vorig jaar weer een ruin erbij waar ik deze winter weer mee wil gaan starten. In 30 jaar kan er veel gebeuren!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 10:37

ik rijd vanaf mijn 10e, mijn ouders wilden het eerst niet betalen omdat ze dachten dat het een bevlieging was. Dat was het dus niet! Toen heb ik mijn eerste 30 lessen zelf betaald (toen reed ik maar 1 keer in de 2 weken, omdat ik het anders niet kon betalen). En toen hadden mijn ouders ook wel door dat het ECHT was. Dus vanaf toen betalen zij het. Vanaf dat zij het betalen rijd ik 1 keer in de week, op een manege. En toen ik een verzorgpony kreeg reed ik ongeveer 3 keer per week.
Nu heb ik geen verzorgpony en op Suzan (van de kinderboerderij) kan ik ook niet meer rijden, omdat ze dampig is. Dus nu rijd ik gewoon 1 keer per week. Eigenlijk wil ik dat wel gaan uitbreiden naar 2 of 3 keer per weeek. Maar dat is gewoon te duur Verdrietig
Nu rijd ik 5 jaar en 4 maanden.
En ik hoop dat het als ik dood ga 80 jaar is *LOL* *LOL*

coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 11:17

Ik rijd nu ongeveer 5 jaar.

friezengirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 13:02

Ik rijd nu 9 jaar, word in oktober 15 en ik ben op me 6e begonnen. Best wel vroeg maar ach....
Ik heb eerst 6 jaar op manege pony's gereden en rijd nu 3 jaar op verzorgpony's/paarden. ik heb eerst bijna 3 jaar op Friezen gereden en rijd nu sinds kort op een lieve, super mooie/knappe welsh X arabier. Ik ga morgen foto's maken van haar, gister was er zo'n lief moment toen ze aant rollen was, hihi.
Eerst 5 minuten lang met de neus over de grond zitten te snuffen nar een geschikt plekje. En toen heeft ze lekker liggen rollen.
Ik ga nog ff vragen wie haar vader is, ik denk zelf een welsh cob want ze is vrij fors gebouwd voor een welsh/arabietje, maar haar broetje heeft dezelfde pa en ma maar is veel smaller.
Het is ookw el grappug dat haar broertje een valk kleur heeft (ietsies donkerder), Jelly zelf donkerbruin (vos) is, en ze heeft ook nog een volle zus gehad en die was palomino kleurig, nog een broer (vol) en die was zwart. Dus die vader en moeder hebben aardig wat kleurtjes gefokt. Wel grappig.

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 15:18

Ik dacht al, ik ken deze vraag.. Verward
maar dit komt dus van februarie *LOL*

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 15:24

Ik ben begonnen op mijn elfde jaar. Ik rijd nu dus al zo'n 14 jaar paard. Ik heb voornamelijk op manege's gereden. Ik heb nog een tijdje een verzorgpony gehad (3/4 arabiertje) daarmee bij de ponyclub gereden en wedstrijden gereden. En nu heb ik sinds een maand of tien een eigen paard.

paardengek!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 16:47

Ik rij vanaf mijn 6de, en ben nu (net) 13, dus 7 jaar alweer!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 17:30

Ik rij nu 5,5 jaar altijd op de manege en de laatste 1,5 jaar ook op verzorgpony's en sinds 3 dagen op mijn eigen pony Miles

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 17:46

Oeps nu moet ik even nadenken. Ben begonnen op mijn 12e bij een boertje op de shetjes. Op mijn 16 dravers gaan trainen. Tot mijn 20e. Op mijn 21e mijn eerste paard gekocht. Nu onlangs mijn 4e paard gekocht. Ik heb dus eigenlijk altijd gereden. Ik rijd nu al 23 jaar onophoudelijk paard. En heb ook veel voor anderen gereden. Kon ook altijd overal terecht en daardoor veel rassen en karakters in mijn handen gehad. Dit is een virus waar ik nooit meer vanaf wil. Lachen

wenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 17:50

hoi,
ik ben begonnen met rijden toen ik een jaar of 4 was weet niet meer hoe oud ik precies was en dus nu ong. 10 jaar . Maar daar zat ik samen met mijn moder op het paard.

annastacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 18:31

ik rijd sinds mijn 5e ben over een maand 16.doe het nog steeds met plezier en hoop er mijn werk van te kunnen maken. *LOL*
groetjes anna. Party!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 19:40

Ik rijd sinds mijn 10e. Eerst 2 jaar op de ene manege, toen 3 jaar op een andere. sinds mijn 13e ook verzorgpaarden gereden. Nu ben ik 16 en rijd sinds een half jaar voor een stal. springpaarden. ook ben ik daar bezig met het beleren van 2 jonge E-ponyhengsten.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 21:24

Ik ben begonnen met rijden toen ik 7 was, op een kleine manege in de buurt van Nijmegen, waar we toen woonden. Daar heb ik 4 jaar gereden, en ook nog een aantal verzorgpony's gehad in die tijd, waarvan ik Wendy (een welshje) het langst verzorgd heb. In verhuisden1992 naar Drachten. Op het Fries Paarden Centrum ben ik verder gaan lessen, en weer een aantal verzorgpony's gehad.
Begin 1994 kreeg ik mijn 1e eigen pony, Arab-elle. Dit was een New Forest x Arabier. Helaas heb ik haar maar kort gehad, omdat ze kreupel was is ze terug gegaan naar de vorige eigenaar. Dat jaar ben ik weer stug verder gegaan met manege lessen.
Eind 1994 ging ik op de KWPN ruin Victor (v. Maykel) rijden. Van dit paard heb ik ontzettend veel geleerd. In oktober 1995 hadden mijn ouders hem voor mij gekocht. Helaas weer van korte duur, want in januari 1996 brak hij een been waarna we hem hebben moeten laten afmaken.. Huilen
Maar goed, het paardloos zijn beviel me niet echt en 2 maanden later stond Ironique (v. Cantor) op stal. En die heb ik, na ruim 5 jaar, nog steeds Lachen
Al met al rijd ik dus zo'n 13 jaar.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 09:12

Vanaf mijn 9 jaar nu dus 18 jaar waarvan 15 jaar al eigen paarden.

Ziggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:36

ehhhhhhh, oeps ik rij sinds mijn 6de en ik ben nu 34, dus dat is al 28 jaar, ik ben er ff tussenuit geweest, maar ik kan niet zonder paarden in mijn leven;-)

gr. Ziggy

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 12:56

Ik hoor al een beetje bij de oude rotten; 8 october rijd ik 22 jaar... Ik ben begonnen na jaren zeuren op mijn 9e. De enige keer dat ik eruit heb gelegen, was toen een pony zijn maatje een trap dacht te geven maar mijn knie ertussen zat. Bijna een half jaar aan het revalideren geweest, en toen weer voorzichtig begonnen. Ik liep nog te hinkelen toen ik alweer op een paard zat Koe , resultaat: 7 jaar na de trap nog steeds niet helemaal hink-vrij. MAAR:geen last van met paardrijden,dat is immers het belangrijkste... Cool

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 13:45

Ik rijd nu 12 jaar, ik ben begonnen op de manege en heb op pony's en paarden van vriendinnen gereden. Sinds vorige week donderdag ben ik in het bezit van mijn droompaardje (een Friese merrie van 6 jaar oud) en een shetlandertje en ik hoop nog lang van ze te genieten en nog heel lang te kunnen rijden!! Pling

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 14:05

Ik zit inmiddels precies 18 jaar in het zadel Haha!.

Mijn eerste rijles was op 17 augustus 1983, drie dagen na mijn 9e verjaardag.

Eind 1985 kwam mijn C-pony Manjo in de familie. Met hem heb ik 6 jaar bij de plaatselijke ponyclub gezeten. Mijn jongste zusje Laura (Lautje hier op Bokt) is toen met hem verder gegaan, zij was toen 8. Helaas kreeg Manjo in '93 artrose en konden we niet meer echt met hem rijden (hij is wel tot zijn dood in 2000 bij ons gebleven).

Toen kwam Dino, als pony voor Laura, maar ik reed ook veel op hem (recreatief en ik heb ook m'n ruiterbewijs met hem gehaald). Daarnaast reed ik vrij regelmatig op het paard van de mensen waar Manjo op stal stond. Ik studeerde toen al, en tijdens mijn studie heeft het serieuze lessen wat stil gelegen. In de winter van '97 reed ik wel elke week in de les mee bij Ina Majoor (ja, van Krimh), een studiegenootje van mij reed bij haar en ik ging wel eens mee. Maar begin '98 ging ik voor lange tijd naar Australië, dus kwam aan het lessen ook weer een eind.

Eind '97 werd Dino verkocht en Ameretto deed z'n intrede. Op hem rijd ik niet zo vaak als toen op Dino, om de eenvoudige reden dat ik nu werk en niet zo vaak meer bij m'n ouders kom. Af en toe lekker het bos in, dat is wat ik met Ameretto doe.

Maar... sinds april dit jaar rijd ik Leysander van Prisca een paar keer per week! Ik ben ook weer gaan lessen en volgend jaar hoop ik, na 13 jaar er tussenuit geweest te zijn, weer officieel te gaan starten. Een echte streber ben ik niet, ik hoef geen Z te worden, maar ik merk wel dat ik het fanatieke rijden al die jaren best heb gemist... eindelijk kan ik m'n energie weer kwijt op een paardenrug! Party!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-21 15:11 ]</font>

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 15:00

Ik rij vanaf m'n 10e. Na jaren zeuren mocht ik eindelijk op paardrijden, eigenlijk hoopten m'n ouders dat ik het al snel zat zou zijn (net zoals gym, muziekles etc) maar dat viel tegen Haha!
Ik reed 1x per week op manegepaarden, en had al snel een (manege)verzorgpony. Later, op m'n 15e kreeg ik m'n eerste "eigen" (pension) verzorgpaard waar ik zo af en toe ook op mocht rijden. Daarna volgde het bijrijdpaardje wat ik zo'n anderhalf jaar heb gedaan. 5 keer per week rijden werd me alleen wat teveel toen ik een fulltime baan kreeg en ook nog es ging samenwonen, dus ik stopte ermee en ging weer gewoon in de manegeles rijden. Dat viel me zo tegen dat ik er helemaal mee stopte. Toen heb ik zo'n 10 jaar niet meer gereden, op een paar keer op het paard van m'n vriendin na. Ik miste het wel, en was ooit van plan om een eigen paard te kopen. Dat ooit kwam iets sneller dan ik had durven hopen, in maart van dit jaar kochten we Sam en nu ben ik dus weer volop (heerlijk!!) met paarden bezig.