Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yentl_

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:37

bromfiets schreef:
terorita schreef:
vind het enigs jammer dat er zo over gezemelt word..

als ze straks weer een groot evenment wint b.v de spelen
is iedereen oooo zzooo trots op mevr, en dan hoor je bijna niemand over haar rijstijl

Ik ben dan niet trots hoor... Vind deze trainingsmethode ronduit walgelijk. Of ze de spelen nou winnen of niet... Ik denk dat ik de belgen maar aan ga moedigen, de nederlandse top vind ik matennaaiers ten opzichte van hun paard.

hier ben ik het helemaal mee eens!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:48

Ik wordt dus echt een beetje verdrietig... Huilen . Ik kom nog al eens mensen tegen die niets met paarden (sport) hebben, hoe moet ik ze, stel dat ze dit soort fotos zien, uitleggen dat paardrijden zo'n mooie sport is.
Ik zal eerlijk zeggen, ik heb een tijdje (door omstandigheden, zegmaar) een beetje de pest aan dressuur gehad. Door het lezen van een aantal goede interviews, en het zien van mooie dressuur en mensen die dressuur rijden op een vriendelijke manier ben ik daar van terug gekomen, maar door de stroom van negatieve foto's en films word het me wel heel erg makkelijk gemaakt om 'terug te vallen'.
Ik zat er al te denken om, net als 'bromfiets' de Belgen maar te gaan aanmoedigen, was wel een beetje fan van David de Wispelaere, maar om eerlijk te zijn ben ik gewoon bang dat er straks 'ónthullende' foto's van hem op internet langskomen...

@tienus63; die foto heb ik ook gezien, vond het een hele nare foto, waarvan ik weet dat er op zo'n manier in de western sport paarden 'gestretched' worden, zat ook al te tieren (zal ik hier niet herhalen, wordt alleen maar poedersuikers en banketstaven) dat het wachten was op commentaar op die foto...
Oja, ik rij zelf western, maar niet op die manier....(en door dat soort praktijken is de lol in de westernwedstrijdsport me ook al een beetje ontgaan)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:52

Hmmm, vraag me dan af of dit in Belgie niet voorkomt Verward

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:56

de exuces blijven komen, maar paar sec. etc.
doet ze nooit zo lang...
ten eerste zegt ze het zelf Lachen, en ten tweede er zijn veel ooggetuige...
en er raken steeds meer foto's op het i-net waar het te zien valt...filmpjes etc.
dus dat het maar een paar sec. zou zijn...yeah right...
heb het ook met mijn ogen mogen meemaken

erg triest...
de ruiters van tegenwoordig, beleid en geduld is ver te zoeken...
paar komt op concours, trailer uitladen, hup gelijk stilstaan, opzadelen, erop en gelijk naar beneden....
als men op een nieuwe plaats komt, eerste wat je doet is even orienteren, geld ook voor paarden..
maar nope, het moet direct, dat is de mentaliteit van tegenwoordig...voordat je het uberhaubt al uitgesproken is moet het er al zijn...
het paard paard laten, is er niet meer echt bij....
erg triest is dat...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:57

Misstanden komen overal voor.
Ik erger me er kapot aan, zeker als er dieren in het geding zijn, maar ik kan er niets tegen doen.
Als je het ziet kun je er wat van zeggen, maar wat gebeurt er als je je hebt omgedraaid?
Het enige wat ik doen is mezelf recht in de spiegel aankijken en denken dat ik mijn dieren naar eer en geweten goed behandel.
Ieder ander kan er een heel andere opvatting en handelwijze op na houden.

Ik had niet eens in de gaten dat het Anky zelf was.
Ik dacht een wichie die behoorlijk met haar gewicht in de teugels hing.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:00

x_Marr schreef:
Hmmm, vraag me dan af of dit in Belgie niet voorkomt Verward

Als dat wel zo is mogen ze van mij ook naar de maan lopen Duivel

Maar het overgrote deel van de negatieve publiciteit komt nog steeds van Nederlandse bodem....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:04

Welke nederlandse dressuuriemand doet dit nog meer dan?

Dacht toch echt dat duitsland nu het 'kwaadaardigst' was..

WENDYBASTEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:04

ja en dan vraag ik mij af wat ze thuis dan allemaal wel niet doen in hun training?Las net dat anky van haar paard was gevallen in Zweden!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:09

tienus63 schreef:
Dan kan men ook aanstoot nemen aan een foto van een Quarter die achter in de Bit, nr. 149 okt '07, pag 122, van deze maand staat.
Daar staat een foto van een quarter die rond vastgezet staat aan één kant van het zadel. Dusdanig dat het paard door de druk op het bit, leert voor de druk weg te lopen en rondjes te draaien.

Foto staat als illustratie bij inleiding van het artikel van de Bit van volgende maand.
Artikel gaat over het zadelmak maken van Quarters. Karin van Bekkum geeft uitleg, volgens de inleiding.

dit heb ik inderdaad in de bit zien staan, vond het er niet bepaald prettig uitzien dus ben wel benieuwd naar dat artikel. vind dat overgens erger dan de foto's van anky wat altijd idd nog een moment opname kan zijn

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:14

Ik wordt echt ziek van deze foto's, dat in de krul getrek. Er is absoluut geen sprake van een actieve achterhand.

Ik had eerst nooit een mening over LDR omdat er van beide kanten zo veel argumenten waren. Nu heb ik mijn mening klaar over LDR en over Anky, ik vind dat ze haar gewoon zouden moeten weigeren op wedstrijden, mooi in de ring maar wat er tijdens de training gebeurd is walgelijk...

Ze heeft absoluut 0% respect voor haar paard, anders zou ze niet zo ruw zijn met haar handen, ze knelt hem de tong af en is bezig de mondhoeken in te scheuren.

En dan altijd het excuses in de trant van: ''ja maar het was maar voor een paar seconden'' , ''dat is een momentopname''. ''het was maar voor een paar rondjes.'' Nou en! De seconden waren er, het moment was er en de rondjes waren er en zo iets mag gewoon niet voorkomen, voor geen seconde, moment of rondje gewoon niet!

Ik denk dat de KNHS eens een grote bezem door de Nederlandse paardensport moet gaan halen want het begint een grote troepzooi te worden. Allemaal scheinheilige, liegende meute- n**kers

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:15

x_Marr schreef:

Dacht toch echt dat duitsland nu het 'kwaadaardigst' was..

Ik sprak meer vanuit mijn eigen gevoel Knipoog

Het hele LDR/Rollkur verhaal wekt bij mij persoonlijk braakneigingen op en ik zie daar toch vooral nederlandse foto's en hoor er nederlandse verhalen van.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat de duitse dame ook een stuk ongeluk is dat haar verdiende loon heeft gekregen, maar de discussie daarvan staat in een ander topic Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:16

Ik heb de BIT toevallig hier op tafel liggen...

Afbeelding

Er gaat écht iets niet goed in de paardensport

En we kunnen nu wel lekker elkaar blijven napraten dat het 'momentopnames' zijn en ons kop in het zand blijven steken, maar *stel dat* het moment opnames zijn, is het nog steeds niet erg best Boos!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:17

rachelthinka schreef:
vind dat overgens erger dan de foto's van anky wat altijd idd nog een moment opname kan zijn

Alle foto's zijn momentopname's... Het IS zo op dat moment en dat is al triest genoeg. De filmpjes die rond gaan zijn zeker ook momentopname's? Mensen die toevallig het een half uur bij de ring zien kunnen het ook afschuiven op een momentopname?

Daarnaast hoop ik dat de KNHS niet alleen de rel P&P gaat onderzoeken, maar ook de rest van de dressuur'top'. Het is imo precies hetzelfde, de paarden kunnen geen kant op.

Citaat:

Er is zo een reeks namen op te noemen. Of typ eens rollkur in op youtube. Schrik niet van de beelden.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:19

Arabesk schreef:
Ik heb de BIT toevallig hier op tafel liggen...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PY7DMHDH.jpg

Er gaat écht iets niet goed in de paardensport

En we kunnen nu wel lekker elkaar blijven napraten dat het 'momentopnames' zijn en ons kop in het zand blijven steken, maar *stel dat* het moment opnames zijn, is het nog steeds niet erg best Boos!

Als je er op zit a lá, maar zo? Hoe kun je een paard nou "beenhulpen" leren zonder dat je er op zit????

Maar goed, andere discussie... Wie start het volgende topic dat eigenlijk over the top is?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:21

ze gaan het idd onderzoeken, maar vriendjespolitiek e.d.
denk dat er dus weinig positiefs zou uit komen als je snapt wat ik bedoel

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:26

Misschien raak ik wat offtopic, maar (@arabesk): die foto is zeker weten geen moment opname...Er zijn 'mensen' die op die manier de soepelheid in de hals van een paard proberen te verhogen, het heet stretchen, vraag me in hemelsnaam niet hoe het op die manier kan, maar het schijnt zo...
In een ander topic werd de foto ook al aangehaald, daar heb ik ook de opmerking gemaakt dat ik die foto ook zag, en me vervolgens afvroeg hoelang het zou duren voordat er (geheel terecht overigens) commentaar op gegeven zou worden.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:28

Lara_Silver schreef:
Ik denk dat de KNHS eens een grote bezem door de Nederlandse paardensport moet gaan halen want het begint een grote troepzooi te worden. Allemaal scheinheilige, liegende meute- n**kers

Als publiek aangeven dat je dit niet meer pikt?

Ik ben blij dat de discussie weer aan het opwaaien is, maar vind het jammer dat nu CvB alles zowat over zich heen krijgt. Een groot gedeelte van de Nederlandse top maakt zich hier al jaren schuldig aan.

Of zal het in de doofpot komen? Volgens mij gaat dat laatste zinnetje voor meer mensen op in de paardensport.

Misschien wil Trix de K van de KNHS eraf halen Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:29

Nee joh, Trix heeft wellicht paarden nodig bij de drukjacht op wilde zwijnen op het kroondomein.
Bovendien heeft het koningshuis nauwe banden met diverse beoefenaars van paardentopsport.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:32

LuvdaTossa schreef:
Lara_Silver schreef:

Als publiek aangeven dat je dit niet meer pikt?

Ik ben blij dat de discussie weer aan het opwaaien is, maar vind het jammer dat nu CvB alles zowat over zich heen krijgt. Een groot gedeelte van de Nederlandse top maakt zich hier al jaren schuldig aan.

Of zal het in de doofpot komen? Volgens mij gaat dat laatste zinnetje voor meer mensen op in de paardensport.

Misschien wil Trix de K van de KNHS eraf halen :D

Ok, wilde dus even neerzetten:
we wachten eerst even af totdat er 'compromiterende' foto's van haar verschijnen, ik geloof nu alles.... Knipoog

Nu al achterhaald...niet zo snel jongens, ben oud en tik niet zo snel meer...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:59

@Arabesk: Die foto (voorproefje voor volgende maand) was mij ook al (in negatieve zin) opgevallen. Ben benieuwd naar het hele artikel, want dit is toch van hetzelfde laken een pak? Wat bezielt de mens???

Ik ben altijd een dressuurfan geweest maar de laatste jaren heeft het een vervelende bijsmaak gekregen. Ik ben nu op het punt dat ik mijn buik vol heb van dit soort plaatjes. Er worden aan alle kanten mooie praatjes en smoesjes omheen gehangen over "blije atleten" maar de waarheid is toch anders, ik vind foto's als deze wel duidelijk genoeg. Het paard ziet er ellendig uit maar heeft zich blijkbaar geschikt in zijn trieste lot. Bah, bah en nog eens bah.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:59

Een beer op een gloeiende plaat kan je ook laten dansen, toch?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:28

Het valt mij ook op dat Anky altijd ontzettend hard inwerkt met haar binnenhand. Alleen al daaraan kun je toch al zijn dat het één en ander aan haar rijstijl niet klopt?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:30

Alleen omdat jij de methode niet begrijpt, wilt niet zeggen dat er niks van klopt Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:34

VValar schreef:
Alleen omdat jij de methode niet begrijpt, wilt niet zeggen dat er niks van klopt Knipoog

Neem aan dat je het tegen mij hebt Lachen

Ik begrijp de methode heel goed, dat betekent niet dat ik het er mee eens ben. Zo kun je het ook zien.

Als bij iemand de buitenhand niks doet en de binnenhand bijna achter de oren zit vind ik dat je verkeerd bezig bent en dat is wat ik op deze foto's zie...

Edit: Zelfs als ze stil staat zie je dat haar rechterhand veel hoger staat dan haar linkerhand en dat het paard zijn hoofd kantelt om onder de druk uit te komen. Wat voor methode valt daar verder nog in te ontdekken?
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 30-09-07 10:41, in het totaal 2 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:37

Een paard in een onmogelijke houding dwingen klopt per definitie niet.