Hoe lang ben je bij je pensionstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:33

Lielle"]
[quote="Eleonoor schreef:
Tjonge, wat verhuizen jullie toch veel en staan jullie overal nog kort.

Ja, dat verbaasde mij ook al. Voor ons is het 8, 15, 3 en nu 2 jaar!
[/quote]

Mijn bericht hebben jullie dan niet gelezen......laatste van pag 1 van dit topic........ Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:32

Over het hoofd gezien Fabienne Bloos gelukkig maar dat niet iedereen na 3 maanden weer vertrekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:34

Ook gelezen waarom sommige gaan.
Ik heb een grote hekel om mijn paard weg te halen uit zijn vertrouwde omgeving.
Maar soms heb je uiteindelijk geen keus meer Verdrietig

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:39

Eeeuhm zolang ik Gam heb, en dat is sinds 30 september. Mag nog niet meedoen denk ik... Lachen

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:44

Ik denk dat de meeste mensen niet snappen wat ze een paard aandoen door steeds maar weer te verkassen met het paard.Iedere keer weer moet zo'n dier wennen aan zijn nieuwe omgeving en vooral niet te vergeten alle virusjes e.d die nou eenmaal overal heersen.Steeds weer moeten aanpassen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:52

runningkawa schreef:
Ook gelezen waarom sommige gaan.
Ik heb een grote hekel om mijn paard weg te halen uit zijn vertrouwde omgeving.
Maar soms heb je uiteindelijk geen keus meer Verdrietig

Rk, ik weet waarom jij gegaan bent, dat kan ik me heel goed voorstellen; wij zijn zelf ook een aantal keer verhuisd. Er zijn vaak goede redenen om te gaan, en het welzijn van je paard heeft toch redelijk wat prioriteit! Maar ik heb wel moeite met iedere drie maanden verhuizen (bij wijze van spreken, ik bedoel niemand van hier). Dan wil je of alles perfect hebben (en dan moet je ze thuis neerzetten) of je weet niet wat je wil. Overal is er wel iets dat anders gaat dan je zou willen, en als dat niet essentieel is voor mijn plezier en voor mijn paard neem ik het op de koop toe.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:04

Ik heb ze thuis staan en ik moet zeggen dat het daar ook niet altijd even perfect gaat.Ook ik voer wel eens wat later omdat ik me verslapen heb en ook bij mij kunnen ze wel eens een dagje niet naar buiten gewoon omdat het slecht weer is of omdat het er niet van komt.Wat ik denk is dat er nog veel mensen zijn die denken dat je als pensionstalhouder slapende rijk wordt.Nou ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is.(uitzonderingen daargelaten).Het is gewoon bijna iedere dag keihard werken en altijd is er wel wat stuk(gemaakt).Ook op feestdagen dien je er te zijn en dat is logisch want die dieren weten niet dat het toevallig kerst is.Ik denk ook dat er naar verhouding vaak te weinig stalgeld gevraagd word en mensen omgerekend veel te weinig overhouden voor het werk dat er gebeurt(ook) zonder dat de klanten het zien.Vaak is dat omdat ze bang zijn klanten kwijt te raken als ze de prijs verhogen.Hierdoor worden de staleigenaren kribbiger en laten de boel maar op zijn beloop,wat natuurlijk voor de sfeer niet bevordelijk is.Ik ben zelf ook staleigenaar en doe mijn werk over het algemeen met vreselijk veel plezier maar af en toe...... Extreme duivel

Natas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:04

Op mijn eerste stal heb ik 9 jaar gestaan met mijn eigen pony en daarvoor leste ik daar al 7 jaar. Ik wilde daar niet weg maar mijn pony moest elke dag los ivm ouderdom en beenproblemen. En dat kon daar niet in de winter.

Daarna heb ik 2 jaar bij een stal gestaan, dat was perfect, totdat mijn pony doodging en ik een nieuw paard kocht. Daarna kreeg ik een beetje strubbelingen met de eigenaar.

Toen ben ik overhaast naar een andere stal gegaan en daar begon het na 8 maanden toch een beetje te vervelen dat de bak niet gedraineerd was en dat mijn (jonge) paard eigenlijk altijd apart moest. Boos!

En nu sta ik sinds 1 week op een nieuwe stal en daar bevalt het heel goed. *LOL*

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 08:15

Ja maar sommige paarden worden zo vaak verhuisd! Zo als bijvoorbeeld echte sportpaarden die elk weekend naar een concours gaan.
Of die dan daar weer even in training zijn en dan weer daar....

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:06

Ik heb 18 jaar op mijn vorige pensionstal gestaan, maar mijn functie werd verplaatst, dus sta ik nu sinds 2 jaar op de huidige stal.

Nathalie w

hoe lang pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:59

IK sta al 16 jaar op dezelfde stal met mijn paarden en ben van plan
er nog lang te blijven ook.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:27

De enige reden waarom ik zou gaan verhuizen met Banjertje is als ik mijn eigen stekkie in de provincie Groningen heb...... want ondanks de bagger-sfeer is het de beste stal in de wijde ongeving hier.....

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:23

van af maart, maar ik hoop dat we snel iets anders vinden !

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:52

12 jaar. Op mijn eigen pensionstal ha ha ha. Even serieus, gelukkig staan de mensen die bij mij op stal staan er voor lange tijd. Ik heb heel weinig verloop. Als mensen al weggaan is dat vanwege: dood gaan paard, verkoop paard, paard naar rusthuis, verhuizen naar een ander deel van nederland van de eigenaar en eigenlijk niet omdat ze niet tevreden zijn op stal. Niet dat ik zo'n ideaal mens ben hoor, maar wel eerlijk en ik denk dat ik mag zeggen dat ik goed voor de paarden zorg. Ik heb zelf nog wel wat wensen vooral met betrekking tot de bak waar we in de winter gelukkig wel in kunnen rijden maar wel in de plassen als het veel geregend heeft, De bodem is eronder wel goed, en de paddock, maar helaas hou ik heel weinig over aan de stal dus dat zit er voorlopig niet in en om nou de stalhuur te verhogen? Ik weet niet of dat wel de oplossing is hoor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:22

Maar fab je hebt toch nog een paar stallen over een een super droge all weather bak heb ik begrepen???

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:27

Ja heb ik Sara Haha! !!!!!!!!
Maar hier moeten de pensionklanten wel een beetje helpen met vannalles.
We verhuren de stallen vooral om de onkosten wat te drukken en voor de gezelligheid, maar ik kan niet alle paarden volledig verzorgen!

Daar staat tegenover dat het maar een kleine pensionstal is......met een paar zeer vaste klanten.......

En een superdroge bak Haha! Ook nu met dit K weer!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:55

hon heeft 4 jaar bij mijn schoonouders gestaan. Omdat ik toch wat meer contact wilde en een bak ben ik in mei 2001 verhuisd naar een pensionstal/manege in nieuwendijk. Hier heb ik precies een jaar gestaan, en van de een op andere dag door omstandigheden weg gegaan.
Nu sta ik vanaf mei op de Selevia Hoeve in Werkendam. Dit bevalt me op wat kleine dingetjes, die je altijd houdt, prima

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:57

wjerdo schreef:
van af maart, maar ik hoop dat we snel iets anders vinden !

ja? gaat het echt niet meer lekker?
ik sta in mn eigen wei maar heb wel te klagen Haha! Maar kan niet weg Boos! *LOL*

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 01:20

Ik sta nu ruim 4 jaar op mijn huidige stal. Ben 2x een winter weggeweest omdat ik toen in Groningen studeerde. Nu staat ze weer op d'r vertrouwde plekkie, het bevalt prima, enige nadeel is dat er geen binnenmanege is. Verder is met de pensionhouder gewoon alles bespreekbaar, dat is ideaal!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 02:29

he hallo
ik sta nu ook 4 jaar bij mijn stal, het bevalt me nog steeds prima en ben niet van plan om te gaan verhuizen.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:35

Ik sta 8 jaar op deze stal, heel gezellig maar ik ga binnenkort verhuizen en dan heb ik mijn eigen stallen, heerlijk!!!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:49

ach ja op de eerste plaats hebben wij 1 jaar gestaan, deze boerderij zou vertrekken en stoppen met de stallen, dus wij moesten weg.

de volgende stal hebben wij ook 1 jaar gestaan, wegens 1001 loze beloftes ook gegaan.

De stal daarna ook 1 jaar, de paarden werden daar geslagen * rede genoeg dacht ik zo, en er was geen wei*

de stal daarna geloof ik 2 jaar, geen plaats genoeg, en heel veel gezeur

in roermond 2 jaar, kregen de roer te vaak op bezoek, de stallen lekten, en veel ruzie met een oud ijzerhandelaar.

en nu, ach ja bijna een jaar, paarden zien er super uit, maar komen te weinig buiten, en de eigenarresse is een rare ( lang verhaal)

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:06

ik stond er al ±1 jaar toen hij werd overgenomen door de huidige eigenaar. Dat was in 1998. Nu hebben ze er een binnenbak en een stapmolen bijgebouwd en is het echt een superluxe pension/handelsstal geworden.
Nu sta ik er dus ± 4,5 jaar. En het bevalt me nog steeds prima Lachen

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:51

De eerste stal heeft Alfie 8 jaar gestaan (heb ik 'm gekocht) en in 1999 zijn we verhuisd naar ons huidige adres. Bevalt nog steeds prima. Tuurlijk er zijn altijd wel wat (kleine) ergernissen. Medepensionners waar je niet mee op kunt schieten o.i.d. Maar verder, m'n hengst wordt iedere dag buiten gezet in z'n eigen wei met gras en weer binnengehaald. En voor de rest doet iedereen alles zelf (behalve voeren, dat wordt door de pensionhouder gedaan - wel je eigen voer). En ergens een hengst onderbrengen en dan ook nog met weidegang, dat vind je niet gauw. Dus, ik ben tevreden hoor! En Alfie ook!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:26

ik sta er nu alweer langer als een jaar en dat is eigenlijkw el een recor, want daarvoor heb ik met mij vorige paardje in een jaar bij 3 verschillende stallen gestaan, maar hier heb ik het naar me zin dus ik ga daar voorlopig niet weg iig Lachen