Ik voel me hopeloos!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

Re: Ik voel me hopeloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:07

Ik vind ook wel dat je een beetje zeurt Clown
Ik snap best wat je bedoelt ben zelf ook heel lang op zoek geweest naar een verzorgpaard.
Maar mensen zijn niet op zoek naar mensen die alleen maar willen rijden het gaat ook om de verzorging van het paard uit mesten enz.
Als je daar niks aan vind en het gaat je alleen maar om het rijden wens ik je succes om der 1 te vinden...
Tuurlijk is het wel leuk om te kunnen rijden maar besef wel dat het daar niet alleen om gaat!
En ja mensen vragen er geld voor om hun paard te laten rijden verzorgen door iemand anders dat is nou emaal zo.
Als je de rest om het paard zijn niet leuk vind en alleen het rijden raad ik je aan om te stoppen of gewoon in de manege les te gaan rijden.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:14

heb het topic niet helemaal doorgelezen.. maar euhm..
Misschien andere hobby zoeken?

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:19

Eerste wat ik dacht was ook; Als je een paard inrijdt en hem niet kunt houden zonder sperriem en neusriem, dan is er ergens in het proces van beleren iets niet 100% goed gegaan. Dat wil niet zeggen dat jij het fout hebt gedaan, maar betekent wel dat je een stapje terug zult moeten nemen. Als je dat doet, en van dat paard wilt leren, maak je kans om echt een band te krijgen met dat paard, en te genieten van wat je met hem kunt doen. Of dat nou rijden of grondwerken is.
Je zegt: "jullie kunnen allemaal rijden". Dat is niet zo. Niet iedereen met paarden kan altijd rijden. Ik heb zelf 2 pony's waar ik op zóu kunenn rijden, ware het niet dat de ene pony erg ziek is geweest en nu nog last van zijn rug heeft, en de andere pony ook ontzettend last van zijn rug heeft. 'K ben al maanden bezig met enkel grondwerk en een goede basis opbouwen voor als ik er weer op kan stappen. En natuurlijk; rijden is hartstikke leuk, maar je kunt denk ik alleen een goede ruiter worden, als je je bewust bent van wat een ontzettend kado het eigenlijk is dat je zomaar op een paardenrug mag zitten, want dat is het!
Als je met paarden omgaat kom je jezelf altijd tegen, jij nu dus ook. Je vindt het moeilijk om tevreden te zijn met wat je hebt, 't is keihard om daarachter te komen, maar als je nu probeert daar verandering in te brengen, en probeert om wél tevreden te zijn met die lieve shetjes (want dat zijn ze vast) en dat stoere trekpaard, heb je daar de rest van je leven profijt van.
Succes, en veel plezier! Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:16

[MW] --> [VP]

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:52

Als je niet tevreden bent met wat je hebt dan kun je of stoppen of een eigen paard kopen waar je elke dag op kunt rijden of 2x perdag wat jij wil.. Maar wees gewoon blij met wat je hebt. 1000 mensen zouden met je willen ruilen. Ik heb al zoveel tuig gekocht voor de pony's waar ik op mocht rijden. En het gaat mij niet om het rijden. Ik heb zo vaak dat ik naar m'n verzorg pony fiets en lekker ga poetsen of tuig invetten. En wat de rest ook zegt ; je komt over alsof het je alleen maar om het rijden gaat. Wees blij dat je de kans hebt gekregen om het paardrijden te leren. Zo veel kinderen die mogen dat niet omdat de ouders er geen geld voor hebben, of het te gevaarlijk vinden. Wees blij met wat je hebt! en zie het van af de zonnige kant. Dat je wel shetlanders hebt om te verzorgen. En wel een tinker of wat voor paard het dan ook was. Wees daar gewoon blij mee. Knipoog

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:09

bah, wat ben jij een zeikerd zeg. Er zijn 100en mensen die er alles voor zouden doen om dat te hebben wat jij hebt. Maar nee, jij wil alles kunnen. Hier kan ik me dus echt aan ergeren, een eigen paard zonder ervoor te hoeven betalen vind je niet zomaar!

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:29

Dorientjee schreef:
Jaa ben ik ook al maanden mee bezig, maar zonder resultaat.

Ga bij de deuren langs. wie weet....

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:44

pansor schreef:
ik snap het best dat je wilt rijden. wil ik ook met mijn paard, mag je met die shets niet gaan mennen ofzo?? is toch ook leuk
verder kan je dan ook nog vden, longeren en wandelen (vind ik persoonlijk even leuk) Vingers aflikken dat trekpaard heb je die ingereden met neusriem of zonder, heb je daar geen bak waar je eerst de basis met dat paard kan gaan doen en dan naar buiten met iemand erbij?? anders koop de neusriem toch zelf Knipoog

ik vind niet dat je ondankbaar bent, ik heb dan een eigen paard maar als ik een verzorgpaard had dan wou ik best veel doen daar maar ik zou dan ook wel willen rijden Haha!

veel succes verder en ik hoop dat je eruit komt

Ik vind rijden ook leuk. als ik een verzorgpaardje zou hebben zou ik ook graag willen rijden. maar dan besef ik zelf wel niet alleen dat het rijden is. ook borstelen, etc.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:58

Oh oh oh..
De eerste vraag die in me opkomt is 'hoe oud ben jij?'..
Je komt zo vreselijk jong en ondankbaar over.
Ikzelf ben 29 jaar, heb een fjord en 2 shetjes.
Doordat ik met medische behandelingen bezig ben, mag
ik telkens periodes niet op mijn fjordje, van 8 jaar ,rijden.
Omdat ik bang ben voor verzorgsters zoals jij, ga ik daar dus
niet aan beginnen. Ik geniet van tuttelen en fruttelen met mijn
'drie musketiers'. Poetsen, wassen, maantjes knippen van fjord,
wandelen, kroelen...enz enz.
Ik ben dus 29 jaar, en heb al 20 jaar eigen paarden, waarvan ik door
verschillende oorzaken tijdelijk niet mocht rijden.
Maar ik vind het heerlijk om ervoor te zorgen dat ze na een dag op de wei
lekker in een schone box komen. Ik heb ze bij ons aan huis staan trouwens, dus
het halen van hooi/stro/brokken en mesten enz is voor mijn eigen rekening. Ook dat
vind ik na al die jaren geen enkel probleem. Mijn man, die niets met paarden heeft, doet dit
allemaal samen met mij. Zonder gemopper, of geklaag..
Nee, voor mij geen verzorgster zoals jij..

Ik reageer eigenlijk zelden, lees alleen gezzellig mee, maar nu gingen mijn nekharen overeind staan!