Suelza schreef:Tja, lastig... Ik heb ooit eens op concours diverse gegadigden gehad die heel veel geld wilden geven voor mijn paard. Deze is namelijk een kopie van zijn opa (internationale spring(dek)hengst) en bezit ook exact dezelfde techniek. Men vraagt met regelmaat naar de afstamming en dan krijg je alleen maar de reactie: "JA... dat zei ik al...!"...
Ik heb dit paard voor heel weinig geld gekocht en eigenlijk was deze voor de verkoop bestemd. Echter heb ik met dit paard zo vreselijk veel te stellen gehad dat ik ervoor gekozen heb om hem niet te verkopen. Tis geen makkelijk paard en de kans dat hij, ook voor die hoeveelheden geld, verkeerd terecht zou komen is te groot. Daarnaast was ik bang dat ik met al het geld van de wereld niet hetzelfde paard terug zou kunnen kopen met wie ik dezelfde band heb... Het is niet het mooiste paard wat ik ooit gereden heb, het is niet het beste paard wat ik ooit gereden heb, het is zeker niet het fijnste paard wat ik ooit gereden heb, maar het is wel het laatste paard wat ik ooit verkopen zal mocht de nood aan de man komen... Hij gaat nooit meer weg.
Nu heb ik nog een ander paard... Tja zou ik voor haar een heel gek bod krijgen (maar dan moet het wel heel gek worden) dan zou ik wellicht wel overwegen haar te verkopen en haar veulen (ze is drachtig) gewoon te houden... Ondanks het feit dat ik helemaal gek van haar ben...
Ik vind het heel moeilijk... Zou je echt zitten te springen om het geld, ja waarom niet, maar anders... tja als je het geld niet nodig hebt, waarom zou je?!?!
Als je haar straks Lichte Tour hebt en ze is elite dan krijg je het er ook nog wel voor... Overigens over dat laatste... Het is een stamboekmerrie (ik zag in je profiel dat ze naar de keuring was geweest), wat waren haar punten? Want ze is duidelijk geen ster geworden. Had ze bemerkingen op exterieur of op beweging. Als je haar aanhoudt in de hoop haar Elite te krijgen, dan mag ze geen bemerkingen hebben op exterieur want dan gaat het je never nooit lukken ben ik bang... Dan zal het altijd een PROK stb (mogelijk ook prestatie) merrie blijven...
Ze is inderdaad geen ster geworden, puur omdat ik zo eigenwijs was het weekende ervoor een 2daags concour te rijden.
De fokker waar ik sta en haar voorbracht, zij ook dat het m'n eigen schuld was, omdat ze niet los genoeg was(stap was daarintegen heel goed beoordeeld) en de fitheid die erbij hoort was er niet.
Ze kwam 5 puntjes te kort op beweging (ze had nu 75) Ze word makkelijk ster op het moment dat ik haar 2 weekjes van te voren door de fokker waar we bij staan laat trainen, dan is ze goed fit, en mega los.
conclussie: eigen schuld , dikke bult