Mijn lieve Bonita ernstig ziek: acute zware astmatische aanv

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aes_enna

Re: Mijn lieve Bonita ernstig ziek: acute zware astmatische aanv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:04

arme Bonita!
hopen dat het goed komt.
sterkte Vriendjes zijn?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:31

Hoe is het vandaag met Bonita gegaan, Dianne ?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 22:15

ik heb vandaag ietsje verbetering gezien met de ventipulmin!! Ze is nog steeds vreselijk aan het hoesten, maar na 20 minuten stopte ze daarmee en werd een stuk actiever (lees: haar ogen gingen meer open en ze tilde haar hoofd goed op)! Ze kon zelfs Kato na een uurtje bij haar voer wegjagen Haha! Had een bokje en 2 meter een galopje gedaan, maar daarna was het wel weer 10 minuten hoesten geblazen.. Ze stond echt te kijken, van "Sh*t, ohja, dat kan ik nu niet meer". Daarna stond ze weer rustig gras te eten zonder te hoesten..

Heb haar achterbenen gewassen, vond ze echt heerlijk, even al die plas en poep van haar benen af. Heb haar staart ingevlochten, zodat ze straks niet weer helemaal onder zit..

Ze rochelt helaas nog steeds wel. Voor haar ik de medicijnen gaf was ze ook nog ronduit ernstig benauwd. Ze poept niet meer tijdens het hoesten, maar nu vlak erna. De urine loopt er nog steeds wel uit, maar haar kringspiertje van haar vulva werkt ook niet meer.. Ze wil het liefst ook alleen bij Kato staan, ze heeft toch wel heel veel steun aan haar. Kato die haar beschermt tegen het niet lekker voelen.. Ach gut

Dat van het hartzakje is wat mijn bachmensen eruit gependeld hebben en mij telefonisch hebben verteld, dus niet via internet oid.. Ik trek nog geen overhaaste conclusies uit zijn diagnose en wacht nog even af wat donderdag de uitslag van het bloed is. Komt daar iets schrikbarends uit, dan ga ik haar zowiezo naar Bodegraven brengen en mogen ze ook haar hart ook even bekijken..

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:25

Fijn dat de Ventipulmin in ieder geval lijkt te werken, dan voelt Bonita zich in ieder geval een stukje prettiger.
Nog maar een dikke Ach gut en nu maar wachten op de bloeduitslagen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:43

jeetje zeg... ik lees dit nu pas, wat vreselijk. een ziek dier, je voelt je dan zo akelig machteloos en verrot.
gelukkig dat je nu iets verbetering ziet, hopen dat dit doorslaat en het snel verbetert.
heel veel sterkte!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 23:06

Dit was haar achterkantje vandaag Verdrietig Heb ik dus lekker schoon gewassen..

Afbeelding

En dit is ze helemaal, nog steeds wel stevig, maar echt enorm veel (voor haar doen) afgevallen in een korte tijd

Afbeelding

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:11

Super dat het aanslaat! En een bokje en galopje en zelfs wegsturen met eten! Pling
Misschien is minderen van gewicht wel bevorderlijk voor haar eventueel blijvende long/hoestklachten.
Met een zwakkere 'sluitspier' is het zeer rot hoesten...mijn moeder heeft dat sinds haar baarmoeder operatie..je voelt je wel ellendig dan als mens dus dier ook wel denk ik.
Wacht rustig af wat er uit de uitslagen van de DA komt, naast de bachmensen, het staat er namelijk erg dramatisch voor een pendeluitkomst. Niet rot bedoeld maar weet niet hoe ik het moet zeggen.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 23:17

begrijp helemaal wat je bedoelt, vandaar dat ik er nu ook nog niet heel erg veel waarde aan hecht, maar schrok er wel heel erg van... Heb het zelfs minder heftig opgeschreven als dat het mij verteld werd.. Moest er ook wel even flink van slikken.. Had het eerder opgeschreven als dat ik had gerelativeerd.. Wil het eerst ook bevestigd hebben middels een hartscan, voor ik hierop blind ga varen..

Hier nog een filmpje tijdens het eten van de medicijnen.. Ze is al iets actiever als gister, maar nog steeds continu die rothoest. 20 minuten na dit filmpje was het dus weg en stond ze rustig gras te eten..
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6050&hl=nl

Edit: als ze hier overheen is gekomen gaat ze ook aan de muilkorf, zodat ze wel lekker buiten kan staan, maar dat haar longen het niet zo moeilijk hebben met een te zwaar lijf van voldoende zuurstof te voorzien.. Nu heeft ze wel alles van het gras nodig en wil haar dus niet korten hierop.. Aangezien ze nu zo sterk afvalt, zal haar lichaam alle energie nodig hebben lijkt me..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:28

hey lieverd, plaats je nou even zegt dat je een topic hebt geopend! Het klinkt inderdaad niet goed die hoest zeg Verdrietig

Ik denk inderdaad ook dat ze nu beter even kan blijven eten, als ze weer een beetje op gewicht is, dan is een korf wel een goed idee. Jullie hebben zoveel gras daar, dan wordt ze helemaal tonnetje rond. En natuurlijk komt ze eroverheen!!! Jullie hebben al zoveel overwonnen, dat kan niet anders als dat jullie er samen doorheen komen!

Ik ben deze dagen gewoon thuis, dus als je met spoed ergens heen moet, je belt maar, al is het midden in de nacht!

Ben wel blij te lezen dat de medicijnen in ieder geval iets aanslaan! Nou meid dikke knuf ook aan Boniet....

sorry van vanmiddag, je belde me wakker en ik was zo duf als een konijn... was wel begaan hoor, wist alleen niet meer wat ik moest zeggen Knipoog je kent me gelukkig al goed genoeg om dat wel door te hebben Tong uitsteken

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:32

Wat een mooi paardje! Leuke filmjes van haar crossmomenten!

Ik duim voor je dat het allemaal goed komt!
Sterkte!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:00

vergeleken met gister weer iets achteruitgang.. Ze liet toe dat Willy uit haar emmer at.. Ze zit dus minder goed in haar vel als gisteren, maar is wel van het hoesten af na de medicijnen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:01

dat niet hoesten lijkt bij belangrijker dan het laten eten uit de emmer Knipoog.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:04

precies, men geve Willy een gooi naar de andere kant van het hek en probleem is opgelost Haha! Tis alleen zo'n stom gezicht dat Bon het toe laat als zeer dominante Alphamerrie. Ze is dus echt totaal niet zichzelf. Gister had ze veel meer pit wat dat betreft. Morgenochtend om 8 uur heb ik de uitslag van het bloed..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:09

ze is aan het vechten en is het hoesten al te boven, die heeft voor de rest nog wel even nodig hoor Ach gut

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:12

Teuntje111 schreef:
Edit: als ze hier overheen is gekomen gaat ze ook aan de muilkorf, zodat ze wel lekker buiten kan staan, maar dat haar longen het niet zo moeilijk hebben met een te zwaar lijf van voldoende zuurstof te voorzien.. Nu heeft ze wel alles van het gras nodig en wil haar dus niet korten hierop.. Aangezien ze nu zo sterk afvalt, zal haar lichaam alle energie nodig hebben lijkt me..

Graaskorf kunnen en mogen ze niet 24/7 om hebben, Dianne. Zo komt er te weinig binnen, en tussen de oortjes moet het ook goed blijven.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 21:55

Cheveyo schreef:
ze is aan het vechten en is het hoesten al te boven, die heeft voor de rest nog wel even nodig hoor Ach gut

Ze is het hoesten helemaan nog niet te boven, alleen na het geven van de medicijnen.. voor je ze geeft hoest ze nog de oren van je kop!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:59

je moet goed in de gaten houden dat er geen schimmel boven op de long ontsteking komt
veel sterkte voor je paard Ach gut

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 22:10

krijg morgen de uitslag van het bloed, dan weten we of ze ook longontsteking heeft. Schimmel op longontsteking krijg je meestal alleen bij hele zware antibiotica kuren.. De dierenarts zei dat het niet verstandig was om antibiotica samen met de ventipulmin te geven omdat dan haar lichaam het te zwaar krijgt. Dus nog geen antibiotica voor Bonita. Eerst de kuur ventipulmin afmaken, dat zowiezo.

Morgenmiddag ga ik weer een Bonita-vertroetelmiddag houden. Heeft ze wel verdiend..

@ KMD: ik ga ervan uit, dat ze nog een 2 maanden nodig heeft om goed te herstellen, mits ze nog herstelt en het niet chronisch gaat worden.. Tegen die tijd groeit het gras ook niet meer.. Koppie is inderdaad het belangrijkste, is vandaag weer duidelijk geworden dat dat even niet in orde was.. Gister wilde het koppie wel, maar het lijf niet, vandaag wilde het koppie ook niet meer, omdat het op zijn mieter heeft gehad van het lijf.. Hopelijk is het morgen weer beter, anders laad ik haar in..

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:11

ik hoop dat de uitslagen morgen goed zijn. ik hoop dat alles toch op zijn pootjes terecht komt!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:23

maar is wel van het hoesten af na de medicijnen

het is maar hoe je het vertelt Dianne, ik las het als een goede vooruitgang Knipoog
Sterkte met haar!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:25

ah, hopen dat ze snel beter word, en zonder lijden kan leven.
Succes & sterkte Ach gut

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 22:28

@ Cheveyo: kon inderdaad 2-ledig opgevat worden, maar op dit moment ben ik niet een wonder der nederlandse taal.. Te veel aan mijn hoofd om er ook nog eens op te letten of ik alles wel eenduidig opschrijf..

Als ze helemaal van het hoesten af was geweest, had het hier helemaal volgestaan met smilies met pomponnetjes Haha! En geef ik een groot feest Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:29

Knipoog

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:23

Teuntje111 schreef:
En geef ik een groot feest Knipoog

Van welke bankrekening? Nagelbijten / Gniffelen (geintje onderling Lachen )

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:24

Teuntje: hoe is het vandaag?
Om hoe laat krijg je de bloeduitslag binnen?