pony kopen/mag niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: pony kopen/mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:27

Ik dacht minstens dat je in de midle of nowhere woonde van Afrika...

Natuurlijk zijn er daar instructrices.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:28

Charaz schreef:
Ik dacht minstens dat je in de midle of nowhere woonde van Afrika...

Natuurlijk zijn er daar instructrices.

toen ik er eentje zocht woonde ze allemaal in het noorden Tong uitsteken . dat was mijn hele probleem toen...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:29

haha of je bent gewoon te lui om te zoeken. Overal is instructie. Je bent heus niet de enige daar met een paard. Er zullen vast wel mensen zijn met een beetje ervaring op dat gebied hor

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:30

runningkawa schreef:
Ik ga ook met de rest mee
Zoveel mensen die dromen van een eigen paard of pony, jullie hebben er 2 maar die zijn eigenlijk niet goed genoeg
De een is schuw (wat je op kunt lossen)
De ander kent niet genoeg, wat je op kunt lossen met les

Helemaal mee eens!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:30

Is er geen mogelijkheid dat je naar een manege gaat in de buurt en je daar les kan nemen? Of heb ik even iets over het hoofd gelezen? Bloos

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:31

Ze heeft les, maar niet met haar eigen Fjord.

Boktpony

eilleen333 schreef:
Dat ging over de shet. die flipt als de fjord weg is. maar dat probleem blijft als er een paard bijkomt en ze gaan met z'n 2-en rijden

daar dacht ik ook net aan Haha!

racheltjj schreef:
Verwend zijn kan ook dmv aandacht oid.

dan wil/krijg je toch aandacht? Clown (of zie ik nu alles verkeerd?)

en het instructeursprobleem ken ik ook Bloos niet iedereen wil "thuis" komen en diegene die thuis komen zijn meestal de "mindere" ( minder niveau geen fijne manier van lesgeven of geen klik...)

Mallow

Nee ze zegt dat ze dan helemaal met de trailer moet reizen. Is ook best vervelend lijkt me, het is wat je er voor over hebt

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:32

Ik vind dit gewoonweg dom... Ik kan bijvoorbeeld alleen maar drómen over een shet en een fjord... :s Waarom leg je niet uit wat er met je shet aan de hand is, en doe dat ff normaal, misschien dat wij je dan beter snappen ofzo? Zou kunnen Knipoog . Gewoon proberen je shet wat rustiger te laten worden, dan kan je trots op jezelf zijn, omdat je dingen bereikt hebt! En als het nou goed gaat, ga dan eens dingen doen als VD, of longeren!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:32

weeetje hier waren mensen die zijn verhuisd! of er zijn mensen die dan te veel vragen omdat ze ver weg wonen..

ik ben niet verwend..
wij kunnen niet met iets in de hand bij de shet komen..
en als we samen zouen rijden dan in de bak dan is er togh niks..
maar als w euit het weiland gaan!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:33

zydeco schreef:
racheltjj schreef:
Kort door de bocht : je moet blij zijn met wat je heb !

sorry maar sluit ik me helemaal bij aan

ik ook!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:33

Eevj schreef:
Nee ze zegt dat ze dan helemaal met de trailer moet reizen. Is ook best vervelend lijkt me, het is wat je er voor over hebt

Ik deed dat vroeger ook, met de trailer naar een manege om les te krijgen, ik woonde dan wel niet helemaal in the middle of nowhere -zoals het hier bijna omschreven staat Knipoog- maar ik moest er wel even voor rijden ja. En ik had het er voor over, niet om willen van mij, maar meer om mijn pony om een vriendelijkere manier te berijden Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:34

angelax schreef:
weeetje hier waren mensen die zijn verhuisd! of er zijn mensen die dan te veel vragen omdat ze ver weg wonen..

ik ben niet verwend..
wij kunnen niet met iets in de hand bij de shet komen..
en als we samen zouen rijden dan in de bak dan is er togh niks..
maar als w euit het weiland gaan!

Maar je wil ook wel samen buitenritten maken toch? Ik wel iig. ben in de bak liever alleen, buiten liever samen.

Maar ga eens lekker in de wei va je shetje zitten. Win zijn vertrouwen ,dan komt het echt wel goed.

Niet iedereen kan met een trailer naar les nee. ik ook niet helaas.

xBurberry

En ken je mensen die ervaring hebben met dingen die jou shet heeft? Misschien kan je om hulp vragen. En leg anders eens een halster in zijn stalletje, dan kan hij eraan wennen. Dan kan je het later gaan oppakken en misschien bij zijn hoofdje houden oid.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:34

geen les..
mijn ouders geen tijd voor hun hele middag weg.. en die werken dan! en in de trailer is mijn fjord te druk en slaat de shet nog meer op hol!

Mallow

ja precies, dat bedoel ik met het is maar wat je er voor over hebt melOdYs_star

pluklief

sorry maar waarom zou 2 niet genoeg zijn. steek is wat geduld in de shet ga rustig in het land zitten met iets wat hem haar nieuwsgierig maakt en niks overhaasten. en neem dan les met die fjors waarmee je niet kan buitenrijden. er zijn echt zat meiden en jongens die graag met je zouden willen ruilen hoor. je komt nu nogal verwend over.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:35

angelax schreef:
geen les..
mijn ouders geen tijd voor hun hele middag weg.. en die werken dan! en in de trailer is mijn fjord te druk en slaat de shet nog meer op hol!

dat hou je ook als je een 3e paard erbij koopt om samen te rijden

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:36

angelax schreef:
geen les..

Ik heb het gevoel dat je met allerlei excuses aan komt tot dat je hoort wat je wilt horen. Correct me if I'm wrong. Maar er is heus wel een oplossing voor deze situatie, alles valt op te lossen toch? En is er niet iemand die wat ouder is dan jij, in de buurt woont en jou/jullie kan helpen? En hoeft niet per se meteen gediplomeerd instructeur/instructrice te zijn?

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:38

racheltjj schreef:
Verwend zijn kan ook dmv aandacht oid.

[quote=''Rianneke'']
dan wil/krijg je toch aandacht? Clown (of zie ik nu alles verkeerd?)
[/quote]

Jij haalt 1 zin uit mijn hele bericht! Waardoor het helemaal uit zijn verband is !
Ik geef dit namelijk als een voorbeeld en niet als een onderwerp om over te gaan praten.
Jij beweert dat verwend zijn alleen dmv iets niet krijgen is, terwijl je zoveel andere gewoontes kan hebben van 'verwende' mensen.

@TS : ga lekker naar je shet en naar je fjord en geef ze een dikke knuffel want je mag blij met ze zijn!
Neem het je ouders niet kwalijk dat het niet mag, dat zeg ik 2 paarden is al aardig wat Knipoog

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:38

Gewoon dingen proberen. Je kunt er nog lol in krijgen ook, lekker een middagje met je shetje doorbrengen Vork Lekker knuffelen en dan af en toe eens dat halster in de buurt laten komen. Als je shet dat halster accepteerd, ben je al aardig op weg.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:39

Ik denk niet dat je ouders er voor kiezen om 2 paarden te kopen voor 2 dochters van allebei niet ouder dan 15 ( sorry als je dat wel bent maar zo kom je niet op me over ) en dan vervolgens heel de middag weg zijn. Dat zou nog al onverantwoordelijk zijn. Of je moet nog oudere broers of zussen hebben? Maar daar willen je ouders dan zeker ook al geen pony voor kopen Knipoog Arme jij. Je hebt t maar zwaar

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:41

Ik heb alles gelezen en toch vind ik het onsamehangend allemaal..
maargoed als je graag een 3e pony wil voor jou of voo rje zusje moet je gewoon praten met je ouders. Zo simpel is het. Besef wel dat een 3e pony veel extra werk met zich meebrengt en een hoop extra kosten voor je ouders.
Toch sluit ik me ook aan bij mijn medebokkers al moet ik zeggen dat sommige reacties niet de subtielste zijn... Persoonlijk vind ik dat het misschien leuker en beter is om aan de slag te gaan met de pony's die je al hebt.
Dan kan je lekekr met ze tutten en met de shet leuke dingen gaan doen. Verwen en lok de shet een beetje met lekkere dingetjes en doe rustig aan en dat wordt ie vanzelf handmak/halstermak...(GEDULD is een schone zaak) en bouw dat langzaam uit... miss komt het zelfs wel zover dat je bijv. vrijheidsdressuur o.i.d. met het beestje kan oefenen. Met de fjord idem. Gewoon leuke dingen doen.. weer of geen weer... Ga ondanks dat de shet druk wordt gewoon lekker met je fjorde rijden.. daar moet de shet maar aan wennen... (enige manier, anders kan je helemaal nooit weg met je fjordje)
Ik wens je er veel succes mee (ennuh probeer niet te fel te reageren op iedereen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:42

Ik denk dat ik nog maar ff ga jammeren voor het verleden
Ik wilde een pony maar kreeg er geen
heb een paard gekocht toen ik 22 was en hem zelf kon betalen...

Je hebt 2 pony's, maar je doet er geen donder mee omdat je ze niets aan wilt keren
Die pony die nu te koop staat was ook ooit groen en kon niks, daar heeft ook iemand de tijd en moeite in gestopt om het hem te leren. Deed die echt niet van zelf Lachen

Fijn les aan huis gaan zoeken en niet zo jammeren Lachen
Je bent gewoon al een dikke bofkont, zie dat maar in.
Als ik hier als ouder achter diet geklaag zou komen verkocht ik ze beide en kreeg je een barbie paard...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:44

TS-er je moet nu echt je grote mond eens gaan houden!
als ik zo teruglees wat je allemaal zegt, eens effe normaal doen!

Anders kan je beter een hobbelpaard kopen als je er geen tijd en moeite voor wilt doen!