Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pipo schreef:Fijn dat ie weer goed is, nu is het alleen belangrijk dat dit rijtechnisch bijgehouden wordt. Want ik blijf van mening dat krakers heel goed zijn, maar het probleem is naar mijn mening nog steeds de ruiter. Ken veel paarden die naar de kraker zijn geweest, en gekraakt zijn. En vervolgens 3 weken later hetzelfde probleem hebben, omdat de ruiter ze niet recht kan rijden.
Citaat:Ook dan kunnen ze vast liggen
En sommige zelfs eerder in een grote box omdat ze dan uitgebreid gaan rollen, wat dus niet kan
Citaat:Ik ken mensen die prive 6 zeer grote luxe stallen hebben.
Lovely schreef:Sommige problemen kun je niet rijkunstig oplossen, maar als er dan hulp van buitenaf is geweest in de persoon van een kraker, osteopaat, fysiotherapeut of psychiater, dan ben je als ruiter wel verplicht om die behandeling rijkunstig voort te zetten.
Troef schreef:Citaat:Ik ken mensen die prive 6 zeer grote luxe stallen hebben.
En nu hebben ze 12 paarden.
Vastliggen in een grote box of in een kleine box geeft wel een zeer groot verschil in eventuele blessures.
Kortom Nederlands houden graag dieren in een te kleine ruimte.
Nederlanders hun dieren graag op.
Citaat:gutegut wat zitten we elkaar weer vliegen af te vangen . Ik ben blij dat Fitz nu geholpen is en heb er alle hoop op dat het beter gaat. Ik heb zelf ook ervaringen met een kraker/chiropraktiker en het heeft mij echt super geholpen (ik heb het dus over mijn lichaam en niet dat van mijn paard ).
Troef schreef:Citaat:domme pech en niet op te lossen met rijden.
Is geen domme pech.
Zorg dat een paard minimaal een box van 12 a 15 vierkante meter binnenwerks heeft.