Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sabbientje schreef:-Paard springt zo onverwacht opzij, dat je zo'n Looney Toones moment krijgt van "ohoh" want je bent opeens je paard "kwijt" en bedenkt dat het wel erg pijn gaat doen als je land. (soms lijkt zo'n moment wel even te duren)
Ik ben nog niet heel vaak gevallen in de 6 jaar dat ik rijdt, niet meer dan 10 keer, ik geloof minder. En in die keren ben ik er goed vanaf gekomen. Wel een keer gehad dat mijn leasepony steigerde en achterover zou zijn geklapt als ik niet aan zijn hals zou hebben gehangen. Laatst ben ik sinds járen gevallen van mijn driejarige
En dan heb je inderdaad even zo'n moment van: Ohoh. Gek genoeg dacht ik ook zoiets van: Oja, zo gaat dat ja
. Ben er goed vanaf gekomen verder, dus ik mag niet klagen als ik andere verhalen zie
.
) heb ik nog nooit echt iets ernstig gehad

) Op de manege wel vaker eraf gevallen, weet niet hoevaak. Heb ruim 10 jaar op de manege rondgehobbelt en verzorgpaarden gehad.
takkie_muis schreef:ikmoest ook altijd smakkelijklachen

ik viel gewoon en toen had ik een bloeduitsorting
Maar gelukkig heb ik er niks aan over gehouden! takkie_muis schreef:ik heb nog steeds mn maNege tijd maar ik lach niet echt meer.
laatst op ponykamp viel ik best wel hard in een rengalopje
Deed geen pijn ofzo maar was wel grappig! 
casperrr schreef:ik heb er een aantal
1. Met springpaard op wedstrijd onderuit geklapt in de barrage op gras, we schoven door, toen ik eraf klapte, klapte ik als erste op mijn heup neer.. en dor de nattigheid schoot ik door vol die hindernis is
*niks aan overgehouden behalve een bont en blauwe heup die nog een aantal weekjes zeer deed*
2. Tijdens het inrijden van een pony. Beestje kwam omhoog, klapte achterover die omheining over, ik lag er onder.
Hij zat vast tussen de bakomheining en de omheining van de paddock. Ik lag met beide benen eronder.
Ze hebben mij eronderuit moeten trekken (geloof me dat doet echt heel veel zeer als je benen en voeten onder zo'n paard door gesleept worden)
Resultaat: 2 zwaar gekneusde enkels, ik kon toen even niet lopen, maar een paar dagen later zat ik weer op het zelfde paard (ik houd niet van opgeven) het ging allemaal goed tot het einde en toen donderde ik er weer af
3. Tijdens een springwedstrijd, de bodem lag niet goed, paard ging te hard na de hindernis, en in de bocht stapte hij in een kuil en klapte omver, ik klapte er dus ook knoerhard af...
4. ik was op buitenrit, paard sloeg op hol, reed op een boom af, sprong op het laatste moment opzij. Ik klapte met mijn gezicht vol op die boom, klapte achterlangs van het paard af en kwam met mijn elleboog op een boom..
Resultaat: gebroken neus, hele zware hersenschudding, heleboel weken fysiotherapie voor mijn elleboog, mijn kapsel in mijn elleboog zit nu los en kan niet meer vastgemaakt worden...
weekje ziekenhuis, weken last van duizeligheid en nog veel meer.
verder gaat alles super
Sappos schreef:Toen mn arm krak deed. Stond op de middenlijn met mn paard en opeens komt er een paard in volle gallop achterop mn paard. Mijn paard begint te bokken en na een paar keer lag ik er naast en zei mn arm krak. Arm gebroken bij mn elleboog operatie 2 pinnen erin, 3 weken gips en 11 maanden niet rijden
Aranel schreef:Eigenlijk heb ik 2 x een erge val meegemaakt met saar (de andere 36 keer heb ik me niet echt pijn gedaan)
Eerste keer vloog ik met paard en al over de kop omdat Saar ervandoor ging en daardoor in galop van hand veranderde en verkeerd uitkwam en een rare sprong maakte.
Tweede keer schrok ze buiten van een eend waardoor ik eraf viel... Hierdoor had ik een hersenschudding en moest ik met een ambulance naar t ziekenhuis (gelukkig was het niet erg, alleen maakte ik er zelf een drama van omdat ik geen infuus wou)
takkie_muis schreef:ik val nooit echt hard maar ben altijd bont en blauw
angel_moby schreef:wat een verhalen allemaal zeg somige zijn er egt heel goed vanaf gekomen
(alhoewel
)