Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:06

Een miscommunicatie bij springen waarbij we beiden zijn gevallen en ik mijn kaak op 2 plaatsen gebroken had.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:14

Zo'n 3.5/ 4 maand geleden;

Ik reed met Noran in de les, en op de één of andere manier schoot ie weg...
Ik had hem na zoveel rondjes weer terug, reed langs een andere pony die opeens een bok weg gaf, daar schrok Noran van en hoppa we gingen serieus als een idioot weer door de bak.
Doordat we zo hard gingen kon ie de bocht niet maken, maar op de 1 of andere manier deed ie dat toch en flikkerde ik bij C tegen de kant aan..
Auwts,, m'n hele linker zijde dé zeer, m'n kaak en hoofd..
Heb er toen weer opgezeten en ben na een paar rondjes stappen de les uitgegaan..
Nu na 3.5/ 4 maanden geleden, heb ik nog STEEDS last van m'n hoofd, het spoort nog steeds niet...

Dit was zo ongeveer m'n AUWTSTE valpartijtje met m'n manege tijd er niet bij gerekent.. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:15

ik val nooit echt hard maar ben altijd bont en blauw

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:20

Sabbientje schreef:
-Paard springt zo onverwacht opzij, dat je zo'n Looney Toones moment krijgt van "ohoh" want je bent opeens je paard "kwijt" en bedenkt dat het wel erg pijn gaat doen als je land. (soms lijkt zo'n moment wel even te duren ROFL )

Idd ROFL Ik ben nog niet heel vaak gevallen in de 6 jaar dat ik rijdt, niet meer dan 10 keer, ik geloof minder. En in die keren ben ik er goed vanaf gekomen. Wel een keer gehad dat mijn leasepony steigerde en achterover zou zijn geklapt als ik niet aan zijn hals zou hebben gehangen. Laatst ben ik sinds járen gevallen van mijn driejarige Vork En dan heb je inderdaad even zo'n moment van: Ohoh. Gek genoeg dacht ik ook zoiets van: Oja, zo gaat dat ja Vork . Ben er goed vanaf gekomen verder, dus ik mag niet klagen als ik andere verhalen zie Bloos .

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:22

Van de 100derde keren dat ik ben gevallen(inmiddels alweer lang geleden dat ik ben gevallen Vork ) heb ik nog nooit echt iets ernstig gehad Clown
Deze blijven me wel bij:
-Ik had mijn pony 2-3 maand en op de 1ste dag van ponykamp gingen we een boswandeling maken,oppeens schiet er dus wel een heel eng minitakje tegen mijn pony zijn kont en dus schiet meneer in volle galop weg en geeft een stuk of 5-6 -ik spring met 4 poten de lucht in- sprongen Vork
Natuurlijk vlieg ik erover beland op de grond,lag op m'n buik,pony galopeert over rug en dan krijg je natuurlijk een blauwe geschaafde rug met hoefafdrukjes in Vork

-Ben ook is een paar rondjes meegesleurt,heel vroeger toen ik nog op manegepony's reed,voet bleef in de beugel hangen Clown

-Ben is met mijn schouder op een balk gevallen,2 weken last van gehad

Voor de rest valt het nog heel goed mee Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:24

ik ben vaak op buitenritten in de berm beland,in alle gangen.
ik ook weleens in een hindernis gevallen(toen was ik alleenwat blauw)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:27

ik reed op een paardje waar normaal allemaal beginners mee rijden maar die moest even beetje aangepakt worden. ik erop ging allemaal goed niks aan het handje. toen ging die les springen dus ik rustig mee springen. de kinderen durfde niet hoger maar ik ben door gegaan tot zn 90/1.00 meter. niks aan hethandje tot i kvan de 1e na de 2e hindernis door wilde rijden.
ik ben boven de sprong niet lekker geworden ofzo en ben toen gevallen, op de een of andere manier heb ik het paard meegetrokken na de grond. (ik weet hier zelf gelukkig niks mee rvan!!) na zn 10 minuten weggeweest te zijn, kwam ik weer bij. het ging snel weer goed met me, kon me alles nog herinneren. ik keek na me handen en me vingers hingen er wel heel raar bij. ik moest zelf met de auto na huis rijden dat ging wel goed. we hebben daar eerst nog zn uurtje gewacht. eenmaan thuis, na het ziekenhuis. ik had me vingers gelukkig niet gebroken maar zwaar gekneusd. zo zat ik de dag erna helemaal onder de blauwe plekken/schaafwonden/ vingers in getapt. toen kon ik me pols nogn niet bewegen. ik had er wel last van maar meer van me vingers.dus terug na het ziekenhuis en weer fotos gemaakt. me pols was ook zwaar gekneusd. ik had net onder me ribben een blauw/paarse/zwarte 'streep' van zn 10 cm dik. dat wsa waarschijnlijk het achterkant van het zadel. nu gaat het wel weer goed. ik weet er gelukkig niks meer van dus heb er ok geen angst voor.. Lachen

ik ben nog een x met paard op wedstrijd onderuit gegaan. heb die fries op me gekregen en me been op 2 plekken gebroken.
denk dat het wel genoeg is zo...

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:28

Zo'n 15 jaar terug ben ik letterlijk gelanceerd van een manegepony die nadat ie vanuit keiharde galop uit zichzelf netjes op de A-C lijn stopte, ik vloog door de lucht en kwam plat op mijn rug terecht, de lucht uit mijn longen geslagen en pijn in mijn rug. De volgende dag kon ik amper lopen, dit ongeveer een week lang.
Zo'n 10 jaar terug denk ik, een keer mijn arm op een lastige manier gebroken nadat ik van een manegepaard af viel en mijn arm in de teugel bleef haken - krak! Moest geopereerd worden nadat de artsen er na twee dagen (au!) achter kwamen dat het niet vanzelf zou genezen in het gips, dus nu zitten er (nog steeds) drie schroefjes in!
En één keer dat ik van mijn eigen paard afviel toen ik zonder zadel reed en hij opeens schrok en opzij sprong. Ik viel precies op mijn rechterschouder, waarna ik direkt hevige pijn had. Volgens de artsen was het zwaar gekneusd, maar nu 4 jaar later blijkt dat de schouder ontzet was, er is nu niks meer aan te doen dus mijn schouder zit niet goed op de plek. Ik heb er nu niet veel pijn meer aan maar wel met bepaalde bewegingen en overbelasting. Ik kan mijn arm gelukkig gewoon gebruiken maar mijn schouder hangt te ver voorover, dus mijn schouderblad steekt op mijn rug meer uit. Niet echt mooi maarja. Oja en vorig jaar ben ik met buitenrijden van mijn paard gevallen precies met mijn hoofd oop een steen, het werd even (ik weet niet hoelang) zwart voor de ogen. In mijn cap zat een flinke deuk, dus gelukkig had ik die op. Vanaf die dag een week flinke hoofdpijn gehad.
Nou eigenlijk valt het nog wel mee, ik heb mijn paard nu 7 jaar en ben er ook 7 keer van hem afgevallen (gemiddeld 1 keer per jaar, Knipoog ) Op de manege wel vaker eraf gevallen, weet niet hoevaak. Heb ruim 10 jaar op de manege rondgehobbelt en verzorgpaarden gehad. Bloos

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:43

Toen ik nog op de manege reed vond ik het altijd vet grappig dat ik pleurde... Vork
Eerlijk gezegd viel ik best wel hard, maar had wel de dikste lol.. Rolleyes
Nu ik sinds februari Noran rijd vind ik het iets minder grappig, val iets harder (Een beetje heel veel meer harder met nog veel meer vaart!) en heb er behoorlijk last van gehad na de tijd.. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:45

ikmoest ook altijd smakkelijklachen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:47

takkie_muis schreef:
ikmoest ook altijd smakkelijklachen

In mijn manegejaren ook, nu niet zo meer! Vork

__Sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:47

die was niet zo heel erg Tong uitsteken ik viel gewoon en toen had ik een bloeduitsorting

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:48

Ik heb eigelijk niet echt een erge val meegemaakt vandat ik niks meer kon doen. Ik ben een keer van een haflinger (Goldie) op mijn rug gevallen. Maar het ging gelukkig niet erg hard maar het deed wel aardig pijn. Dat kwam omdat we moesten zo van de A naar de C in draf en bij de C weer rechtsom en ik stuurde Goldie toen naar rechts maar ze ging ineens heel scherp naar links draaien en toen vloog ik eraf en lande op mijn rug. Verdrietig Maar gelukkig heb ik er niks aan over gehouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:48

ik heb nog steeds mn maNege tijd maar ik lach niet echt meer.
laatst op ponykamp viel ik best wel hard in een rengalopje

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:50

takkie_muis schreef:
ik heb nog steeds mn maNege tijd maar ik lach niet echt meer.
laatst op ponykamp viel ik best wel hard in een rengalopje

O dat is niet best! Verdrietig

Ik ben ook nog steeds in mijn manege tijd! Tong uitsteken
Ik ben ook een keer van een kleine snelle pony (Chanel) toen we moesten galoperen ging die ineens op de rem en deed z'n hoofd tussen z'n benen en toen lag ik op de grond! Verdrietig Deed geen pijn ofzo maar was wel grappig!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:53

Ik val gelukkig niet zo vaak. Dus als ik val is er meestal ook wel echt iets gebeurt. De ergste en tevens laatste keer dat ik viel was 2 1/2 jaar geleden in de cross van Nijerberkoop.
Mijn paard was die dag heel erg sterk. Maar aangezien ze alles voor me doet en erg handig is vetrouwde ik haar volledig. Toen kwam er een drie sprong(in de cross) die stond op een normale springparcour maat. Dat is dus krap voor een cross en je moest je paard terug nemen. Maar tja mijn paard zag open land en ik kon weinig doen dus vertrouwde erop dat ze me ging redden. Maar hoe dichterbij we kwamen hoe meer ik door had dat dit een behoorlijke crash zou gaan worden. De eerste van de dubbel ging goed, de tweede(7 meter verder) werd mijn paard onderuit gehaald en ik lag weer 7 meter verder tegen de derde aan! Gelukkig had ik natuurlijk een body protector en cap op(is verplicht) dus ik kon overeind krabbelen we hebben met enige moeite mijn paard kunnen vangen en het dier sprong de driesprong zonder enige twijvel zo weer. Echt ongelofelijk.
Voor omstanders was de val zeer eng om te zien. Omdat duidelijk was dat het paard veel te hard ging en het dus nooit goed kon gaan. En wonderbaarlijk genoeg heb ik enkel wat blauwe plekken overgehouden net boven de kont. Waar de bodyprotector net niet meer zat.
Gelukkig heeft het paard en ikzelf geen angst over gehouden aan dit voorval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:55

wozes

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:01

wat een verhalen allemaal zeg somige zijn er egt heel goed vanaf gekomen

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:08

hmm.. ik val eigenlijk niet zo vaak.. maar ik denk dat mijn ergste is dat ik op een manegepony reed die nogal stijl kon bokken.. we gingen langs de deur en ze schrok en ging rennen.. en toen gaf ze zo'n "ikdoedehandstand!" bok.. enja, ik als klein meisje kon dat niet hebben.. dus ik lazerde eraf. Resultaat: een blij lachend meisje dat er vrolijk weer opspringt, maar de volgende dag niks meer kan ivm hersenschudding en 3 gekneusde ribben. Rolleyes

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 13:15

casperrr schreef:
ik heb er een aantal Nagelbijten / Gniffelen

1. Met springpaard op wedstrijd onderuit geklapt in de barrage op gras, we schoven door, toen ik eraf klapte, klapte ik als erste op mijn heup neer.. en dor de nattigheid schoot ik door vol die hindernis is Nagelbijten / Gniffelen
*niks aan overgehouden behalve een bont en blauwe heup die nog een aantal weekjes zeer deed*

2. Tijdens het inrijden van een pony. Beestje kwam omhoog, klapte achterover die omheining over, ik lag er onder.
Hij zat vast tussen de bakomheining en de omheining van de paddock. Ik lag met beide benen eronder.
Ze hebben mij eronderuit moeten trekken (geloof me dat doet echt heel veel zeer als je benen en voeten onder zo'n paard door gesleept worden Knipoog )
Resultaat: 2 zwaar gekneusde enkels, ik kon toen even niet lopen, maar een paar dagen later zat ik weer op het zelfde paard (ik houd niet van opgeven Knipoog ) het ging allemaal goed tot het einde en toen donderde ik er weer af ROFL

3. Tijdens een springwedstrijd, de bodem lag niet goed, paard ging te hard na de hindernis, en in de bocht stapte hij in een kuil en klapte omver, ik klapte er dus ook knoerhard af...

4. ik was op buitenrit, paard sloeg op hol, reed op een boom af, sprong op het laatste moment opzij. Ik klapte met mijn gezicht vol op die boom, klapte achterlangs van het paard af en kwam met mijn elleboog op een boom..
Resultaat: gebroken neus, hele zware hersenschudding, heleboel weken fysiotherapie voor mijn elleboog, mijn kapsel in mijn elleboog zit nu los en kan niet meer vastgemaakt worden...
weekje ziekenhuis, weken last van duizeligheid en nog veel meer.

verder gaat alles super Haha!

mooi dat het weer goed gaat

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 13:16

Sappos schreef:
Toen mn arm krak deed. Stond op de middenlijn met mn paard en opeens komt er een paard in volle gallop achterop mn paard. Mijn paard begint te bokken en na een paar keer lag ik er naast en zei mn arm krak. Arm gebroken bij mn elleboog operatie 2 pinnen erin, 3 weken gips en 11 maanden niet rijden

super erg

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 13:16

Aranel schreef:
Eigenlijk heb ik 2 x een erge val meegemaakt met saar (de andere 36 keer heb ik me niet echt pijn gedaan Clown )

Eerste keer vloog ik met paard en al over de kop omdat Saar ervandoor ging en daardoor in galop van hand veranderde en verkeerd uitkwam en een rare sprong maakte.

Tweede keer schrok ze buiten van een eend waardoor ik eraf viel... Hierdoor had ik een hersenschudding en moest ik met een ambulance naar t ziekenhuis (gelukkig was het niet erg, alleen maakte ik er zelf een drama van omdat ik geen infuus wou Huilen van het lachen )

zoohee

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 13:17

takkie_muis schreef:
ik val nooit echt hard maar ben altijd bont en blauw

haha ik ook meestal ik heb nog geluk gehad met sommige dingen gewoon veel melk drinken

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 13:18

angel_moby schreef:
wat een verhalen allemaal zeg somige zijn er egt heel goed vanaf gekomen

idd

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:21

Ik ben nog maar iets van 7 X gevallen en die zijn allemaal niet erg geweest.
Ook ben ik weleens 'onhandig afgestapt' om het zo maar te noemen. Pony vloog ervandoor en toen die stopte lag ik om z'n nek, toen me d'r zeg maar af laten glijden.

De allereerste keer dat ik ben gevallen kan ik zelf wel de ergste noemen, dat was op de manege en die pony was al de hele les aan het kloten maar ik bleef gewoon zitten. Op een gegeven moment had ie er zo'n genoeg van dat ie er vandoor schoot en die nogal hoog bokte, ik bleef nog redelijk lang zitten maar heb toen toch zandgehapt. Ik hield er lichamelijk niks aan over. Geestelijk wel, was heel bang geworden en moest weer vanaf het begin beginnen, ik durfde op de oudste en rustigste pony nog geen eens een drafje te maken. Alles is wel weer goedgekomen Clown (alhoewel Huilen van het lachen )