Wat nu???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maartje_h

Re: Wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:16

hahah een echte workaholic

straks beval je toch nog in de winkel als alles te snel gaat

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 12:17

Hahahaha Haha! Wie weet Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:03

Dat wordt toch die fijne stoel aanschaffen dus Cool

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 07:14

LCharlotte schreef:
nee mijn paarden staan op een stoeterij/pensionstalling. Mijn ponytje gata zo wie zo nooit meer weg, ze is al 16 en ik ken haar door en door, dus dat is allemaal geen enkel probleem, maar de hele dag werken, huishouden doen, kleintje en 2 paarden, iedere dag.... Ik weet niet of mij dat gata lukken.

Echt, dit kan je niet allemaal alleen gaan doen, je vriend zal het grootste gedeelte thuis moeten opvangen!
Het kindje en het huis is van jullie beiden en je zal moeten delegeren! Denk daarbij ook aan crèche o.i.d.

Al zou je al je paarden weg doen dan blijven er nog 3 fulltime banen over! Huishouden, gezin en werk....

Je zou je pony als bijrijdt paard kunnen doen en je paard rustig aanrijden of eventueel aan een wedstrijdruiter beschikbaar stellen. Maar als dat geen optie is dan is w.s. verkopen voor het paard de beste oplossing.

Maar, geen zorgen voor de dag van morgen, je hebt nog een paar maanden om orde op zaken te stellen, totdat rijden niet meer fijn is!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 12:01

In de week van 13 augustus hebben we een trainingsweek gepland staan bij stal Bartels. Eerst wilde ik deze annuleren, ivm de kosten die we nu voor de kleine kunnen gebruiken, maar ik heb besloten toch te gaan. Ik hoop wel dat Whoopy zich gedraagd, want op nieuw terrein is hij vaak erg onrustig en ik kan mij nu niks permitteren. Ik ga er vanuit dat we zeer goed begeleid worden, ik denk dat ik wel al een mailtje ga sturen naar de academy om de zaak voor te leggen, dat zij misschien ook een handje kunnen helpen als dat nodig is.

Whoopy staat nu nog in training, wara ik hem heen heb gebracht omdat ik op vakantie ging. Ik ga hem vandaag halen en heb besloten over een maand of 2 het besluit te nemen, of ik het ga redden en of we er samen goed uitkomen. Als hij erg braaf blijft dan maakt dat alles ook een stuk makkelijker.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen....

Ik wil jullie graag nogmaals allemaal bedanken voor alle reacties, ik stel iedere reactie en uitwisseling van de gedachtegang zeer op prijs Ja

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:21

hey, ik zie dit topic nu pas
maar meis... zoals je mss wel verwacht heb ik dezelfde zorgen Rolleyes serieus, ik slaap er soms niet van

momenteel werk ik parttime op kantoor, en savonds in de shop zoals je weet. daarbij heb ik 1 paard, en stond ik NET op het punt een zekere zwarte hengst te kopen erbij (je kent hem wel Knipoog ) dat was mijn droom
tja.. moeder natuur beslist anders
ik had het nadeel dat ik meteen hartstikke ziek en moe was, en als ik smiddags niet ging slapen ik niet meer kon werken.. dus mijn paardje stond opeens al een week stil! Bloos! toen ben ik snel gaan ingrijpen en heb ik mijn stalgenootje (die ken je ook wel Knipoog ) gevraagd als bijrijdster. ze vind het heerlijk! en mijn paard ook!
planning is dat ze tijdens de zwangerschap 2x/week rijdt, en ik de rest, zolang het gaat. zo heb ik iets meer lucht en krijgt paardenman toch gedegen training. Zij neemt mijn lessen over, aangezien ik die al te vermoeiend vind Bloos

Maargoed.. hoe straks als kleine man/vrouw er is?
Mijn ideaal is, de paarden naar huis halen. ik woon dan in een ander huis met stallen erachter. Nog steeds wil ik dat andere paard graag erbij! maar pas na de zwangerschap. (scheelt ook een hoop centjes natuurlijk)
Maar dan? ik zal denk ik toch minder moeten gaan werken, ik wil mijn paarden echt niet opgeven mss kan ik de paarden sochtends doen, smiddags mijn kindje, en savonds in de shop werken ? dat lijkt mij het fijnst, maar hoe dat in de praktijk gaat zijn Verward dat moeten we maar afwachten
succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:23

Gefeliciteerd Lachen

ik heb tijdens mijn zwangerschap ook mijn paarden gehouden, maar na een aantal maanden na m'n bevalling kwam ik er achter dat zo'n kleintje meer tijd in beslag neemt dan je verwacht als je zwanger bent. Ik ben absoluut geen "ik laat m'n kind bij jan en alleman achter zodat ik kan gaan rijden" dus heb ik na een maand of 4 besloten mijn paarden weg te doen...
Nu 3,5 jaar verder heb ik het nog druk met de kleine en heb ik nog geen tijd om te kunnen gaan rijden... dus ben blij dat ik die beslissing toen heb genomen.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:30

toch wil ik het eerst proberen voordat ik hem wegdoe..
kan hem toch niet missen, je paard is ook en beetje je kindje toch?
wegdoen kan nog altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:01

ik wens je veel sucses en hoop dat het gaat lukken... Mischien is uitlenen of weggeven anders een optie? Ik heb allebij m'n pony's toen ze weg moesten bij vriendinnen achter gelaten, waar ze nu nog staan... verkopen kon ik ook niet...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 17:28

Hey Marsha! Je hebt gelijk, maar ik heb 2 paarden te doen iedere dag... Dushi blijft zo wie zo!!! Ik ga Whoopy niet weggeven, daar is hij veel te goed voor hihi Haha!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:19

MW -> PP (omdat de nadruk op de paarden ligt)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 12:11

Oh had ik hem toch verkeerd geplaatst Haha!