Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)

Angelkisssss schreef:Ik rij altijd met cap, is bij ons op stal ook verplicht sinds een aantal jaar!
Ben 1x erg hard met mijn hoofd tegen de bakrand aan gevallen en daarna op me kop in het zand, cap door midden en een zware hersenschudding bleek achteraf. Als ik mijn cap niet op had gehad was ik er waarschijnlijk niet meer geweest, dus dat ding heeft wel zeker nut!!! (charmant hoeft het ook niet te staan bij je want je paard let er toch niet op en zal je zeker niet uitlachen)
Bij de mensen die zonder cap rijden denk ik altijd maar; hoop dat ze er even goed van af lazeren....misschien begrijpen ze dan het nut van die eierdop op je kop!
En mensen die zeuren dat ze hoofdpijn krijgen of dat de cap niet lekker zit, ga zoeken naar een cap die wel lekker zit zou ik zeggen, er zijn onderhand zo veel modellen op de markt dus ik geloof echt niet dat er geen 1 cap is die niet goed/fijn zit.
Ik zal iig nooit op een paard stappen zonder een cap op mijn hoofd
nicci88 schreef:Angelkisssss schreef:Ik rij altijd met cap, is bij ons op stal ook verplicht sinds een aantal jaar!
Ben 1x erg hard met mijn hoofd tegen de bakrand aan gevallen en daarna op me kop in het zand, cap door midden en een zware hersenschudding bleek achteraf. Als ik mijn cap niet op had gehad was ik er waarschijnlijk niet meer geweest, dus dat ding heeft wel zeker nut!!! (charmant hoeft het ook niet te staan bij je want je paard let er toch niet op en zal je zeker niet uitlachen)
Bij de mensen die zonder cap rijden denk ik altijd maar; hoop dat ze er even goed van af lazeren....misschien begrijpen ze dan het nut van die eierdop op je kop!
En mensen die zeuren dat ze hoofdpijn krijgen of dat de cap niet lekker zit, ga zoeken naar een cap die wel lekker zit zou ik zeggen, er zijn onderhand zo veel modellen op de markt dus ik geloof echt niet dat er geen 1 cap is die niet goed/fijn zit.
Ik zal iig nooit op een paard stappen zonder een cap op mijn hoofd
Waar slaat dit op? jij hebt er toch geen last van als iemand zonder rijd. en daarbij het is ieders eigen keus. dit vind ik een beetje erg grog gezegd sorry
Bedoel, ff een heel stom voorbeeldje hoor, als je weet dat iemand een stukje taart heeft vergiftigd (
), dan eet je die toch ook niet op? Ookal heb je nog zo verschrikkelijk veel zin in taart of heb je honger. Dan weet je dat het gevaarlijk is dus dan doe je het niet. Punt. De reden waarom veel mensen zonder cap rijden is volgens mij dat ze toch het gevaar er niet van in zien. Mensen denken: ach, het gaat wel, het is toch maar de bak, of het is toch lekker rustig vandaag buiten. Allemaal slechte excusen, een paard kan net zo hard schrikken op een rustige dag of in de bak. Het hoeft maar 1 keer goed mis te gaan, en je zit je leven lang eraan vast. Echt waar, ik blijf erbij: mensen die zonder cap rijden hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn. Dit kan voor sommige misschien heel erg kort door de bocht klinken, maar ik heb nog nooit van iemand een goed tegenargument gehoord waarom je juist niet met een cap zou moeten rijden. Barmat schreef:Es79 schreef:Ik rijd nooit met cap, ik kreeg altijd hoofdpijn van die dingen.
Ah, dit is een schot voor open doel en ik ga hem dan ook dankbaar inkiepen:
Enig idee hoeveel hoofdpijn je hebt als je op je kop valt zonder cap?
Julia_14 schreef:Ik vind het altijd zo raar dat sommige mensen zeggen dat ze zich bewust zijn van het grote risico dat eraan zit, maar dat ze het dan toch doen...Bedoel, ff een heel stom voorbeeldje hoor, als je weet dat iemand een stukje taart heeft vergiftigd (
), dan eet je die toch ook niet op? Ookal heb je nog zo verschrikkelijk veel zin in taart of heb je honger. Dan weet je dat het gevaarlijk is dus dan doe je het niet. Punt. De reden waarom veel mensen zonder cap rijden is volgens mij dat ze toch het gevaar er niet van in zien. Mensen denken: ach, het gaat wel, het is toch maar de bak, of het is toch lekker rustig vandaag buiten. Allemaal slechte excusen, een paard kan net zo hard schrikken op een rustige dag of in de bak. Het hoeft maar 1 keer goed mis te gaan, en je zit je leven lang eraan vast. Echt waar, ik blijf erbij: mensen die zonder cap rijden hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn. Dit kan voor sommige misschien heel erg kort door de bocht klinken, maar ik heb nog nooit van iemand een goed tegenargument gehoord waarom je juist niet met een cap zou moeten rijden.
Het spijt me heel erg, maar ik vind het nog veel vreemder als mensen zeggen dat ze weten dat het gevaarlijk is zonder cap, maar toch iedere dag vrolijk gaan rijden zonder zo'n ding op hun kop, dan wanneer mensen zonder cap rijden en de risico's ervan gewoon niet weten. Dit zou ook verontrustend zijn, maar die mensen steken in ieder geval niet hun kop in het zand.

Maar zo denk ik er toch echt over
Barmat schreef:Ik vind het verschrikkelijk er uit zien, erg lelijk, ondanks dat ik best een aardig model cap heb (casco).
En het zit niet je-van-het, maar ja, ik rijd voortaan liever lelijk en warm/onhandig, dan dat ik mijn hersenen verder de vernieling in help
Eigenlij vind ik dat er geen enkele smoes is om geen cap te dragen.
Es79 schreef:Dat heb jij ervaren ja, en ik geloof dat je flink wat hoofdpijn kan krijgen maargoed, ik moet er echt niets van hebben.
Misschien dat ik met de tegenwoordige nieuwe caps eens ga kijken hoe het zit, die zitten misschien beter.
stef schreef:Ik rij alleen buiten met cap, of als ik een paardje in zou moeten rijden of iets.
Waarom anders geen cap? Geen idee, rij ook niet met bodyprotector.
Ben in het verleden weleens van een paard afgevallen, met cap, waarbij ik op mijn pols terecht kwam. Resulteerde in een gekneusde pols, mijn hoofd is niet eens in de buurt van de grond geweest
Tuurlijk, je hoeft niet altijd op je hoofd te vallen, maar mocht je er toch een keer op terecht komen, dan ben je blij met een cap op je kop!
stef schreef:niet noodzakelijk, heb ook een keer iemand met een gebroken neus gezien, viel op haar achterhoofd, cap knalde naar voren, zo op dr neus...
We fietsen in NL ook nauwelijks met helmen, misschien maar net wat je gewend bent.
Ik ga iig niet met cap rijden omdat wat bokkers dat zeggen.
gelukkig ben ik 26 en is er niemand verantwoordelijk voor mij behalve ikzelf
Een fiets kan niet ergens van schrikken, een fiets wordt volledig door jou bestuurd. Een paard niet: het is een vluchtdier en kan altijd schrikken of een andere reden hebben om plotseling te bokken/ervandoor te gaan.
Het enige wat ik hier doe is mijn mening geven en daar kan je het mee eens zijn of niet. Als je het er niet mee eens bent, jammer dan, het is jouw probleem als je een toch een keer verkeerd valt en er vervelende schade aan overhoudt. Eigen verantwoordelijkheid