Celest Zou je nog lang in leven blijven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verwijderd2

Re: Celest Zou je nog lang in leven blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:19

lorainne schreef:
het is heel erg wat er is gebeurd.
maar mag ik een vraagje stellen? hebben jullie van te voren er over nagedacht hoe veel je kwijt bent in de maand aan 1 paard en dan eventueel nog dierenarts kosten ? heel veel sterkte in iedergeval

Natuurlijk hebben we daaraan gedacht anders waren we nooit aan een paard begonnen. Maar toen verhuisde mijn vader naar het buitenland en beloofde hij celest te betalen enzo maar toen ging zijn zaak failliet en kon hij dit niet meer.. Heeft hij eerst niet toegegeven waardoor de problemen zo groot werden..

lorainne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:20

oow okee sorry dat ik dit heb gevraagd hoor maar ik wou het even weten. heel veel sterkte nogmaals

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:21

Hoi Jennifer,
Ik ben het zusje van Lieke en kwam toevallig in dit topic!
Ik vind zelf dat jij het recht heb om celestial te zien!
En die streek van dat meisje vind ik echt Banketstaaf! Boos!
Heel erg veel succes en hopen dat Celest nog een goed leven krijgt wandt dat verdiend ie zeker! Ach gut

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:29

lorainne schreef:
oow okee sorry dat ik dit heb gevraagd hoor maar ik wou het even weten. heel veel sterkte nogmaals

Dank je wel.. Ben niet boos hoor dat je dat vroeg!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:32

JenniiCelest schreef:
_June schreef:
Dat weet ik niet precies, maar de pensionhouder had de bovengenoemde vriendin van Jennifer al gesproken. Dus denk dat Jennifer jullie het straks zelf wel zal vertellen!

Celestial is naar Zweden gebracht, en zoals ik het begrijp tegen de avond of morgenochtend geslacht Huilen Huilen

Ik vind het allemaal echt waar verschrikkelijk voor je...

maar; hoe weet jij nou zo zeker dat hij naar zweden naar de slacht is?

tegenwoordig is het veels te duur om dat soort paarden voor slacht eerst nog op transport naar zweden te zetten; als ze hem slachten, kunnen ze dat net zo goed hier in ned. doen...

daarbij zijn er hier meerdere mensen die schijnbaar op dezelfde stalling staan als dat jij staat, en zij zeggen allemaal dat dit paard helemaal niet naar de slacht gaat.

Meisje; volgens mij maak jij je een stuk drukker om iets wat niet zo heel erg is.

Daarbij, sorry dat ik het zeg, maar het lijkt bij mij een béetje op aandachttrekkerij en zieligdoenerij...

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:35

JoyCiej007 schreef:
Ik vind het allemaal echt waar verschrikkelijk voor je...

maar; hoe weet jij nou zo zeker dat hij naar zweden naar de slacht is?

tegenwoordig is het veels te duur om dat soort paarden voor slacht eerst nog op transport naar zweden te zetten; als ze hem slachten, kunnen ze dat net zo goed hier in ned. doen...

daarbij zijn er hier meerdere mensen die schijnbaar op dezelfde stalling staan als dat jij staat, en zij zeggen allemaal dat dit paard helemaal niet naar de slacht gaat.

Meisje; volgens mij maak jij je een stuk drukker om iets wat niet zo heel erg is.

Daarbij, sorry dat ik het zeg, maar het lijkt bij mij een béetje op aandachttrekkerij en zieligdoenerij...

ou dit is het zeker niet.. Kan misschien dat dat zo lijkt op de manier waarop ik het schreef maar is echt niet.. Idd staan er hier mensen die op dezelfde stal staan en die dachten dat allemaal ja maar vandaag is hij dus opgehaald en Mare belde henk op omdat we een paardentehuis hadden gevonden voor celestial.. En toen zei hij dat Celest naar Zweden naar de slacht was zei ze..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:37

mag ik hier trouwens nog even aan toevoegen dat die stalhouder van jou ONMOGELIJK een paard van iemand anders kan laten slachten?!

het is jouw paard, hij kan niet zomaar jouw paard op transport zetten naar zweden (betwijfel ook zeer sterk of dit werkelijk zo is) en dan vervolgens daar laten slachten.

Waarom ga je niet zelf even naar hem toe? bovendien... waarom zou hij jouw paard speciaal hélemaal op transport zetten (kreupel paard? lekker hele tijd op transport..) naar zweden om dáár te slachten???

als je logisch nadenkt, dan áls dat beest al geslacht zou worden, zou dat hier wel in nederland gebeuren, denk je niet??

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:38

JoyCiej007 schreef:
mag ik hier trouwens nog even aan toevoegen dat die stalhouder van jou ONMOGELIJK een paard van iemand anders kan laten slachten?!

het is jouw paard, hij kan niet zomaar jouw paard op transport zetten naar zweden (betwijfel ook zeer sterk of dit werkelijk zo is) en dan vervolgens daar laten slachten.

Waarom ga je niet zelf even naar hem toe? bovendien... waarom zou hij jouw paard speciaal hélemaal op transport zetten (kreupel paard? lekker hele tijd op transport..) naar zweden om dáár te slachten???

als je logisch nadenkt, dan áls dat beest al geslacht zou worden, zou dat hier wel in nederland gebeuren, denk je niet??

Dat dacht ik ook maar waarom word mijn dan verteld dat hij naar Zweden is gebracht om daar geslacht te worden. En idd het is ook illegaal om dit te doen Mijn vriendin en ik gaan hier ook zeker werk van maken. Hij kan hem niet eens zomaar aan iemand verkopen...

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:40

Jeetje, wat naar!

Wat een naaistreek van dat meisje zeg!

Nou ja veel sterkte ik hoop voor je dat je hem weer vind!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:51

voor er (bokt kennende) veroordelingen aan het adres van de stalhouder komen, denk ik dat het wijs is in acht te nemen dat we maar 1 kant van het verhaal horen, en dat is die van een (logisch) ge-emotioneerde 12 jarige

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:58

Ik vind het super erg voor je, en ik hoop dat er voor jou iets van het verhaal niet helemaal klopt omdat ik toch twijfel of hij nou echt voor de slacht naar Zweden word gebracht dat is allemaal veel te duur.

Maar begrijp ik uit jou verhaal nou goed dat je over een tijdje misschien wel weer een paard wil? Als je dat wil dan zou ik wel zorgen dat het financieel dan allemaal goed geregeld is, en ook met de stalhouder dat dit niet weer een keer kan gebeuren.

Heel veel sterkte!! het is echt vreselijk om zo een paard te zien gaan!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:31

JenniiCelest schreef:
_June schreef:
Celest is zojuist weggegaan...

Ik wil 1 ding weten. Was je erbij toen ze hem weghaalde? Hoe hebben ze hem de trailer op geleid of de vrachtwagen in? Toch niet met stokken he Huilen Want hij is zo bang voor de trailer..

Ja, ze hebben hem gewoon netjes, rustig op de trailer gezet. Was niks aan de hand, ging allemaal heel rustig Lachen

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:34

Hoi Jennifer,
Ik ben het Lieke Tong uitsteken. (Jennifers vriendin)
Wat stom zeg. Je vertelde het over dat meisje.
Wie doet nu zoiets!
Waarschijnlijk snapt dat meisje niet eens
wat ze met zulke 'geintjes' soms aanricht.
Ik denk zelf eigenlijk niet dat Celest naar Zweden is.
Maarja, je weet maar nooit.
Ik hooop van niet.
Ik zou willen zeggen: kom lekker veel
op Quike rijden (als jij dat zou willen).
Maarja.... dat gaat niet.
En nu kun je toch maar 1 keer in de 2 dagen ff stappen
(waar ik heeeeeeeeeeel blij om ben). (voor de mensen die het niet weten: Quike is mijn verzorgpaard en is nu voor de 3e keer
hoefbevangen). Maar daar ging het niet om. Ik hoop dat je het kunt oplossen met Henk (misschien met werken, wat anderen ook al voorstelden). Bel me als je iets meer weet hé Tong uitsteken.
Wat misschien nog wel een idee is, maar ik weet niet
of je dat nu (al) wel wilt (nu celest net weg is), een verzorgpony!
Maarja, dan moet i wel gratis zijn Tong uitsteken.
Het is gewoon niet eerlijk!
Eerst krijg je het zwaar vanwege je ouders (de scheiding),
daarna moet je paard weg (en dan nog wel op zo'n manier) en dat is allemaal niet zo makkelijk. Als er iets is moet je me bellen hoor! Als is het maar om gewoon ff tegen iemand gezecht te kunnen hebben (soms scheelt dat, en voel je je dan wat beter). Ik zie je in ieder geval Donderdag (bij mij). Sorry van dag kado, misschien was het toch niet zo'n goede keuze. Ik hoop dat alles goed is met Celest. Maar ik denk dat Henk hem niet zomaar kan verkopen. Maarja.... ik vind het wel goed dat je het op bokt zet, zodat je het toch met andere kunt bespreken.

Tot donderdag!!!!
-xxx- Lieke

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:37

Citaat:
Ik wil 1 ding weten. Was je erbij toen ze hem weghaalde? Hoe hebben ze hem de trailer op geleid of de vrachtwagen in? Toch niet met stokken he Huilen Want hij is zo bang voor de trailer..

Citaat:
Ja, ze hebben hem gewoon netjes, rustig op de trailer gezet. Was niks aan de hand, ging allemaal heel rustig Lachen

Ik denk dat Celest niet naar de slacht is gebracht.
Ik denk dat hij naar een wei is gebracht.
Maar waarom Henk dan zou zeggen dat hij naar Zweden is, snap ik niet helemaal.
Fijn dat hij rustig de trailer op ging!
Ik hoop dat alles weer goed komt.

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 21:42

lieke4quike schreef:
Hoi Jennifer,
Ik ben het Lieke Tong uitsteken. (Jennifers vriendin)
Wat stom zeg. Je vertelde het over dat meisje.
Wie doet nu zoiets!
Waarschijnlijk snapt dat meisje niet eens
wat ze met zulke 'geintjes' soms aanricht.
Ik denk zelf eigenlijk niet dat Celest naar Zweden is.
Maarja, je weet maar nooit.
Ik hooop van niet.
Ik zou willen zeggen: kom lekker veel
op Quike rijden (als jij dat zou willen).
Maarja.... dat gaat niet.
En nu kun je toch maar 1 keer in de 2 dagen ff stappen
(waar ik heeeeeeeeeeel blij om ben). (voor de mensen die het niet weten: Quike is mijn verzorgpaard en is nu voor de 3e keer
hoefbevangen). Maar daar ging het niet om. Ik hoop dat je het kunt oplossen met Henk (misschien met werken, wat anderen ook al voorstelden). Bel me als je iets meer weet hé Tong uitsteken.
Wat misschien nog wel een idee is, maar ik weet niet
of je dat nu (al) wel wilt (nu celest net weg is), een verzorgpony!
Maarja, dan moet i wel gratis zijn Tong uitsteken.
Het is gewoon niet eerlijk!
Eerst krijg je het zwaar vanwege je ouders (de scheiding),
daarna moet je paard weg (en dan nog wel op zo'n manier) en dat is allemaal niet zo makkelijk. Als er iets is moet je me bellen hoor! Als is het maar om gewoon ff tegen iemand gezecht te kunnen hebben (soms scheelt dat, en voel je je dan wat beter). Ik zie je in ieder geval Donderdag (bij mij). Sorry van dag kado, misschien was het toch niet zo'n goede keuze. Ik hoop dat alles goed is met Celest. Maar ik denk dat Henk hem niet zomaar kan verkopen. Maarja.... ik vind het wel goed dat je het op bokt zet, zodat je het toch met andere kunt bespreken.

Tot donderdag!!!!
-xxx- Lieke

Heej liek.. Lang berichtje..
Dat cadeau hoef je niet voor te verontschuldigen ik vond en vind het een geweldig cadeau alleen was het ff een beetje vervelend nu.. En ja die scheiding verloopt niet echt vlekkeloos en zonder ruzie.. En toen kwam dit er ook nog bij......
iig bedankt voor je berichtje.. En je hoort zeker nog van me..
Enne over Quike ben ik natuurlijk heel blij voor je!!

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 21:43

lieke4quike schreef:

Ja dat zei mijn vriendin dat hij dat gezegd had dus ik weet het ook niet.. Kijk en wat jij ook zegt waarom hij dat dan zou zeggen dat snap ik dan niet.. Hij kan natuurlijk wat June al zei ook naar mensen zijn gegaan gewoon als rijpaard... Dat hoop ik heeft hij tenminste nog een goed leventje.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:44

Hoe erg het ook is, vind ik jou heel egoistisch en verwend. Je weet nu hoe het is, om een paard te hebben maar geen geld. Je paard heeft geen goed onderkomen, en je weet nu niet eens waar hij is, is hij er nog wel? Je weet het niet. En dan toch over je verjaardag praten, over je nieuwe pony die je misschien nog wel krijgt, zorg eerst eens dat je zeker weet dat je die nieuwe pony kunt onderhouden, voor zolang hij leeft. En niet na een lange tijd geen geld meer hebben, door wat voor reden dan ook, en het beestje dan weg moeten doen..en alsnog verder gaan kijken naar een pony waarvoor jij en je ouders nu totaal geen geld voor hebben. Als het zo'n moeite kost om 45 euro bij elkaar te sparen, hoe moet dat dan als er nog minder geld in het laatje komt? Dan moet al het geld naar de verzorging en het voedsel van het gezin, dan heb je al helemaal geen geld meer voor een pony. Mijn vader heeft schulden, heeft leefgeld en ik kan dus niet op hem leunen als ik in de knoei kom met het geld voor mijn paard.. Jij moet daar ook rekening mee houden, hoe fijn je ouders het ook vinden voor je, om je een leuke pony te geven..je moet er wel geld voor hebben en niet de ogen dicht geknepen houden zodra het om het kostenplaatje gaat. Zorg dat je een baan vind, verdien je eigen geld en koop je eigen pony, betaal de stalling en alle andere kosten allemaal zelf, of zorg in ieder geval dat je zeker weet dat je iets hebt om op te leunen (en dat is jezelf!). Als jou ouders dan alsnog geld willen geven voor je paard is dat fijn, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je het zelf ook kunt betalen. Dit is geen fijn beeld voor jouw toekomstige nieuwe pony.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:50

JenniiCelest schreef:
lieke4quike schreef:

Ja dat zei mijn vriendin dat hij dat gezegd had dus ik weet het ook niet.. Kijk en wat jij ook zegt waarom hij dat dan zou zeggen dat snap ik dan niet.. Hij kan natuurlijk wat June al zei ook naar mensen zijn gegaan gewoon als rijpaard... Dat hoop ik heeft hij tenminste nog een goed leventje.

haha, jenni ik ben het! Lieke! Tong uitsteken
Zei Mare da?
Ik hoop dat hij als rij/weide paard is verkocht, maar ik heb zo mijn twijfels.

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 21:52

LadyElmira schreef:
Hoe erg het ook is, vind ik jou heel egoistisch en verwend. Je weet nu hoe het is, om een paard te hebben maar geen geld. Je paard heeft geen goed onderkomen, en je weet nu niet eens waar hij is, is hij er nog wel? Je weet het niet. En dan toch over je verjaardag praten, over je nieuwe pony die je misschien nog wel krijgt, zorg eerst eens dat je zeker weet dat je die nieuwe pony kunt onderhouden, voor zolang hij leeft. En niet na een lange tijd geen geld meer hebben, door wat voor reden dan ook, en het beestje dan weg moeten doen..en alsnog verder gaan kijken naar een pony waarvoor jij en je ouders nu totaal geen geld voor hebben. Als het zo'n moeite kost om 45 euro bij elkaar te sparen, hoe moet dat dan als er nog minder geld in het laatje komt? Dan moet al het geld naar de verzorging en het voedsel van het gezin, dan heb je al helemaal geen geld meer voor een pony. Mijn vader heeft schulden, heeft leefgeld en ik kan dus niet op hem leunen als ik in de knoei kom met het geld voor mijn paard.. Jij moet daar ook rekening mee houden, hoe fijn je ouders het ook vinden voor je, om je een leuke pony te geven..je moet er wel geld voor hebben en niet de ogen dicht geknepen houden zodra het om het kostenplaatje gaat. Zorg dat je een baan vind, verdien je eigen geld en koop je eigen pony, betaal de stalling en alle andere kosten allemaal zelf, of zorg in ieder geval dat je zeker weet dat je iets hebt om op te leunen (en dat is jezelf!). Als jou ouders dan alsnog geld willen geven voor je paard is dat fijn, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je het zelf ook kunt betalen. Dit is geen fijn beeld voor jouw toekomstige nieuwe pony.

Ten eerste vind ik het niet leuk dat je me zo noemt
ten 2e staat er ook dat ik misschien wel nooit meer een eigen pony krijgr
denk je dat ik het leuk vind dat het zo gelopen is? 2 jaar hebben we nagedacht. 2 jaar was het kunnen we hem wel onderhouden en uiteindelijk kreeg mijn vader een goeie baan verdiende we veel en was het mogelijk maar toen deze failliet ging was het bam weg met het geld.. Hij heeft dit eerst niet toegegeven en daardoor kwamen de problemen. Denk je dat ik over een maandje als ik bijvoorbeeld 2000 een nieuwe pony ga kopen? Nee natuurlijk niet. Dit gaat zeker nog 1 of 2 jaar misschien wel meer duren.. Want natuurlijk wil zeker weten wat ik hem kan onderhouden. Ik ben pas 13 dus een echte baan om alles te betalen gaat niet lukken. Hier thuis ligt het gewoon moeilijk om zelfs ook maar eten te hebben daarom is 45 sparen zo moeilijk. We moeten misschien ook nog eens het huis uit (leuk he) en ik zit over mijn verjaardag te praten zeg je nou daar heb ik niet eens zin in. Omdat mijn vader niks laat weten en ik zelfs denk dat hij morgen niet eens gaat bellen en ik krijg een ponykamp voor mijn verjaardag en hier was ik eerst heel blij mee maar krijg er steeds minder zin in.. Natuurlijk kijk ik uit naar een nieuwe pony maar ik koop hem niet tot ik echt zeker weet dat ik hem ga kunnen onderhouden. Ik ga binnenkort beginnen met folders rondbrengen als baantje want meer kun je nog niet als je 13 bent en zodra ik 16 ben neem ik een echte baan zodat ik zelf een hoop kan betalen en zeker weet dat het lukt. Dus ik hoop dat je beeld over mij nu een beetje veranderd is.. Want het liefste wat ik wil is dat ik mijn eigen paard kan kopen en mijn eigen geld kan gebruiken om hem te onderhouden en mijn eigen baan te nemen om dit geld te verdienen.. Maar daar ben ik nu eenmaal te jong voor.,,,

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:56

LadyElmira schreef:

Hallo!
Lekker ben jij!
Ten eerste vind ik het niet aardig dat jij mijn vrieding zo noemt (egoistisch en vervelend)! Boos!
Ten tweede, Jennifer is pas 12 en MAG niet eens een baantje. Al helemaal geen baantje dat genoeg is voor de stalling van een paard. ze mag wel een krantenwijkje ofzo, maar dat is lang niet genoeg voor stalling.
Ten derde, zij kon toch niet weten dat haar ouders zouden gaan scheiden toen ze dat paard kochten. En ze wist ook niet dat ze zo in de geldproblemen zou komen. Ik vind het dus echt niet kunnen dat je nu gaat zeggen dat ze maar een baantje moet gaan nemen enzo.

Niet dat ik dit bericht zo bedoel van jij bent een heks enzo, maar ik vind het ZO erg voor jennifer, ik snap niet dat iemand zoiets dan bedenkt. Mooie troost is dat!
Maar goed.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:00

Jennifer:
ten eerste: we zitten wel goed op een lijn hé?
ten tweede; (heeft niks met celest te maken), ik was gister ook op zoek naar zo'n folderwijk (toevallig hé), maar ik kan nergens iets vinden waar je je daarvoor kunt aanmelden. Waar heb jij je aangemeld (als je dat al gedaan)? MIsschien kan ik me daar ook aanmelden.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:03

Jennifer, ik wil je graag ff bellen, maar ons pap zit de heletijd aan de telefoon.
Maar hij is nu bijna klaar, dus ik bel ze zo ff, ok?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:06

Meid ik weet hoe vervelend het is omdat ik het zelf ook meemaak. Mijn vader heeft dan geldproblemen omdat hij in de schulden is geraakt, waardoor we met drie personen van 75 euro per week moeten rondkomen. Ik weet hoe het is, en ik vind het dan ook totaal niet leuk dat jullie misschien het huis uit moeten. Waar het egoisme op sloeg, is het deel waarop je zegt dat je bijna jarig bent..waarmee je doelt op een pony niet waar? Dan kan erbij staan dat het misschien wel niet gebeurd, maar het idee is er toch, en het allerslechtste wat je kunt doen is midden in de geldproblemen aan een groot geldvragend iets beginnen.

Wat betreft je vriendin haar woorden: Hier in Barendrecht (dat is dus nederland) is het toegestaan om met 12 jaar vakkenvuller te worden in de supermarkten. Dus het is niet meer verboden, je mag zelfs een krantenwijk. Ze staan er niet om te springen maar het is wel mogelijk.

Nogmaals over het egoistische en verwende gedeelte: Ik blijf er nog steeds een beetje bij. Waarom? Omdat je je pony bent kwijtgeraakt en al gelijk over een andere pony droomt. Kan best dat je het niet zo bedoeld, maar wees voorzichtig met wat je aankoopt. Mijn ouders dachten ook elke keer 'o, we hebben dan wel geldproblemen maar zolang dochter gelukkig is maakt het niets uit'. Aangezien jou vader het eerst al niet durfde toe te geven laat toch zien, dat de problemen langer doorgaan, hoe moeilijk het ook is, dat is geen goede manier van omgaan met geld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:10

even volledig offtopic, maar ik verbaas me serieus (in positieve zin) over de schrijfwijze van deze 12 jarige dame...
het kán dus wel!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:16

stef schreef:
even volledig offtopic, maar ik verbaas me serieus (in positieve zin) over de schrijfwijze van deze 12 jarige dame...
het kán dus wel!

Zal wel zijn omdat ze nu een grote last op haar schouders heeft, geeft toch een beetje meer volwassenheid die je moet hebben. Toch raad ik haar aan om geen paard te nemen van haar ouders, je weet nooit of ze weer in zo'n financiele situatie komen, en zo voorkom je een hoop vervelende dingen.