lijkt het nou zo of worden paarden spullen steeds goedkoper?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suomi

Re: lijkt het nou zo of worden paarden spullen steeds goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:37

Luv_Sil schreef:
ik heb een hoofdstel van 25 euro, niet echt duur dus, geen bijzonder merk ofzo, maar toch doe ik er al 7 jaar mee Lachen de kwaliteit is nogsteeds goed. Het is denk maar net hoe je met je spullen omgaat Knipoog Je kan een kieffer hoofdstel van 150 euro ook binnen een jaar slopen :p Soms moet je ook een beetje geluk hebben hoor.. Sommige "merkloze" spullen zijn echt 10x niets, terwijl andere jaren mee gaan:)

Precies, merk of prijs zijn ook niet heilig. Vork
Zelf hebben we ook twee hoofdstellen, een van een euro of 20,- en een van 50,-. Beide gaan nu al een paar jaar mee en er mankeert nog niks aan. Maar ons zadel kostte daarentegen een stuk meer. Je zult toch moeten kijken wat goed op je paard past. Voor shabrakjes geldt hetzelfde: je hebt goedkope die erg fijn zijn, en ook dure die minder goed liggen. Je moet gewoon toch steeds kijken of het product wel bij je paard past: sommigen zweren bij Anky-pads, terwijl anderen juist klagen dat Anky-pads schuiven op hun paard. Er is dus niet een merk of prijsklasse dat garandeert dat een bepaald product helemaal geschikt is voor je paard. Je zult het zelf moeten uitproberen.
Ook is het maar net waar je zelf belang aan hecht: wil je persé een bekend merk? kijk je naar prijs-kwaliteit-verhouding? Die afweging zul je zelf moeten maken en daar is iedereen vrij in. Lachen

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:53

Ik heb bij mijn paard ruim 2 jaar geleden een KN dressuurzadel overgekocht. Vind het een erg fijn zadel, hebben er destijds maar 100 euro voor hoeven te betalen (2ehands dus) en vonden dit al best weinig.. kwamen we thuis, blijkt gewoon een scheur in het leer te zitten van 7cm! Echt erg slecht mee omgegaan dus. Ben er nu zelf nog heel zuinig op, maar zijn ook aan het kijken voor een nieuw goed passend dressuurzadel. Ook heb ik nu dik anderhalf jaar geleden mijn Kieffer hoofdstel gekocht (dezelfde als in volgende link, alleen dan niet voor stang en trens, en niet met gouden randjes maar dan zilver Knipoog)http://www.animoruitersport.nl/webshop/images/kiefferUllasalzgebersttr.jpg Dit is echt een geweldig fijn hoofdstel, wat bij mij nog lang mee gaat. Verder heb ik een voorkeur voor de Ankypads, en vind ik dat de dekens goed passend moeten zijn.
Maar zo is dat voor iedereen anders denk ik, al vind ik ook dat zadels en hoofdstellen wel goed passend moeten zijn en fijn moeten zitten voor het paard(&ruiter;))

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:00

Ben het er niet mee eens om te zeggen dat goedkope hoofdstellen na een paar maanden al roesten op de gespen, goedkope hoofdstellen die ik al 6 jaar heb zijn nog steeds niet verroest.
Ook staat zeker niet de afdruk ervan in het hoofd.
Heb een zeer soepel lederen fijn afgewerkt hoofdstel gekocht voor 45 euro, ja het is geen bekend merk hier, het komt uit het buitenland. Waarom zou een niet bekend duur merk perse beter zijn dan een goedkoper onbekend merk.
Heb is op Paard Ahoy een hele goede waterdichte winterdeken gekocht voor slechts 70 euro, was op een Duitse stand. Wederom een voor ons onbekend merk maar wel zeer goed spul.

Mijn allereerste rijbroek was 85 gulden, die is 14 jaar meegegaan. De laatste jaren rijbroeken van zo rond de 40 euro gekocht, daar zat 1 pikeur bij (was een aanbieding), die is het snelste stuk gegaan.

Ook kijk ik voor veel dingen niet bij ruitersportzaken, van die lampjes en reflecterende banden voor om je armen is veel goedkoper bij de Xenos. Sportzaken hebben ook vaak aanbiedingen met t-shirts die vocht afvoeren enz. Vele malen goedkoper dan een Ankyshirtje.

Mode voor het paard interesseert me niet, koop dus ook nooit de nieuwste kleurtjes van het seizoen alleen als ik toevallig wat nodig heb en het mooi vindt.

annelieke7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 06:13

ik vind paardensport nog steeds wel een dure sport maar ook de leukste sport!! Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:38

Ik denk dat de prijs wel gelijk blijft, alleen krijg je steeds meer soorten en merken. Goedkopere en duurdere. Ook de komst van (vaak goedkopere) internetwinkels speelt een rol. Hier vind je vaak spullen goedkoper als bij een ruiterzaak.

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:52

Ik vind het toch nog wel dat er erg duure spullen zijn..maar ook weer hele goed koe ikben he wel eens met LiNdA1986