Ik heb twee paarden naar de slager aten brengen. Waarom?
Omdat ik de manier hoe een dierenarts ze afmaakt vele malen erger vind.
Een paard wat wordt ingeslapen gaat hier tegen vechten. Dat is nou
eenmaal zijn instinct. Hij gaat vechten tegen het 'gif' en leeft daarom
zijn laatste minuten in totale paniek. Dat is lekker wou je zeggen.
Dan liever naar de slager, dan stap hij uit de trailer en voor dat hij het weet
is hij er niet meer.
O, en dan nog de manier waarop een ingeslapen paard daarna wordt behandelt.
Hij moet als het even tegen zit nog een paar dagen in zijn stal liggen, fijn voor de
eigenaar ook. Dan wordt hij naar de weg gesleept wij hij vervolgens door een 'klauw'
van een machiene in een wagen wordt gegooit.
Dus, hoezo de slager is cru!

)

, ik ben ook alles behalve vegetarisch ingesteld. Waar ik wel tegen ben is hetgeen wat de slacht vooraf kan gaan, slachttransport. Hier omtrend zijn de regels véél te soepel en er is echt vaak veel te weinig controle op.. Ik heb het nu niet over het vervoer van je wei thuis naar het slachthuis 10km verderop. Maar het echte slachttransport, de paarden dat ergens in grote getallen worden opgekocht om dat met 40 op een vrachtwagen voor 10paarden gestopt te worden, waarna ze vaak zonder eten of drinken een 30/40uur durende rit voor de boeg hebben richting Italië zonder ook maar twee minuten hun benen te kunnen strekken. Valt er eentje, dan is dat jammer want die mag dan voor de rest van de rit liggen afzien terwijl hij vertrappeld wordt door de andere paarden. Het maakt niet uit ofdat het paard, daar aangekomen, nog van de vrachtwagen totaan het slachthuis kan gaan.. Als dat niet meer lukt wordt hij wel verder getrokken en geslagen totdat het wel lukt.