Dees schreef:Het radlopende paard met een drietje moet je gewoon kopen, tenzij je idd op europees niveau wenst te verschijnen. Een regionale basisruiter rijdt zo'n dier niet kapot, dus waarom zou je het laten staan.
Hier ben ik het mee eens,
sterker nog, als ze klinisch in orde zijn zal een keuringsarts geen negatief koopadvies geven bij 1 of 2 drietjes.
Ik heb vorig jaar mijn 12 jarige verkocht, hij liep toen M2 met punten en L springen, had een endurance wedstrijd met zeer goed gevolg afgelegd (14,9 km per uur en op al vetgates in orde), ook deed hij het niet onverdienstelijk in de onderlinge crosswedstrijden in de buurt.
Hij had nog nooit kreupel gelopen, de man die hem graag wilde hebben wilde hem persee gekeurd hebben.
Dit heeft hij geheel op eigen kosten laten doen.
Klinisch was het paard 100% in orde, zelden een paard zo op een harde volte zien draven.
Röntgenologisch was het echter geen schoonheidsplaatje, hij had o.a. drietjes voor de sesambeentjes.
Maar gezien het doel waar die man hem voor wilde gebruiken en met de achtergrondinfo die ik had is hij gewoon goedgekeurd.
Geldweggooierij wat mij betreft dus...