ervaring leiding zijn ponykampen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: ervaring leiding zijn ponykampen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:50

Petulan: ben het met je eens. Zelf douche ik ook weinig, gewoon geen tijd voor en 1 weekje per jaar mag ik best eens stinkend doorbrengen Haha! Maar wel iig 1 keer per ponykampweek. De kidneren moeten dat ook in principe. Je kunt ze niet eronder dwingen, dus dan maar voor de hardleersen een plons in het zwembad en klaar!

wat eten betreft: de manegehoudster zegt aan het begin van de week steevast: 'ik ben een gezonde moeder (ze heeft zelf ook 3 kinderen) en iedereen moet wat groenten bij het avondeten' Soms wat gezeur, maar ach, dat hoort erbij!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:52

Evelijn schreef:
Die zoetjes is idd een goed idee tegen heimwee. Zit er altijd wel één tussen. Vorig jaar een meisje, was 's avonds altijd verdrietig. Ik op gegeven moment zelf even die moeder aan de lijn. Bleek die moeder dus nog meer heimwee te hebben naar haar dochter. Kind voelde dus beetje emotionele druk om haar moeder te missen.
Ouders zijn echt raar. Eens een frans-belgisch meisje gehad dat nauwlijks nederlands kon. Dat kon ze namelijk mooi hier op kamp leren, vond haar moeder. Die ook maar besloot de telefoon van het meisje mee te nemen zodat ze niet naar huis kon bellen.
Soms heb ik echt medelijden met die kinderen dat ze weer naar huis moeten. Vader zoekt z'n dochter, ik zeg die staat daar bij de ezeltjes. "Nou dan ga ik m'n ezel eens tussen de ezels vandaan halen." Ouders die op vakantie zijn tijdens ponykamp zodat kinderen ze niet even kunnen spreken.
Vind zelf trouwens de ouderen (15-17 jaar) het lastigst. Sommige komen met make-up dozen, tig setjes kleren en dure dingen aan. Waarvan ik denk.. je bent in 'the middle of nowhere' wie kan het nou schelen dat je mascara wel of niet op hebt.
Het gepest en getreiter onderling zeker op die leeftijd is zo lastig. Vaak merk je als leiding ook te weinig om ze er echt op aan te spreken. Is altijd net te laat als je aankomt. Daar moet ik nog eens wat op verzinnen
.

Die vind ik juist het leukst..
De echte PUBERS.. haha,

Met de 2 ergste tutjes heb ik vorig jaar een heel leuk spelletje gedaan.
Allebei blindoek voor en tegen over elkaar op de stoel.
Eerst moesten ze geblindoekt elkaar een toetje voeren,
En daarna elkaar opmaken met lippenstift.

Ze zagen er NIET uit!
Echt GEEN porum, helemaal onder de vla en rode lippenstift!

Over dat douchen bij ons is dat dus ELKE avond verplicht.
en meestal vind niemand dat erg.
Ik ga vaak als laatste en vaak gebeurt het dat ik dan pas om 12 uur of 1 uur s avonds onder de douche sta!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:53

ELpatcho schreef:
nou bij ons is het gewoon wie wilt er zwemmen!? Ze gaan bijna allemaal altijd mee! en als er eentjuh niet wilt dan niet! word echt geen verplicht nummer! ponykamp is voor de lol en de gezelligheid en plezier hebben! en moeten is geen plezier hebben! bij ons op kampen gaan begeleiding en kinderen als mensen met elkaar om en gaan de begeleiders niet als bazen mee!

Doen jullie ook niet aan corvee dan?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:53

Zwartwitje schreef:
ELpatcho schreef:
nou bij ons is het gewoon wie wilt er zwemmen!? Ze gaan bijna allemaal altijd mee! en als er eentjuh niet wilt dan niet! word echt geen verplicht nummer! ponykamp is voor de lol en de gezelligheid en plezier hebben! en moeten is geen plezier hebben! bij ons op kampen gaan begeleiding en kinderen als mensen met elkaar om en gaan de begeleiders niet als bazen mee!

Doen jullie ook niet aan corvee dan?

Wij wel.

Verplicht corvee.
Een groepje van 5.
Tafel dekken.
En tafel afruimen plus afwassen!
Leiding helpt altijd wel!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:55

whaha bij ons gingen de puber zich opmaken toen we naar het zwembad gingen Tong uitsteken stijltang meej en naar de toilethokken Tong uitsteken en in het zwembad alle oorbellen en alles weer uit doen Tong uitsteken

Chantal1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:57

Bij ons ook verplicht corvee. Ze vinden het wel eens niet zo leuk, maar ach...het hoort erbij hoor. Wij helpen met afruimen (lees het overgebleven voer weggooien etc) en de dames (en af en toe een heer) mogen afwassen. Het record is 3 uur en een kwartier!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:59

daantjuhhh: bij ons zijn er ook altijd 3 of 4 corvee groepjes. Elke dag iets anders te doen: vegen, voeren, tafeldekken + afwasmachine inpakken (en als er vier groepjes zjin ook nog tuig vetten). Op trektocht is dat anders, daar is iedereen volwasen genoeg (zo tussen de 12 en 17) om zelf aan te bieden corvee te doen.

Maar de vraag was eigenlijk meer aan ELpatcho, omdat ze zei dat de kinderen bij hun niks moeten Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:01

Zwartwitje schreef:
daantjuhhh: bij ons zijn er ook altijd 3 of 4 corvee groepjes. Elke dag iets anders te doen: vegen, voeren, tafeldekken + afwasmachine inpakken (en als er vier groepjes zjin ook nog tuig vetten). Op trektocht is dat anders, daar is iedereen volwasen genoeg (zo tussen de 12 en 17) om zelf aan te bieden corvee te doen.

Maar de vraag was eigenlijk meer aan ELpatcho, omdat ze zei dat de kinderen bij hun niks moeten Knipoog

Ja.

Maar hoe zit het bij jullie met stallen mesten.
Bij ons moeten de kinderen na het eten (op de corvee groep na)
hun eigen stalletje mesten en hun pony verzorgen!
Over het algemeen heeft geen enkel kind daar moeite mee.
Er zijn weleens hele jonge kindjes die niet echt een greep de lucht in krijgen zeg maar.
En die worden dan door ons of een van de oudere kinderen even snel geholpen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:05

Vroeger toen we de pony's nog op stands hadden staan, moest je elke ochtend uitmesten ja. Gewoon ieder zijn eigen pony, zonder uitzondering. Nu doen we daar niet meer aan, want we hebben sinds een jaar of 8 groepsstallen Go jij! Go jij!
Die worden elke drie maanden uitgemest mbv de shovel. Als dat toevallig tijdens kamp gebeurt helpen we met de kinders weleens mee met stro in de stallen laden etc. Maar dat is alleen maar leuk, vooral als je de pony's weer op stal zet, en ziet hoe ze genieten van een frisse stal.

edit: typo's

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:13

Tja kan me kennelijk niet zo goed inleven in die pubers, al te lang geleden Knipoog . Was ook niet zo'n puber met grote make-up doos. Geef mij maar de jonkies (8-13jaar). Gezellig over paardjes praten, soms beetje heimwee, lieve knuffelbeesten bij zich, heel oprecht nog, verhaaltje voor het slapen gaan en de slaapzaal is zo goed als stil. Ach misschien ben ik gewoon beetje blijven hangen Clown Slaap ook nog met een knuffel Bloos

Wat bij ons moet is corvee, op tijd naar bed (in de pyama bij de chocomelk) , meedoen aan het namenspel, rustig blijven zitten tijdens het eten en helpen met grote schoonmaak op laatste dag.
Voor de rest willen we toch dat de meeste meegaan naar het zwembad, het strand en het dorp. Deel van de leiding blijft wel thuis, maar dan moeten er vaak nog heel veel andere dingen gedaan worden en kan je niet nog tig kinderen vermaken. Meestal zorg ik wel dat degene die thuis blijven helpen met klusjes als mesten, eten koken etc.

Chantal1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:19

Zo, ik vond het leuk om een poosje ervaringen uit te wisselen. Altijd leerzaam (vooral die "heimweepilletjes" Haha! ). Ik ga nu even een poosje wat anders doen.
Later Doei, doei

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:26

Evelijn schreef:
Tja kan me kennelijk niet zo goed inleven in die pubers, al te lang geleden Knipoog . Was ook niet zo'n puber met grote make-up doos. Geef mij maar de jonkies (8-13jaar). Gezellig over paardjes praten, soms beetje heimwee, lieve knuffelbeesten bij zich, heel oprecht nog, verhaaltje voor het slapen gaan en de slaapzaal is zo goed als stil. Ach misschien ben ik gewoon beetje blijven hangen Clown Slaap ook nog met een knuffel Bloos

Wat bij ons moet is corvee, op tijd naar bed (in de pyama bij de chocomelk) , meedoen aan het namenspel, rustig blijven zitten tijdens het eten en helpen met grote schoonmaak op laatste dag.
Voor de rest willen we toch dat de meeste meegaan naar het zwembad, het strand en het dorp. Deel van de leiding blijft wel thuis, maar dan moeten er vaak nog heel veel andere dingen gedaan worden en kan je niet nog tig kinderen vermaken. Meestal zorg ik wel dat degene die thuis blijven helpen met klusjes als mesten, eten koken etc.

Ja precies..
Ik ben zelf misschien nog te veel, puber, vandaar dat ik pubers leuk vind.
we hebben geen slaaptijd..
Als de jongsten willen slapen, moet de slaapzaal wel stil zijn.
Maar als ze tot 4 uur op willen blijven is dat prima..

Meestal zijn ze de eerste 2 nachten zo laat naar bed gegaan dat ze na 2 dagen wel zo kapot zijn dat de hele tent om 11 uur ligt te pitten!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:27

Evelijn: die leeftijdsgroep is wat dat betreft idd heel leuk. Die kan je ook echt nog wat leren en ze zijn inderdaad super oprecht.

Maar ik vind de "pubers'" toch ook altijd wel leuk, tsja, soms heb je er tuttebelletjes of vroegwijzen bij. Maar eigenlijk zijn die altjid wel bereid om de kleintjes en de leiding te helpen met dingen, heel lief. Met die meiden kan ik echt lachen, daarom vind ik de trektocht ook zo leuk. Dan liggen we met zn allen op de slaapzaal/zolder in onze slaapzak met wat zakken chips en lekkers te kletsen over jongens enzo.. en liedjes op de mp3 speler luisteren, dat soort werk Haha!
Nog gezelliger dan ponykamp, ik krijg dan weer helemaal het gevoel van slaapfeestjes dat je had toen je 15 was. En de leiding hoort er dan ook helemaal bij! En je houdt er nog leuke bokt-vriendinnetjes aan over ook Haha!

doeg Chantal Doei!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:39

Tja de verplichte bedtijd is soms een ramp.. zeker voor de 15-17 jarige. "Thuis ga ik ook nooit zo vroeg naar bed" "Op het andere kamp mochten we wel zelf weten wanneer we gingen slapen" "Je kan nu echt niet van me verwachten dat ik nu rustig ben" (Net een blikje RedBull achter de kiezen)
Regels zijn regels is op die leeftijd gewoon lastig. Daar ik ze dan ook niet ongelijk in geven. Maar goed ze hebben zelf dit kamp gekozen en de meeste komen er al jaren dus weten echt wel waar ze voor gekozen hebben.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:46

Chantal1971 schreef:
Wij hebben dan overigens wel weer een meisje gehad dat heel lang onder de douche stond. Toen wij vroegen of ze er doorgezakt was kregen we het antwoord dat ze douchen zo lekker vond....vooral tussen haar b*nen! Huilen van het lachen Blond Rolleyes
Je snapt dat wij daar de hele week om hebben gelachen. Je hoort nog eens wat op ponykamp....

ooooh, deze lees ik nu pas. Wat erg! Bloos! Nagelbijten / Gniffelen Nouja, dat ze dat doet moet ze zelf weten, maar dat ze het aan jullie vertelt vervolgens! Sjonge..

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:52

Haha, prachtige verhalen Haha!
Ik zit zelf elke zomer weer te zeuren dat het me leuk lijkt om een kamp te begeleiden, maar het komt er steeds maar niet van Knipoog Op mijn manege worden geen kampen gehouden, dus dan zou ik naar een andere manege op zoek moeten. Het probleem met mij is altijd dat ik het vervelend vind als ik niet weet wat me te wachten staat (qua wat ik allemaal moet doen), want dit is op ieder kamp weer anders. Dus ik weet nooit welke manege ik nou zou moeten contacteren haha Haha! Maar misschien komt het er ooit nog wel van. Ondertussen lees ik lekker mee met al die leuke (en minder leuke) verhalen en ervaringen Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:05

Bij ons zijn ze min of meer moeilijk:
-We hebben verplichtte bedtijden.
-Iedereen doet overal aan mee.
-Iedereen is er bij ontbijt, lunch en avondeten.
-Iedereen eet wat de pot schaft.
-Niet snoepen op de slaapzaal.
-Geen geklets op de slaapzaal.
-Allemaal iedere dag douchen (verplicht).
-Iedereen gaat mee naar alle activiteiten.
-Eenmaal in bed dan blijf je erin.
-Niet voor 9 uur 's morgends op.
-'s morgends allemaal de slaapzaal opruimen
-Geen laarzen binnen, paardenspullen in de zadelkamer

We hebben het heel gezellig, maar we willen geen gedonder... Ook niet van die oudere tuttebelletjes, als ze dingen niet leuk vinden dan hadden ze niet moeten komen...

Chantal1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:07

Zwartwitje schreef:
Chantal1971 schreef:
Wij hebben dan overigens wel weer een meisje gehad dat heel lang onder de douche stond. Toen wij vroegen of ze er doorgezakt was kregen we het antwoord dat ze douchen zo lekker vond....vooral tussen haar b*nen! Huilen van het lachen Blond Rolleyes
Je snapt dat wij daar de hele week om hebben gelachen. Je hoort nog eens wat op ponykamp....

ooooh, deze lees ik nu pas. Wat erg! Bloos! Nagelbijten / Gniffelen Nouja, dat ze dat doet moet ze zelf weten, maar dat ze het aan jullie vertelt vervolgens! Sjonge..

Haha! Haha! Ik kon het niet laten om nog even te spieken in dit topic "veel te leuk".
Snap je nu waarom namen uit den boze zijn. Helder licht he? Cool

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:10

Bij ons hebben we ook corvee! Het gebruikelijke afwassen, maar ook dekken/afruimen, en binnen vegen en buiten vegen. Ook in groepjes van 4/5, waarbij de leiding helpt of een oogje in het zeil houdt.

Als iemand nog een manege weet waar ze iemand zoeken, ik hou me aanbevolen! Deze zomer waren alle plekjes al bezet Boos! 'Mijn' manege trouwens: http://www.dehoeven.com

Vjestagirl: Meeste regeltjes hebben wij ook wel, alhoewel ze wel mogen snoepen op de kamers. Ik vind alleen het 'niet kletsen' wel heel rigoreus. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie accomodatie eruit ziet, maar bij ons mag kletsen wel, maar meer dan dat niet. Dus geen geschreeuw, maar rustig praten zonder anderen er last van hebben is geen probleem Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:14

Het probleem is, dat wij de kleintjes en de groten door elkaar hebben liggen op 1 grote slaapzaal. Die word met een gordijn van de rest van de kantine (waar dus ook gegeten ed word) afgescheiden. Als de kleintjes om 8 uur naar bed gaan blijven de groten nog een uurtje op, maar dan moeten ze wel heeel zachtjes doen.

Corvee hebben wij dan weer niet, met 15 kinderen kan je makkelijk met de leiding afwassen en tafeldekken, gaat net zo snel.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:17

@Chantal: nou Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt hoor, maar dat was toen ik zelf nog op kamp ging. We sliepen daar in huisjes met zijn achten ongeveer per huisje. In een van die huisjes had blijkbaar een van die meisjes aan de rest verteld wat ze allemaal met zichzelf zoal deed in bed ... nou, die anderen waren half over hun nek gegaan. 's Ochtends bij het ontbijt wisten alle 30 kinderen het. Iedereen deed van "gadver" en "vies kind", er werd uiteraard de hele week achter haar rug om gepraat.
Nu heb ik zoiets van.. tsja, wel meer kinderen doen dat, en sommigen weten gewoon niet dat andere kinderen dat vies of taboe vinden.. kon ze ook niet weten! Zo sneu!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:19

Vjestagirl schreef:
Het probleem is, dat wij de kleintjes en de groten door elkaar hebben liggen op 1 grote slaapzaal. Die word met een gordijn van de rest van de kantine (waar dus ook gegeten ed word) afgescheiden. Als de kleintjes om 8 uur naar bed gaan blijven de groten nog een uurtje op, maar dan moeten ze wel heeel zachtjes doen.

Corvee hebben wij dan weer niet, met 15 kinderen kan je makkelijk met de leiding afwassen en tafeldekken, gaat net zo snel.

Ja wij hebben de kids ook op een grote zaal liggen vanaf 6 jaar tot 16 jaar..

De ouderen mogen rustig lang opblijven en maf doen, maar zo gauw er ook maar een iemand wil slapen, moet de slaapzaal stil zijn.
Ze mogen rustig ergens anders gek doen!
Ze mogen ook rustig om 5 uur naar bed.
De wekker gaat wel weer om half negen.
Na 2 nachten zijn ze meestal zo moe dat iedereen optijd slaapt.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:22

Petulan: Jullie manege heeft geloof ik een beetje dezelfde sfeer als bij ons ; www.hetlamoen.nl
jammer, dit weekend hebben mijn vriendin en ik besloten nog een weekje extra erbij te doen, want de manegehoudster zat omhoog omdat er 2 hadden afgezegd. Anders had je je wel kunnen opgeven, misschien heeft ze zelfs wel een reservepersoon nodig, je kan altjd proberen! Ja

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:22

Ik deed wel eens de slaapkamerdeur van de oudere meiden open om een keer te vragen of ze wat zachter konden doen.. Wat zie ik: Allemaal meiden die op elkaar zitten te rijden en wazige geluiden zitten te maken Verward Ik heb gezegd dat ik het niet goedkeurde, maar uiteindelijk zijn ze er vrolijk mee verder gegaan geloof ik Clown

Ook ooit een meisje gehad die vroeg: Mag ik even in je oor bijten? .. En het ook echt serieus meende!! Bloos Heel raar figuur!

Kinderen slapen trouwens verdeeld over 5 slaapkamers met stapelbedden Ja Leiding slaapt in een aparte slaapkamer, wel in het gebouw en naast de grootste slaapkamers. Fotos zie je op de site trouwens Tong uitsteken

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:25

Zwartwitje schreef:
Petulan: Jullie manege heeft geloof ik een beetje dezelfde sfeer als bij ons ; http://www.hetlamoen.nl
jammer, dit weekend hebben mijn vriendin en ik besloten nog een weekje extra erbij te doen, want de manegehoudster zat omhoog omdat er 2 hadden afgezegd. Anders had je je wel kunnen opgeven, misschien heeft ze zelfs wel een reservepersoon nodig, je kan altjd proberen! Ja

Hee, klinkt leuk, ik zal eens een mailtje eruit doen! Ziet er érg leuk uit trouwens, vooral die trektocht klinkt heel leuk!!