wat eten betreft: de manegehoudster zegt aan het begin van de week steevast: 'ik ben een gezonde moeder (ze heeft zelf ook 3 kinderen) en iedereen moet wat groenten bij het avondeten' Soms wat gezeur, maar ach, dat hoort erbij!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Evelijn schreef:Die zoetjes is idd een goed idee tegen heimwee. Zit er altijd wel één tussen. Vorig jaar een meisje, was 's avonds altijd verdrietig. Ik op gegeven moment zelf even die moeder aan de lijn. Bleek die moeder dus nog meer heimwee te hebben naar haar dochter. Kind voelde dus beetje emotionele druk om haar moeder te missen.
Ouders zijn echt raar. Eens een frans-belgisch meisje gehad dat nauwlijks nederlands kon. Dat kon ze namelijk mooi hier op kamp leren, vond haar moeder. Die ook maar besloot de telefoon van het meisje mee te nemen zodat ze niet naar huis kon bellen.
Soms heb ik echt medelijden met die kinderen dat ze weer naar huis moeten. Vader zoekt z'n dochter, ik zeg die staat daar bij de ezeltjes. "Nou dan ga ik m'n ezel eens tussen de ezels vandaan halen." Ouders die op vakantie zijn tijdens ponykamp zodat kinderen ze niet even kunnen spreken.
Vind zelf trouwens de ouderen (15-17 jaar) het lastigst. Sommige komen met make-up dozen, tig setjes kleren en dure dingen aan. Waarvan ik denk.. je bent in 'the middle of nowhere' wie kan het nou schelen dat je mascara wel of niet op hebt.
Het gepest en getreiter onderling zeker op die leeftijd is zo lastig. Vaak merk je als leiding ook te weinig om ze er echt op aan te spreken. Is altijd net te laat als je aankomt. Daar moet ik nog eens wat op verzinnen.
ELpatcho schreef:nou bij ons is het gewoon wie wilt er zwemmen!? Ze gaan bijna allemaal altijd mee! en als er eentjuh niet wilt dan niet! word echt geen verplicht nummer! ponykamp is voor de lol en de gezelligheid en plezier hebben! en moeten is geen plezier hebben! bij ons op kampen gaan begeleiding en kinderen als mensen met elkaar om en gaan de begeleiders niet als bazen mee!
Zwartwitje schreef:ELpatcho schreef:nou bij ons is het gewoon wie wilt er zwemmen!? Ze gaan bijna allemaal altijd mee! en als er eentjuh niet wilt dan niet! word echt geen verplicht nummer! ponykamp is voor de lol en de gezelligheid en plezier hebben! en moeten is geen plezier hebben! bij ons op kampen gaan begeleiding en kinderen als mensen met elkaar om en gaan de begeleiders niet als bazen mee!
Doen jullie ook niet aan corvee dan?
Zwartwitje schreef:daantjuhhh: bij ons zijn er ook altijd 3 of 4 corvee groepjes. Elke dag iets anders te doen: vegen, voeren, tafeldekken + afwasmachine inpakken (en als er vier groepjes zjin ook nog tuig vetten). Op trektocht is dat anders, daar is iedereen volwasen genoeg (zo tussen de 12 en 17) om zelf aan te bieden corvee te doen.
Maar de vraag was eigenlijk meer aan ELpatcho, omdat ze zei dat de kinderen bij hun niks moeten
Evelijn schreef:Tja kan me kennelijk niet zo goed inleven in die pubers, al te lang geleden. Was ook niet zo'n puber met grote make-up doos. Geef mij maar de jonkies (8-13jaar). Gezellig over paardjes praten, soms beetje heimwee, lieve knuffelbeesten bij zich, heel oprecht nog, verhaaltje voor het slapen gaan en de slaapzaal is zo goed als stil. Ach misschien ben ik gewoon beetje blijven hangen
Slaap ook nog met een knuffel
![]()
Wat bij ons moet is corvee, op tijd naar bed (in de pyama bij de chocomelk) , meedoen aan het namenspel, rustig blijven zitten tijdens het eten en helpen met grote schoonmaak op laatste dag.
Voor de rest willen we toch dat de meeste meegaan naar het zwembad, het strand en het dorp. Deel van de leiding blijft wel thuis, maar dan moeten er vaak nog heel veel andere dingen gedaan worden en kan je niet nog tig kinderen vermaken. Meestal zorg ik wel dat degene die thuis blijven helpen met klusjes als mesten, eten koken etc.
Chantal1971 schreef:Wij hebben dan overigens wel weer een meisje gehad dat heel lang onder de douche stond. Toen wij vroegen of ze er doorgezakt was kregen we het antwoord dat ze douchen zo lekker vond....vooral tussen haar b*nen!![]()
![]()
![]()
Je snapt dat wij daar de hele week om hebben gelachen. Je hoort nog eens wat op ponykamp....
Zwartwitje schreef:Chantal1971 schreef:Wij hebben dan overigens wel weer een meisje gehad dat heel lang onder de douche stond. Toen wij vroegen of ze er doorgezakt was kregen we het antwoord dat ze douchen zo lekker vond....vooral tussen haar b*nen!![]()
![]()
![]()
Je snapt dat wij daar de hele week om hebben gelachen. Je hoort nog eens wat op ponykamp....
ooooh, deze lees ik nu pas. Wat erg!![]()
Nouja, dat ze dat doet moet ze zelf weten, maar dat ze het aan jullie vertelt vervolgens! Sjonge..
Vjestagirl schreef:Het probleem is, dat wij de kleintjes en de groten door elkaar hebben liggen op 1 grote slaapzaal. Die word met een gordijn van de rest van de kantine (waar dus ook gegeten ed word) afgescheiden. Als de kleintjes om 8 uur naar bed gaan blijven de groten nog een uurtje op, maar dan moeten ze wel heeel zachtjes doen.
Corvee hebben wij dan weer niet, met 15 kinderen kan je makkelijk met de leiding afwassen en tafeldekken, gaat net zo snel.
Zwartwitje schreef:Petulan: Jullie manege heeft geloof ik een beetje dezelfde sfeer als bij ons ; http://www.hetlamoen.nl
jammer, dit weekend hebben mijn vriendin en ik besloten nog een weekje extra erbij te doen, want de manegehoudster zat omhoog omdat er 2 hadden afgezegd. Anders had je je wel kunnen opgeven, misschien heeft ze zelfs wel een reservepersoon nodig, je kan altjd proberen!